Gość gucio15 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 U mnie olej taki jaki zalazl poprzedni wlasciciel. Jeszcze nie wymienialem. Sugestie? Kiedyś wymienić jednak trzeba, skrzynie na allegro jednak dość tanie :) na szczęście. a na poważnie: chyba najbezpieczniej wymieniać na zalecany w ASO (i producanta) do obciążeń jakie generuje ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Taaaa... zalecane przez producenta... Jak olej w silniku. Za ten 5W30 to ja dziekuje. Rownie dobrze moznaby nalac wody. Stad pytanie co lac w skrzynie. Dodam, ze auto dostaje po garach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gucio15 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 jakoś do końca nie wierzę, że stary, przepracowany olej w skrzyni "naprawia" Ci teraz synchronizatory Może ktoś z ASO Nissana czyta to forum i by się wypowiedział na temat dobrego olegu do skrzyni w Z, który mają sprawdzony. Ja swój terenowy samochód, który też ma ciężkie życie zalewam od lat (skrzynię i mosty) syntetycznym Castrolem, jak dotąd sprawdza się doskonale (skrzynia manualna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Ehhh... No nie potrafie sobie przypomniec co tam napisali. Ale utknelo mi w pamieci, ze czasem lepiej nie lac nic nowego bo sie cos sp... zepsuje. Nie wiem, nie pamietam, nie potrafie sobie przypomniec i nic sobie za to obciac nie dam. Dlatego pytam, bo moze ktos tez to czytal i pamieta. A ze ostatnio cierpie na chroniczny brak czasu to nie mam kiedy tego watku poszukac. Mialem do czynienia z S2000, Z4 3.0 Si, no i z 350Z. Wszedzie olej zalecany to 5W30 Nielepki gdy zimno i bardzo nielepki gdy cieplo (w silniku, nie w atmosferze). Dziwne, szczegolnie w S2000, ktora kreci sie do 9krpm. Dlatego nie ufam do konca zaleceniom producenta. Nie kupuje sie w/w aut jako dupowozow. To ma zapie... no szybko jechac! Wiec i smarowanie musi miec konkret. Wole po odpaleniu jechac jak d*pa przez 10km, a potem z czystym sumien depnac, niz deptac od poczatku, a potem martwic sie zataraciami... To samo sie tyczy skrzyni, jak i mostu (swoja droga dyfer IMO do wymiany sie nadaje - nie o konkretnie moj chodzi, co o kazde 350Z - takie troche to oszukane jest... ale to inna bajka). Zatem jaki olej? Jestem w stanie zaryzykowac. I tak skrzynka do naprawy/wymiany sie kwalifikuje. A moze sama oliwa pomoze...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CMQ Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Może. Wlej Red Line MTL. Jest to świetna oliwa, powinna bardzo poprawić pracę skrzyni. Ja właśnie zamówiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM-TECH Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Odkopię temat, nie chcąc śmiecić nowym. Pytanie dotyczy skrzyni biegów w mojej 350z, rocznik 2004, mianowicie przy redukcji na drugi bieg słychać szumienie (hałas/wycie) głównie słyszę to gdy zredukuję na wysokich obrotach, na innych biegach nie zauważyłem takiego zachowania. CO ważne gdy na dwójce podkręcę pod odcięcię i następnie ujmę gazu czegoś takiego nie ma. Czy spotkał się któryś z właścicieli 350z z takim przypadkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) Poleciłby ktoś miejsce w Warszawie, w którym można pewnie zostawić skrzynię na wymienę łożysk? Edytowane 27 Września 2015 przez Doodek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKSa1964 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 jak widać powszechny problem , w mojej Z na trzecim i 4 biegu jest zgrzyt chyba że nacisnę sprzęgło poczekam i zmienię bieg wtedy jest wszystko ok . Czasem czuje spalone sprzęgło , i tak moje pytanie Dwumas ? sprzęgło czy synchronizatory poszył sie jeb.. dodam że na 5 czy 6 jest okey . 1-2 Ok 2-3 Zgrzyt 3-4 Zgrzyt 5-6 Ok Wolna zmiana biegów - nie ma problemu Szybka zmiana biegów w miarę małe obroty 2000-4000 Zgrzyt 4000-7000 Brak zgrzytu wszystko wchodzi OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.