Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] TD - Kody błędów


Gość Andrzej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdobyłem rozpiskę poszukiwanych kodów błędów "błyskowych" do
Primery TD. Oby były jak najrzadziej potrzebne smile.gif

Kody z tłumaczeniem wg and_pec:

11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP)
Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa)
12 Mass Air Flow Sensor (MAFS)
czujnik przepływu masy powietrza (MAFS)

13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
czujnik temperatury płynu chodzącego silnika
14 Vehicle Speed Sensor (VSS)
czujnik prędkości pojazdu
15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS)
czujnik kontroli położenia suwaka w pompie
17 Adjustment Resistor
korekta rezystora jakiego rezystora
18, 22, 25 Electric Governor

elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa
21 Injection Timing Control Valve
zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej

23 Accelerator Switch (F/C)
Przełącznik akceleratora (pedału gazu)

27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module
moduł kontroli silnika ECM
28 Cooling Fan (Overheat)
przegrzanie wentylatora chłodzenia
34 Needle Lift Sensor (NLS)
czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu
36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve
odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa
przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo

42 Fuel Temperature Sensor (FTS)
czujnik temperatury paliwa
43 Accelerator Position Sensor
czujnik położenia akceleratora (pedał gazu)
47 Crankshaft Position Sensor (TDC)

czujnik polożenia wału korbowego
48 Governor Cut Circuit
odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor)

82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signa
Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał
83 Glow plug relay- circuit malfunction
przekażnik świec żarowych-awaria obwodu
84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrect
moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe
85 AC relay – circuit malfunction
przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu
86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction
recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu
nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie
87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction
pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu
91 Engine control module (ECM) – defective
moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy
92 Engine control relay, shut-off time – too late
Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ???
93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction
wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu
94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction
awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa
96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa
moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał
97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction
lampka check engine-awaria obwodu
98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction
świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu


-141 142 143 144-błędy immobilisera


instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne)

1 włączasz zapłon
2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny
3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności
4 wyjmujesz zworkę
5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach
6 Miga kod 55 (brak błędów)
7 wyłączasz zapłon
Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6

 

W tym gnieździe zwieramy te piny (zaznaczone na czerwono) :

a74850b10e9d0f06gen.jpg


instrukcja do OBD2 w TD (gniazdo trapezowe)
(kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1 )

1 wkładam zworkę ( pin 1 i 8 [ krańcowe w szerszej części gniazda)
2 włączam zapłon
3 sczytuję błędy ( check miga błędy )
4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check )
8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )
W tym zwieramy te piny(zaznaczone na czerwono) :
54cff84fb7176867.jpg


Kody i instrukcja do ABS-u
Okiełznał i przetłumaczył: Gawa
Koledzy kombinując wczoraj w internecie przy pomocy "translatora google" tak w przybliżeniu przetłumaczyłem post z pierwszej strony z samodiagnostyką ABS-u myśle że sie przyda. Próbowałem z kodami do silnika ale wiekszy problem z językiem technicznym... może kiedyś się uda.

UWAGA: Nie należy obniżyć pedału hamulca podczas samokontroli
- Rozruch silnika.
- Napęd pojazdu powyżej 20 mph (30 kilometrów na godzinę) przez okres dłuższy niż 1 minuta
- Wyłączenie zapłonu.
- Bridge przyłączu danych (DLC) terminal 4 (pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym polaczyc z masa)
- Przełącznik zapłonu.
- Count warning miga lampka. Porównaj z tabeli kodów błędu.
- Miga Long wskazuje "dziesiątki" z kodów błędu.
- Krótkie miga wskazanie "jednostek" kodów błędu.
- Na przykład: 1 długi błysk po 2 krótkich błysków oznacza kod problemy 12.
- Wyłączenie zapłonu. Wady Rectify w razie potrzeby.


Kody błędów
12 - Rozpoczęcie sekwencji
18 - pierścień czujnika prędkości koła
21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty
22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie
25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty
26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie
31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty
32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie
35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty
36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie
41 - Solenoid valve, RH front outlet
42 - Elektrozawór, RH przed wlotem
45 - Solenoid valve, LH front outlet
46 - Elektrozawór, LH przed wlotem
51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda
52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu
55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda
56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu
57 - napięcie zasilania, niskiego
61 - pompa hydrauliczna / relay
63 - przekaźnik systemu
71 - jednostka sterująca (ECU)


Kasowanie błędów
- Przełącznik zapłonu.
- Usunięcie mostkowe od ziemi. Lampka ostrzegawcza pozostaje.
- Mostkowe Earth dla więcej niż 1 sekunda 3 razy w ciągu 12 sekund.
- Mostkowe Odłącz przyłączu danych (DLC)
- Wyłączenie zapłonu.
- Odpowiedni sprzęt diagnostyczny może być również używany do usuwania kodów problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A tutaj kody z instrukcją do ABS-u dla autka P11 2.0 TD 1997-99r :)

 

Instrukcja wywołania kodów

NOTE: Do not depress brake pedal during self-diagnosis

- Start engine.

- Drive vehicle above 20 mph (30km/h) for more than 1 minute

- Switch ignition OFF.

- Bridge data link connector (DLC) terminal 4 ( pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym połączyć z masą)

- Switch ignition ON.

- Count warning lamp flashes. Compare with trouble code table.

- Long flashes indicate the ‘tens’ of the trouble code.

- Short flashes indicate the ‘units’ of the trouble code.

- For example : 1 long flash followed by 2 short flashes indicates trouble code 12.

- Switch ignition OFF. Rectify faults as necessary.

 

 

Kody błędów

12 – Start of sequence

18 – Wheel speed sensor ring

21 – Wheel speed sensor, RH front – open circuit

22 – Wheel speed sensor, RH front – short circuit

25 – Wheel speed sensor, LH front – open circuit

26 – Wheel speed sensor, LH front – short circuit

31 – Wheel speed sensor, RH rear – open circuit

32 – Wheel speed sensor, RH rear – short circuit

35 – Wheel speed sensor, LH rear – open circuit

36 – Wheel speed sensor, LH rear – short circuit

41 – Solenoid valve, RH front outlet

42 – Solenoid valve, RH front inlet

45 – Solenoid valve, LH front outlet

46 – Solenoid valve, LH front inlet

51 – Solenoid valve, RH rear outlet

52 – Solenoid valve, RH rear inlet

55 – Solenoid valve, LH rear outlet

56 – Solenoid valve, LH rear inlet

57 – Supply voltage low

61 – Hydraulic pump/relay

63 – System relay

71 – Electronic control unit (ECU)

 

 

Kasowanie błędów

- Switch ignition ON.

- Remove bridge wire from earth. Warning lamp remains ON.

- Earth bridge wire for more than 1 second 3 times within 12 seconds.

- Disconnect bridge wire from data link connector (DLC)

- Switch ignition OFF.

- Suitable diagnostic equipment can also be used to erase trouble codes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pporoszę o dodatrkowe instrukce dla własciciela 2.0td, bo zgodnie z instukcją zwarłem w gnieżdzie diagnostycznym pin wąskiej kości z sąsiednim skrajnym tej szerszej podówjnej i podczas gdy zworka była wpięta check błyskał radośnie, jak wyciągnąłem zworkę check zgasł wogóle. Co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
i podczas gdy zworka była wpięta check błyskał radośnie, jak wyciągnąłem zworkę check zgasł wogóle. Co jest nie tak?
hehe wykasowałeś błędy i spokój ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.. Posiadam Nissana Primere P11 z 1998 roku.. Problem jest w tym że na wolnych obrotach obroty wibrują.. Po diagnostyce komputerowej wykazało bład o kodzie 15 czyli Control Sleeve Position Sensor (CSPS).. Kilku elektroników już próbowało znaleźdz przyczynę ale żaden z nich nie ma zielonego pojęcia co to za bład i gdzie szukac usterki.. Proszę o pomoc.. Przynajmniej o informacje co to za bład i gdzie jest jego przyczyna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to musisz odwiedzić pompiarza i ustawić dawkę paliwa i kąt wyprzedzania wtryskiwacza, a wizyta u elektroników to tylko wywalanie kasy. Zabiegi u pompiarza to około 70 zyla, z tym że człowiek musi się znać, bo zwykły kowal( jak to ktoś już tu powiedział) tego nie zrobi dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A ja się pochwalę że udało mi się zrobić autodiagnostykę metodą "na zworkę" w mojej WP11.144 TD. Jednak zwieranie na włączonym zapłonie nie dawało żadnego efektu. Zrobiłem więc inaczej. Najpierw zwarłem dwa skrajne piny a potem dopiero włączyłem zapłon i ku mojemu zaskoczeniu lampka "check engine" zaczęła błyskać a konkretniej to wymigała numer 12. Z opisu wynika że jest to błąd przepływomierza i w sumie jakiś czas temu komputer odnotował taki błąd jednak został on wykasowany. Jest możliwe żeby była to jakaś pamięć ostatniego błędu? Dodam że w chwili przeprowadzania autodiagnostyki lampka "chech" nie paliła się. Wracając do owej lampki to nigało w kółko te 12 do momentu aż przekręciłem zapłon. Wtedy wymigało 55. Dodam że zwora cały czas była wsadzona w dwa skrajne piny a po cofnięciu kluczyka do pozycji "off" i ponownym włączeniu zapłonu lampka nie pokazała już numeru 12 a najchętniej oglądane 55.

Pozdrawiam i życzę udanej autodiagnostyki !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja miałem dokładnie to samo, z tym samym błędem. Jednak potem mi błyskało 55, a check nadal się świecił. Zakupiłem ELM327 i sczytałem błędy i wyskoczył mi przewspaniały P02B2... Po konsultacji objawów z dwoma mechanikami doszedłem do tego, że mogę mieć walniętą pompę paliwową/czujnik położenia pedału gazu. Na dniach mam zamiar to zweryfikować to podzielę się z Wami moją wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

mam podobny problem przeklety kod P0B2 historja jest taka ze z ich instrukcij wynika ze zostala osiagnieta gorna wartosc dawkowania paliwa zaznaczono regulacje paliwa inny mechanik kazal ustwic zaplon i dawkowanie paliwa niby ze to tez trzeba wyeleminowac a jak nie da rezultatu to przeplywomierz Bylem w serwisie bosza powjedziano ze takigo kodu nie maja ale mjeli taki przypadek i to sterownik pompy paliwa kosztuje bagatela okolo 1500 pln a robocizna drugie tyle . Sprawdzilem przeplywomierz jak opisano na forum i jest walniety raz pokazuje minimalna wartosc a raz calkowite 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Raz na jakiś czas zapala mi się "check engine", po sprawdzeniu spinaczem kod 18. Nie mam pojęcia czego dotyczy "18, 22, 25 Electric Governor". Co to może być? Błąd daje się wykasować, lecz po jakimś czasie powraca. Z góry dziekuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość fragles13

Szanowni, wymigało mi kod 34. Co to dokładnie jest i z czym się wiąże naprawa?

Żeby było ciekawiej: na początku wymigało oprócz tego 34 kod 18. Nie jest to chyba przepływka (bo MAF to kod 12), ale podmieniłem na chwilę przepływkę na inną z innego autka i sprawdziłem ponowniep - o dziwo został tylko kod 34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod 18 to błąd nastawnika, Zatarty suwak w pompie współpracujący z jabłkiem nastawnika. Jak go przytnie to pojawia się ten błąd

Kod Przepływki to 12

Kod 34 Needle (igła) Lift (podnoszenie) sensor (czujnik) to zrąbany pierwszy wtryskiwacz sterujący bo tylko na mim jest czujnik, . Możesz dać do przeczyszczenia iglicy. Jeśli nie ma wżerów to powinno pomóc Używka kosztuje około 200-250 Bosch i 450 Zexel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak odczytać te kody bo to jak wywołac to już wiem nie mogę sie nigdzie doszukać jak to odczytac czy to poprostu tak że np bład nr 18 to osiemnaście błysków lampką check widzę że każdy wie jak odczytac tylko nie ja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie błyski to dziesiątki a krótkie jedności zatem kod 18 to jeden długi i osiem krótkich. Pomiędzy błędami jest zawsze dłuższa przerwa, niż pomiędzy błyskami dziesiątek i jedności. Kody sa wyświetlane na okrągło, tak że jak pierwszym razem źle zliczysz to zostanie on powtórzony. chyba że wcześniej wykasujesz. Co by to było jakby ilość błysków odpowiadała kodowi w przypadku błędów 96,97,98 a ty akurat pomyliłeś się w liczeniu przy 90 :-D))

Edytowane przez and_pec
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy czy da się wykonać autodiagnostyke na tym złączu i jak??? jak można zauważyć na zdjęciu dochodzi do niego osiem przewodów. Dodam że jest to 2.0TD przed liftem '98r.

post-21694-1254599067,2883_thumb.jpg

post-21694-1254599088,2709_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę jeszcze raz (na 1-szej stronie jest instrukcja)

To jest OBD1

1włączasz zapłon

2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny

3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności

4 wyjmujesz zworkę

5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach

6 Miga kod 55 (brak błędów)

7 wyłączasz zapłon

 

Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

taa... czary mary hokus pokus... w ogóle o co kaman z tym kasowaniem błędów..? przecież to ma czemuś służyć.. jeśli są błędy to trzeba usunąć usterkę je wywołujące a nie kasować same błędy.. U mnie zapala się co jakiś czas (zawsze przy uruchamianiu zimnego) kontrolka Check Engine.. ta w sumie najbardziej niepokojąca..czasem gaśnie w czasie jazdy na dłuższą chwilę jednak zapala się znowu a ostatnio dwa razy zgasł mi silnik w czasie jazdy bez ostrzeżenia.. Mam TDi p11 z 98.. Myślałem że znajdę tu odpowiedź na swoje pytanie od czego to może być ale widzę że sprawa jest bardziej skomplikowana. Nie mogę jednak pojąc po co sami ludzie w to palce pchają nie mając pojęcia.. przecież te błędy chyba ktoś nie wymyślił od parady tylko po to by w profesjonalnym serwisie (najlepiej firmowym) fachowcy mogli na ich podstawie zdiagnozować i usunąć usterki..(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź jedź mądralo do ASO i wybul 80 zyla za sam odczyt bez tłumaczenia, a potem jedź do nich naprawiać tylko z dwie wypłaty od razu zabierz ze sobą Nie chcesz odczytywać i kasować sam to nie kasuj, ale nie pisz bzdur że się tu w czarodziei bawimy i robimy eksperymenty. Kody to szczytujemy po ich wystąpieniu i kasujemy po usunięciu usterki a nie po to żeby zgasić lampkę. Lepiej jedź wyczyścić sobie nastawnik i pompę, bo Ci kiedyś zgaśnie przy 120/h i życzę pomyślnego hamowania i skręcania na łuku jak ci silnik stanie. Ciekawe czy zrobią to Ci w ASO bo cały dowcip polega na tym że TD nie były sprzedawane w Polsce i żaden serwis Nissana nie podejmuje się naprawy układów paliwowych w TD. Wiesz można zrobić ten nastawnik i samemu ale po co czarować i eksperymentować jeśli można dać się oskubać w ASO. Zastanawiam się po co się logowałeś na forum jeśli z każdym problemem masz zamiar jechać do ASO i pouczać wszystkich że źle robią też się tam nie wybierając. Sorry Winnetou ale szanuję swój i innych portfele Nawet nie wiesz jaki masz silnik (piszesz że TDi) a śmiesz pouczać innych J

Edytowane przez and_pec
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego NissanP11 skoro tu nie masz odpowiedzi na swoje pytanie to zarejestruj się w ASO to przynajmniej będziesz miał satysfakcje że jeździsz dwa razy droższym nissanem, bo drugie tyle byś wsadził jeżdżąc do serwisu, a ci jak to nazywasz fachowcy potrafią wymieniając klocki hamulcowe , wymienić tylko same zewnętrzne bo od środka może nikt nie zauważy, a wracając co do błedu jaki odczytają to z byle powodu zaproponują Ci wymiane pompy na nową za pare tys zł. A kasowanie błędów ma na celu uniknięcie pomyłki co do diagnozy bo usterka może być chwilowa . I nie pisz na drugi raz że to jakaś czarna magia bo to co jest napisane w tym temacie to w większości jest wzięte z lektur , które opracowywali inżynierowie a nie byle praktykant w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra.. mam pytanie.. Czy jesli na badaniu komputerowym samochodu (nie w ASO ale u elektryka co ma sprzet) wyjda jakies kody bledow i wg tych oznaczen bedzie koniecznosc naprawy lub wymiany odpowiednich podzespolow/czesci. To jest to 100% pewne ze wymiana/naprawa wlasnie TYCH elementow zagwarantuje to, ze przestanie robic bledy/silniik odzyska sprawnosc..? Czy moze byc też tak że mechanik mi powymienia wg tego co komputer pokaże wadliwego a potem sie okaże że i tak to na nic bo bledy będą dalej..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w większości przypadków tak jest że sie mechanik myli, bo robi to co komputer mu pokazuje a często tak jest że różne komputery mają różne tłumaczenia błędów, jeżeli masz zamiar jechać na komputer to najpierw zagłęb się w temat o autodiagnostyce i sobie zrób, zobaczysz co Ci wyjdzie, a dopiero potem pojedź i porównasz to co wyszło na kompie i z autodiagnostyki, puźniej podziel się na forum i napewno dowiesz się czegoś więcej, bo co kilkanaście głów i rozumów forumowiczów to nie jedna mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej to pokaże Ci kod OBD2 P1206, co oznacza awarię na szóstym wtryskiwaczu. Czy ty jakiś niedorozwinięty jesteś (sorry ale musiałem) Masz całą listę kodów migowych z opisem i instrukcję ich wywołania. Po co ona tam jest !!!! Jak będziesz zadawał dalej takie pytania w tym wątku to cię w końcu olejemy, bo strasznego Topa tu sadzisz i ja osobiście nie mam zamiaru rozwiązywać tu twoich problemów i bzdurnych domysłów. Chcesz to jedź i wydaj bezsensownie kasę, zwłaszcza że najprędzej podepnie Cię do VAGa od VW Audi, albo KTSa, który też jest do tej grupy pojazdów i powychodzą bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem.. podpiał mi pod kompa (nie do "VAGa" ani "KTSa") wybrał markę nissana model itd. Odczytał dwa kody błędów nr 12 i 18, co kolejno znaczy:

12 - uszkodzony przepływomierz

18 - uszkodzony zawór regulatora dawki paliwa

 

Tak wg jego wersji. wg waszych tu tłumaczeń jest nieco ściślej:

 

12 - Mass Air Flow Sensor (MAFS)

czujnik przepływu masy powietrza (MAFS)

 

18, 22, 25 - Electric Governor

elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

 

Czyli.. Wychodzi na to że nie muszę wymieniać CAŁEGO przepływomierza a tylko ten czujnik przepływu masy aby usunąć usterkę i silnik wróci do swoich normalnych parametrów (odmuli się);

A w drugim kodzie błędu wystarczy wymienić elektryczny nastawnik "HDK" dawki paliwa (czyli to jest ten zawór?) i wtedy przestanie mi więcej palić i znów odzyska nieco mocy.. Reasumując wymiana dwóch tych pierdułek i check engine nie powinien się zaświecić. To tyle w teorii.. A jak jest w praktyce z dostępnością tych elementów i ich wymianą..??/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan P11 jakim cudem temu mechanikowi wyszły numery kodów błyskowych na kompie to nie mam pojęcia, pewnie używał "komputera biurowego" (czytaj spinacza)biggrin.gif Skoro masz takie kody to należy wymienić wkład w przepływomierzu, ale raczej samego nie dostaniesz i dlatego zakupuje się całą przepływkę. Zanim ją wymienisz to najlepiej abyś sprawdził napięcie na niej. J

Co do nastawnika to należy go wyczyścić i ustawić idealnie w takiej pozycji jak przed zdjęciem z pompy inaczej silnik może wejść w krytyczne obroty i będziesz musiał go zdławić ruszając z 5-tki albo wcale nie wejdzie w obroty. Drugi nastawnik musiałbyś zestroić z pompą przy użyciu komputera z odpowiednim programem. Temat o czyszczeniu jest na forum, a usługa w serwisie diesla to koszt 300 zeta często bez gwarancji na usługę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...