Gość zizu85 Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 (edytowane) Najprawdopodobniej po wygaśnięciu GVO w czerwcu tego roku pozostaną tylko Autoryzowane - "Wielki cios ze strony UE" - wspierającej monopol motoryzacyjny co zniszczy rynek niezależnych warsztatów i części zamiennych. - co też uszczupli nasze portfele - więcej w dzisiejszej gazecie prawnej. Edytowane 12 Marca 2010 przez zizu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciacho Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 (edytowane) Właśnie powoli zbliża mi się 12M od zakupu auta, mam "nową gwarancję" (przegląd + wymiana oleju po roku). Dzwonie po różnych serwisach (w Wawie) w celu zweryfikowania ile zabawa będzie mnie kosztować i tak: PGD (aka Japan Motors): całość ok. 1000zł, z czego olej ok. 200 zł, filtr kabinowy ok. 235zł (wszystko u nich to "około"). Odyssey Górczewska całość ok. 1000 zł, olej 350zł (Castrol 10W60, lub Castrol 5W30 bo tak producent zaleca), filtr kabinowy 230zł. T&T Zaborowski Pan z serwisu po wpisaniu danych mojego auta do komputera, powiedzial, że u niego wyskakuje że mam po roku zrobić tylko wymianę oleju, a o przeglądzie to on nic nie wie. Po wielu minutach tłumaczenia, że mam nową książeczkę gdzie jest informacja o przegląd + wymiana oleju w końcu jakoś zsumował usługi przeglądu z wymianą oleju i wyszlo mu: całość 1052zł, olej 205 zł (5W40 bo tak producent zaleca), filtr kabinowy 185zł. Jak widać najtańszą robociznę ma Odyssey (tak wiem, nie pytałem o cenę filtru oleju itd), ale podzespoły najtańsze są w T&T. UPDATE: Na forum ktoś polecał również firmę Jaworksi-Gajewski więc poniżej ceny: całość około 1000 zł, olej 4.3L x 65.50 = 282 zł (nie wiem skąd wzieli 4.3L, TT mówil o 4.6, a Oddysej o 4.5L), filtr kabinowy 180zł. Edytowane 25 Marca 2010 przez ciacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 (edytowane) (nie wiem skąd wzieli 4.3L, TT mówil o 4.6, a Oddysej o 4.5L), filtr kabinowy 180zł. 1.6pb- 4.3l. 5w40 lub 10w40 1.8pb- 4.4l. 5w40 1.5dci.-4.6l.5w30 Edytowane 25 Marca 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Właśnie powoli zbliża mi się 12M od zakupu auta, mam "nową gwarancję" (przegląd + wymiana oleju po roku). Dzwonie po różnych serwisach (w Wawie) w celu zweryfikowania ile zabawa będzie mnie kosztować i tak: PGD (aka Japan Motors): całość ok. 1000zł, z czego olej ok. 200 zł, filtr kabinowy ok. 235zł (wszystko u nich to "około"). Odyssey Górczewska całość ok. 1000 zł, olej 350zł (Castrol 10W60, lub Castrol 5W30 bo tak producent zaleca), filtr kabinowy 230zł. T&T Zaborowski Pan z serwisu po wpisaniu danych mojego auta do komputera, powiedzial, że u niego wyskakuje że mam po roku zrobić tylko wymianę oleju, a o przeglądzie to on nic nie wie. Po wielu minutach tłumaczenia, że mam nową książeczkę gdzie jest informacja o przegląd + wymiana oleju w końcu jakoś zsumował usługi przeglądu z wymianą oleju i wyszlo mu: całość 1052zł, olej 205 zł (5W40 bo tak producent zaleca), filtr kabinowy 185zł. Jak widać najtańszą robociznę ma Odyssey (tak wiem, nie pytałem o cenę filtru oleju itd), ale podzespoły najtańsze są w T&T. UPDATE: Na forum ktoś polecał również firmę Jaworksi-Gajewski więc poniżej ceny: całość około 1000 zł, olej 4.3L x 65.50 = 282 zł (nie wiem skąd wzieli 4.3L, TT mówil o 4.6, a Oddysej o 4.5L), filtr kabinowy 180zł. Robiłem OT T-dy po 1 r-ku w Oddysey'u. Koszt 730 zł (mój olej) w tym obsługa po 12 m-cach, akcja czyszczenia klimy, wymiana tylnej wycieraczki. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciacho Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 1.6pb- 4.3l. 5w40 lub 10w40 1.8pb- 4.4l. 5w40 1.5dci.-4.6l.5w30 Widać jak ludzie w serwisach słuchają. Wszędzie zaznaczałem że mam 1.6pb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koczis Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam, dziś zrobiłem wymianę oleju po 12M (mam książeczkę z przeglądami co 24M) w Jaworski-Gajewski na Oczapowskiego w Warszawie. Podzielę się wrażeniami. Przyjechałem z własnym olejem - wymiana bez kręcenia nosem, że własny olej. Olej - Mobil 5W30SV który kupiłem za 175zł za 5L. Koszt w serwisie: 1. filtr oleju - 47.65 zł 2. uszczelka korka - 6.37 zł 3. usługa - 76,01 zł W tej cenie dostałem też wpis o wykonaniu przeglądu blach karoserii. Czas trwania operacji: około 40min. Szczerze polecam ten serwis, miła rzeczowa obsługa, mają krótkie terminy (umówiłem się z dnia na dzień) - w Odysseyu najbliższy termin mieli na za dwa tygodnie a pan z wielką niechęcią odpowiadał na pytania typu: jaki olej leją i czy mogą przyjechać z własnym, pozatym większy koszt - pan coś bąknoł pod nosem, że około 280zł (z własnym olejem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 (edytowane) Odebrałem auto po przeglądzie w CM Krzemionki po pierwszym (2 lata) przeglądzie i wygląda to tak: Przegląd nadwozia - 61,00 Przegląd robocizna - 479,61 Uszczelka korka - 6,01 Płyn hamulcowy DOT4 1l - 72,29 Dezynfekcja klimatyzacji - 99,00 Filtr powietrza - 108,29 Płyn chłodzący uzupełnienie - 27,58 RAZEM: 853,78 plus "swoje": olej Shell 5W30 - 149,00, filtr kabinowy (zamiennik)- 79,50, filtr oleju Filtron OP595 - 14,50 Bez marudzenia włożyli moje materiały z tym, że na fakturze jest napisane, że to ja je dostraczyłem. Wszystko prawie 1100 zł Edytowane 28 Lipca 2010 przez JacekJQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rj1307 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) Dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie (po roku) w ASO "JM Mazur" w Wałbrzychu . Pierwsze wrażenie bardzo dobre, sympatyczna pani Joanna spisała protokół przyjęcia, obejrzała auto i zaprosiła mnie na piętro, gdzie mogłem napić się kawy i skorzystać z internetu. W tym czasie samochód wjechał do myjni, potem na stację diagnostyczną a następnie wyjechali nim na jazdę próbną. Wszystko trwało prawie 3 godziny. Na koniec dostałem do ręki wykaz czynności przeglądowych, wydruk z testera akumulatora, wydruk z odczytu błędów komputera. Wszystko OK, podciągneli mi tylko hamulec ręczny i dolali 200ml płynu chłodniczego. No i wręczono mi fakturkę na kwotę 899zł brutto. Oto wykaz: - olej Shell Helix Ultra AX 5W40 - 210zł - filtr oleju - 44zł - uszczelka korka - 6zł - filtr klimatyzacji - 188zł - płyn chłodniczy - 4zł - robocizna 2.8h - 448zł Klimy nie było sensu odgrzybiać, samochód ma przejechane 7.500 km W książce gwarancyjnej wpis przy przeglądzie okresowym i przy przeglądzie nadwozia. Edytowane 3 Września 2010 przez rj1307 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Witajcie Zastanawia mnie tylko jedno - część z Was pisze o oleju 10W40 Ciekawe dlaczego - u mnie jak byk w książce obsługi widnieje zapis "ZALECANY JEST OLEJ 5W30" I logicznie patrząc ma to sens - zazwyczaj wlewany w serwisach 5W30 z adnotacją AX - olej zalecany przez shella do silników z katalizatorem trójdrożnym (a taki właśnie ma tiida w beznynie) lub z DPFem. Ciekawe czy to kwestia silnika (ja mam benzynkę) czy może serwisu. I co najgorsze - czy potem Ci w razie uszkodzenia silnika nie wcisną kitu że to było na życzenie klienta - a jest to niezgodne z zaleceniami SZACH I MAT - i jesteśmy ugotowani Bo standard w Polsce jest jeden - autoryzowane serwisy to potrafią tylko brać kasę - ich kompetencja jest poniżej dna (mimo że to niemożliwe) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Witajcie Zastanawia mnie tylko jedno - część z Was pisze o oleju 10W40 Ciekawe dlaczego - u mnie jak byk w książce obsługi widnieje zapis "ZALECANY JEST OLEJ 5W30" (...) Podczas pierwszego, po roku, przeglądu "olejowego" wlali Shell 10W40 na pytanie dlaczego odpowiedzieli, że taki olej jest dopuszczony do stosowania. Prawda jest taka. że jest tańszy a kasują jak zwykle. Mamy zatem co najmniej trzy rodzaje Shell-a: 5W30 5W40 10W40 Ktoś na forum pisał, że w ASO leją do tiid-y oleje Castrol a książce obsługi zalecają oleje Nissan . Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Podczas pierwszego, po roku, przeglądu "olejowego" wlali Shell 10W40 na pytanie dlaczego odpowiedzieli, że taki olej jest dopuszczony do stosowania. Prawda jest taka. że jest tańszy a kasują jak zwykle. Mamy zatem co najmniej trzy rodzaje Shell-a: 5W30 5W40 10W40 Ktoś na forum pisał, że w ASO leją do tiid-y oleje Castrol a książce obsługi zalecają oleje Nissan . Pzdr Do mojej Tiidy 1,5 Cdi od poczatku lali Castrol SLX Professional Logic pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Panowie Nie problem w producencie oleju - większość jest znakomita W książce obsługi jak wół widnieje zapis (przynajmniej u mnie takowy jest) "ZALECANY OLEJ 5W/30" A jak wiecie różnica syntetyk czy półsyntetyk - to już jest Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zizu85 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 filtr paliwa w 1,6 w przeglądzie średnim 2l. wam wymieniali ??? bo nie wiem jak to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Jestem po przegladzie po 3 latach (małym) w CM Krzemionki w Krakowie: W cenie 166 zł za: - wymiana oleju: 99,- - przegląd lakieru 62,- - korek - 6,- + plus mój olej (5w40) i filtr (filtron OP595) A wracając do oleju: 5w30 jest zalecany wyłącznie ze wzgledu na wydłużony przebieg miedzy przeglądami czyli co 30 000 km. Shell podaje, że jego olej Ultra Extra 5W30 jest właśnie zalecany przy takiej esksploatacji. Czyli nie ma znaczenia jaki olej wlejesz - ważne że syntetyk. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) Jestem po przegladzie po 3 latach (małym) w CM Krzemionki w Krakowie: W cenie 166 zł za: - wymiana oleju: 99,- - przegląd lakieru 62,- - korek - 6,- + plus mój olej (5w40) i filtr (filtron OP5 Moim zdaniem jesteś po wymianie oleju + przegląd lakieru a nie po przeglądzie po 3 latach który kosztuje ok.250zł bez jakichkolwiek materiałów.(Chyba że masz znajomości i wbili Ci pieczątkę z wpisem wymiana oleju+filtr + przegląd mały) Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 5w30 jest zalecany wyłącznie ze wzgledu na wydłużony przebieg miedzy przeglądami czyli co 30 000 km. Shell podaje, że jego olej Ultra Extra 5W30 jest właśnie zalecany przy takiej esksploatacji. Olej do silnika jest także dobierany pod kątem tzw. oporu przepływu. Olej 5W30 ma ten parametr nieco inny niż np. 5W40 czy dopuszczalny 10W40. Nissan określa, że do benzynówek najbardziej zalecany jest 5W30 właśnie ze względu min. na ten parametr. Dlaczego jest on ważny? Bo w benzynówkach Nissana mamy łańcuch rozrządu, który jest napinany hydraulicznie. Optymalnie dobrany olej sprawia, że napięcie jest także optymalne. Olej z mniejszym oporem np. 0W30 powoduje "za mocne" napięcie łańcucha. Olej z większym "oporem" np. 10W40 "napina" łańcuch słabiej. Widać Nissan uznaje, że minimalnie mniejsze napięcie łańcucha (olej 10W40) jest mniej dla niego szkodliwe niż za mocne (np. olej 0W30). Tak czy siak, warto stosować zalecany przez producenta olej - czyli w tym przypadku 5W30. A to, że produkt Shella - Olej Ultra Extra, spełnia wymogi wydłużonych okresów między przeglądowych, to już inna sprawa - świadcząca o jego jakości i całkowicie syntetycznej bazie. Jest to ważne, bo zapewne nie wszyscy wiedzą, że bardzo wysoko przetworzone, niektóre oleje mineralne, obecnie też nazywane są syntetycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Moim zdaniem jesteś po wymianie oleju + przegląd lakieru a nie po przeglądzie po 3 latach który kosztuje ok.250zł bez jakichkolwiek materiałów.(Chyba że masz znajomości i wbili Ci pieczątkę z wpisem wymiana oleju+filtr + przegląd mały) OT+wymiana oleju + lakier - pieczątki, podpisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 (edytowane) OT+wymiana oleju + lakier - pieczątki, podpisy. Czyli ,jak rozumię,dostałeś "przeglądówkę" z wypisanymi kilkudziesięcioma czynnościami jakie zostały sprawdzone,zrobione i.t.p.??? I to wszystko za friko??? http://www.autoniss....eglad_typ_d.pdf Edytowane 5 Sierpnia 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Czyli ,jak rozumię,dostałeś "przeglądówkę" z wypisanymi kilkudziesięcioma czynnościami jakie zostały sprawdzone,zrobione i.t.p.??? I to wszystko za friko??? Dostałem, jak zwał tak zwał, przegladówkę. Byc może dostałem niezamierzony prezent ...Było trochę zamieszania przy wystawianiu faktury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Dostałem, jak zwał tak zwał, przegladówkę. Byc może dostałem niezamierzony prezent ...Było trochę zamieszania przy wystawianiu faktury. No to miałes farta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackl Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Witam, Jestem świeżo po serwisie gwarancyjnym w Jaworski-Gajewski na Oczapowskiego w Warszawie - 2 lata - tiida 1,6. Bez problemu zaakceptowano dostarczone przeze mnie olej i filtry, to co dostarczyłem: Filtr kabinowy - J1341015 - nipparts - NIE PASOWAŁ a wdg iparts mial być ok.. Olej - 5W30 Helix Ultra Extra 4 + 1 l - OK - dostałem resztę w 1l opakowaniu ;-) Filtr powietrza - MANN-FILTER - Numer:C 2420 - OK Filtr oleju - OP595 - Dostałem informacje że to tani zamiennik któremu coś tam brakuje więc odpuściłem Koszt po zaprzeglądem: Kontrola i czyszczenie - hamulce przód i tył - 240 - duża różnica na + Uszczelka korka - 5 Klima - 67 Filtr oleju - 40 Filtr kabinowy NISSAN - [ADN12514] (27891EL00A) - 120 Ogólnie jestem bardzo zadowolony, termin miałem już na następny dzień, bardziej kontaktowa obsługa niż w poprzednim serwsie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) Witam, Jestem świeżo po serwisie gwarancyjnym w Jaworski-Gajewski na Oczapowskiego w Warszawie - 2 lata - tiida 1,6. Bez problemu zaakceptowano dostarczone przeze mnie olej i filtry, to co dostarczyłem: Filtr kabinowy - J1341015 - nipparts - NIE PASOWAŁ a wdg iparts mial być ok.. Olej - 5W30 Helix Ultra Extra 4 + 1 l - OK - dostałem resztę w 1l opakowaniu ;-) Filtr powietrza - MANN-FILTER - Numer:C 2420 - OK Filtr oleju - OP595 - Dostałem informacje że to tani zamiennik któremu coś tam brakuje więc odpuściłem Koszt po zaprzeglądem: Kontrola i czyszczenie - hamulce przód i tył - 240 - duża różnica na + Uszczelka korka - 5 Klima - 67 Filtr oleju - 40 Filtr kabinowy NISSAN - [ADN12514] (27891EL00A) - 120 Ogólnie jestem bardzo zadowolony, termin miałem już na następny dzień, bardziej kontaktowa obsługa niż w poprzednim serwsie. Witam również,to ile w sumie Cię skasowali + twoje materiały???bo coś drogo wychodzi,A ten filtr kabinowy to kupiłem za 82 zł i jest to też zamiennik.(blueprint).Dobrze by było byś jeszcze opisał model przy awatarze. Edytowane 18 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Witam, Jestem świeżo po serwisie gwarancyjnym w Jaworski-Gajewski na Oczapowskiego w Warszawie - 2 lata - tiida 1,6. (...) Filtr oleju - OP595 - Dostałem informacje że to tani zamiennik któremu coś tam brakuje więc odpuściłem (...) Koszt po zaprzeglądem: (...) Filtr oleju - 40 Za pierwszym razem jak przyniosłem filtrona do ASO usłyszałem, że nie może być. - Dlaczego? - zapytałem. - Bo to tani zamiennik i nie ma czujnika - opowiedział doradca. - Jakiego czujnika? - Takiego jak w oryginale. - Co ten czujnik sygnalizuje? - No ciśnienie oleju, oczywiście! - To w filtrze jest DRUGI czujnik ciśnienia oleju? - No, nie w filtrze nie ma. - Czyli w czym problem? - No, w sumie w niczym. - Czyli może być ? - Może być. Filtron OP595 - 14 zł Mam założony już trzeci filtr Filtrona OP 595 i wszystko jest ok. Następnym razem możesz śmiało wymienić filtr oleju na Filtrona czyli WIX-a Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackl Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Witam również,to ile w sumie Cię skasowali + twoje materiały???bo coś drogo wychodzi,A ten filtr kabinowy to kupiłem za 82 zł i jest to też zamiennik.(blueprint).Dobrze by było byś jeszcze opisał model przy awatarze. Całość wyszła 960 + moje materiały, z tego co pamiętam poprzedni przegląd mały + olej z ASO kosztował coś ok 1k (niestety nie ja robiłem więc nie znam szczegółów), więc wydaje się taniej ;-) .. Następnym razem możesz śmiało wymienić filtr oleju na Filtrona czyli WIX-a Pzdr W sumie dostałem tylko sugestie żeby nie używać tego zamiennika, więc pomyślałem że najwyżej zostanie na następny przegląd, po 3 latach i tak już będzie po gwarancji więc nie konieczne muszę wybierać się do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Przegląd po 3 latach-60kkm: przegląd-robocizna=290zł olej swój,5l shell ultra extra 5w30=149zł(hurtownia) filtr oleju OEM=47zł filtr kabinowy OEM=130zł(rabat) klocki przód OEM=231zł(25%rabat) klocki tył OEM=187zł(25% rabat) uszczelka 5,5zł mat.pomocnicze 17zł +17 ----------------------------------- razem:1073,5+ pierwszy przegląd rejestracyjny po 3 latach=98+1zł wymiana klocków w cenie przegladu!!! Jakość usługi 5+obsługa 6! Edytowane 2 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.