Guest djrolex Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Witam mój problem polega na tym, że właściciel od którego kupiłem Primerkę zagubił gdzieś papiery od gazu i teraz na stacji kontroli pojazdów nie chcą mi zrobić przeglądu bo potrzebna jest legalizacja zbiornika, postanowiłem wymienić butlę, byłem u 2 gazowników i jeden powiedział mi że musze też wymienić wielozawór bo jak tego nie zrobię to będę miał nadal problem z przeglądem a drugi powiedział mi że nie muszę bo jak się wymienia tylko butlę to nie trzeba wymieniać tego wielozaworu, może jest tutaj jakiś fachowiec w tej dziedzinie??bardzo proszę o szybką pomoc bo na piątek się umówiłem na wymianę butli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 legalizacja dotyczy butli a nie zaworu, chyba chce Ciebie naciągnąć, poza tym na butli masz rok produkcji i inne dane wybite, odczytaj i zadzwoń do firmy czy podeślą Ci duplikat legalizacji butli bo zagubiłeś, w końcu to oni wystawiają ten kwit a nie zakład montujący instalacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djrolex Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Tak chciałem zrobić ale przemyślałem sobie sprawę i doszedłem do wniosku że lepiej będzie wymienić tą butlę bo butle mam ważną do 2011 roku więc i tak za rok musiałbym ją wymienić i tak, a za duplikat i legalizację w dozorze technicznym musiałbym jakąś kwotę zapłacić więc jeśli teraz mam płacić za to a za rok za wymianę butli to wolę odrazu ją wymienić i z głowy na 10 lat:)dzięki za pomoc w sprawie wielozaworów:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 e no jak został tylko rok to nie ma co sie zastanawiać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rami1000 Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 (edited) e no jak został tylko rok to nie ma co sie zastanawiać jak masz na butli nr fabryczny i znak producenta to pierwszy lepszy warsztat gazowy ściągnie ci kopię dokumentu za około 20 zł. Edited January 6, 2010 by rami1000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 zapomniałeś dodać zaprzyjaźniony bo inny zleje go jak większość, bo nie u nich montowany gaz, ja jestem jak widać skąd ale gazik montowany w Zamościu i do dzisiaj nie ma problemu z niczym a, że bywam tam to inna sprawa, u nas jak pojechałem żeby mi wyregulowali pływak w zbiorniku to powiedział, że nie ma do tego programu i takie tam inne, jakieś dziadostwo normalnie, a chodziło tylko o podgięcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djrolex Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 (edited) Ja mieszkam w małej miejscowości więc raczej też bym nic takiego nie załatwił;P a czy po wymianie tej butli moga być jakieś problemy np. z ilościa spalania gazu, z ogólną jazdą na gazie itp czy raczej nie powinno być żadnego problemu?? PS. Koledzy a może znacie się trochę na radiach samochodowych, napisałem o tym w odpowiednim dziale ale nikt nie odpisuje, otóż radio gdy włącze silnik zaczyna "pierdzieć" i szumieć, na wyłączonym silniku jest ok, czy silnik może jakoś zakłucać fale radiowe?? Edited January 6, 2010 by djrolex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 może trzeba posprawdzać kondensatory?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djrolex Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 A jak myślicie za butlę 59 l i wymiane 350 zł za wymianę butli to dobra cena????za mała czy za duża?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 (edited) http://www.drypa.pl/ sprawdź ceny i zobacz czy kalkuluje Ci się płacić czy jesteś w stanie sam to zrobić pewnie są inne strony goooogle twoim przyjacielem Edited January 6, 2010 by DINO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djrolex Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Wymieniłem dzisiaj butlę i jedno mnie nie pokoi, otóż wcześniej było tak że po włączeniu zapłonu zapalały mi się dwie diodki czerwone, potem jak go odpaliłem jedna z nich gasła i po przegazowaniu i przełączeniu na gaz ta druga też gasła i zapalała się zielona i zółta, teraz jest tak samo tylko po przełączeniu na gaz ta jedna czerwona też się pali tzn mryga, potem gaśnie i znowu się zapala, i tak w kółko , nie raz sie zapali i przez jakiś czas sie pali, nie wiem od czego to jest i dlaczego i czy to jest coś nie tak, proszę o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 może coś z pływakiem zrobiłeś nie tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djrolex Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Ja sam tego nie robiłem tylko byłem w serwisie gazowym i oni mi wymieniali, a co ma ten pływak wspólnego z tą diodką??myślisz że powinienem jechać do nich spowrotem żeby zobaczyli co jest zgrane?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 te diody odpowiadają za poziom paliwa i przełączanie PB/LPG ni ewiem za co odpowiada Twoja dioda czerwona co mryga ale jak jedzizesz na LPG to znaczy, że jest OK, czyli może odpowiada za rezerwę na LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djrolex Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Też mi się tak wydaje że to jest od rezerwy i tak jak mówisz może źle pływak zrobili, jutro pojadę do nich i zobaczę co powiedzą, dzięki wielkie za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Przy zmianie butli, w szczególności starej, występuje efekt większej ilości gazu w zbiorniku. Ponieważ przez okres eksploatacji na dole zbiornika zostają zanieczyszczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO NFS Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 (edited) Ponieważ nie znalazłem tematu dotyczącego ponownej legalizacji butli podpinam się pod ten stary post. Pytanie kieruje DINO/Tofu znawców tematu. Chodzi o to że niedługo kończy mi się legalizacja butli lpg(w marcu) i przegląd techniczny prymci. Wiem że można wykonać ponowną legalizację w Wawa. Lecz podobno z tym bywa różnie jeżeli chodzi o przyznawany okres od 1roku do następnych 10 lat. Koszt ok250pln. Powiedzmy że się opłaca gdyby dali na co najmniej 5lat, skoro wymiana na nową butlę w zakładzie kosztuje jakieś 650pln. Tylko czy na tyle dadzą?-no właśnie!? Natomiast ceny (takiej samej) nowej butli troidalnej(ja mam z Grodkowa) są różne od 300 do 600. Dlaczego taka rozpiętość cenowa? Gdyby kosztowała 350pln z przesyłką i zamontował bym sam, to trochę bym zaoszczędził kasy. Nawet gdybym musiał zapłacić dodatkowo z 50 za sprawdzenie szczelności. Tylko że gdy wspomniałem o tym na stacji diagnostycznej to gość powiedział że potrzebny też papier z zakładu dotyczący montażu nowej butli lpg. Wię pozostaje mi tylko wywalić ze 650pln? Nie wspominając już o tym że jeszcze do ogarnięcia redek po 10latach(regeneracja lub wymiana) oraz map sensor code013 (którego już nie produkują!). Edited November 11, 2013 by NEO NFS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Nie jest potrzebny papier montażu na butlę, tylko papiery (tzw. paszport butli), które dostajesz kupując nową butlę. Jaki masz rozmiar butli, że taka rozpiętość cenowa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO NFS Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 (edited) Rozmiaru dokładnie nie pamiętam. Szukałem po symbolu specyfikacji butli, producent Grodków. Co by była taka sama żebym nie musiał nic więcej wymieniać(wzw,przewody miedziane, i.t.d). Dlaczego taka rozpiętość, właśnie się zastanawiam? Z tego co pamiętam szukałem na uni-gas, nagas24, drypa, i bodaj producenta stronie. Czyli można ogarnąć samemu? Bo diagnosta twierdził inaczej(zaklład zaprzyjaźniony). Może coś się zmieniło? Bo chodz od lat robię przegląd na tej samej stacji. To któregoś roku musiałem gnać do domu po papier homologacyjny od lpg, a wcześniej go nie chcieli. Tylko spisali sobie z butli i sami jakiś tam papierek wypisali żebym go miał przy sobie do kontroli drogowej ;-) Edited November 11, 2013 by NEO NFS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Można ogarnąć samemu. Ta jak mówisz najlepiej kupić butlę tego samego producenta aby nie mieć problemów z miedzią i WZW. Najważniejszy jest papier z ważną legalizacją butli, który dostaniesz z zakupem nowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 dla diagnosty, potrzeba tylko legalizacja butli, kup wymień i jeździj, nie ma w tym żadnej filozofii, podaj rozmiar masz w kwitach i pomyślimy :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO NFS Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Dzięki DINO! :-) Butla to GZWM S.A Grodków, ZTW, hom. E20-67R-010410 Ext3, (H)200 (D)600, poj.45,stopień nap:80% (36l) -podają ale wchodzi mi 38,26l. A na stronie producenta jest co ciekawe napisane że w tym rozmiarze H/D poj.41,5 ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 to taki 14 - 15 Cali standart . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO NFS Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Tofu standard, czy nie standard. To wymienić trzeba ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Standart bo tani nowy z 300 zł ,,,a ja do swojego dałem 430 680x180 a koła też 15cali ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.