Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Znikający płyn chłodniczy w zbiorniczku


Gość wilku900
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam pytanie co do cieczy chłodzącej w zbiorniczku. Tak jakby plyn chlodzacy powolutku gdzies uciekal,gdy zaleje do napisu max. po jakims czasie po kilku dniach mam troszke ponizej napisu min. i tak sie potem utrzymuje,spadnie do tego napisu min. lub troszke ponizej niego i juz nie opada,ogladalem czy gdzie dokola nie cieknie czy cos ale nigdzie nie zauwazylem zeby sie cos pocilo,a po drugie jakby chyba gdzies uciekal ten plyn to zbiornik byl by calkowicie pusty a nie opadalo by do min. i zostawalo by tak, auto nie grzeje sie,temp w normie ale zastanawia mnie ubywanie tego plynu. Prosze o jakies porady lub podpowiedzi czemu sie tak dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie co do cieczy chłodzącej w zbiorniczku. Tak jakby plyn chlodzacy powolutku gdzies uciekal,gdy zaleje do napisu max. po jakims czasie po kilku dniach mam troszke ponizej napisu min. i tak sie potem utrzymuje,spadnie do tego napisu min. lub troszke ponizej niego i juz nie opada,ogladalem czy gdzie dokola nie cieknie czy cos ale nigdzie nie zauwazylem zeby sie cos pocilo,a po drugie jakby chyba gdzies uciekal ten plyn to zbiornik byl by calkowicie pusty a nie opadalo by do min. i zostawalo by tak, auto nie grzeje sie,temp w normie ale zastanawia mnie ubywanie tego plynu. Prosze o jakies porady lub podpowiedzi czemu sie tak dzieje...

Może masz mało płynu w chłodnicy, odkręć korek chłodnicy i zalej najpierw do pełna chłodnice, bo jak jest mało w chłodnicy, to wtedy wysysa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, i w takim wypadku możesz dolewać tam co chwile...

 

chociaż najsubiektuwniej można żec że woda poprostu paruje...

lejesz sam koncentat, czy rozcieńczasz go wodą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek_178

Witam

mam pytanie co do cieczy chłodzącej w zbiorniczku. Tak jakby plyn chlodzacy powolutku gdzies uciekal,gdy zaleje do napisu max. po jakims czasie po kilku dniach mam troszke ponizej napisu min. i tak sie potem utrzymuje,spadnie do tego napisu min. lub troszke ponizej niego i juz nie opada,ogladalem czy gdzie dokola nie cieknie czy cos ale nigdzie nie zauwazylem zeby sie cos pocilo,a po drugie jakby chyba gdzies uciekal ten plyn to zbiornik byl by calkowicie pusty a nie opadalo by do min. i zostawalo by tak, auto nie grzeje sie,temp w normie ale zastanawia mnie ubywanie tego plynu. Prosze o jakies porady lub podpowiedzi czemu sie tak dzieje...

 

kolego sprawdz pompe wody czy nie przecieka juz bo to dosc szybko ubywa(zanim wymienilem pompe tez tak mialem musialem lac co kilka dni)

wolniej ubywa jak ciagnie z wezy w okolicach opasek albo jest wyciek spod uszczelki glowicy na zewnatrz bo to slimaczenie jest wtedy ale na weze tez zerknij

 

a sorki nie doczytalem dokladnie

jak sie stabilizuje to faktycznie w chlodnicy jest malo

Edytowane przez jacek_178
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nrazie jakby zatrzymalo sie w polowie pomiedzy min i max i narazie jakby nie ubywalo....juz 3razy dolewalem wiec moze juz w chlodnicy jest pelno ale jeszcze sprawdze, teraz bede obsewrwowal czy bedzie ubywac,dzieki wielkie za odpowiedzi:)

 

a gdyby plyn byl spalany?czeka mnie wtedy wymiana uszczelki pod glowica?jakie objawy wynikaja ze spalania plynu?po czym idzie to rozpoznac?prosze o pomoc bo troche znowu ubylo w zzbiorniczku...odkrecilem korek wleu do chlodnicy i troszke nalalem i bylo pelno a i tak troche plynu potem zniknelo ze zbiorniczka a w chlodnicy jest po sam korek....doradzcie cos:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racej jak spala płyn, to dawałby biały dym,

gdyby uszczelka padła raczej ciśnienie spalin powoduje bulgotanie w sbiorniczku, a gdyby płyn brał do cylindra, to raczej by miał problem z zapalaniem, i kopcił by rano białą chmurą dymu, raczej by też zimny nie palił na wszystkie gary..

 

sprawdź jeszcze olej czy nie zmienia konsytencji, na "majonezik", ale raczej w benzynówkach GA.. żadko padają uszczelki,

Srawdzić kompresje nie zaszkodzi

najbardziej prawdopodobne że gubi gzieś przez pompę..

 

mogą się takie rzeczy też dziać w przypadkach gdy dolewasz jakiegoś innego płynu niż jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jarosław

Miałem podobnie.Lała pompa z otworu rewizyjnego czy jak go zwał.Poszło uszczelnienie pompy.Wyciek był widoczny po lekkim nagrzaniu silnika,wyłączeniu go i po kilku sekundach było widać plamę.Spróbuj jak znajdziesz suche miejsce lub kanał.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalalem najpierw jakiegos plynu marki "lotos" a potem litr borygo....same koncentraty bez kropli wody, to moze miec jakis wplyw? ile tak mniej wiecej wchodzi tego plynu do calego ukladu chlodzenia zeby w zbiorniczku bylo max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalalem najpierw jakiegos plynu marki "lotos" a potem litr borygo....same koncentraty bez kropli wody, to moze miec jakis wplyw? ile tak mniej wiecej wchodzi tego plynu do calego ukladu chlodzenia zeby w zbiorniczku bylo max?

w takim układzie raczej nie, kiedyś dolewałem do mojego, pewnie i miał jeszcze wtedy japoński płyn, i był zonk..

Raczej musisz mieć jakąś nieszczelność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak najlepiej sprawdzic kompresje?

to trzeba wykręcić świece i kręcić rozrusznikiem, trzeba mieć miernik, moze udeż do jakiegoś warsztatu, taka usługa pomiaru powinna być nie droga..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha,dzieki to podjade najlepiej do warsztatu i niech sprawdza...modle sie tylko o to zeby to nie byla uszczelka pod glowica bo mnie zleksza nie stac:( ponoc w tych silnikach bardzo rzadko pada uszczelka wiec mysle ze bedzie ok. tymbardziej ze silnik sie nie przegrzewa anic nic z tych rzeczy,lapie temp do polowy i sie zatrzymuje.A gdyby byla uszczela pod glowica walnieta to spalanie tez by sie moglo zwiekszyc?czy raczej malo prawdopodobne? wole zapytac bo jestem zielony a nie chce zeby mi jakis "kitow" na warsztacie nie pocisneli i skasowali gruba kase:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha,dzieki to podjade najlepiej do warsztatu i niech sprawdza...modle sie tylko o to zeby to nie byla uszczelka pod glowica bo mnie zleksza nie stac:( ponoc w tych silnikach bardzo rzadko pada uszczelka wiec mysle ze bedzie ok. tymbardziej ze silnik sie nie przegrzewa anic nic z tych rzeczy,lapie temp do polowy i sie zatrzymuje.A gdyby byla uszczela pod glowica walnieta to spalanie tez by sie moglo zwiekszyc?czy raczej malo prawdopodobne? wole zapytac bo jestem zielony a nie chce zeby mi jakis "kitow" na warsztacie nie pocisneli i skasowali gruba kase:p

nie to raczej nie,

silniki z uszczelką mają problem z zapalaniem(woda w cylindrach) kopci mocno na biało, i jak zimny nie pali na wszystkie gary

 

też zdaża się że nagrzewnica od ciepłego nadmuchu siada...

wtedy nie jestem pewien ale płyn może wyciekać przez otwory spustowe z podszybia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...