Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Odbudowa Nissan Sunny GTI (rajdówka)


Kamo_DBWC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!!!

Myślę że temat nie trafi zaraz do kosza i że rozwiniemy go trochę i pozbieramy pewne informacje które są rozsypane w kilku tematach.A więc tak przez zimę chcę odbudować swojego sunny gti który gdzieś w sierpniu zaliczył drzewo :/ Nissan jest typowo rajdową konstrukcją i startuje w RPP (Rajdowy Puchar Polski) mam więc parę pytań co do odbudowy i ulepszeniu autka.

Chcę zrobić coś z wydechem od początku do końca co polecacie zrobić? Czytałem tematy i każdy mówi co innego raz 2,5 a raz 2,0 cali że wystarczy na wydech więc Panowie co polecacie trzeba się zdecydować jedynym ograniczeniem w wydechu do rajdów jest to że musi być kat założony i decybele nie mogą przekraczać 98 lub 109dB katalizator może być w dowolnym miejscu umieszczony w układzie wydechowym, aha i czy polecacie jakieś sportowe katalizatory?

Następnie ile idzie tak realnie z 2,0 SRDE KM i Nm wyciągnąć bez TURBO?

Co jeszcze polecacie zrobić powiem więcej silnik będę rozbierał prawdopodobnie bo nie wiem co poprzedni właściciel zrobił z silnikiem bądź nie zrobił.

Co z zawieszeniem tzn chodzi mi o te poliuretanowe "rzeczy" ,kto ma dostęp do tego i ile taka przyjemność kosztuje? Hamulce są już przerobione na 4 tłoczkowe Brembo z tarczą o śr.305mm.,przewody stalowe i zalane wszystko Motulem.Myślę że każdy się wypowie co i jak by zamontował i myślę że wspólną siłą coś zbudujemy konkretnego.

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,tu to Coobcio musi oddać głos ;-),lub Ci co siedza w przeróbka i zwiekszaniu mocy.

Edytowane przez Chemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm,temat rajdówki to ciekawa sprawa

czy oprócz głośności wydechu nie ma żadnych ograniczeń w przeróbkach silnika??

 

to jaką pójdziesz droga musisz uzależnić od jeszcze innej sprawy-czy potrzebujesz auto o dobrym momencie obrotowym na dole czy tez auto typowo szlofierkowe-moc i moment wysoko?

zakładam że w rajdach jezdzi się momentem więc proponuję wydech 2.25 - 2.5[głośność nie ma dla ciebie zbytniego znaczenia],kolektor 4-2-1 SSAC,regulowane koła rozrządu ,wałki z gti[pewnie już masz],CAI,mocna pompa paliwa,i piggy back do wystrojenia tego

 

auto które dobrze bedzie się zbierało w niemal każdym zakresie powinno mieć ok 170km 200nm.po takich modyfikacjach-choć nie widzę problemu żeby wzmocnić sunny do tych 190km[ale to już szlifiera na wysokich obrotach--coobcia bandit taki jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Przeróbki silnika są oparte o tak zwaną Homologacje auta tam wszystko jest napisane co można zrobić. Hmmm kolektor 4-2-1 mam już dany tylko nie wiem czy to jest już to co miałoby być czy każdy sunny Gti wychodził z fabryki z kolektorem 4-2-1??Hmmm no wiesz najlepiej by było żeby miał i moc i duży moment obrotowy.A jak to będzie szlifierka żeby kręcić auto wysoko to też dam radę tym jeździć :) . A jak proponujecie zrobić wydech bo ja mam teraz kolektor 4-2-1 potem tłumik środkowy i na samym końcu jest katalizator wsadzony. Tylko jeden problem z nim jest ;/ sprawdziłem według numerów z kata i okazało się że on jest do aut o pojemności 1,6 a przecież wiemy ze gti to 2,0 i się zastanawiam czy to nie będzie dławiło wydechu.Co do głośności to na 3,5tyś/min musi być albo 98dB lub 109dB(dokładnie tego nie pamiętam ale się dowiem jaka jest to wartość).Mam jeszcze komputer zmieniony na z seryjnego na komputer firmy "Mines".Dzięki za link zaraz będę czytał.No czekam na wypowiedź Co0bcia.A co z tym dolotem zimnego powietrza bo czytałem już ten temat kilka razy ale za każdym razem ktoś pisze coś innego jednemu taki dolot lepiej działa drugiemu taki więc chyba zostanie metoda prób i błędów.Ale myślę że damy rade :)

PS: Gdzie dostać progi do Sunny 3 drzwiowego bo słyszałem że ciężko dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizatory w 1.6 a 2.0 będą takie same, nawet w micrze 1.0 taki jest :rolleyes:

 

co do progów to Coobcio miał do sprzedania ostatnio, próbował mi wcisnąć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki za info o kat. a czy ktoś z was miał już coś do czynienia z sportowym kat.??? I jak to jest z tym kolektorem w oryginale już jest 4-2-1??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucaj SSAC 4-2-1 i wydech fi60/1,5mm jeżeli homologacja na to pozwala. Dolot pozostawił bym seryjny seryjny. Do tego przestawiony rozrząd i może splanowany łeb i 160KM/195Nm powinny być na lekko złamane. Będzie poprawa w całym zakresie z przewagą na dół i średnie. Co do kata (chyba homologacja go wymaga?) to sportowy kat jak najbardziej. Są różne średnice i myslę, że 2,5" był by ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś Bodek jeszcze o regulacji zapłonu :D bardzo dużo daje, ja mam wyprzedzony na max i mocy pewnie by jeszcze przybylo gdybym rozpiłował łezkę dalej, ale to już proponuje na hamce stroić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Panowie będę działał z tym! dziś zamieszczę pierwsze zdjęcia z rozbiórki Nissana. Większość z Was będzie płakała jak zobaczy nissana po wypadku ;(

ale będzie jeszcze z niego cudo :].

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjny dolot w Sunnym Gti to kupa... Jak ma być seryjna puszka to najlepiej zamocować do niej gubszą przepływkę z almery GTi lub priemry P11 a dalej zrobić odcinek łączący o grubszej jak seryjna średnicy tzn 70-80mm. No i na końcu to wystroić...

 

Co do wydechu to poniżej przedstawiam moją almerą GTi z wydechem przelotwym 2,5" bez kata oraz gorszy wynik w oparciu o wydech średnicy 2" z seryjnym katalizaotrem w oryginalnym miejscu oraz z końcowym tłumikiem przelotowo komorowym:

AlmeraCoobciazwydechem2ikatkontraet.jpg

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puszka może zostać zastąpiona czymś innym nie trzeba pozostawiać przy oryginale.Pomierzyłem wydech w paru miejscach i mam od 51mm do 55mm (mierzone na zewnątrz rury wydechowej)tylko końcówka wydechu ma jakieś 65mm.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2af0b573bbb4b42.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e84af157272b9ba.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efec9ea5b5410a21.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7da639a13cfb2c1d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3995be156f3f7c61.html

Edytowane przez Kamo_DBWC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mierzyłes po zewnątrz to licz się z tym że po wewnętrznej średnicy bedzie tylko 48-mm aw zagięciach jeszcze gorzej-wydech sunny gti jest taki sobie i jego rozluźnienie daje wymierne efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdaję sobie sprawę z tego że po wewnętrznej jest jeszcze mniej miejsca. Więc pierwszą podstawową rzeczą jaką zrobię to wymiana wydechu tylko powiedzcie mi czy ten kolektor co jest na zdjęciu to zwykły z sunny GTI czy SSAC???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko powiedzcie mi czy ten kolektor co jest na zdjęciu to zwykły z sunny GTI czy SSAC???

 

zwykły z Sunny GTi.

 

P.S. fajne hebelki, jaka średnica tarczy? :)

Edytowane przez MacGayver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto kolektor zmienić na SSAC, poprawi się głownie góra, trochę dojdzie środka poniżej przedstawiam co daje wymiana kolektorka seryjnego na SSAC i przejście z wdyechu 2" Scorpion na 2,5" EL-tec:

etap1Vseatp2.jpg

 

Ale chyba tak czy siak najwięcej daje z podstawowych modów, moj patent z rorządem oto jego efekty (silnik jeszcze absolutna seria):

AlmeraGtiEtap1.jpg

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie świątecznej!!!

 

Powiedzcie mi koledzy gdzie na śląsku zrobię wydech do mojego słonka??? Po wyciągnięciu mojego wydechu padłem ze śmiechu, totalna porażka jest z tym wydechem w każdej części jest inna średnica rury :/ . Co zrobić z dolotem powietrza? Jak go pociągnąć zrobić krotki dolot czy długi bo też było wiele opcji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Panowie jak wygląda sprawa z progami? Przeszukałem allegro i nie ma dla 3 drzwiowego nadwozia. czy to znaczy że już nigdzie nie dostane takiego progu? I czy z progami od 5drzwiowej wersji będą jakieś problemy z montażem??

Dziękuję za link!!! Już poszło zapytanie w sprawie wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...