Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Guest llapka

Przegląd

Recommended Posts

Guest llapka

Witam. Czy robił ktoś przegląd Tiidy benzyna 1.6 kupionej w salonie. Chodzi mi o pierwszy przegląd. W książce gwarancyjnej pisze, że po roku albo przejechaniu 30000 km. Ile kosztuje taki przegląd w serwisie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yankee595

Witam. Czy robił ktoś przegląd Tiidy benzyna 1.6 kupionej w salonie. Chodzi mi o pierwszy przegląd. W książce gwarancyjnej pisze, że po roku albo przejechaniu 30000 km. Ile kosztuje taki przegląd w serwisie?

 

Przegląd okresowy jest po 24 miesiącach lub 30.000 km w zależności od tego co nastąpi wcześniej (okres użytkowania czy przebieg)

Po 12 miesiącach lub lub 30.000 km w zależności od tego co nastąpi wcześniej jest wymiana oleju i filtra oczywiście.

Ja będę miał po 12 miesiącach około 10.000 km więc czeka mnie tylko wymiana oleju i filtra.

Rozumiem, że Ty masz samochód około 12 miesięcy a ile zrobiłeś kilometrów?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gwrob

Witam. Czy robił ktoś przegląd Tiidy benzyna 1.6 kupionej w salonie. Chodzi mi o pierwszy przegląd. W książce gwarancyjnej pisze, że po roku albo przejechaniu 30000 km. Ile kosztuje taki przegląd w serwisie?

 

Wymiana oleju + filtra + olej Shell Helix Ultra 5W40+ filtr + uszczelka korka + roczny przegląd powłoki Lakierniczej = 436,55 zł brutto

Ja miałem prawie 15 tys. km, wymiana po 12,5 miesiącach od zakupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
posimek

Wymiana oleju + filtra + olej Shell Helix Ultra 5W40+ filtr + uszczelka korka + roczny przegląd powłoki Lakierniczej = 436,55 zł brutto

Ja miałem prawie 15 tys. km, wymiana po 12,5 miesiącach od zakupu.

 

wow podaj namiary gdzie tak tanio. Ja dzis odebralem po tych samych czynnosciach samochód z róznicą że olej miałem swój i był to przegląd po 30000km i zapłaciłem 704zł. gdybym brał olej od serwisu to bym zapłacił 1100zl...

Edited by posimek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest llapka

Przegląd okresowy jest po 24 miesiącach lub 30.000 km w zależności od tego co nastąpi wcześniej (okres użytkowania czy przebieg)

Po 12 miesiącach lub lub 30.000 km w zależności od tego co nastąpi wcześniej jest wymiana oleju i filtra oczywiście.

Ja będę miał po 12 miesiącach około 10.000 km więc czeka mnie tylko wymiana oleju i filtra.

Rozumiem, że Ty masz samochód około 12 miesięcy a ile zrobiłeś kilometrów?

 

12 miesięcy od zakupu minie mi w styczniu obecnie mam przejechane 24 000 km hehe wiec z tego co rozumiem będę miał przegląd po przeglądzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazimierz63

Mam przejechane 9,5 tys. w styczniu wymiana oleju + przegląd powłoki lakierniczej - ASO Rzeszów 550 zł (pytałem osobiście w serwisie). Olej + filtr to ok. 200 zł., przegląd nadwozia (???) czyli za pół godziny 350 złotych. A tak na marginesie - ile oleju wchodzi do Tiidy 1,6 benzyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yankee595

A tak na marginesie - ile oleju wchodzi do Tiidy 1,6 benzyna?

 

był wątek o oleju:

http://forum.nissank...tiida-1-6-olej/

 

wg instrukcji 4,5 litra

Edited by Yankee595

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

12 miesięcy od zakupu minie mi w styczniu obecnie mam przejechane 24 000 km hehe wiec z tego co rozumiem będę miał przegląd po przeglądzie

widzę że jednak nie rozumiesz. ;) za 6000km będziesz miał przegląd, a teraz tylko wym.oleju.a następny jak będzie 60000km lub za dwa lata od ostatniego przeglądu.ale oczywiście masz słuszność że 2x zabólisz. Edited by manix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooferai

Witam.

Mnie w lutym minie roczek z Tiidą, więc byłem zasięgnąć języka w serwisie( Polmotor na Struga=Szczecin ) zapytać się co i jak.

Zapytałem ile za przegląd na rok i 10 tys.km.

Dostałem odpowiedź, że 1200 złociszy. :angry: Oburzony kwotą zażądałem wyszczególnienia.

 

I tak "około":

robocizna - 500

podkładka miedziana pod kurek oleju - 5

płyn hamulcowy - 50

filtr klimatyzacji - 200

filtr oleju - 50 (tu informacja, że lepiej brać od nich bo często przy zamiennikach pali się kontrolka oleju i jest kłopot)

olej shell helix bodajże- 4,5 litra po 70 zł/litr(5w30)....na moje wielkie oczy propozycja nr.2: litr oleju po 35 zł/litr(10w40)...(po studiowaniu forum, przypuszczam, że to półsyntetyk..brrr)

 

Suma sumarum 1200 złotych się nie uzbierało, czyli coś tam jeszcze ukryli przede mną... ;)

 

Teraz czytam instrukcję i gwarancję.

I tak naprawdę to już sam nic nie kumam z tym przeglądem.

12 czy 24 miesiące?

Tu piszą 12 tam 24... :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jark

Witam.

Mnie w lutym minie roczek z Tiidą, więc byłem zasięgnąć języka w serwisie( Polmotor na Struga=Szczecin ) zapytać się co i jak.... I tak "około":

robocizna - 500

podkładka miedziana pod kurek oleju - 5

płyn hamulcowy - 50

filtr klimatyzacji - 200

filtr oleju - 50 (tu informacja, że lepiej brać od nich bo często przy zamiennikach pali się kontrolka oleju i jest kłopot)

olej shell helix bodajże- 4,5 litra po 70 zł/litr(5w30)....na moje wielkie oczy propozycja nr.2: litr oleju po 35 zł/litr(10w40)...(po studiowaniu forum, przypuszczam, że to półsyntetyk..brrr)

 

Suma sumarum 1200 złotych się nie uzbierało, czyli coś tam jeszcze ukryli przede mną... ;)

 

Teraz czytam instrukcję i gwarancję.

I tak naprawdę to już sam nic nie kumam z tym przeglądem.

12 czy 24 miesiące?

Tu piszą 12 tam 24... :rolleyes2:

 

Chyba po 1 roku eksploatacji nie jest wymagana wymiana płynu hamulcowego? Filtr klimatyzacji można później wymienić, chyba że zapchany jest. Olej proponuję kupić w hurtowni w cenie 1/3 ceny serwisu, wtedy za olej zamiast 450 zapłacimy 180 zł.

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yankee595

Witam.

Mnie w lutym minie roczek z Tiidą, więc byłem zasięgnąć języka w serwisie( Polmotor na Struga=Szczecin ) zapytać się co i jak.

Zapytałem ile za przegląd na rok i 10 tys.km.

Dostałem odpowiedź, że 1200 złociszy. :angry: Oburzony kwotą zażądałem wyszczególnienia.

 

I tak "około":

robocizna - 500

podkładka miedziana pod kurek oleju - 5

płyn hamulcowy - 50

filtr klimatyzacji - 200

filtr oleju - 50 (tu informacja, że lepiej brać od nich bo często przy zamiennikach pali się kontrolka oleju i jest kłopot)

olej shell helix bodajże- 4,5 litra po 70 zł/litr(5w30)....na moje wielkie oczy propozycja nr.2: litr oleju po 35 zł/litr(10w40)...(po studiowaniu forum, przypuszczam, że to półsyntetyk..brrr)

 

Suma sumarum 1200 złotych się nie uzbierało, czyli coś tam jeszcze ukryli przede mną... ;)

 

Teraz czytam instrukcję i gwarancję.

I tak naprawdę to już sam nic nie kumam z tym przeglądem.

12 czy 24 miesiące?

Tu piszą 12 tam 24... :rolleyes2:

 

Raz jeszcze napiszę, że moim zdaniem po 12 miesiącach jest wymiana oleju i filtra oleju plus zdaje się trzeba mieć wpisany przegląd lakierniczy. Ja dodatkowo wymienię sobie sam filtr klimatyzacji.

Więc koszty powinny być mniej więcej takie:

przynoszę do serwisu: olej powiedzmy za 150 zł. i filtr klimatyzacji 90 zł

części z serwisu: filtr oryginalny 50 zł i podkładka uszczelniająca 10 zł

koszty robocizny ASO: wymiana oleju 50 zł, przegląd lakierniczy (nie wiem ile kosztuje roboczogodzina), ale powiedzmy 50 zł. i na koniec mamy pieczątki w książce gwarancyjnej.

 

Byłem niedawno w jednym z ASO i przy okazji spytałem co po 12 miesiącach należy zrobić i potwierdzili to co napisałem powyżej.

 

W załączeniu tabela ściągnięta ze strony internetowej dealera Nissana Odyssey w Warszawie.

 

Z mojej wiedzy w większości samochodów jest obecnie przebieg między przeglądowy minimum 30000 km lub 2 lata (z silnikami diesla może być inaczej).

post-22937-1262899290,9244_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
gwrob

wow podaj namiary gdzie tak tanio. Ja dzis odebralem po tych samych czynnosciach samochód z róznicą że olej miałem swój i był to przegląd po 30000km i zapłaciłem 704zł. gdybym brał olej od serwisu to bym zapłacił 1100zl...

 

CM Krzemionki w Krakowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooferai

w nowym temacie opisuję ostatnie wiadomości na temat terminu pierwszego przeglądu.

Edited by wooferai

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooferai

Raz piszecie, że 12 miesiecy tylko olej wymieniamy innym razem, że pierwszy przegląd też robimy.(oczywiście w wersji bez przekroczenia 30 tyś.km)

 

A sprawa wygląda chyba tak:

 

Z ostatniego info i sprzeczki w ASO Nissana w Szczecinie wynika, że:

-ważna jest książeczka gwarancyjna i rejestr przeglądów - strona 10.

w mojej jest napisane, że olej co 12 m-cy i przegląd też co 12 m-cy(lub 30tyś.km).

Na przełomie roku 2008/2009 zostały podobno zmienione książeczki i jak kto trafił(wylosował)to tak ma.

Jest to działanie nieuczciwe, bo przy zakupie dostałem inną informację na temat okresu wykonywania przeglądów.

Jak usłyszałem w ASO - gwarant ma prawo zmienić warunki gwarancji.

Ale też powinien uczciwie informować przyszłych klientów o warunkach gwarancji, a nie dla chęci zysku wprowadzać w błąd.

 

Miałem kiedyś nowego nissana sunny jeszcze kupowanego na golisza.

Auto było pierwsza klasa na tamte czasy.

 

Natomiast Tiida to już francuz z silnikiem nissana 1,6.

Na tą chwilę nie działa już centralny zamek w tylnich drzwiach.

"Samozapalające" się światła na postoju (np.trzeba zejść z biura po godzinie i wyłaczyć - tzw.automat).

"Warcząca" szyba kierowcy, jakby się zaraz miało coś rozpaść.

"Piszczący silnik" po rozruchu, podobno coś posmarują w ASO Polmotor (pewnie coś doraźnego i na chwilę).

 

We wrześniu też miałem niewątpliwą przyjemność być dwa tygodnie bez samochodu, bo stał na ASO w wyniku braku kompetencji tychże pracowników.

 

Tak myśle, że jest to raczej mój ostatni nissan, po roku styczności z jakością Tiidy i/lub w szczególności ASO Polmotor-Szczecin (brak wyboru w Szczecinie).

Bo samo auto jest bardzo fajne. ;)

 

A...i piszcie z którego roku macie książeczkę(okładka z tyłu) i jakie warunki.

Bo może to wymysł i druk tylko ASO Szczecin = się nowy salon w 2009 roku....

post-30258-1264163390,0539_thumb.gif

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Raz piszecie, że 12 miesiecy tylko olej wymieniamy innym razem, że pierwszy przegląd też robimy.(oczywiście w wersji bez przekroczenia 30 tyś.km)

 

A sprawa wygląda chyba tak:

 

Z ostatniego info i sprzeczki w ASO Nissana w Szczecinie wynika, że:

-ważna jest książeczka gwarancyjna i rejestr przeglądów - strona 10.

w mojej jest napisane, że olej co 12 m-cy i przegląd też co 12 m-cy(lub 30tyś.km).

Na przełomie roku 2008/2009 zostały podobno zmienione książeczki i jak kto trafił(wylosował)to tak ma.

Jest to działanie nieuczciwe, bo przy zakupie dostałem inną informację na temat okresu wykonywania przeglądów.

Jak usłyszałem w ASO - gwarant ma prawo zmienić warunki gwarancji.

Ale też powinien uczciwie informować przyszłych klientów o warunkach gwarancji, a nie dla chęci zysku wprowadzać w błąd.

 

Miałem kiedyś nowego nissana sunny jeszcze kupowanego na golisza.

Auto było pierwsza klasa na tamte czasy.

 

Natomiast Tiida to już francuz z silnikiem nissana 1,6.

Na tą chwilę nie działa już centralny zamek w tylnich drzwiach.

"Samozapalające" się światła na postoju (np.trzeba zejść z biura po godzinie i wyłaczyć - tzw.automat).

"Warcząca" szyba kierowcy, jakby się zaraz miało coś rozpaść.

"Piszczący silnik" po rozruchu, podobno coś posmarują w ASO Polmotor (pewnie coś doraźnego i na chwilę).

 

We wrześniu też miałem niewątpliwą przyjemność być dwa tygodnie bez samochodu, bo stał na ASO w wyniku braku kompetencji tychże pracowników.

 

Tak myśle, że jest to raczej mój ostatni nissan, po roku styczności z jakością Tiidy i/lub w szczególności ASO Polmotor-Szczecin (brak wyboru w Szczecinie).

Bo samo auto jest bardzo fajne. ;)

 

A...i piszcie z którego roku macie książeczkę(okładka z tyłu) i jakie warunki.

Bo może to wymysł i druk tylko ASO Szczecin = się nowy salon w 2009 roku....

mam identycznie w karcie gwarancyjnej,a inaczej w książce obsługi:),co do auta 20kkm i zero minusów,ASO-raczej było o.k ale po zmianie siedziby zrobiło się drogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciacho

 

Natomiast Tiida to już francuz z silnikiem nissana 1,6.

 

Tak tylko sprecyzuje - to meksykańczyk. Renault nic do Tiidy nie ma. Ba Verso (rynek Japoński) też w Meksyku produkowana.

 

Jeżeli chodzi o wady to...

poza regulacją czujnika aultradźwiękowego to nic mojemu nie dolega (13k KM/10m.) Książeczki nie mam przy sobie (jest w aucie) ale przy kupnie byłem poinformowany że mam co 12mc/30k KM (PGD/Japan Motors Warszawa).

 

Ostatnio pisałem o problemach ze skrzynią... Wczoraj byłem w ASO PGD, wytłumaczyłem kolesiowi o co mi chodzi, ten się przejechał moją Tiidą.. Potem powiedział że to norma w Nissanach i na dowód dał mi do jazdy Quashqai, Murano i Note ;)

 

Inna sprawa: koleś mi powiedział, że do tej pory ani jednej Tiidy nie mieli na serwisie w celu jakiejkolwiek naprawy. Laurkę taką wystawił, że to najlepsze auto, najmniej problemowe z Nissanów ;)

Edited by ciacho

Share this post


Link to post
Share on other sites
JacekJQ

Raz piszecie, że 12 miesiecy tylko olej wymieniamy innym razem, że pierwszy przegląd też robimy.(oczywiście w wersji bez przekroczenia 30 tyś.km)

 

A sprawa wygląda chyba tak:

 

Z ostatniego info i sprzeczki w ASO Nissana w Szczecinie wynika, że:

-ważna jest książeczka gwarancyjna i rejestr przeglądów - strona 10.

w mojej jest napisane, że olej co 12 m-cy i przegląd też co 12 m-cy(lub 30tyś.km).

Na przełomie roku 2008/2009 zostały podobno zmienione książeczki i jak kto trafił(wylosował)to tak ma.

Jest to działanie nieuczciwe, bo przy zakupie dostałem inną informację na temat okresu wykonywania przeglądów.

Jak usłyszałem w ASO - gwarant ma prawo zmienić warunki gwarancji.

Ale też powinien uczciwie informować przyszłych klientów o warunkach gwarancji, a nie dla chęci zysku wprowadzać w błąd.

 

Miałem kiedyś nowego nissana sunny jeszcze kupowanego na golisza.

Auto było pierwsza klasa na tamte czasy.

 

Natomiast Tiida to już francuz z silnikiem nissana 1,6.

Na tą chwilę nie działa już centralny zamek w tylnich drzwiach.

"Samozapalające" się światła na postoju (np.trzeba zejść z biura po godzinie i wyłaczyć - tzw.automat).

"Warcząca" szyba kierowcy, jakby się zaraz miało coś rozpaść.

"Piszczący silnik" po rozruchu, podobno coś posmarują w ASO Polmotor (pewnie coś doraźnego i na chwilę).

 

We wrześniu też miałem niewątpliwą przyjemność być dwa tygodnie bez samochodu, bo stał na ASO w wyniku braku kompetencji tychże pracowników.

 

Tak myśle, że jest to raczej mój ostatni nissan, po roku styczności z jakością Tiidy i/lub w szczególności ASO Polmotor-Szczecin (brak wyboru w Szczecinie).

Bo samo auto jest bardzo fajne. ;)

 

A...i piszcie z którego roku macie książeczkę(okładka z tyłu) i jakie warunki.

Bo może to wymysł i druk tylko ASO Szczecin = się nowy salon w 2009 roku....

 

Książeczka - Maj 2007

 

Przeglądy co 2 lata lub 30 000 km

Olej co rok lub 30 000 km

 

to ci ciekawostka...

W każdej firmie którą zarządzają księgowi i firmy konsultingowe fetyszem jest redukcja kosztów. Najpierw doprowadzają firmę na skraj bankructwa a później wdrażają plan naprawczy. A klienci ? Klienci są po to aby tą całą zabawę sfinansować. Wszystko schodzi na psy.:(

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Tak tylko sprecyzuje - to meksykańczyk. Renault nic do Tiidy nie ma. Ba Verso (rynek Japoński) też w Meksyku produkowana.

 

Jeżeli chodzi o wady to...

poza regulacją czujnika aultradźwiękowego to nic mojemu nie dolega (13k KM/10m.) Książeczki nie mam przy sobie (jest w aucie) ale przy kupnie byłem poinformowany że mam co 12mc/30k KM (PGD/Japan Motors Warszawa).

 

Ostatnio pisałem o problemach ze skrzynią... Wczoraj byłem w ASO PGD, wytłumaczyłem kolesiowi o co mi chodzi, ten się przejechał moją Tiidą.. Potem powiedział że to norma w Nissanach i na dowód dał mi do jazdy Quashqai, Murano i Note ;)

 

Inna sprawa: koleś mi powiedział, że do tej pory ani jednej Tiidy nie mieli na serwisie w celu jakiejkolwiek naprawy. Laurkę taką wystawił, że to najlepsze auto, najmniej problemowe z Nissanów ;)

Nie gniewaj się ale trochę bzdury piszesz.

1-z renault tiida ma bardzo dużo wspólnego,płyta podłogowa, zawieszenie, hamulce ,wspólne skrzynie,i silnik diesla,i wiele innych szczegulików.

2- versa to rynek u.s.a. a japonia to latio.produkowane w tailandji.pozatym produkują ją tez w chinach

Edited by manix

Share this post


Link to post
Share on other sites
adiunkt

wooferai napisał

"Samozapalające" się światła na postoju (np.trzeba zejść z biura po godzinie i wyłaczyć - tzw.automat).

 

 

A mi mówiono w serwisie, że tylko w moim nissanie zapalają się same światła. Podobno nigdzie na świecie nie było takiego zgłoszenia. Biedaczki z centralnego nissana nie wiedzą co z tym fantem zrobić. A zgłaszałem ten problem już ponad rok temu.

Edited by adiunkt

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

wooferai napisał

"Samozapalające" się światła na postoju (np.trzeba zejść z biura po godzinie i wyłaczyć - tzw.automat).

 

 

A mi mówiono w serwisie, że tylko w moim nissanie zapalają się same światła. Podobno nigdzie na świecie nie było takiego zgłoszenia. Biedaczki z centralnego nissana nie wiedzą co z tym fantem zrobić. A zgłaszałem ten problem już ponad rok temu.

bzdury mówią bo szwankują moduły(niektóre wymieniali juz po miesiącu).tyle że najczęściej zapala się samoczynnie tylne przeciwmgielne.oczywiście nie jest to reguła ale są takie przypadki na 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nelson38

Co się stanie jak sobie sam wymienię olej+filtr po 12 miesiącach?

Utrata gwarancji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jark

Co się stanie jak sobie sam wymienię olej+filtr po 12 miesiącach?

Utrata gwarancji?

Witam, serwis nie połapie się, bo niby skąd? Problem tylko taki, że brak autoryzowanego zapisu w książce gwarancyjnej o terminowej wymianie oleju może skutkowac tym, że gwarant może podważyć zasadność roszczenia z tytułu uszkodzenia, które może mieć zwiazek z systemem smarowania silnika. Taką oto mam teorię do Twojego pytania.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooferai

Mnie tak samo poinformowali, że olej musi być wymieniony na ASO, bo inaczej nie ma pieczątki.

Potwierdzenie o wymianie oleju z innych warsztatów niż autoryzowane nie liczy się.

I pamiętaj o zrobieniu przeglądu powłoki lakieru(czy jakoś tak) na 12 m-cy.

 

I sprawdzajcie gwarancje co ile macie przegląd(zależne od książeczki).

Ja zanim się dowiedziałem o książeczkach, dostałem w zależności od mechanika przy biurku kilka sprzecznych informacji na temat pierwszego przeglądu.

A później się wypną, że klient nie zrobił obowiązkowych przeglądów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciacho

Nie gniewaj się ale trochę bzdury piszesz.

1-z renault tiida ma bardzo dużo wspólnego,płyta podłogowa, zawieszenie, hamulce ,wspólne skrzynie,i silnik diesla,i wiele innych szczegulików.

 

Mogę się mylić, ale gdzieś czytałem że podłoga i hamulce są z Almer.

 

2- versa to rynek u.s.a. a japonia to latio.produkowane w tailandji.pozatym produkują ją tez w chinach

Info o tym że wszystkie modele produkuja w Japonii miałem z salonu - nie googlałem za tą informacją.

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Mogę się mylić, ale gdzieś czytałem że podłoga i hamulce są z Almer.

 

 

Info o tym że wszystkie modele produkuja w Japonii miałem z salonu - nie googlałem za tą informacją.

1.mylisz się-renault wspólnie z clio i logan(jeśli dlatego tak wąsko to logan ma szerzej:))a co do tarcz to rozbierzesz i... piękny rąb renault jako logo jak i na innych detalach(na marginesie te same części w serwisie renault można kupić taniej:)

2. widać ile wiedzą o modelu;)

Edited by manix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×