Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Brak podświetlenia zegarów P11


Tony212
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem gdyż awari w mojej P11 uległo podświetlenie zegarów,pokręteł nawiewów oraz światła pozycyjne i halogeny. Czy przyczyną tego stanu rzeczy możgą być przepalone bezpieczniki, które przepaliły się w tym samym czasie?? Dodam ze dzis zmienialem radio w aucie, lecz zaczeło "Wariowac" i musiałem włozyc spowrotem to które było. Bede wdzieczny za opowiedz ;)

 

sprawdziłem bezpieczniki... wydają się ok ;/

Edytowane przez Tony212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maska obok aku masz bezpiecznik TAIL i on odpowiada za : podświetlenie zegarów, pokręteł nawiewów oraz światła pozycyjne. Czy za halogeny nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem i sprawdziłem jeszcze raz ten bezpiecznik... i faktycznie był minimalnie nadpalony . Usterka usunięta, temat to zamknięcia :D dzięki serdeczne za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość longer 81

Siemanko - podepnę się do tego tematu,aby nie uruchamiać nowego tematu. Kiedyś posiadałem inny samochód i też należałem do innego Forum i tam ktoś wstawił mi kiedyś białe tarcze zegarów do danego modelu samochodu,w realnym rozmiarze w Wordzie i po prostu trzeba było je wydrukować,wyciąć i wstawić na tamte seryjne tarcze,czy jest to możliwe w NISSANIE,czy ktoś posiada coś takiego ???

 

 

Nissan Primera P11 - 1998r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

No to ja również poproszę o pomoc może w tym temacie. Mam oto taki problem:

Oddałem swoją Nyskę do prania (tapicerka). Po przyjeździe wieczorem okazało się, że gdy mam wyłączone światła i np. silnik sobie działa, to podświetlenie zegarka oraz nawiewu/radia jest OK, natomiast jeśli przełączę tylko przełącznik świateł, to przygasa zegarek wręcz tak jakby w ogóle nie świecił, a zegary są ledwo podświetlone. Dodam, że podświetlenie panelu radia/nawiewu jest ok. Podpowiedzcie mi co może być nie tak - czy za jasność podświetlenia przypadkiem nie jest odpowiedzialny taki czujnik po prawej stronie przy podszybiu? 

Edytowane przez rachel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest czujnik nasłonecznienia od klimatyzacji i nie ma nic wspólnego z podświetleniem,

przy zapalonym silniku i zgaszonych światłach świeci się tylko komputer(całą mocą) LCD radia i klimy (bez podświetlenia wszystkich przycisków) a zegary nie są podświetlone, po włączeniu świateł podświetlają się zegary i wszystkie przyciski radia klimy itd.

różnica jest tylko taka że wyświetlacz od kompa po włączeniu świateł ściemnia się odpowiednio do zegarów.

wniosek: rozjaśnij zegary pokrętłem po lewej stronie kierownicy, powinno pomóc :))

wtedy po włączeniu świateł nie będzie ci ściemniało.LCD kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nie ma regulacji. Ja bym szukal przyczyny w slabym pradzie dochodzacym do zegarow. Czy podswietlenie jest slabe jak silnik jest wylaczony i zapalone swiatla, czy na pracujacym silniku tez? zajrzyj tez do bezpiecznikow moze coz pogmerali/zalali przy praniu. Wymien profilaktycznie bezpiecznik zegarow na nowy, kiedys mialem tak ze bezpiecznik wygladal na dobry a nie puszczal pradu lub puszczal za slabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś z nissanmaniaków wie, czy w samochodach w których nie ma regulacji podświetlenia, montowali okablowanie pod to pokrętło? może gdzieś są ukryte kostki, wiązki kabli do tego, miałem tak w moim wcześniejszym samochodzie, wystarczyło poszukać i np wpiąć żarówkę i gotowe (a za 'opcję' w salonie jak auto było nowe pewnie trzeba było płacić grubą kase:P). może tu też jest tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOOKEE w P10 były wyciągnięte kable na 100% w P11 i P11.144 nie mam pewności. Szukaj białej płaskiej wtyczki pod kratką nawiewu - tam gdzie masz regulację lusterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOOKEE w P10 były wyciągnięte kable na 100% w P11 i P11.144 nie mam pewności. Szukaj białej płaskiej wtyczki pod kratką nawiewu - tam gdzie masz regulację lusterek.

ja mam regulację, zastanawiam się tylko czy kolega Tony212 może ma takie kable u siebie w p11 może mu coś naruszyli jak czyścili tapicerkę lub zalali i zrobili zwarcie i przez to ma ściemnione zegary. bo sytuacja jaką on opisuje pasuje mi tylko do ściemnionych na max zegarów za pomocą pokrętła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 1998 WP11 miałem regulację oświetlenia zegarów a  teraz  WP11.144 2001r brak tej opcji. Ale kiedyś w WP11  jak się popsuł regulator to połączyłem dwa piny w kostce i świeciło na maxa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam regulację, zastanawiam się tylko czy kolega Tony212 może ma takie kable u siebie w p11 może mu coś naruszyli jak czyścili tapicerkę lub zalali i zrobili zwarcie i przez to ma ściemnione zegary. bo sytuacja jaką on opisuje pasuje mi tylko do ściemnionych na max zegarów za pomocą pokrętła.

 

Chyba nie... regulator działa na zasadzie opornika: jak jest rozkręcony na maksa to nie stawia oporu i cały prąd ładnie przechodzi i wtedy świecą na max, a w miarę kręcenia daje coraz większy opór przez co prąd się zmniejsza i zegary słabiej świecą. Tak działa każdy potencjometr. Jak go nie ma to cały prąd przechodzi swobodnie, no chyba że mu bonusowo założyli rezystor na obwodzie ;-) rzeczywiście objawy pasują do przykręconego regulatora ale skoro go nie ma to co najwyżej mogło być zwarcie i wtedy by nic nie świeciło. Chyba że... nie wiem czy to możliwe - zakładając że ta kostka tam jest - coś jest wilgotne ale tylko tak troszkę i jest bardzo bardzo delikatne zwarcie do masy że część ładunku ucieka, ale nie wywala prawdziwego zwarcia?

Ja jednak stawiałbym na zbyt mały prąd dochodzący do zegarów, ale kluczowe pytanie czy jest tak tylko na wyłączonym silniku czy na włączonym też. Bo jeśli tylko na wyłączonym to przyczyną będzie słaby aku - może sobie podczas prania włączyli radio i aku stracił ładunek, a do domu niedaleko i się w drodze naładować nie zdążył.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki dzięki za cenne i celne uwagi!

Słuchajcie - już jest ok'. Co było nie tak - moim zdaniem jak pisaliście wilgoć, ale by wykluczyć wszelkie "ale"profilaktycznie też wymieniłem bezpiecznik i hula. Ufff... bo trochę mi to uprzykrzało jazdę. Widocznie wilgoć, która się wdała dawała jakąś upływność (tzw. prądy błądzące) do masy i ten spadek napięcia na powiedzmy izolatorze w postaci gniazda/bezpiecznika spowodowało przyciemnienie zegarów ( moja interpretacja). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...