Tony212 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 (edytowane) Witam, mam problem gdyż awari w mojej P11 uległo podświetlenie zegarów,pokręteł nawiewów oraz światła pozycyjne i halogeny. Czy przyczyną tego stanu rzeczy możgą być przepalone bezpieczniki, które przepaliły się w tym samym czasie?? Dodam ze dzis zmienialem radio w aucie, lecz zaczeło "Wariowac" i musiałem włozyc spowrotem to które było. Bede wdzieczny za opowiedz sprawdziłem bezpieczniki... wydają się ok ;/ Edytowane 25 Grudnia 2009 przez Tony212 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Pod maska obok aku masz bezpiecznik TAIL i on odpowiada za : podświetlenie zegarów, pokręteł nawiewów oraz światła pozycyjne. Czy za halogeny nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tony212 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Poszedłem i sprawdziłem jeszcze raz ten bezpiecznik... i faktycznie był minimalnie nadpalony . Usterka usunięta, temat to zamknięcia dzięki serdeczne za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Siemanko - podepnę się do tego tematu,aby nie uruchamiać nowego tematu. Kiedyś posiadałem inny samochód i też należałem do innego Forum i tam ktoś wstawił mi kiedyś białe tarcze zegarów do danego modelu samochodu,w realnym rozmiarze w Wordzie i po prostu trzeba było je wydrukować,wyciąć i wstawić na tamte seryjne tarcze,czy jest to możliwe w NISSANIE,czy ktoś posiada coś takiego ??? Nissan Primera P11 - 1998r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachel Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) No to ja również poproszę o pomoc może w tym temacie. Mam oto taki problem: Oddałem swoją Nyskę do prania (tapicerka). Po przyjeździe wieczorem okazało się, że gdy mam wyłączone światła i np. silnik sobie działa, to podświetlenie zegarka oraz nawiewu/radia jest OK, natomiast jeśli przełączę tylko przełącznik świateł, to przygasa zegarek wręcz tak jakby w ogóle nie świecił, a zegary są ledwo podświetlone. Dodam, że podświetlenie panelu radia/nawiewu jest ok. Podpowiedzcie mi co może być nie tak - czy za jasność podświetlenia przypadkiem nie jest odpowiedzialny taki czujnik po prawej stronie przy podszybiu? Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez rachel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 to jest czujnik nasłonecznienia od klimatyzacji i nie ma nic wspólnego z podświetleniem, przy zapalonym silniku i zgaszonych światłach świeci się tylko komputer(całą mocą) LCD radia i klimy (bez podświetlenia wszystkich przycisków) a zegary nie są podświetlone, po włączeniu świateł podświetlają się zegary i wszystkie przyciski radia klimy itd. różnica jest tylko taka że wyświetlacz od kompa po włączeniu świateł ściemnia się odpowiednio do zegarów. wniosek: rozjaśnij zegary pokrętłem po lewej stronie kierownicy, powinno pomóc ) wtedy po włączeniu świateł nie będzie ci ściemniało.LCD kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachel Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 niestety nie mam pokrętła od rozjaśniania podświetlenia zegarów i w tym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Napewno nie masz? Pierwszy raz słyszę o p11 bez tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Dużo nie ma ja miałem p11 a teraz mam WP11.144 i w obydwóch nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Dziwne, ja we wszystkich widziałem. To jak i dlaczego się mogło ściemnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 nowak nie wszystkie P11 miały ściemnianie zegarów, były wersje bez ściemniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 U mnie tez nie ma regulacji. Ja bym szukal przyczyny w slabym pradzie dochodzacym do zegarow. Czy podswietlenie jest slabe jak silnik jest wylaczony i zapalone swiatla, czy na pracujacym silniku tez? zajrzyj tez do bezpiecznikow moze coz pogmerali/zalali przy praniu. Wymien profilaktycznie bezpiecznik zegarow na nowy, kiedys mialem tak ze bezpiecznik wygladal na dobry a nie puszczal pradu lub puszczal za slabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 a może ktoś z nissanmaniaków wie, czy w samochodach w których nie ma regulacji podświetlenia, montowali okablowanie pod to pokrętło? może gdzieś są ukryte kostki, wiązki kabli do tego, miałem tak w moim wcześniejszym samochodzie, wystarczyło poszukać i np wpiąć żarówkę i gotowe (a za 'opcję' w salonie jak auto było nowe pewnie trzeba było płacić grubą kase:P). może tu też jest tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 LOOKEE w P10 były wyciągnięte kable na 100% w P11 i P11.144 nie mam pewności. Szukaj białej płaskiej wtyczki pod kratką nawiewu - tam gdzie masz regulację lusterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 LOOKEE w P10 były wyciągnięte kable na 100% w P11 i P11.144 nie mam pewności. Szukaj białej płaskiej wtyczki pod kratką nawiewu - tam gdzie masz regulację lusterek. ja mam regulację, zastanawiam się tylko czy kolega Tony212 może ma takie kable u siebie w p11 może mu coś naruszyli jak czyścili tapicerkę lub zalali i zrobili zwarcie i przez to ma ściemnione zegary. bo sytuacja jaką on opisuje pasuje mi tylko do ściemnionych na max zegarów za pomocą pokrętła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Ja 1998 WP11 miałem regulację oświetlenia zegarów a teraz WP11.144 2001r brak tej opcji. Ale kiedyś w WP11 jak się popsuł regulator to połączyłem dwa piny w kostce i świeciło na maxa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) ja mam regulację, zastanawiam się tylko czy kolega Tony212 może ma takie kable u siebie w p11 może mu coś naruszyli jak czyścili tapicerkę lub zalali i zrobili zwarcie i przez to ma ściemnione zegary. bo sytuacja jaką on opisuje pasuje mi tylko do ściemnionych na max zegarów za pomocą pokrętła. Chyba nie... regulator działa na zasadzie opornika: jak jest rozkręcony na maksa to nie stawia oporu i cały prąd ładnie przechodzi i wtedy świecą na max, a w miarę kręcenia daje coraz większy opór przez co prąd się zmniejsza i zegary słabiej świecą. Tak działa każdy potencjometr. Jak go nie ma to cały prąd przechodzi swobodnie, no chyba że mu bonusowo założyli rezystor na obwodzie ;-) rzeczywiście objawy pasują do przykręconego regulatora ale skoro go nie ma to co najwyżej mogło być zwarcie i wtedy by nic nie świeciło. Chyba że... nie wiem czy to możliwe - zakładając że ta kostka tam jest - coś jest wilgotne ale tylko tak troszkę i jest bardzo bardzo delikatne zwarcie do masy że część ładunku ucieka, ale nie wywala prawdziwego zwarcia? Ja jednak stawiałbym na zbyt mały prąd dochodzący do zegarów, ale kluczowe pytanie czy jest tak tylko na wyłączonym silniku czy na włączonym też. Bo jeśli tylko na wyłączonym to przyczyną będzie słaby aku - może sobie podczas prania włączyli radio i aku stracił ładunek, a do domu niedaleko i się w drodze naładować nie zdążył. Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 możliwe, ja nie mam innych pomysłów;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachel Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Chłopaki dzięki za cenne i celne uwagi! Słuchajcie - już jest ok'. Co było nie tak - moim zdaniem jak pisaliście wilgoć, ale by wykluczyć wszelkie "ale"profilaktycznie też wymieniłem bezpiecznik i hula. Ufff... bo trochę mi to uprzykrzało jazdę. Widocznie wilgoć, która się wdała dawała jakąś upływność (tzw. prądy błądzące) do masy i ten spadek napięcia na powiedzmy izolatorze w postaci gniazda/bezpiecznika spowodowało przyciemnienie zegarów ( moja interpretacja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.