Gość miff Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Ostatnio poznałem kolesia, który pracował bardzo długo dla Ballaun Nissan. I zajmował się między innymi n13kami i powiedział, żebym od czasu do czasu do paliwa, na pełny bak, dodał mixola do dwusuwów około litra, a silniczek będzie mi dużo ciszej i ładniej chodził. Ktoś się z czymś takim spotkał? Nie rozwali mi to sinika? dwusuwy w końcu to benzyniaki :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Miksol to syfny olej technoligocznie przstarzaly (opatentowany w latach 40stych), jak już to lepiej zalać czegoś firmowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Mój teść coś takiego stosował w Mercu jak jeździł na taryfie. Mixol ma albo miał silne właściwości płuczące i stosowanie jego miało za zadanie oczyszczanie wtryskiwaczy i dodatkowe przesmarowanie pompy. Teraz sa specjalne do tego celu preparaty pewnie dużo lepsze i nie powodujące skutków ubocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość srnk Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Mnie też radzili żeby dodawać czegoś co oczyszcza wtryskiwacze. Jeśli mixol przestarzały to co warto lać zamiast? Czy ktoś może podać nazwy tych nowocześniejszych preparatów? Sunny 2.0d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leon Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Dzwonisz do specjalisty od olejów i prosisz go o listę Ja tam żadnych specyfików extra nie dodaję, od czasu do czasu zalewam po prostu trochę benzyny tak z 1 dm³ na 10-15 dm³ diesla. Choć cel jest nieco inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Raze lać rope na BP - Ulitime albo na Shellu V-power Disel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Raze lać rope na BP - Ulitimealbo na Shellu V-power Disel. Dobrze mówi, popieram z doswiadczenia :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 mi zaczela cieknac pompa paliwa jak tylko zaczalem lac opalowke i mixool przecieki sie skonczyly co prawda to nic powaznego ten wyciek ale po co wydawac na mechanika kiedy mozna na tansza opalowke :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miff Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Ja tam żadnych specyfików extra nie dodaję, od czasu do czasu zalewam po prostu trochę benzyny tak z 1 dm³ na 10-15 dm³ diesla. Choć cel jest nieco inny A jeśli można spytać, po co lejesz tą benzyne? Jaki cel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 ja nie leję benzyny - ale jest to sposób na niskie temperatury... tzn. żeby zachować płynność "ropy" dolewa się do 30% benzyny. auto ma mniejszą moc ale z ropy nic się nie wytrąca. oczywiście wszystkie rafinerie produkują olej napędowy z dodatkami, tzn. na zimę jest inny i jeśli temperatura nie spada bardzo mocno (-30C) to nie ma potrzeby lać benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość morbid Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 witam zakupiłem specjalny płyn do ropy,jest to 6xt diesel fuel treatment na 45l paliwa.Wlewa się do zbiornika , czyści wtryski i cały układ zasilania smaruje pompę wtryskową .Obecnie go testuję Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 ile taki specyfik kosztuje i ile go jest w buteleczce?? jezeli zauwazysz jakas roznice po jego uzyciu to daj znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość morbid Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 witam w butelce jest 250ml koszt 16zł podrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koelsch Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 (edytowane) odświeżę ten temat mixol a diesel / dodatki do diesla / depresatory na forach są porady aby dodawać 0,5% -2% mixolu do diesla aby poprawić smarowanie pompy i wtryskiwaczy, zmniejszyć klekotanie itp. Mówi się aby używać oleju półsyntetycznego do dwusuwów bezpośrednio do paliwa - bo pompa i wtryski są smarowane wyłącznie przez paliwo, a obecny diesel sprzedawany w europie nie ma prawie w ogóle siarki i przez to gorzej smaruje niż dawniejszy, gdy zawierał dużo siarki, a starsze samochody np TD były projektowane pod kątem paliwa z siarką. przy układach common rail i filtrach cząsteczek stałych DPF też niektórzy zalecają używanie oleju do dwusuwów ale takiego, który nie pozostawia żadnych osadów tylko spala się praktycznie całkowicie, np Liqui Moly 1052 tu link do porad po niemiecku użytkownika Sterndocktor z forum mercedesa http://www.automatik...r_2-Taktoel.pdf w Polsce też wielu pompiarzy zaleca dodawanie oleju od 2T - szczególnie do starszych silników diesla Poszukałem w sieci czy są jakieś badania na ten temat i znalazłem badania smarowalności [HFRR] diesla z i bez dodatków http://mopar.mopar19...l/hfrr/hfrr.htm Mierzenie smarowalności polega na tym, że miedzy dwoma płytami toczy się metalową kulkę w badanej pod kątem smarowalności cieczy. po badaniu mierzy się średnicę kulki - czyli o ile się strała, wynik podaje się w mikronach - im mniejszy tym lepiej. Z cytowanych badań wynika że czysty diesel bez siarki ma smarowalność ok 660 [przynajmniej w US] a zalecany poziom smarowalności przez producenów pomp i silników powinien być poniżej 460. Z badań wynika jednakże również że dodanie 2% biopaliwa z soji daje wynik 221 czyli lepszy efekt smarny niż jakikolwiek dodatek do paliwa. Badano także wpływ dodania 0,5% oleju do dwusuów [przeznaczonego dla silników zaburtowych łodzi motorowych - czyli biodegradowalny] i smarowalność diesla z takim olejem wyniosła 474 czyli pozwoliła uzyskać smarowalność zalecaną przez producentów wtrysków i pomp. Te wyniki mogą być ważne dla użytkowników diesli w US, gdzie norma smarowalności paliwa diesla wynosi 520. Jednakże w UE jest obowiązek sprzedaży paliwa B7 [93% ON + 7% bioestrów] a takie paliwo ma samo w sobie wystarczające właściwości smarujące. Dodatkowo paliwa w EU muszą spełniać poziom smarowalności na poziomie min 470 - albo przez dodanie bioestrów albo innych dodatków już przez producenta paliwa. Jednak skoro dodanie zaledwie 2% biododatków pozwala polepszyć smarowalność o 60% z 660 do 220 , to dodanie 7% bio tak jak wymagają tego normy EU tym bardziej. Tak więc nie bardzo rozumiem, w czym obecnie miałoby pomóc dodawanie mixolu do paliwa diesla które zawiera już 7% biododatków. Może ma to sens tylko w przypadku paliw arktycznych - bo te być może nie zawierają biododatków. Biododatki szybko się wytrącają i powodują zablokowanie filtra [CFPP] W okresie zimowym orlen dodaje depresatora "diesol" do diesla i dzięki temu obniża tem, zablokowania filtra z -5 do -20, artykuły w inżynieri rolniczej http://ir.ptir.org/a...uly/pl/94/IR(94)_1864_pl.pdf pokazały jednak że depresatory w bardzo małym stopniu są w stanie obnizyć tem mętnienia [zaledwie ok 2-3 stopnie, czyli np z 0 do -3 albo -5 do -8] Tylko paliwa arktyczne mają faktycznie obniżoną temp mętnienia więc może one nie zawierają tych biododatków, odpowiedzialnych z jednej strony za mętnienie ale też za smarowanie. Zapewne dodaje sie do nich inne dodatki smarujące, przynajmniej aby spełnić normy EU na poziomie 470 mikronów. W polsce zgodnie z normą EN 590 [wersja z 2010 roku] sprzedaje się paliwo diesel w 4 wersjach: typ B [letni] D [przejściowy] F [zimowy] i arktyczny klasy 2 temp mętnienia nie jest podana przez Orlen dla typów B,D,F ale wiadomo z innych źródeł http://jaronwoj.word...s.com/tag/cfpp/ że na początku zimy 2009 wynosiła od -4 do -8 stopni , a temp zablokowania filtra wynosi B=0 ; D=-10; F=-20 Arktyczny sprzedawany jest od 16 grudnia każdego roku na Statoil, na orlenie też czasem, ale nie ma jasnych zasad kiedy i gdzie. cechy paliwa wg Orlenu http://www.orlen.pl/PL/DLABIZNESU/PALIWA/OLEJENAPEDOWE/Strony/OlejNapedowyEkodieselUltra.aspx Edytowane 22 Listopada 2011 przez Koelsch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.