Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16]jaki gaz zalozyc do almery


Guest zarzewiak
 Share

Recommended Posts

Guest zarzewiak

witam mam pytanie jaka generecje gazu zalozyc do almery 2002r. 1.5 90 km Kazdy mi proponuje sekwencje czy to jest najlepszy wybor czy tez mozna zalozyc zwykla instalacje najtansza?? czy sekwencja nie nabiajnie ludzi w konia??? kazda moga zalozyc zwykla kosztuje 1500 zl a sekwencja 2800zl mam pyatnie jaki kolektor w almerze plastikowy czy metalowy???

Link to comment
Share on other sites

witam mam pytanie jaka generecje gazu zalozyc do almery 2002r. 1.5 90 km Kazdy mi proponuje sekwencje czy to jest najlepszy wybor czy tez mozna zalozyc zwykla instalacje najtansza?? czy sekwencja nie nabiajnie ludzi w konia??? kazda moga zalozyc zwykla kosztuje 1500 zl a sekwencja 2800zl mam pyatnie jaki kolektor w almerze plastikowy czy metalowy???

 

Oczywiście że najtańszą też się da. Poczytaj najpierw trochę archiwum zanim znowu napiszesz coś głupiego.

Link to comment
Share on other sites

jako użytkownik sekwencji (BRC SEQUENT 24) uważam ze tylko i wyłącznie sekwencja i to w dodatku założona u dobrego gaziarza, bo druciarzy nie brakuje! starsza generację to tylko do byle audi lub golfa :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartek_1983

Tak jak napisał Kipps, tylko sekwencja i tylko u dobrego gazownika.To drugie w/g mnie jest ważniejsze od marki instalacji. Ja mam Diego g3 założone u polecanego u mnie gazownika i jest gites, żadnych problemów. Jak szukasz dobrego zakładu w swoim mieście polecam www.lpg-forum.pl, tam ci kogoś polecą.

Link to comment
Share on other sites

W swojej N16 90KM mam również sekwenecję zakładaną 2,5 roku temu ale wybór gazownika nie był najlepszy. Palił mi się check z czym nie mogli dac rady - dopiero zmiana serwisu pomogła.

Ja osobiscie polecam zagazowanie N16 z silnikiem 1,5

Link to comment
Share on other sites

Guest POTALSKI

witam mam pytanie jaka generecje gazu zalozyc do almery 2002r. 1.5 90 km Kazdy mi proponuje sekwencje czy to jest najlepszy wybor czy tez mozna zalozyc zwykla instalacje najtansza?? czy sekwencja nie nabiajnie ludzi w konia??? kazda moga zalozyc zwykla kosztuje 1500 zl a sekwencja 2800zl mam pyatnie jaki kolektor w almerze plastikowy czy metalowy???

 

Cześć ,jeśli masz pomysł na instalację do N16,QG15 gazu to tylko i wyłącznie sekwencja i nie do końca godzę się z wypowiedziami kolegów ja myślę że jeśli naprawdę nie chcesz mieć problemów z to jest kilka kwesti o których warto wiedzieć jak instalacja to tylko sprawdzonej firmy ijak monter to nie pan Józio tylko prawdziwy fachowiec który ma pojęcie nie tylko co do montażu ale i potrafi tak skonfigórować sterownik aby ten zasilał silnik w sposób identyczny jak sterownik benzyny żeby zdjął mapy pracy silnika na gazie i benzynie i w razie potrzeby ,,dostroił,,gaz,i oczywiście jeśli się zdecydujesz na LPG to niech zbada ci skład spali gdyż przy zbyt ubogiem składzie mieszanki [a gaz ma wyższą temperaturę spalania]wypalisz gniazda zaworów.Jeszcze jedno w N16 QG15 masz kolektor dolotowy duraluminiowy a nie plastik więc spoko i oczywiście przy sekwencji nie powinno być strzałów.a i zapytaj się gościa czy przy wierceniu w dolotach ma zwyczaj demontować kolektor no ciekawy jestem co ci odpowie.Jak się zdecydujesz to odpowiedz.I na koniec święta żecz żeby gaz był OK to na benzynce silnik musi pracować stabilnie no to kończę powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Zachęcam do lektury forum: www.lpg-forum.pl

Ja jeżdżę na takim zestawie:

Stag300 + Matrix HD344 + Zavoli Zeta N

Bardzo ważne są nawierty w kolektorze i dobór średnicy dysz. Swoją instalację dostrajałem sam. Jak chcesz więcej informacji zapraszam do kontaktu.

Link to comment
Share on other sites

witam mam pytanie jaka generecje gazu zalozyc do almery 2002r. 1.5 90 km Kazdy mi proponuje sekwencje czy to jest najlepszy wybor czy tez mozna zalozyc zwykla instalacje najtansza?? czy sekwencja nie nabiajnie ludzi w konia??? kazda moga zalozyc zwykla kosztuje 1500 zl a sekwencja 2800zl mam pyatnie jaki kolektor w almerze plastikowy czy metalowy???

 

Witam kolegę

 

Niedawno kupiłem sobie almerkę (na początku grudnia) z 1,5 98KM i odrazu zdecydowałem się na gaz (przed świętami już miałem założony). Nie wiem, jak silnik pracowały na instalacji niższej generacji, ale ja wybrałem sekwencję (w składzie sterownik stag4, parownik alaska-ponoć troszkę badziewny, ale narazie nie mam powodów do narzekań, wtryski magic jet). Za wszystko dałem 2500 i w to wliczony jest lubryfikator. Gazownik stwierdził, że do japońców lepiej montować, więc mam.

Wrażenia z jazdy- nie widzę różnicy między gazem a benzyną. spalanie koło 10 litrów pół na pół miasto - trasa. Styl jazdy przecietny, ni to kapelusz, ni rajdowiec. Jak narazie ni żałuję. co będzie dalej, nie wiem.

A ha. Kultura pracy silnika bez zmian w porównaniu do benzyny. Nie gaśnie, pracuje równo etc.

Krótko:polecam

Edited by nunu85
Link to comment
Share on other sites

Wszystkie sterowniki Stag to według mnie dobry wybór. Ważny jest reduktor - lepiej z zapasem mocy żeby przy depnięciu gazu nie było znaczących spadków ciśnienia, wydajne i dobre wtryskiwacze (podobno: Matrix, Keihin, Med).

Do kolegi z poprzedniej wypowiedzi - Alaska do silnika 98KM to za mało. Lepiej to wymień, bo za jakiś czas możesz mieć problemy z silnikiem (głowica). Nawierty w kolektorze powinny być możliwie jak najbliżej wtrysków benzynowych. Przewody gumowe wtryskiwacz - kolektor równej długości i możliwie jak najkrótsze. Wtryski gazowe powinny być ustawione pionowo. Dysze należy dobierać bardzo indywidualnie w zależności od auta, tak by mnożnik w programie zaczynał się w przedziale od 1 do 1,2 i kończył przy 1. U mnie dysze pierwotnie były 1,8mm, aktualnie auto jeździ na 2,3 i pali mniej.

Link to comment
Share on other sites

Ja, podobnie jak koledzy, polecam sekwencję. Jeżdżę N16 1.8 na BRC SEQUENT 24 założonej w Czakramie. Zrobione już 30tys. km bezproblemowo.

Link to comment
Share on other sites

 

Do kolegi z poprzedniej wypowiedzi - Alaska do silnika 98KM to za mało. Lepiej to wymień, bo za jakiś czas możesz mieć problemy z silnikiem (głowica).

 

Wg strony producenta alaska jest przeznaczona do silników o mocy 90-136KM, więc z 98 powinna sobie radzic wzorowo. A po drugie gdy zbyt mocno spada ciśnienie, to stag ponoć automatycznie przełącza na benzyne, więc nie ryzykuję awarią głowicy, lecz ewentualnie zwiększonym spalaniem benzyny. Mam racje?

Link to comment
Share on other sites

Wg strony producenta alaska jest przeznaczona do silników o mocy 90-136KM, więc z 98 powinna sobie radzic wzorowo. A po drugie gdy zbyt mocno spada ciśnienie, to stag ponoć automatycznie przełącza na benzyne, więc nie ryzykuję awarią głowicy, lecz ewentualnie zwiększonym spalaniem benzyny. Mam racje?

Mówiąc krótko - nie masz racji. Jeśli chcesz lektury to polecam to co innym: www.lpg-forum.pl To co piszą w dokumentach Alaski to jedna wielka zmyła. Z tego co wyczytałem z opinii ludzi (tych nie druciarzy) zakładających gaz to Alaska może obsłużyć max 75 - 80 KM. Zgodnie z logiką: spadek ciśnienia = mniejsza ilość gazu podawana do wtryskiwaczy = niewystarczająca ilość gazu podawana do komory spalania = nadmiar powietrza w składzie mieszanki = robi się gorąco = palą się zawory.

Mówiąc językiem z forum gazowników: przy max bucie sonda ma stać na bogato. Tak nie będzie jeśli reduktor jest niewydolny, a o takim tu niestety mowa. Ale to już lektura w/w forum. Ja nie zamierzam robić z forum Nissana forum dla LPG. I jeszcze jedno - to tylko moje zdanie i moja opinia, jeśli jesteś zadowolony z funkcjonowania swojego LPG to nie było dyskusji.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...