Gość Andrzej Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Zdobyłem rozpiskę poszukiwanych kodów błędów "błyskowych" doPrimery TD. Oby były jak najrzadziej potrzebne Kody z tłumaczeniem wg and_pec:11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP)Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa)12 Mass Air Flow Sensor (MAFS)czujnik przepływu masy powietrza (MAFS)13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensorczujnik temperatury płynu chodzącego silnika14 Vehicle Speed Sensor (VSS)czujnik prędkości pojazdu15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS)czujnik kontroli położenia suwaka w pompie17 Adjustment Resistorkorekta rezystora jakiego rezystora 18, 22, 25 Electric Governorelektryczny nastawnik HDK dawki paliwa21 Injection Timing Control Valvezawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej23 Accelerator Switch (F/C)Przełącznik akceleratora (pedału gazu)27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Modulemoduł kontroli silnika ECM28 Cooling Fan (Overheat)przegrzanie wentylatora chłodzenia34 Needle Lift Sensor (NLS)czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valveodcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwaprzerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo42 Fuel Temperature Sensor (FTS)czujnik temperatury paliwa43 Accelerator Position Sensorczujnik położenia akceleratora (pedał gazu)47 Crankshaft Position Sensor (TDC)czujnik polożenia wału korbowego48 Governor Cut Circuitodcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor)82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signaCiśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał 83 Glow plug relay- circuit malfunctionprzekażnik świec żarowych-awaria obwodu84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrectmoduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe 85 AC relay – circuit malfunctionprzekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunctionrecyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunctionpozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu 91 Engine control module (ECM) – defectivemoduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy92 Engine control relay, shut-off time – too latePrzekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ???93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunctionwyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunctionawaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signamoduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunctionlampka check engine-awaria obwodu98 Glow plug warning lamp – circuit malfunctionświece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu -141 142 143 144-błędy immobiliserainstrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne)1 włączasz zapłon2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności4 wyjmujesz zworkę5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach6 Miga kod 55 (brak błędów)7 wyłączasz zapłonJeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6 W tym gnieździe zwieramy te piny (zaznaczone na czerwono) : instrukcja do OBD2 w TD (gniazdo trapezowe)(kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1 )1 wkładam zworkę ( pin 1 i 8 [ krańcowe w szerszej części gniazda)2 włączam zapłon3 sczytuję błędy ( check miga błędy )4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem )5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check )8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )W tym zwieramy te piny(zaznaczone na czerwono) :Kody i instrukcja do ABS-uOkiełznał i przetłumaczył: GawaKoledzy kombinując wczoraj w internecie przy pomocy "translatora google" tak w przybliżeniu przetłumaczyłem post z pierwszej strony z samodiagnostyką ABS-u myśle że sie przyda. Próbowałem z kodami do silnika ale wiekszy problem z językiem technicznym... może kiedyś się uda.UWAGA: Nie należy obniżyć pedału hamulca podczas samokontroli- Rozruch silnika.- Napęd pojazdu powyżej 20 mph (30 kilometrów na godzinę) przez okres dłuższy niż 1 minuta- Wyłączenie zapłonu.- Bridge przyłączu danych (DLC) terminal 4 (pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym polaczyc z masa)- Przełącznik zapłonu.- Count warning miga lampka. Porównaj z tabeli kodów błędu.- Miga Long wskazuje "dziesiątki" z kodów błędu.- Krótkie miga wskazanie "jednostek" kodów błędu.- Na przykład: 1 długi błysk po 2 krótkich błysków oznacza kod problemy 12.- Wyłączenie zapłonu. Wady Rectify w razie potrzeby.Kody błędów12 - Rozpoczęcie sekwencji18 - pierścień czujnika prędkości koła21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie41 - Solenoid valve, RH front outlet42 - Elektrozawór, RH przed wlotem45 - Solenoid valve, LH front outlet46 - Elektrozawór, LH przed wlotem51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu57 - napięcie zasilania, niskiego61 - pompa hydrauliczna / relay63 - przekaźnik systemu71 - jednostka sterująca (ECU)Kasowanie błędów- Przełącznik zapłonu.- Usunięcie mostkowe od ziemi. Lampka ostrzegawcza pozostaje.- Mostkowe Earth dla więcej niż 1 sekunda 3 razy w ciągu 12 sekund.- Mostkowe Odłącz przyłączu danych (DLC)- Wyłączenie zapłonu.- Odpowiedni sprzęt diagnostyczny może być również używany do usuwania kodów problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yello5 Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 A tutaj kody z instrukcją do ABS-u dla autka P11 2.0 TD 1997-99r Instrukcja wywołania kodów NOTE: Do not depress brake pedal during self-diagnosis - Start engine. - Drive vehicle above 20 mph (30km/h) for more than 1 minute - Switch ignition OFF. - Bridge data link connector (DLC) terminal 4 ( pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym połączyć z masą) - Switch ignition ON. - Count warning lamp flashes. Compare with trouble code table. - Long flashes indicate the ‘tens’ of the trouble code. - Short flashes indicate the ‘units’ of the trouble code. - For example : 1 long flash followed by 2 short flashes indicates trouble code 12. - Switch ignition OFF. Rectify faults as necessary. Kody błędów 12 – Start of sequence 18 – Wheel speed sensor ring 21 – Wheel speed sensor, RH front – open circuit 22 – Wheel speed sensor, RH front – short circuit 25 – Wheel speed sensor, LH front – open circuit 26 – Wheel speed sensor, LH front – short circuit 31 – Wheel speed sensor, RH rear – open circuit 32 – Wheel speed sensor, RH rear – short circuit 35 – Wheel speed sensor, LH rear – open circuit 36 – Wheel speed sensor, LH rear – short circuit 41 – Solenoid valve, RH front outlet 42 – Solenoid valve, RH front inlet 45 – Solenoid valve, LH front outlet 46 – Solenoid valve, LH front inlet 51 – Solenoid valve, RH rear outlet 52 – Solenoid valve, RH rear inlet 55 – Solenoid valve, LH rear outlet 56 – Solenoid valve, LH rear inlet 57 – Supply voltage low 61 – Hydraulic pump/relay 63 – System relay 71 – Electronic control unit (ECU) Kasowanie błędów - Switch ignition ON. - Remove bridge wire from earth. Warning lamp remains ON. - Earth bridge wire for more than 1 second 3 times within 12 seconds. - Disconnect bridge wire from data link connector (DLC) - Switch ignition OFF. - Suitable diagnostic equipment can also be used to erase trouble codes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość neofita Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Pporoszę o dodatrkowe instrukce dla własciciela 2.0td, bo zgodnie z instukcją zwarłem w gnieżdzie diagnostycznym pin wąskiej kości z sąsiednim skrajnym tej szerszej podówjnej i podczas gdy zworka była wpięta check błyskał radośnie, jak wyciągnąłem zworkę check zgasł wogóle. Co jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 i podczas gdy zworka była wpięta check błyskał radośnie, jak wyciągnąłem zworkę check zgasł wogóle. Co jest nie tak?hehe wykasowałeś błędy i spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Klama181 Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Witam.. Posiadam Nissana Primere P11 z 1998 roku.. Problem jest w tym że na wolnych obrotach obroty wibrują.. Po diagnostyce komputerowej wykazało bład o kodzie 15 czyli Control Sleeve Position Sensor (CSPS).. Kilku elektroników już próbowało znaleźdz przyczynę ale żaden z nich nie ma zielonego pojęcia co to za bład i gdzie szukac usterki.. Proszę o pomoc.. Przynajmniej o informacje co to za bład i gdzie jest jego przyczyna.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Generalnie to musisz odwiedzić pompiarza i ustawić dawkę paliwa i kąt wyprzedzania wtryskiwacza, a wizyta u elektroników to tylko wywalanie kasy. Zabiegi u pompiarza to około 70 zyla, z tym że człowiek musi się znać, bo zwykły kowal( jak to ktoś już tu powiedział) tego nie zrobi dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 A ja się pochwalę że udało mi się zrobić autodiagnostykę metodą "na zworkę" w mojej WP11.144 TD. Jednak zwieranie na włączonym zapłonie nie dawało żadnego efektu. Zrobiłem więc inaczej. Najpierw zwarłem dwa skrajne piny a potem dopiero włączyłem zapłon i ku mojemu zaskoczeniu lampka "check engine" zaczęła błyskać a konkretniej to wymigała numer 12. Z opisu wynika że jest to błąd przepływomierza i w sumie jakiś czas temu komputer odnotował taki błąd jednak został on wykasowany. Jest możliwe żeby była to jakaś pamięć ostatniego błędu? Dodam że w chwili przeprowadzania autodiagnostyki lampka "chech" nie paliła się. Wracając do owej lampki to nigało w kółko te 12 do momentu aż przekręciłem zapłon. Wtedy wymigało 55. Dodam że zwora cały czas była wsadzona w dwa skrajne piny a po cofnięciu kluczyka do pozycji "off" i ponownym włączeniu zapłonu lampka nie pokazała już numeru 12 a najchętniej oglądane 55. Pozdrawiam i życzę udanej autodiagnostyki !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JanekW Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 ja miałem dokładnie to samo, z tym samym błędem. Jednak potem mi błyskało 55, a check nadal się świecił. Zakupiłem ELM327 i sczytałem błędy i wyskoczył mi przewspaniały P02B2... Po konsultacji objawów z dwoma mechanikami doszedłem do tego, że mogę mieć walniętą pompę paliwową/czujnik położenia pedału gazu. Na dniach mam zamiar to zweryfikować to podzielę się z Wami moją wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniutek Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 witam mam podobny problem przeklety kod P0B2 historja jest taka ze z ich instrukcij wynika ze zostala osiagnieta gorna wartosc dawkowania paliwa zaznaczono regulacje paliwa inny mechanik kazal ustwic zaplon i dawkowanie paliwa niby ze to tez trzeba wyeleminowac a jak nie da rezultatu to przeplywomierz Bylem w serwisie bosza powjedziano ze takigo kodu nie maja ale mjeli taki przypadek i to sterownik pompy paliwa kosztuje bagatela okolo 1500 pln a robocizna drugie tyle . Sprawdzilem przeplywomierz jak opisano na forum i jest walniety raz pokazuje minimalna wartosc a raz calkowite 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamo73 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam Raz na jakiś czas zapala mi się "check engine", po sprawdzeniu spinaczem kod 18. Nie mam pojęcia czego dotyczy "18, 22, 25 Electric Governor". Co to może być? Błąd daje się wykasować, lecz po jakimś czasie powraca. Z góry dziekuję. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Jest to błąd nastawnika pompy (standardzik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Szanowni, wymigało mi kod 34. Co to dokładnie jest i z czym się wiąże naprawa? Żeby było ciekawiej: na początku wymigało oprócz tego 34 kod 18. Nie jest to chyba przepływka (bo MAF to kod 12), ale podmieniłem na chwilę przepływkę na inną z innego autka i sprawdziłem ponowniep - o dziwo został tylko kod 34. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Kod 18 to błąd nastawnika, Zatarty suwak w pompie współpracujący z jabłkiem nastawnika. Jak go przytnie to pojawia się ten błąd Kod Przepływki to 12 Kod 34 Needle (igła) Lift (podnoszenie) sensor (czujnik) to zrąbany pierwszy wtryskiwacz sterujący bo tylko na mim jest czujnik, . Możesz dać do przeczyszczenia iglicy. Jeśli nie ma wżerów to powinno pomóc Używka kosztuje około 200-250 Bosch i 450 Zexel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Mam pytanie jak odczytać te kody bo to jak wywołac to już wiem nie mogę sie nigdzie doszukać jak to odczytac czy to poprostu tak że np bład nr 18 to osiemnaście błysków lampką check widzę że każdy wie jak odczytac tylko nie ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) Długie błyski to dziesiątki a krótkie jedności zatem kod 18 to jeden długi i osiem krótkich. Pomiędzy błędami jest zawsze dłuższa przerwa, niż pomiędzy błyskami dziesiątek i jedności. Kody sa wyświetlane na okrągło, tak że jak pierwszym razem źle zliczysz to zostanie on powtórzony. chyba że wcześniej wykasujesz. Co by to było jakby ilość błysków odpowiadała kodowi w przypadku błędów 96,97,98 a ty akurat pomyliłeś się w liczeniu przy 90 :-D)) Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez and_pec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Koledzy czy da się wykonać autodiagnostyke na tym złączu i jak??? jak można zauważyć na zdjęciu dochodzi do niego osiem przewodów. Dodam że jest to 2.0TD przed liftem '98r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 (edytowane) Powtórzę jeszcze raz (na 1-szej stronie jest instrukcja) To jest OBD1 1włączasz zapłon 2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny 3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności 4 wyjmujesz zworkę 5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach 6 Miga kod 55 (brak błędów) 7 wyłączasz zapłon Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6 Edytowane 6 Grudnia 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NissanP11 Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 taa... czary mary hokus pokus... w ogóle o co kaman z tym kasowaniem błędów..? przecież to ma czemuś służyć.. jeśli są błędy to trzeba usunąć usterkę je wywołujące a nie kasować same błędy.. U mnie zapala się co jakiś czas (zawsze przy uruchamianiu zimnego) kontrolka Check Engine.. ta w sumie najbardziej niepokojąca..czasem gaśnie w czasie jazdy na dłuższą chwilę jednak zapala się znowu a ostatnio dwa razy zgasł mi silnik w czasie jazdy bez ostrzeżenia.. Mam TDi p11 z 98.. Myślałem że znajdę tu odpowiedź na swoje pytanie od czego to może być ale widzę że sprawa jest bardziej skomplikowana. Nie mogę jednak pojąc po co sami ludzie w to palce pchają nie mając pojęcia.. przecież te błędy chyba ktoś nie wymyślił od parady tylko po to by w profesjonalnym serwisie (najlepiej firmowym) fachowcy mogli na ich podstawie zdiagnozować i usunąć usterki..(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) Jedź jedź mądralo do ASO i wybul 80 zyla za sam odczyt bez tłumaczenia, a potem jedź do nich naprawiać tylko z dwie wypłaty od razu zabierz ze sobą Nie chcesz odczytywać i kasować sam to nie kasuj, ale nie pisz bzdur że się tu w czarodziei bawimy i robimy eksperymenty. Kody to szczytujemy po ich wystąpieniu i kasujemy po usunięciu usterki a nie po to żeby zgasić lampkę. Lepiej jedź wyczyścić sobie nastawnik i pompę, bo Ci kiedyś zgaśnie przy 120/h i życzę pomyślnego hamowania i skręcania na łuku jak ci silnik stanie. Ciekawe czy zrobią to Ci w ASO bo cały dowcip polega na tym że TD nie były sprzedawane w Polsce i żaden serwis Nissana nie podejmuje się naprawy układów paliwowych w TD. Wiesz można zrobić ten nastawnik i samemu ale po co czarować i eksperymentować jeśli można dać się oskubać w ASO. Zastanawiam się po co się logowałeś na forum jeśli z każdym problemem masz zamiar jechać do ASO i pouczać wszystkich że źle robią też się tam nie wybierając. Sorry Winnetou ale szanuję swój i innych portfele Nawet nie wiesz jaki masz silnik (piszesz że TDi) a śmiesz pouczać innych J Edytowane 6 Grudnia 2012 przez and_pec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 kolego NissanP11 skoro tu nie masz odpowiedzi na swoje pytanie to zarejestruj się w ASO to przynajmniej będziesz miał satysfakcje że jeździsz dwa razy droższym nissanem, bo drugie tyle byś wsadził jeżdżąc do serwisu, a ci jak to nazywasz fachowcy potrafią wymieniając klocki hamulcowe , wymienić tylko same zewnętrzne bo od środka może nikt nie zauważy, a wracając co do błedu jaki odczytają to z byle powodu zaproponują Ci wymiane pompy na nową za pare tys zł. A kasowanie błędów ma na celu uniknięcie pomyłki co do diagnozy bo usterka może być chwilowa . I nie pisz na drugi raz że to jakaś czarna magia bo to co jest napisane w tym temacie to w większości jest wzięte z lektur , które opracowywali inżynierowie a nie byle praktykant w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NissanP11 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 dobra.. mam pytanie.. Czy jesli na badaniu komputerowym samochodu (nie w ASO ale u elektryka co ma sprzet) wyjda jakies kody bledow i wg tych oznaczen bedzie koniecznosc naprawy lub wymiany odpowiednich podzespolow/czesci. To jest to 100% pewne ze wymiana/naprawa wlasnie TYCH elementow zagwarantuje to, ze przestanie robic bledy/silniik odzyska sprawnosc..? Czy moze byc też tak że mechanik mi powymienia wg tego co komputer pokaże wadliwego a potem sie okaże że i tak to na nic bo bledy będą dalej..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 w większości przypadków tak jest że sie mechanik myli, bo robi to co komputer mu pokazuje a często tak jest że różne komputery mają różne tłumaczenia błędów, jeżeli masz zamiar jechać na komputer to najpierw zagłęb się w temat o autodiagnostyce i sobie zrób, zobaczysz co Ci wyjdzie, a dopiero potem pojedź i porównasz to co wyszło na kompie i z autodiagnostyki, puźniej podziel się na forum i napewno dowiesz się czegoś więcej, bo co kilkanaście głów i rozumów forumowiczów to nie jedna mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Najprędzej to pokaże Ci kod OBD2 P1206, co oznacza awarię na szóstym wtryskiwaczu. Czy ty jakiś niedorozwinięty jesteś (sorry ale musiałem) Masz całą listę kodów migowych z opisem i instrukcję ich wywołania. Po co ona tam jest !!!! Jak będziesz zadawał dalej takie pytania w tym wątku to cię w końcu olejemy, bo strasznego Topa tu sadzisz i ja osobiście nie mam zamiaru rozwiązywać tu twoich problemów i bzdurnych domysłów. Chcesz to jedź i wydaj bezsensownie kasę, zwłaszcza że najprędzej podepnie Cię do VAGa od VW Audi, albo KTSa, który też jest do tej grupy pojazdów i powychodzą bzdury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NissanP11 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 byłem.. podpiał mi pod kompa (nie do "VAGa" ani "KTSa") wybrał markę nissana model itd. Odczytał dwa kody błędów nr 12 i 18, co kolejno znaczy: 12 - uszkodzony przepływomierz 18 - uszkodzony zawór regulatora dawki paliwa Tak wg jego wersji. wg waszych tu tłumaczeń jest nieco ściślej: 12 - Mass Air Flow Sensor (MAFS) czujnik przepływu masy powietrza (MAFS) 18, 22, 25 - Electric Governor elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa Czyli.. Wychodzi na to że nie muszę wymieniać CAŁEGO przepływomierza a tylko ten czujnik przepływu masy aby usunąć usterkę i silnik wróci do swoich normalnych parametrów (odmuli się); A w drugim kodzie błędu wystarczy wymienić elektryczny nastawnik "HDK" dawki paliwa (czyli to jest ten zawór?) i wtedy przestanie mi więcej palić i znów odzyska nieco mocy.. Reasumując wymiana dwóch tych pierdułek i check engine nie powinien się zaświecić. To tyle w teorii.. A jak jest w praktyce z dostępnością tych elementów i ich wymianą..??/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Nissan P11 jakim cudem temu mechanikowi wyszły numery kodów błyskowych na kompie to nie mam pojęcia, pewnie używał "komputera biurowego" (czytaj spinacza) Skoro masz takie kody to należy wymienić wkład w przepływomierzu, ale raczej samego nie dostaniesz i dlatego zakupuje się całą przepływkę. Zanim ją wymienisz to najlepiej abyś sprawdził napięcie na niej. J Co do nastawnika to należy go wyczyścić i ustawić idealnie w takiej pozycji jak przed zdjęciem z pompy inaczej silnik może wejść w krytyczne obroty i będziesz musiał go zdławić ruszając z 5-tki albo wcale nie wejdzie w obroty. Drugi nastawnik musiałbyś zestroić z pompą przy użyciu komputera z odpowiednim programem. Temat o czyszczeniu jest na forum, a usługa w serwisie diesla to koszt 300 zeta często bez gwarancji na usługę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.