Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpaleniem P12


Guest daniel1308

Recommended Posts

Guest daniel1308

Witam!

Posiadam samochód nissan primera kombi 2.2 Dci diesel 2004 rok, anglik przerobiony na lewą stronę.

Dwa dni temu otwieram drzwi normalnie pilotem, przekręcam kluczyk żeby podgrzać świece i słyszę dziwne terkotanie przez parę sekund, potem cisza.Kontrolka od świec nie gaśnie inne się również palą, zaczyna mrugać kontrolka od NATS i potem też stale się pali.Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala.

Światła działają, komputer się odpala.Myślałem, że to może akumulator, ale ładowałem go i ciągle to samo.Jak auto zamknę pilotem kontrolka od NATS zaczyna mrugać bardzo szybko kilka razy z przerwami i potem regularnie mruga już po woli.Kluczyki mam oryginalne od nissana.Nie wiem z czym może być problem.Odgłos terkotania dochodzi od strony kierownicy.Proszę o poradę jak zdiagnozować problem.Jeszcze kilka informacji, które mogą być przydatne.Po przekładce z anglika mruga mi kontrolka od poduszek.Mechanik, który robił mi przekładkę wyciągał poduszki i potem montował je ponownie, ale nie miał programu do nissana żeby skasować błąd w komputerze.Poza tym mam też problem z otwieraniem szyb (jeszcze przed przekładką). Otwiera się tylko ta z prawej strony oryginalnie od kierowcy, innych przeważnie nie mogę.Czasem się zdarza, że się otwierają, ale już po wyłączeniu silnika znowu nie.

Od przekładki jeździłem autem ponad 8 miesięcy i nie miałem z niczym problemów (oprócz tych szyb i kontrolki od poduszek).Nawet jak przyszły mrozy samochód odpalał. W nocy auto stoi w garażu, w dzień na dworzu.

Link to comment
Share on other sites

Podłączam się do wątku. Dzisiaj moja Primera stanęła. Rozrusznik kręci ale nie zapala. Pozostało mi tylko z holowanie do serwisu. Czekam do poniedziałku.

Link to comment
Share on other sites

Guest daniel1308

Po wielu próbach udało mi się odpalić auto.Odłączyłem akumulator na 24h i następnego dnia primera odpaliła bez problemu. Nadal jednak nie wiem co było przyczyną i czy sytuacja się nie powtórzy.

Zastanawiam się, czy w przypadku mojego auta powodem jest błąd poduszki. Kontrolka daje znać o sobie już kilka miesięcy.Nie wiem czy komputer za każdym odpaleniem zapamiętuje ten błąd i ilość tych komunikatów spowodowała odcięcie zapłonu przez niego.A być może to inny powód.

Link to comment
Share on other sites

Ja już mam problem rozwiązany. Przyczyna leżała po stronie alarmu (włącznik antynapadu), który się zablokował i odciął pompę paliwa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ehh angliki proponuje oddać samochód do mistrza u którego był przekładany i niech poprawia fuszerkę.Mocno na modzone w elektryce samochodu,szyby prawdopodobnie nie chodzą dlatego że sterowniki otwierania szyb ten włącznik gdzie są przyciski otwierania są pozostawione angielskie powinny być wymienione na europejskie przy przekładce i odwróceniu i pocięciu kabli na wersje euro.Lub kable są poplątane i ogólny bałagan co jest nagminne w anglikach gdzie często instalacja w całości nie jest przekładana tylko cięta i przedłużana.Błąd air-bag jest zapisany w pamięci trwałej usunąć można go jedynie przez połączenie z interfejsem.Kontrolka Air-bag zapalać się może i wtedy układ abs-u nie działa możliwe że aku nie ma ładowania-sprawdź nap. na akumulatorze.

 

to wszystko to gdybanie i jedna z wielu możliwości usterki,generalnie jak nie ogarniasz elektryki i mechaniki oddaj do specjalisty.

 

błąd poduszki nie jest powodem problemu z odpaleniem auta:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...