Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder - super swiatła mijania!


Gość tomcio15

Rekomendowane odpowiedzi

Na naszym forum lekki uwiąd - więc się pochwale super światłami mijania.

 

Przepis jest taki - za pomoca kilku kabelków, 2 przekaźników robimy alternatywne zasilenie żarowek w reflektorach.

Na oryginalnej wiązce spadek napięcia od akumulatora do żarówek w mnie był ok. 1,7 volta, a kabelki były tak cienkie że aż wstyd.

Dorobiona wiązka z kabelkami (+) i (-) z 2,5 mm2 przenosi napięcie z akumulatora prawie bez spadku napięcia!

Do tego dokupiłem żarówki H4 60/55W (Philips Extrem Power Performance +80% i itd itp)i nareszcie w nocy widze wyraźnie asfalt przed samochodem, jest odciecie strefy cienia, widać co sie dzieje na poboczu.

Reflektory świecą wyraźnym białym ostrym światłem. Super, super super :D

 

Dodatkowo zamontowalem na przekaźniku dodatkową lampę roboczą wesem 2x55W jako świało cofania - nareszcie można jechac do tyłu i widze co się tam dzieje.

 

Polecam ten przepis - koszt nieduży, dwa wieczory w garażu a poprawa jakości re-we-la-cyj-na !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze.

To ciekawe zwlaszcza ze pomykam 80% w mroku. Moglbys objasnic laikowi elektrycznemu nieco jasniej po co "alternatywny obwod".

W pierwszej chwili myslalem aby zapiac jednoczesnie swiatla drogowe i mijania. Ale chyba nie?

Czy nie wystarcza same zarowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomcio15

Zrobiłem dodatkowe zasilenie żarówek prosto od akumulatora(przez dodatkowy bezpiecznik i przekażnik). Kabelki z oryginalnej wiazki służą jako sterowanie przekaźnika. Wszystko jest tak zrobione na kostkach, że wypięcie przeróbki i powrót do oryginału to po 1 min na lampę.

Same dobre żarówki i oryginalna wiązka moga nie wystarczyc , ponieważ spadek napięcia jest spory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dodatkowe zasilenie żarówek prosto od akumulatora(przez dodatkowy bezpiecznik i przekażnik). Kabelki z oryginalnej wiazki służą jako sterowanie przekaźnika. Wszystko jest tak zrobione na kostkach, że wypięcie przeróbki i powrót do oryginału to po 1 min na lampę.

Same dobre żarówki i oryginalna wiązka moga nie wystarczyc , ponieważ spadek napięcia jest spory

 

jaki przekaźnik zastosowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomcio15

Wstawiłem dwa dodatkowe przekaniki - dla bezpieczeństwa po jednym przy każdej lampie, sterowanie z oryginalnej wiązki, zasilenie z accumulatora.

Przekaźniki typowe 30A, do kupienia w każdym sklepie moto, NorAuto, allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze jedno pytanko:

bedac w biltemie na dziale z zarowkami znalazlem gotowe zestawy do bezposredniego podlaczenia reflektorow z akumulatora przeznaczony do samochodow korzystajacych z H4 , a takze zarowki super with 100/90

czy takie zatowki nie podtopia szkiel luc odblaskow ?

czy z takiego gotowego zestawu korzystales ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie kabelki i elementy są własnej produkcji, żarówki normalnej mocy 55W. mam większe zaufanie do własnej produkcji - koncówki lutowane, słuszne przekroje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie kabelki i elementy są własnej produkcji, żarówki normalnej mocy 55W. mam większe zaufanie do własnej produkcji - koncówki lutowane, słuszne przekroje.

Ten patent dziala w wiekszosci samochodow. Zrobilem cos takiego w swojej primerze (straty ok 1,5V zmienilem na bliskie zeru dzieki 2.5mm2 kabelkom) niestety jednak napiecie w trakcie jazdy jest wyzsze niz zalecane dla zarowek 12v i powoduje szybsze zuzywanie sie bo w koncu jest tego prawie 14v i ten spadek na kabelkach zmnieszal to do ok 12. W chwili obecnej zaprzestalem stosowania owej modyfikacji gdyz auto idzie na sprzedaz nie mniej jednak zastanawailem sie nad wykonaniem czegos w rodzaju dodatkowego obwodu zasilania, odpalanego wylacznikiem aby poza miastem (bardzo zadko) moc sobie ta moc podniesc. Nowe auto ma xenony wiec problemu nie mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...