Gość andythin Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Mam Terrano II, 2.7 TDI z 2000r i od jakiegos czasu mam problem taki, ze kiedy auto postoi 2 dni bez odpalania to juz sie nie da odpalic. Bateryjka rozladowana. Zmienilem akumulator na nowy i nic nie pomoglo. Prad ladowania alternatora jest b. dobry t/j 14,4V. Cos jakby zjadalo prad, ale strat na mierniku nie widac.Nadmieniam takze, ze uzywam samochodu codziennie ale tylko po 5-6 kilometrow. Czy zetknał sie ktos z takim problemem. Prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gregum Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Hey strat na mierniku nie widac?? Jak mierzyles? Zostawiles otwarta maske silnika mam nadzieje wlaczyles alarm blokujac wczesniej "czujnik maski" - wczesniej miezdzy kleme minus a mase wsadz amperomierz a po uzbrojeniu alarmu sprawdz prad... potem zostaje serwis i elektryk... czesto najwiecej strat jest z urzadzen pozostajacych na czuwaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andythin Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Hey strat na mierniku nie widac?? Jak mierzyles? Zostawiles otwarta maske silnika mam nadzieje wlaczyles alarm blokujac wczesniej "czujnik maski" - wczesniej miezdzy kleme minus a mase wsadz amperomierz a po uzbrojeniu alarmu sprawdz prad... potem zostaje serwis i elektryk... czesto najwiecej strat jest z urzadzen pozostajacych na czuwaniu... Sprawdzalem omomierzem i wszystko OK. Alarmu nie mam, tylko swieca cyfry na wyswietlaczu przy liczniku. Myslalem ze ten system NATS jakos pobiera prad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 stary aku mogl pasc a nowy jakis dobry czy dla sztuki ? ja polecam autoelektryka - niech pomierzy po swojemu, tylko nie sasiad w garazu a autoelektryk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hinek Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Sprawdzalem omomierzem i wszystko OK. Nie omomierzem, amperomierzem sprawdz jaki prad jest pobierany z akumulatora na postoju z wyjetym kluczykiem. Jesli jest zbyt duzy - wyjmuj kolejno bezpieczniki i szukaj. Objaw podobny do tego który opisujesz daje w T II zużyta przekładnia rozrusznika. Wówczas mimo tego że akumulator jest OK rozrusznik z trudem obraca silnikiem. Do złudzenia przypomina to padnięcie akumulatora. Można to poznać po tym, że rozrusznik bardzo się grzeje. Byli już tacy - co z tego powodu wymienili dobry akumulator na nowy Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andythin Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 stary aku mogl pasc a nowy jakis dobry czy dla sztuki ? ja polecam autoelektryka - niech pomierzy po swojemu, tylko nie sasiad w garazu a autoelektryk. Nowy Topla ze Sklepu Nie omomierzem, amperomierzem sprawdz jaki prad jest pobierany z akumulatora na postoju z wyjetym kluczykiem. Jesli jest zbyt duzy - wyjmuj kolejno bezpieczniki i szukaj. Objaw podobny do tego który opisujesz daje w T II zużyta przekładnia rozrusznika. Wówczas mimo tego że akumulator jest OK rozrusznik z trudem obraca silnikiem. Do złudzenia przypomina to padnięcie akumulatora. Można to poznać po tym, że rozrusznik bardzo się grzeje. Byli już tacy - co z tego powodu wymienili dobry akumulator na nowy Pozdr Chyba nie bo gdy odlacze kleme na czas garazowania to odpala normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miodu Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Nowy Topla ze Sklepu Chyba nie bo gdy odlacze kleme na czas garazowania to odpala normalnie. jak sie zakończyła twoja historia z rozładowanym akumulatorem??? ja mam tyrana jedynkę i kurczę mam ten sam problem:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztofs Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 (edytowane) Problem pojawił się dopiero zimą ? Rozumiem, że te 6 km to w dwie strony ? Możliwe, że to nie wystarczy. 5 dni w tygodniu do pracy odcinki po 3 km czyli 10 odpaleń Diesla - świece biorą chyba 48 A i rozrusznik pewnie z 450-500A (lub więcej na zimno). Te kilka kilometrów mogą nie wystarczyć do podładowania akumulatora zwłaszcza na światłach z dmuchawą ogrzewania i radyjkiem. W serwisie akumulator.pl piszą, że przy takiej eksploatacji akumulator może rozładować się po 2-3 dniach Garaż ogrzewany? Jeśli nie, to pojemność aku przy minusowej temperaturze może spaść o 20% (przy 0 st. C) do 60% przy większym mroziku. W takich warunkach wystarczy pobór prądu radyjka na czuwaniu (niektóre modele potrafią sporo ciągnąć) i NATS by aku rozładował się tak, że odpalenie Diesla będzie niemożliwe. Spróbuj trochę inaczej traktować aku - po odpaleniu kilka minut na chodzie bez włączonych odbiorników i tak samo po przyjeździe do domu lub co jakiś czas doładuj akumulator do pełna. Jeśli to nie pomoże, to autoelektryk... Edytowane 8 Lutego 2010 przez krzysztofs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jol Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Witam Fachowcem nie jestem ,moze juz poradziles sobie z rozladowywanym akumulatorm ,ale ja miałam ten sam problem ,kilka miesiecy nekał mnie. Rozwiazanie bylo proste-termostat (cena 30 pln).Niepotzrzebnie tez kupowałam akumulator Pozdrawiam Edytowane 22 Czerwca 2010 przez Jol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Witam, Też miałem ten problem. Związany był z uszkodzeniem radia (wersja 2 Din) i dużym poborem prądu po jego wyłączeniu. Po zastosowaniu dodatkowego przekaźnika problemy ustąpiły całkowicie, radio po wyłączeniu jest całkowicie odłączane od zasilania. Żadne nastawy nie są kasowane, to tak dla informacji. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 5891michal Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Ja dowiedziałem się że żeby uzupełnić stratę prądu po rozruchu silnika trzeba przejechać minimum ok 10km. Mi nie gasiło się światło w bagażniku i to wykańczało akumulator w ok dwa dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.