Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tomiw's N16


tomiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli wszystko się składa, jak dobrze pójdzie to może do wakacji uda się skończyć. Stroić będzie IbiTdi i ja;) Z LC-1 podłączonym do det3 to żadna filozofia. Z tego co już ogarnęliśmy przy close loop ECU stara się trafić w lamda 1 z korekcją po MAF, w open loop to MAF jest głównym czujnikiem. Jeżeli seryjna lambda będzie robić jakieś jaja na doładowaniu zastąpię ją wyjściem z LC-1 które sobie mogę dowolnie ustawić. Przy kompresorze nie trzeba również sterować wg - doładowanie jest stałe i zależy od przełożenia koło pasowe/kółko kompresora. Na poprawki zapłonu pewnie na jakaś hamownię podjadę, pewnie do pXs ale czy Artur będzie miał ochotę pomóc czy nie to inna sprawa. Niestety zapłonem mogę sterować w zakresie +- 10 stopni ponieważ powyżej dostaję od razu błąd czujnika wałka i jak się okazuje przy ostrej jeździe 8 stopni do przodu powoduje ten błąd, mam więc nadzieję ze nie będę musiał cofa zapłonu dalej niż 7 stopni przy doładowaniu.

 

 

edit 26-04-2010

W sobotę chcieliśmy włożyć już eatona pod maskę jednak czasu brakło ale mam już projekt mocowania, wiemy jak ogarnąć pasek więc jestem już coraz bliżej:) Bardzo pozytywnym aspektem jest to ze pod maską jest w cholerę miejsca i nie muszę przenosić alternatora niżej żeby się maska domknęła:)

 

Powoli wszystko się składa, jak dobrze pójdzie to może do wakacji uda się skończyć. Stroić będzie IbiTdi i ja;) Z LC-1 podłączonym do det3 to żadna filozofia. Z tego co już ogarnęliśmy przy close loop ECU stara się trafić w lamda 1 z korekcją po MAF, w open loop to MAF jest głównym czujnikiem. Jeżeli seryjna lambda będzie robić jakieś jaja na doładowaniu zastąpię ją wyjściem z LC-1 które sobie mogę dowolnie ustawić. Przy kompresorze nie trzeba również sterować wg - doładowanie jest stałe i zależy od przełożenia koło pasowe/kółko kompresora. Na poprawki zapłonu pewnie na jakaś hamownię podjadę, pewnie do pXs ale czy Artur będzie miał ochotę pomóc czy nie to inna sprawa. Niestety zapłonem mogę sterować w zakresie +- 10 stopni ponieważ powyżej dostaję od razu błąd czujnika wałka i jak się okazuje przy ostrej jeździe 8 stopni do przodu powoduje ten błąd, mam więc nadzieję ze nie będę musiał cofa zapłonu dalej niż 7 stopni przy doładowaniu.

 

 

edit 26-04-2010

W sobotę chcieliśmy włożyć już eatona pod maskę jednak czasu brakło ale mam już projekt mocowania, wiemy jak ogarnąć pasek więc jestem już coraz bliżej:) Bardzo pozytywnym aspektem jest to ze pod maską jest w cholerę miejsca i nie muszę przenosić alternatora niżej żeby się maska domknęła:)

 

edit 03-06-2010

 

Co prawda kompresora jeszcze nie ma ale wpadło trochę nowych diwajsów:

- zawieszanie gwintowane Weitec Hicon GT

- nowe tarcze brembo + klocki ferodo premier na przód

- nowe klocki na tył trw

- rozpórka przednia górna od MAS'a

 

Foto:

p1080169c.th.jpg p1080170.th.jpg

 

p1080171.th.jpg p1080172.th.jpg

 

p1080173.th.jpg p1080174.th.jpg

 

p1080175.th.jpg p1080176c.th.jpg

 

p1080177k.th.jpg p1080178i.th.jpg

p1080179v.th.jpg p1080185.th.jpg

p1080186.th.jpg p1080187u.th.jpg

 

p1080188a.th.jpg p1080189.th.jpg

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA innym forum już wyczytałem że amorki mają regulację kątów a więc jest męsko :)

Fajnie że z N16 też da się zrobić fajny szybki i indywidualny samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dokładnie z N16 też da się fajne auto zrobić ;) Ale czekam aż ten bydlak wpadnie pod maskę to wtedy będzie już bardzo fajnie.

 

@ szerokicheroki

Koszty Ci mogę opisać na PW ;)

 

W piątek przyszła nowa zabawka:

 

img20110107192703.th.jpg

img20110107192722.th.jpg

 

Czyli przepustnica z QR25 :D

 

 

Dziś ją już zamontowałem, było trochę zabawy, ale jakoś się udało. Muszę jeszcze pojeździć z laptopem żeby sprawdzić jak zmiana TB odbiła się na AFR. Reakcja na gaz jest jednak za***ista. Jutro wrzucę foto bo mam tylko komórkę..

 

We wtorek trochę pojeździłem z kolegą, program w det3 został dostosowany do nowe przepustnicy. W zakresie nie pełnych uchyleń afr był znakomity - tutaj ecu poradził sobie przy pomocy lambdy natomiast przy WOT trzeba było dolać paliwa bo miejscami AFR wynosił powyżej 15... teraz jest w pobliżu 12.9. A jak wiadomo więcej powietrza + więcej paliwa = równa się więcej mocy :D

 

No i obiecane fotki:

 

img20110122085117.th.jpg

img20110122085131.th.jpg

 

Przepływkę z przepustnicą połączyłem przy pomocy elementów Jacky :lol: Ale jak się okazuje przy silniku N/A są w zupełności wystarczające.

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAmowana maszyna była na nowej większej przepustnicy - elektornicznie kompatybilne były ze sobą ?

W GA16DE przejście z przepustnicy fi50 na fi60 dawało mi 9-10KM i 7-8Nm, tutaj myślę że będzie podobnie albo i lepiej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie była hamowana jeszcze na nowej przepustnicy. Oryginalna i ta z qr25 są ze sobą w 100% kompatybilne, zarówno mechanicznie (od strony kolektora) jak i elektronicznie. Jedyne co trzeba było zrobić to założyć większą rurę dolotową i przeprowadzić "idle volume learning" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nie była hamowana jeszcze na nowej przepustnicy. Oryginalna i ta z qr25 są ze sobą w 100% kompatybilne, zarówno mechanicznie (od strony kolektora) jak i elektronicznie. Jedyne co trzeba było zrobić to założyć większą rurę dolotową i przeprowadzić "idle volume learning" smile.gif

Tomiw daj znać co się dzieje z twoim qg18de, temat skończony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...