Gość malkovic Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Na początek, witam wszystkich forumowiczów, bo wcześniej nie miałem okazji być na tych stronach. Planuję zakup GRa pomiędzy rocznikiem 92-96 i szukam w miarę sensownego modelu od jakiegoś czasu. Znalazłem ostanio egzemplarz, który na razie mogę jedynie ocenić z wyglądu, choć jako osoba, która nie będzie w pierwszej kolejności wykorzystywać go w ciężkim terenie, a raczej do wyjazdów poza asfaltowe trakty, wygląd również ma znaczenie. Jednak tym razem nie o tym. Wspomniany model nie posiada włącznika blokady dyferencjału w kabinie (na konsoli, obo radia). Normalnie, z tego co zauważyłem są tam włączniki blokady i regulacji świateł. Ten ma jedynie zaślepki. Czy oznacza to, że takowej blokady nie ma, czy jest ona włączana w inny sposób? Jest kilka wątków na forum o blokadach, ale żaden nie wspomina o powyższym. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kolodziej Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 czesc, według mnie nie ma blokady - fabryczny przełącznik powinie być tam gdzie piszesz. No chyba, że gość sam sobie założył blokadę i jej wyłącznik ukrył jakoś :-) pzdr kolodziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malkovic Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 A jak w takim razie wygląda wyposażenie w kabinie w przypadku, gdy mamy do czynienia z modelem o blokadzie LSD. Przewertowałem forum i jest mowa również o takim rozwiązaniu. Czy ktoś ma może model z tak rozwiązaną blokadą. Czy sprawdza się ona w praktyce? Zakładam, że nie będę używał samochodu do ekstremalnych błotno-śnieżnych przejazdów, ale raczej jako wyprawowe po drogach niecywilizowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kolodziej Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 blokada lsd jest na stałe - jest to mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu - nie ma możliwości go "włączenie" czy tez "wyłączenia", tym samym nie ma żadnego włącznika w kabinie. Wewnątrz mechanizmu są takie tarcze cierne, które zwiększają tarcie i działa to tak, że masz tak jakby w połowie między pełną blokadą a żadną :-) w patrolu z pełną blokadą mechaniczną dyfra, po podniesieniu klapy od silnika to po prawej stronie (jak patrzysz na auto) przy podszybiu są elektrozawory sterujące blokadą - dzięki temu już czasami na zdjęciach silnika (gdy zdjęcie obejmuje wszystk co masz pod maską) widać czy auto ma blokadę czy jej nie ma. pzdr, kolodziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malkovic Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Dzięki, już jest jasne. Zaciągnąłem też języka u praktyków i generalnie odradzają. Ponoć łatwo to urządzenie "wykończyć", choćby złym olejem i wtedy pozostaje wymiana, a koszty nie są małe. Poza tym działa też niby średnio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kolodziej Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Dokładnie, niby masz blokadę, ale tak naprawdę to jej nie masz. Znajdz sobie patrola z pełną mechaniczną blokadą i nie będziesz miał problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.