Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana akumulatora i zuzycie paliwa,KLIMATYZACJA


Gość marcin102
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin102

WITAM MAM 2 PYTANIA .ZAKUPILEM NIEDAWNO NISSANA PRIMERE P11 Z LISTOPADA 2001 ROK.OD POCZATKU BORYKAM SIE Z DROBNYMI USTERKAMI KTORE W MIARE MOZLIWOSCI USUWAM.ZLE DZIALAJACY ABS-OKAZALO SIE ZE BYLA PEKNIETA KORONKA ABS-PIERSCIEN.NIESTETY NIE UDALO MI SIE WYMIENIC CALEGO PRZEGUBU PONIEWAZ OKAZALO SIE ZE CZESCI DOSTEPNE W WIELU SKLEPACH INTERNETOWYCH NIE PASUJA! ZASIEGNALEM TROCHE LEKTURY GDZIE PRZECZYTALEM ZE W OSTATNICH MIESIACACH PRODUKCJI STOSOWANO CZESCI Z MODELU P 12! CZY JEST TO PRAWDA? CZY KTOS SPOTKAL SIE Z PODOBNYM PROBLEMEM>?

 

NASTEPNY PROBLEM TO ZE MOJ SAMOCHOD SILNIK 1800CM ZA DUZO PALI WYDAJE MI SIE ZE 13 LITROW W MIESCIE NIE PRZEKRACZAJAC 3000 OBROTOW TO STANOWCZO ZA DUZO.NIE SWIECA SIE ZADNE KONTROLKI.CZY TO MOZE BYC SONDA L LUB PRZEPLYOMIERZ? CZY SA JAKIES INNE PRZYCZYNY? CZY NIEUCZCIWY SPRZEDAWCA MOGL W JAKIS SPOSOB ZATUSZOWAC BLEDY KOMPUTERA>? ODLACZYC NP JAKIS KABELEK POKAZUJACY KONTROLKI BLEDOW?

 

CZY MOGE ODLACZYC AKUMULAOTR I NALADOWAC GO W DOMU CZY WYKASUJA MI SIE WSZYSTKIE DANE Z KOMPUTERA?

 

KOLEJNY PROBLEM TO KLIMATYZACJA.DZIAL I WSZYSTKO OK ALE DLACZEGO POTRAFI SIE WLACZYS SAMOCZYNNIE PODCZAS JAZDY? LUB PODCZAS ODPALANIA AUTA?

TO CHYBA COS NIE TAK

 

PROSZE W MIARE MOZLIWOSCI O POMOC.

NIE WIEM CZY MOJ EGZEMPLARZ JEST PECHOWY CZY PO PROSTU ONE TAK MAJA...

 

DZIEKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie krzycz (pisz normalną trzcionką) i poczytaj trochę forum. Bo jak tu sie zwykło mówic. Wpadł nowy na imprezę i podajcie mu na tacysmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehheeh

postaram sie cos znalezc.ale wszedzie sa domysly a nie konkrety.

Oczywiście, że domysły. Np nadmierne zużycie paliwa - przyczyn mogą być dziesiątki - nie wiedząc prawie nic o danym przypadku można się tylko domyślać, skąd konkrety ?

 

13 to moim zdaniem jakby nie jeździć to za dużo. Mi sr20 nigdy nie wziął po mieście, nawet w zimie na niedługich trasach, więcej niż ok 11 l.

 

Apropo tego zużycia parę domysłów - warto zacząć od sprawdzenia najprostszych spraw: czy nie ocierają hamulce, czy dobrze działa termostat, stan olejów, filtrów itp, zbieżność, przepływomierz, czujnik temp. silnika, sonda lambda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marcin102

filtry oleju i powietrza wymienilem zaraz po zakupie.olej rowniez.przeszukalem forum i uzyskalem kilka odpowiedzi na nurtujace mnie pytania.

podejrzewam ze to raczej sonda lub przeplywomierz.chyba bede musial udac sie na diagnostyke komputerowa.moze cos sie wyjasni.

choc przyznam ze po przeczytaniu na forum ze wyjecie akumulatora na ponad 12 godz resetuje komp i błedy zastanawiam sie czy nie zaczac od tego...

rozejrze sie i zobaczymy

 

filtry oleju i powietrza wymienilem zaraz po zakupie.olej rowniez.przeszukalem forum i uzyskalem kilka odpowiedzi na nurtujace mnie pytania.

podejrzewam ze to raczej sonda lub przeplywomierz.chyba bede musial udac sie na diagnostyke komputerowa.moze cos sie wyjasni.

choc przyznam ze po przeczytaniu na forum ze wyjecie akumulatora na ponad 12 godz resetuje komp i błedy zastanawiam sie czy nie zaczac od tego...

rozejrze sie i zobaczymy

 

 

 

komputer sprawdzony w firmie feuvert ni e wykazal zadnych bledow.

znaleziono natomiast przyczyne tego ze samochod powyzej 4500 obr nie chcial jechac.byly to kompletnie zdezelowane swiece zaplonowe.po wymianie problem zniknal.

spalanie na trasie przy predkosci 120-140 kmh wnioslo 8 litrow.to chyba dobry wynik.

niestety po powrocie do miasta pali znow 13 litrow a nawet wiecej.

nie mam pojecia co to moze byc.czytalem gdzies na forum ze sonda przy katalizatorze daje takie objawy.czy ktokolwiek ma jakis inny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer sprawdzony w firmie feuvert ni e wykazal zadnych bledow.

znaleziono natomiast przyczyne tego ze samochod powyzej 4500 obr nie chcial jechac.byly to kompletnie zdezelowane swiece zaplonowe.po wymianie problem zniknal.

spalanie na trasie przy predkosci 120-140 kmh wnioslo 8 litrow.to chyba dobry wynik.

niestety po powrocie do miasta pali znow 13 litrow a nawet wiecej.

nie mam pojecia co to moze byc.czytalem gdzies na forum ze sonda przy katalizatorze daje takie objawy.czy ktokolwiek ma jakis inny pomysł?

Widze ze kolega wzial uwage kolegi gleboko do serca i zupelnie wielkich liter przestal uzywac :)

 

Tak powaznie - przy predkosci 120-140 8l/100km to jest normalne spalanie. Co do jazdy po miescie - wiesz, jest miasto i miasto. Powiedz, jaka srednia predkosc masz na wyswietlaczu. Bo jesli np 10km do pracy w centrum jedziesz godzine, to tyle gdzies bedzie. Dodaj do tego zime i elegancko 15l/100km wyciagniesz.

 

Acha - co do klimy: bylo ale napisze jeszcze raz. Jak masz nawiew na szybe - klima zalacza sie automatycznie. Wystarczy o 1\2 skoku skierowac pokretlo na nogi i juz sie zalaczac nie bedzie.

Edytowane przez woro_woro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin102

Widze ze kolega wzial uwage kolegi gleboko do serca i zupelnie wielkich liter przestal uzywac :)

 

Tak powaznie - przy predkosci 120-140 8l/100km to jest normalne spalanie. Co do jazdy po miescie - wiesz, jest miasto i miasto. Powiedz, jaka srednia predkosc masz na wyswietlaczu. Bo jesli np 10km do pracy w centrum jedziesz godzine, to tyle gdzies bedzie. Dodaj do tego zime i elegancko 15l/100km wyciagniesz.

 

Acha - co do klimy: bylo ale napisze jeszcze raz. Jak masz nawiew na szybe - klima zalacza sie automatycznie. Wystarczy o 1\2 skoku skierowac pokretlo na nogi i juz sie zalaczac nie bedzie.

 

 

 

hmmmmmmmmm no wlasnie problem w tym ze jezdze autem do 3 ts obrotow po miescie.czyli b wolno.na forum i w opisach auta srednio podaja wszyscy 9-10 litrow miasto przy spokojnej jezdzie.nie uzywam klimatyzacji.mysle ze nawet zima 13 litrow to przesada. nie stoje w korkach .z zadnym autem nie mialem tylu dziwnych problemow od poczatku.

 

bede grzebal dalej zobaczymy ile teraz wypali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak ty jeździsz po Warszawie bez korków że spodziewasz się mniejszego spalania ni 13 litrów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin102

Kolego a jak ty jeździsz po Warszawie bez korków że spodziewasz się mniejszego spalania ni 13 litrów ?

 

 

 

wlasnie o to chodzi ze nie ma korkow w tych godzinach.do pracy mam 15 min.wiecej jezdze w weekendy .panowie macie 2 litrowki od tego zacznijmy!

ja mam 1800cm wersje pierwsza silnika 114 koni max moment obr przy 2800nm !.opinie o spalaniu wzialem z gazet motoryzacyjnych i nie byly to dane fabryczne.strony internetowe testy motofakty.pl ,wysokieobroty.pl,autocentrum itd podaja od 9 do 11 litrow w miescie.mysle ze przy mim stylu jazdy takie wartosci sa realne.

to wlasciciele daewoo leganza pisza ze 13-15 litrow im pala a to auto slynie z tego ze pije jak smok.

aktualnie mam 200km przejechane i wskazowke na pol baku!!!!!!! bez przesady,

nie pozostaje mi nic innego jak serwis nissana i sprawdzenie tej sondy dokladnie.

dzieki.wszelkie inne uwagi mile wskazane.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sprawdzanie nie zaszkodzi, ale chcę Cię uprzedzic, że takie 15 minut dwa razy dziennie z dużym odstępem, to najgorszy temaz związany z ekonomią użytkowania samochodu. Do pracy i z pracy mam rzut beretem, ale też lenia ogromnego, więc jeżdżę samochodem. Miałem skodę favorit(1,3 l) paliła 13 litrów. Mam primerę (2,0 l) pali 13. Ssanie to zabójstwo dla portwela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin102

Kolego, sprawdzanie nie zaszkodzi, ale chcę Cię uprzedzic, że takie 15 minut dwa razy dziennie z dużym odstępem, to najgorszy temaz związany z ekonomią użytkowania samochodu. Do pracy i z pracy mam rzut beretem, ale też lenia ogromnego, więc jeżdżę samochodem. Miałem skodę favorit(1,3 l) paliła 13 litrów. Mam primerę (2,0 l) pali 13. Ssanie to zabójstwo dla portwela.

 

 

ja tego nie wykluczam ale nie chce mi sie wierzyc ze silnik 1800cm badz co badz w miare nowoczesny pali 13-15 litrow! gdybym wiedzial kupilbym sobie jakąs 3 litrowke w automacie bo pala tyle samo!

 

bardzo prosze kto chce niech wpisze ile pali jego nissan trasa i miasto pjemnosc -moze z tego wyciagne jakas srednia wiarygodna.nie zauwazylem na forum takich wpisow.pojedyncze przypadki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego nie wykluczam ale nie chce mi sie wierzyc ze silnik 1800cm badz co badz w miare nowoczesny pali 13-15 litrow! gdybym wiedzial kupilbym sobie jakąs 3 litrowke w automacie bo pala tyle samo!

 

bardzo prosze kto chce niech wpisze ile pali jego nissan trasa i miasto pjemnosc -moze z tego wyciagne jakas srednia wiarygodna.nie zauwazylem na forum takich wpisow.pojedyncze przypadki. ;)

Oczywiscie, ze przy takim uzytkowaniu (2x15min bez korkow) pali Ci za duzo. Z tym, ze gdyby sonda byla uwalona to mialbys check zapalony. Z tego co piszesz, faktycznie mozesz miec za bogato na mapie wtrysku. Z tym, ze komputer powinien to sobie wysterowac i w miare jezdzenia ustawic sobie poprawne poziomy. A jak na gazie jezdzi? Tez tyle gazu wciaga? I jak sie zbiera. Ile masz do setki? Tylko przy pomiarze krec go wyzej niz 3krpm :) Jak wysiadasz z auta po tych 15 min masz ciagle na bogato (parowoz z tylu)?

 

Moze byc tak ze lambda faktycznie dziala, ale blednie, dlatego tak wysoko zestrojone sa wartosci wtryskow na mapie. No i jeszcze moze byc to sprawa uszkodzonego/zanieczyszczonego przeplywomierza. Trzeba pomierzyc napiecia na przeplywce (na forum jest to opisane) i sprawdzic ta lambde - nie musisz tego robic w ASO, mozna miernikiem samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin102

Oczywiscie, ze przy takim uzytkowaniu (2x15min bez korkow) pali Ci za duzo. Z tym, ze gdyby sonda byla uwalona to mialbys check zapalony. Z tego co piszesz, faktycznie mozesz miec za bogato na mapie wtrysku. Z tym, ze komputer powinien to sobie wysterowac i w miare jezdzenia ustawic sobie poprawne poziomy. A jak na gazie jezdzi? Tez tyle gazu wciaga? I jak sie zbiera. Ile masz do setki? Tylko przy pomiarze krec go wyzej niz 3krpm :) Jak wysiadasz z auta po tych 15 min masz ciagle na bogato (parowoz z tylu)?

 

Moze byc tak ze lambda faktycznie dziala, ale blednie, dlatego tak wysoko zestrojone sa wartosci wtryskow na mapie. No i jeszcze moze byc to sprawa uszkodzonego/zanieczyszczonego przeplywomierza. Trzeba pomierzyc napiecia na przeplywce (na forum jest to opisane) i sprawdzic ta lambde - nie musisz tego robic w ASO, mozna miernikiem samemu.

 

 

jest tak- obroty sa ok w calym zakresie rownomiernie oddaje moc.kreci do konca. mysle ze ma jakies 11 sek do 100km/h obroty nie skacza,nie faluja ani nic podobnego.czytalem o przeplywomierzu ale duzo ludzi pisze ze spalanie sie im nie podnosi.raczej jakies problemy z ''ciagiem''.

pojade do tego serwisu nissana przynajmniej zapytam .nie mam instalacji gazowej!swiece filtry olej wymienione.auto wyglada naprawde na b zadbane.

kontrolki sie zadne nie palą.moze wyjac akumulator na 24 godziny? ale zaczynam sie bac robic cokolwiek przy tym samochodzie hehe

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...