Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Interfejs diagnostyczny


Gość faja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

poważnie zastanawiam się nad zakupem interfejsu diagnostycznego do D40.

Coraz częstsze awarie elektroniki, kontrolka check engine i inne dziwadła w stylu tryb awaryjny silnika po wduszeniu gazu do dechy skłoniły mnie do rozpoznania tematu.

Znalazłem COŚ TAKIEGO na allegro. Czy któryś z kolegów miał styczność z takim urządzeniem, czy działa poprawnie i czy w ogóle zakup ma sens? W salonie za skasowanie błędu poduszek powietrznych po tym jak wypiąłem kostkę z fotela śpiewają tyle, że kupno tego interfejsu nie wydaje mi się drogie:)

 

Proszę o opinie i Wasze zdanie na ten temat.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

poważnie zastanawiam się nad zakupem interfejsu diagnostycznego do D40.

Coraz częstsze awarie elektroniki, kontrolka check engine i inne dziwadła w stylu tryb awaryjny silnika po wduszeniu gazu do dechy skłoniły mnie do rozpoznania tematu.

Znalazłem COŚ TAKIEGO na allegro. Czy któryś z kolegów miał styczność z takim urządzeniem, czy działa poprawnie i czy w ogóle zakup ma sens? W salonie za skasowanie błędu poduszek powietrznych po tym jak wypiąłem kostkę z fotela śpiewają tyle, że kupno tego interfejsu nie wydaje mi się drogie:)

 

Proszę o opinie i Wasze zdanie na ten temat.

 

Pozdrawiam

 

witam nie polecam mam coś takiego zakupiłem niedawno i nie da się prawidłowo zainstalować na kompie kolega mój kasował mi poduszki za pomocą uniwersalnego skanera obd2 dostępne na allegro za ok 300zł

przymierzam się do zakupu czegoś takiego a pro po błędy gdzie nie zapaliła się kontrolka nie zostaną wykryte np brak mocy chyba że w czasie awarii zanim wyłączysz silnik podepniesz skaner może coś wykryje

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie polecam, ale z innego powodu niż alkaspaw, a mianowicie, dlatego, że to interfejs (ELM327) do odczytu parametrów z silnika, natomiast poduch powietrznych on nie obsłuży.

Jeśli chodzi o instalację w komputerze, to na moim lapku HP Compaq 6510b z Vistą biznesową nie miałem najmniejszych problemów. Mam dwa interfejsy ELM327 v1.3a, różniące się budową zwenętrzną, jeden identyczny jak ten wskazany w skrócie, a drugi ma postać metalowego pudełka o podstawie kwadratu, w ściankach pudełka są porty USB (do komputera), RS232(COM - do auta), w komplecie z pudełeczkiem sa kable USB-USB (do komputera), i RS232-OBD2(do złącza w aucie). Jak wspomniałem, z instalacją (obu interfejsów) nie miałem najmniejszego problemu, trochę poczekałem na nawiązanie połączenia z komputerem auta, a jak "zagadało" tak "gada(ją)" za każdym razem jak podłączę. :) Co więcej, ostatnio wykasowałem błąd silnika, który wyskoczył koledze w Skodzie Oktawii ;)

Na koniec wspomnę, że wskazana aukcja to "rozbój w biały dzień" - ja swoje interfejsy kupowałem po ok.100 PLN (interfejs+koszty przesyłki), za każdy.

 

A wracając do rozważania zakupu wskazanego interfejsu, to zalecałbym ostrożność (zwłaszcza omijałbym z daleka wersję v1.5a), i raczej radziłbym znalezienie kogoś z działającym tym interfejsem, i podpięcie się by sprawdzić, czy zagada - bo jednak, w przypadku aut (np Primera P11.144) z roku 2000 potrafi być "oporny w gadce", z moim Tino z roku 2003, i z kolegi Almerą z roku 2004, gada bez najmniejszych problemów.

I to by było na tyle z moich doświadczeń/spostrzeżeń. :)

Pozdrawiam

 

Dopisane 2010-01-04 11:22

faja jeżeli chcesz coś więcej o interfejsie to zajrzyj tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...