Gość zawisza_1410 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Witam Nie ogarniam tej nowej wyszukiwarki i nie wiem co zrobić, aby wyszukać tylko te posty w których znajdują się wszystkie żądane słowa. Więc otwieram temat dotyczący Primerki WP11.144 poj 1.8 benzyniak bez gazu. Otóż zapaliła mi się ostatni w czasie jazdy kontrolka check. Przez autodiagnostykę kontrolka zamrugała kolejno 10 długich -> 4 krótkie-> 2 krótkie -> 10 krótkich, i tak w kółko. Po zakończeniu diagnostyki check się zresetował i nie zapalał się już po włączeniu silnika. Mimo to postanowiłem jeszcze raz sprawdzić diagnostykę i tym razem wyszło coś takiego 10 długich -> 10 krótkich-> 10 krótkich -> 10 krótkich, i dalej tez powtarzane w kółko. Sprawdzałem jeszcze ze dwa razy i ciągle wychodziło tak samo. Pojeździłem jakiś tydzień i znowu wczoraj zapaliła mi się kontrolka w czasie jazdy. Jeszcze nie zczytywałem błędów. Wie ktoś może co oznaczają te błędy? O co może chodzić? Dodam, że od jakiegoś czasu zdarza się, że rozrusznik nie kręci za pierwszym razem, tylko jakby rzęzi (coś jakby ktoś chciał wrzucić bieg bez sprzęgła tylko ciszej). Potem przeważnie normalnie odpala za drugim, sporadycznie za 3lub 4 razem. Bardzo proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinson85 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 B0420 "Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - usterka P0420 "System katalizatora (Bank 1) - wydajnosc poniej progu " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 (edytowane) A w jaki sposób się rozszyfrowuje te mignięcia? Rozumiem, że katalizator to do wymiany. A z tym przepływem powietrza? Edytowane 1 Grudnia 2009 przez zawisza_1410 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Na twoim miejscu to bym się nie bawił w kody migowe tylko pojechał na komputer i on pokaże co w trawie piszczy, kody typu B i typu P to jest óżnica więc musiałbyś zmieniać wszystko po koleji co tyczy się tego błędu a tak szczeże to niepotrafie nawet rozszyfrować tych błysków które podałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Kody OBD2 są w postaci litery i czterech cyfr, a kody migowe to błyski; długie dziesiątki a krótkie jedności. Wszystkie kody migowe są dwucyfrowe a nie cztero. Kody OBD2 to odczytuje się kompem a nie spinaczem. Kolego, coś źle chyba szczytujesz. Nie potrafię określić twoich kodów bo ja traktorzysta jestem a Tak na marginesie to wydaje mi się że w !,8 nie ma możliwości odczytu kodów migowych spinaczem (mogę się mylić) Z tego co widzę to jest po max 5 błysków http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 (edytowane) Na twoim miejscu to bym się nie bawił w kody migowe tylko pojechał na komputer i on pokaże co w trawie piszczy, kody typu B i typu P to jest óżnica więc musiałbyś zmieniać wszystko po koleji co tyczy się tego błędu a tak szczeże to niepotrafie nawet rozszyfrować tych błysków które podałeś. Na kompa to w ostateczności. Zawsze staram się wszystko robić sam, bo wtedy wiem, że jest to dobrze zrobione. W ASO w Gdańsku byłem raz i nie polecam. Przy podpinaniu do kompa rozczepili mi całe sterowanie elektryczne lusterek. Dobrze, że mam w Gdańsku jeszcze drugie rezerwowe ASO, bo w tamtym już nie jestem mile widziany Kody OBD2 są w postaci litery i czterech cyfr, a kody migowe to błyski; długie dziesiątki a krótkie jedności. Wszystkie kody migowe są dwucyfrowe a nie cztero. Kody OBD2 to odczytuje się kompem a nie spinaczem. Kolego, coś źle chyba szczytujesz. Nie potrafię określić twoich kodów bo ja traktorzysta jestem a Tak na marginesie to wydaje mi się że w !,8 nie ma możliwości odczytu kodów migowych spinaczem (mogę się mylić) Z tego co widzę to jest po max 5 błysków http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf Ja tez jestem na co dzień traktorzysta, co widać w moim podpisie:) I wiem, że długie, to dziesiątki, a krótkie to jedności, bo zaczynałem od diagnostyki w moim dieselku OBD1. Tam to nie ma problemu. Ten problem to mam z Primerką mojej narzeczonej. W 1.8 kostka jest trapezowa i postępowałem tak jak w instrukcji do dieselka OBD2 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/. Teraz po zapaleniu checka po raz kolejny, znowu sprawdziłem błyski i wyszło to samo, więc coś chyba w tym jest. A zakładając, że 10 mignięć oznacza 0 a pozostałe ile mignięć taka cyfra, to wychodzi 0420. Zaraz po wykasowaniu błędu, kody błyskowe pokazały 4x10, czyli wyszłoby 0000 (brak błędów?) To takie moje przypuszczenia. Po skasowaniu błędu odpaliłem primę i było ok. Potrzymałem ją przez jakąś minutę na ok 3tys obrotów, co spowodowało miganie kontrolki check. Regularne miganie w czasie jednostajnych obrotów, a przyspieszone, lub zwolnione, lub nawet przygaśniecie na chwilę checka w momencie energicznego zwiększania, lub zmniejszania obrotów. Po kolejnym skasowaniu błędu i potrzymaniu na obrotach, na razie się nie zapala. Biorąc pod uwagę fakt, że ostatnio Prima zaczęła więcej spalać, to by wskazywało na katalizator chyba. Jednak póki co do wymiany pójdą wszystkie filtry i może świece. Sprawdzę przepływkę (jak już się dowiem, gdzie ona jest:P) Do złodziei z ASO tylko w ostateczności Edytowane 2 Grudnia 2009 przez zawisza_1410 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Biorąc pod uwagę fakt, że ostatnio Prima zaczęła więcej spalać, to by wskazywało na katalizator chyba. Jednak póki co do wymiany pójdą wszystkie filtry i może świece. Sprawdzę przepływkę (jak już się dowiem, gdzie ona jest:P) Jak byś poszukał troszkę to na forum było opisane skąd pojawia się błąd kata. Przepływke masz zaraz za filtrem powietrza. Zobacz czy nie jest brudna i zacznij od czyszczenia. Jak to nie pomoże to wtedy bierz sie za wymianę. A spalanie wzrosło bo przepływka podaje błędne dane do kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Panowie piszecie o przepływkach, katach, zaraz ktoś wyjedzie jeszcze z lambdą a problem jest w odvzycie kodów. Prawie wszyscy w tym wątku macie silniki 1,8, to może któryś z was łaskawie by podał link, albo napisał jak sie poprawnie odczytuje kody przy tych silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Jak byś poszukał troszkę to na forum było opisane skąd pojawia się błąd kata. Przepływke masz zaraz za filtrem powietrza. Zobacz czy nie jest brudna i zacznij od czyszczenia. Jak to nie pomoże to wtedy bierz sie za wymianę. A spalanie wzrosło bo przepływka podaje błędne dane do kompa. No właśnie poszukałem i w sprawie kata jest bardzo dużo potencjalnych przyczyn, od jakości paliwa, ilości oleju, czystości przepływki, świece, po szczelność układu wydechowego, dolotowego i sondę lambda. Bóg wie co jeszcze... Dzięki za informację o przepływce. Panowie piszecie o przepływkach, katach, zaraz ktoś wyjedzie jeszcze z lambdą a problem jest w odvzycie kodów. Prawie wszyscy w tym wątku macie silniki 1,8, to może któryś z was łaskawie by podał link, albo napisał jak sie poprawnie odczytuje kody przy tych silnikach. Co racja to racja. Pewności nie mam co do znaczenia tego błędu. Jedyne na czym się opieram, to to co napisał robinson85 i w tym kierunku trochę podążyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Panowie piszecie o przepływkach, katach, zaraz ktoś wyjedzie jeszcze z lambdą a problem jest w odvzycie kodów. Prawie wszyscy w tym wątku macie silniki 1,8, to może któryś z was łaskawie by podał link, albo napisał jak sie poprawnie odczytuje kody przy tych silnikach. Instrukcja jest w manualu który jest na forum. W dziale poświęconym silnikowi QG jest opisana procedura "spinaczowa" i przez podłączenie kompa. Metoda spinaczowa jest o tyle nie wygodna ze nie widać jakiego typu to jest błąd. Dlatego zawsze radzę zacząć od najprostszych i najtańszych metod w przypadku błędu kata. Ten błąd katalizatora to zazwyczaj wtórny błąd wynikający ze złego spalania. Dlatego zawsze polecam zacząć od wyczyszczenia przepływki, sprawdzenie szczelności układu wydechowego i zmiana stacji. Kasujemy błąd z komputera spinaczem i testujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.