Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] problem z odpaleniem


Guest str3ight
 Share

Recommended Posts

Guest str3ight

witam, podczas odpalania nie wazne czy to benzyna czy gaz, kreci ale nie zalapuje. nie jest to zawsze, zazwyczaj po nocy. przez jakas minute krece po czym odpali zgasnie. za chwile odpali, slysze jakby "wyliczal gary" gasnie. odpali i pozniejcaly dzien normalnie jezdze. cos jakby iskry nie bylo. swiece dobre przewody nowe. jakies propozycje ?

 

i nie zalezne czy odpalam z benzyny czy wymuszam start na gazie

 

dzieki

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

witam, podczas odpalania nie wazne czy to benzyna czy gaz, kreci ale nie zalapuje. nie jest to zawsze, zazwyczaj po nocy. przez jakas minute krece po czym odpali zgasnie. za chwile odpali, slysze jakby "wyliczal gary" gasnie. odpali i pozniejcaly dzien normalnie jezdze. cos jakby iskry nie bylo. swiece dobre przewody nowe. jakies propozycje ?

 

i nie zalezne czy odpalam z benzyny czy wymuszam start na gazie

 

dzieki

Miałem taki problem w swojej Serenie. bardzo dziwna sytuacja nie spotykana w innych samochodach które miałem. Akupulator kręcił, ale silnik nie odpalał, problem pojaiwał się szczególnie po nocy w której był mróz. Dwa razy oddawałem go do warsztatów aby sprawdzili komputer i cały silnik. Wszystko w porządku - nic nie znaleźli, jak silnik dostawał troche większej temp to odpalał bez problemu. Po wymianie akumulatora problem minął. Silnik tak dziwnie reagował że przy spadku napięcia podczas rozruchu elktronika szwankowała, ale akumulator kręcił silnikiem. Od tamtego czasu od trzech lat nie miałem problemu z rozruchem. Sprbuj na innym lepszym akumulatorze - byc może to taka sama dolegliwość.

Link to comment
Share on other sites

Guest K_andy_18

witam

miałem podobny problem w swojej serence 2.0, wystarczył spory deszcz wieczorem aby rano nie zapalił z rozrusznika - natomiast puszczona z górki łapała od razu na wszystkie cylindry. Problem znalazłem w przewodzie wysokiego napięcia pomiędzy cewką wn a aparatem zapłonowym. Był on tak naderwany że wisiał na jednej niteczce, skrócenie przewodu i zaprawienie zlikwidowało problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest str3ight

dobrze wszytko pieknie, ale kumulator mam nowy bosha ma dokladnie rok i 2 tygodnie. przewody zaplonowe sa nowe, wiec nie wydaje mi sie zeby to byla wina polaczenia cewki i aparatu. ja obstawiam aparat ale boje sie sam za to wziasc bo moge zle kat ustawic pozniej. Najgorsze jest to ze teraz juz w ogole nie pali a nawet go nie wezme na hol bo za slisko. macie jakies propozycje jeszcze ?

 

dzieki za dotychczasowe odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

No to nie nowy akumulator tylko roczny. Wcale nie oznacza, że jak roczny i bosch to na bank dobry. Aby mieć pewność, że to nie akumulator sprawdź na innym. Sprawdź jeszcze raz przewody i świece. Ja nie raz miałem przypadek, że przewody czy świece nowe ze sklepu a g...o warte, szczególnie te najtańsze. Sprawdź przynajmniej jak wygląda kopułka aparatu. Może tylko jej wymiana wystarczy.

 

A jak zachowują się kontrolki przy odpalaniu, może to wina stacyjki? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest str3ight

przewody tez sa bosha, a co masz namysli piszczac o kontrolkach ? normalnie na zaplonie sie zapalaja tak jak trzeba, przy odpalaniu przygasaja no tak jak zawsze, a ciezko sie do tej kopolki ogolnie dostac, mam tamtedy puszczone przewody instalacji gazowej wiec nie jest tak prosto no chyba ze da sie odkrecic ta metalowa rame od siedzen :>

Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi oto czy nie masz choinki. Piszesz o wsporniku między siedzeniami - da się.

Link to comment
Share on other sites

Guest str3ight

na chwile obecna sprawa wyglada tak. kable maja delikatne przebicie. co dla mnie jest dziwne. Ale najdziwniejsze jest to. w baku mialem ok 7 litrow benzyny. przekrecilem zaplon pompa zaciagala, po czym krece zalapie i gasnie po sekundzie jakby nie bylo paliwa. jak przekrece i przy odpalaniu potrzymam chwile to slychac jak lapie, przestaje, lapie itd, jakby wyliczal gary, czesc zalapie czesc nie i sie zmieniaja. dolalem jeszcze 5 litrow paliwa baniaczkiem. odpalalem na odkreconym kurku (mysle jak sie zapowietrzyl to wyleci) zalapal chodzi. w tym momencie mam paliwa mniej niz na pczatku i odala. ale jestem pewny ze jak rano wejde do auta (tak jak bylo dzisiaj) problem z odpalaniem bedzie dalej bede krecil i zalapie po jakims czasie. dodam ze do kazdej swiecy dochodzi iskra bo sprawdzalem wczoraj wieczorem

 

mysle ze dosyc jasno nakreslilem sytuacje jak to wyglada. ja juz nie mam nerwow. przeciez jeszcze pare miesiecy temu palil za kazdym razem z reki przy kazdej temperaturze :/

 

nie jestem jakims specem ale mam wrazenie ze cos jest z wtryskami paliwa albo ogolnie z ukladem paliwowym

 

pozdrawiam i dziekuje

Link to comment
Share on other sites

Guest str3ight

o dzieki wielkie ;) miejmy nadzieje ze ta "przygoda" sie juz zakonczy :0 jeszcze dzisiaj zerkne i poszukam tego czujnika. Moze ktos z forumowiczow wie gdzie w serenie jest ten czujnik ulatwiloby mi to diagnoze :)

 

dzieki wielkie za dotychczasowa pomoc :) jak ktos bedzie w czestochowie to stawiam duzy browar :)

Link to comment
Share on other sites

Stojąc przodem do samochodu - wkręcony w chłodnicę w prawej dolnej części od wewnętrznej strony. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest nieporek

witam,mam taki problem z moja serena 1,6 B+G .A MIANOWICIE GDY CHCE JA ODPALIC ONA NIE ODPALA A WTEDY BUCZY,ZYCZY ELEKTROZAWOR<ZIELONY> KTORY JEST POŁĄCZONY Z ZAWOREM CISNIENIOWYM.A PRZY TYM WSZYSTKIM ZAPALA SIE DELIKATNIE CZEK,I BRAK ISKRY.

Edited by nieporek
Link to comment
Share on other sites

zobacz czy nie oberwala ci sie masa na silniku.

widze ze mieszkasz w wawie jak nie dasz rady to daj znac skrzykniemy sie i zobacze co da sie zrobic

Edited by pawel2163
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

W mojej Serence, szczególnie w ostatnich dwóch tygodniach (może to wilgoć ma znaczenie, w końcu mamy już jesień) auto odpala, ale kręci i kręci i w końcu z trudem silnik ruszy. Jak usunąć usterkę; czy może świece żarowe (rok temu wymieniane), czy może przewody? Jak to sprawdzić?

Edited by robertes
Link to comment
Share on other sites

1. Gdy uda się już odpalić auto to mocno kopci?

2. Przez chwilę po starcie pracuje nierówno, na 3 cylindry?

3. Nie za długo pali się kontrolka świec?

4. Jaki stan akumulatora - rozrusznik nie zwalnia po chwili kręcenia?

5. Kiedy wymieniałeś ostatnio filtr paliwa?

 

Odpowiedz na te pytania to spróbuję Ciebie nakierować na jakieś rozwiązanie ;) Sam rok temu borykałem się ze słabo odpalającym 2.3d.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Panowie orientujecie się może z takim problemem mam serenke 2.3d i mianowicie nie zapala się kontrolka od świec przekaźnik nowy i nie chce zapalić 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...