Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diesel a Mixol


Gość miff
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio poznałem kolesia, który pracował bardzo długo dla Ballaun Nissan. I zajmował się między innymi n13kami i powiedział, żebym od czasu do czasu do paliwa, na pełny bak, dodał mixola do dwusuwów około litra, a silniczek będzie mi dużo ciszej i ładniej chodził. Ktoś się z czymś takim spotkał? Nie rozwali mi to sinika? dwusuwy w końcu to benzyniaki :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miksol to syfny olej technoligocznie przstarzaly (opatentowany w latach 40stych), jak już to lepiej zalać czegoś firmowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój teść coś takiego stosował w Mercu jak jeździł na taryfie. Mixol ma albo miał silne właściwości płuczące i stosowanie jego miało za zadanie oczyszczanie wtryskiwaczy i dodatkowe przesmarowanie pompy. Teraz sa specjalne do tego celu preparaty pewnie dużo lepsze i nie powodujące skutków ubocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mnie też radzili żeby dodawać czegoś co oczyszcza wtryskiwacze. Jeśli mixol przestarzały to co warto lać zamiast? Czy ktoś może podać nazwy tych nowocześniejszych preparatów?

Sunny 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonisz do specjalisty od olejów i prosisz go o listę :)

 

Ja tam żadnych specyfików extra nie dodaję, od czasu do czasu zalewam po prostu trochę benzyny :) tak z 1 dm³ na 10-15 dm³ diesla. Choć cel jest nieco inny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zaczela cieknac pompa paliwa jak tylko zaczalem lac opalowke i mixool przecieki sie skonczyly

co prawda to nic powaznego ten wyciek ale po co wydawac na mechanika kiedy mozna na tansza opalowke :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam żadnych specyfików extra nie dodaję, od czasu do czasu zalewam po prostu trochę benzyny :) tak z 1 dm³ na 10-15 dm³ diesla. Choć cel jest nieco inny :P

 

A jeśli można spytać, po co lejesz tą benzyne? Jaki cel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie leję benzyny - ale jest to sposób na niskie temperatury...

 

 

tzn. żeby zachować płynność "ropy" dolewa się do 30% benzyny. auto ma mniejszą moc ale z ropy nic się nie wytrąca.

 

oczywiście wszystkie rafinerie produkują olej napędowy z dodatkami, tzn. na zimę jest inny i jeśli temperatura nie spada bardzo mocno (-30C) to nie ma potrzeby lać benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam zakupiłem specjalny płyn do ropy,jest to 6xt diesel fuel treatment na 45l paliwa.Wlewa się do zbiornika , czyści wtryski i cały układ zasilania smaruje pompę wtryskową .Obecnie go testuję Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

odświeżę ten temat mixol a diesel / dodatki do diesla / depresatory

 

na forach są porady aby dodawać 0,5% -2% mixolu do diesla aby poprawić smarowanie pompy i wtryskiwaczy, zmniejszyć klekotanie itp. Mówi się aby używać oleju półsyntetycznego do dwusuwów bezpośrednio do paliwa - bo pompa i wtryski są smarowane wyłącznie przez paliwo, a obecny diesel sprzedawany w europie nie ma prawie w ogóle siarki i przez to gorzej smaruje niż dawniejszy, gdy zawierał dużo siarki, a starsze samochody np TD były projektowane pod kątem paliwa z siarką. przy układach common rail i filtrach cząsteczek stałych DPF też niektórzy zalecają używanie oleju do dwusuwów ale takiego, który nie pozostawia żadnych osadów tylko spala się praktycznie całkowicie, np Liqui Moly 1052

 

tu link do porad po niemiecku użytkownika Sterndocktor z forum mercedesa

http://www.automatik...r_2-Taktoel.pdf

 

w Polsce też wielu pompiarzy zaleca dodawanie oleju od 2T - szczególnie do starszych silników diesla

 

Poszukałem w sieci czy są jakieś badania na ten temat i znalazłem badania smarowalności [HFRR] diesla z i bez dodatków

http://mopar.mopar19...l/hfrr/hfrr.htm

 

Mierzenie smarowalności polega na tym, że miedzy dwoma płytami toczy się metalową kulkę w badanej pod kątem smarowalności cieczy. po badaniu mierzy się średnicę kulki - czyli o ile się strała, wynik podaje się w mikronach - im mniejszy tym lepiej.

 

Z cytowanych badań wynika że czysty diesel bez siarki ma smarowalność ok 660 [przynajmniej w US] a zalecany poziom smarowalności przez producenów pomp i silników powinien być poniżej 460. Z badań wynika jednakże również że dodanie 2% biopaliwa z soji daje wynik 221 czyli lepszy efekt smarny niż jakikolwiek dodatek do paliwa. Badano także wpływ dodania 0,5% oleju do dwusuów [przeznaczonego dla silników zaburtowych łodzi motorowych - czyli biodegradowalny] i smarowalność diesla z takim olejem wyniosła 474 czyli pozwoliła uzyskać smarowalność zalecaną przez producentów wtrysków i pomp.

 

Te wyniki mogą być ważne dla użytkowników diesli w US, gdzie norma smarowalności paliwa diesla wynosi 520. Jednakże w UE jest obowiązek sprzedaży paliwa B7 [93% ON + 7% bioestrów] a takie paliwo ma samo w sobie wystarczające właściwości smarujące. Dodatkowo paliwa w EU muszą spełniać poziom smarowalności na poziomie min 470 - albo przez dodanie bioestrów albo innych dodatków już przez producenta paliwa. Jednak skoro dodanie zaledwie 2% biododatków pozwala polepszyć smarowalność o 60% z 660 do 220 , to dodanie 7% bio tak jak wymagają tego normy EU tym bardziej.

 

Tak więc nie bardzo rozumiem, w czym obecnie miałoby pomóc dodawanie mixolu do paliwa diesla które zawiera już 7% biododatków.

Może ma to sens tylko w przypadku paliw arktycznych - bo te być może nie zawierają biododatków. Biododatki szybko się wytrącają i powodują zablokowanie filtra [CFPP] W okresie zimowym orlen dodaje depresatora "diesol" do diesla i dzięki temu obniża tem, zablokowania filtra z -5 do -20, artykuły w inżynieri rolniczej

http://ir.ptir.org/a...uly/pl/94/IR(94)_1864_pl.pdf

pokazały jednak że depresatory w bardzo małym stopniu są w stanie obnizyć tem mętnienia [zaledwie ok 2-3 stopnie, czyli np z 0 do -3 albo -5 do -8] Tylko paliwa arktyczne mają faktycznie obniżoną temp mętnienia więc może one nie zawierają tych biododatków, odpowiedzialnych z jednej strony za mętnienie ale też za smarowanie. Zapewne dodaje sie do nich inne dodatki smarujące, przynajmniej aby spełnić normy EU na poziomie 470 mikronów.

 

W polsce zgodnie z normą EN 590 [wersja z 2010 roku] sprzedaje się paliwo diesel w 4 wersjach: typ B [letni] D [przejściowy] F [zimowy] i arktyczny klasy 2

temp mętnienia nie jest podana przez Orlen dla typów B,D,F ale wiadomo z innych źródeł

http://jaronwoj.word...s.com/tag/cfpp/

że na początku zimy 2009 wynosiła od -4 do -8 stopni , a temp zablokowania filtra wynosi B=0 ; D=-10; F=-20

Arktyczny sprzedawany jest od 16 grudnia każdego roku na Statoil, na orlenie też czasem, ale nie ma jasnych zasad kiedy i gdzie.

cechy paliwa wg Orlenu

http://www.orlen.pl/PL/DLABIZNESU/PALIWA/OLEJENAPEDOWE/Strony/OlejNapedowyEkodieselUltra.aspx

Edytowane przez Koelsch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...