Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tino 2,2 Di nie pali


Gość norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Wział i mi nie odpalił,objawy nastepujace:

Akumulator słabo kreci(wrecz nędznie),i przy okazji jak chodzi rozrusznik to slychac popiskiwania alarmu.....dziwne to dla mnie.

Normalnie to zakupilbym nowy aku i tyle,tylko ze dziwne jest dla mnie te popiskiwanie alarmu podczas krecenia rozrusznika,wie ktos o co chodzi??

Przy okazji jakie parametry powinien miec akumulator do Tino??

dzieki za porady

 

Edit

Na stronie boscha zalecaja aku 74Ah,750A,L- co to jest te L-??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, zaczyna nam się tu wdzierać bałagan, zatem część tego co Cię interesuje znajdziesz tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60419-plyny-filtry-i-oleje/ , a co do popiskiwana alarmu przy "ciężkim-mozolnym" rozruchu, to jest taka możliwość, że związane to jest ze słabym aku. Dwa razy padał mi aku, raz ze starosci, i raz jak zostawiłem auto na światełkach, w obu przypadkach, jak prad w aku się kończył skutkowało to załączeniem alarmu, który (mimo, że z aktywowanymi wszystkimi kierunkami) pobiera na tyle mało prądu że robi dyskotekę. To mysle, ze u Ciebie, przy kręceniu (momentach max obciążenia) mogą występować chwilowe spadki, równie chwilowo wzbudzające alarm.

 

Edit:

Nie wiem co znaczy L u Boscha, powinni podać jakąś "legendę objasniającą" - moge się tylko domyslać, że chodzi o polaryzację, czyli umiejscownienie końcówek +/- (patrzac od frontu + z lewej/lub z prawej), co jest istotne w zalezności od modelu auta, i zastosowanego rozwiązania położenia kabli/klem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info,w tamtym temacie jest cos o aku ale do 1.8 benz,natomiast co do oznaczenia L- (L minus),rozumiem ze jest to polaryzacja Lewy minus,czyli to sa mo co Prawy plus,jak dobrze mi sie wydaje...

Bo jest sporo aukcji na allegro i w specyfikacji jest podane P+ czyli prawy plus....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, temat aku do benzynki 1.8, nie mniej, można zebrać pewne fakty do kupy, i zmajstrować sobie recepturkę: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61090-p12-jaki-akumulator/ ;)

Mam nadzieje, że okaże się pozytywnie skuteczna w zastosowaniu.

 

Ps

Nie martwiłbym się zbytnio tym "lewy/prawy" - wystarczy zciagnąć katalog danego producenta aku, nastepnie otworzyc maske w aucie, zweryfikowac, i wszystko jasne, a o ile na dotychczasowo wykorzystywanym aku brak jednoznacznego wskazania, to nadal rzecz jest dziecinnie prosta i pozostaje sprawdzić w katalogu, jaki model poleca producent. Tu (w katalogu) na pewno bedzie podział na benzynkę i ON, i na pewno będzie wskazanie "lewy/prawy".

Sprawa staje sie jeszcze bardziej prosta, gdy podjedziesz do sklepu/warsztatu sprzedającego aku, podasz tylko producenta, oraz parametry: pojemność i prąd rozruchu, sprzedawca spojrzy pod maskę, zweryfikuje wymiary aku, i zaraz bedziesz miał właściwyą bateryjkę. ;)

 

Dzieki za info,w tamtym temacie jest cos o aku ale do 1.8 benz,natomiast co do oznaczenia L- (L minus),rozumiem ze jest to polaryzacja Lewy minus,czyli to sa mo co Prawy plus,jak dobrze mi sie wydaje...

Bo jest sporo aukcji na allegro i w specyfikacji jest podane P+ czyli prawy plus....

Prawdę powiedziawszy, to nie zastanawiałem się zbytnio nad oznaczeniem polaryzacji, i bez zajrzenia w katalog, gdzie powinienes miec wszystko opisane, mogę powiedzieć, że z tą literką "L" u BOSCH'a może byc różnie, zależy np na jakim języku bazuje oznaczenie (opis może byc po polsku, ale oznaczenie nie koniecznie), i możemy mieć: L-left, R-right; L-lewy, P-Prawy; minus/plus raczej odpada, a nie wiem jak jest po angielsku. Tak czy siak, to akademickie rozważania, jak wspomniałem, rzut okiem w katalog i wszystko jasne (choć w Centrze w tabelce, chyba polarzycaję oznaczano: 0 i 1) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to załączanie się alarmu w trakcie odpalania jest oznaką bardzo słabego wręcz bez napięcia akumulatora i jest to reakcja alarmu na sytuacje jak np. złodziej próbuje rozładować immobilaizer i chce rozłączyc alarm to odpina akumulator i alarm poprzez własne bateryjne zasilanie się odzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to załączanie się alarmu w trakcie odpalania jest oznaką bardzo słabego wręcz bez napięcia akumulatora i jest to reakcja alarmu na sytuacje jak np. złodziej próbuje rozładować immobilaizer i chce rozłączyc alarm to odpina akumulator i alarm poprzez własne bateryjne zasilanie się odzywa.

 

 

Dokładnie, całkowicie normalne zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...