Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] brak oporu drążka biegów "na luzie"


Gość AdiPosen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ekspertów.

Taki banalny zapewne dla was problemik mnie spotkał. drążek skrzyni biegów - normalnie będąc w pozycji "na luzie" między biegiem 3 a 4 po przesunięciu w kierunku - w stronę między 1 i 2 oraz 5 i R powinien stawiać opór, a po puszczeniu wracać do swojej pozycji. Od wczoraj takiego oporu nie ma po stronie 1 i 2 biegu. hmmm... mam nadzieję że wyraziłem się dość jasno... : - D

Moje pytanie brzmi banalnie .. co się mogło stać?

czy problem można usunąć nie dobierając się do skrzyni, czy sprężyna, guma czy cokolwiek tenże opór wywołuje znajduje się w kabinie czy w skrzyni. próbowałem znaleźć jakiś schemat ale nic nie wpadło mi w ręce.

może ktoś pomóc i powiedzieć jak się do tego dobrać, ewentualnie wrzucić jakiś schemacik... noo chyba że to skrzynia i wizyta u mechanika niezbędna... :-(

Dodam tylko że nie ma żadnych problemów z wbijaniem biegów nic się niedzieje poza tym małym defektem

Pozdrawiam

Adi

Edytowane przez AdiPosen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężynka pękła lub spadła element nr 34573 z rysunku.

 

Pozdrawiam

post-27698-1262889874,6645_thumb.jpg

Edytowane przez qlee11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... w strone miedzy 1 i 2 to ja chyba w ogole takiego oporu nie mialem. wydaje mi sie ze to nie jest jakis problem wielki. ale poczekaj na opinie ekspertow;)

Edytowane przez yarof15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki bradzo za pomoc, choć jak widzę trzeba się dobrać do tematu od spodu a podobno jest z tym trochę babraniny - nawet dla kogoś kto wie o co chodzi..

dzięki za stronkę..

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość bigpete1983

Mam ten sam problem z moim nissanem almera, slaby opor lewarka w strone biegu 1 i 2 w strone 5 i R jest silniejszy. W jaki sposob sie z tym uporales? Czy ta naprawa jest powazna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Mi właśnie przydarzyło się coś podobnego.W niedziele dojeżdżam do bramy do domu i słysze metaliczny trzask po czym drązek zmiany biegów po wrzuceniu na luz znajduje się po lewej stronie 1,2 zamiast na środku 3,4.myśle kurna co jest.w prawo ok,odbija.czyli czytając te posty na forum to rozumiem że jest to wina tzw."spręzynki"?pewnie pękła.na razie jeżdże bo musze,jestem umówiony z mechanikiem na piątek i chciałbym się przygotować na koszta i czy już kupić ten element.acha i mam takie pytanie: teraz po tym zdarzeniu jak ruszam (na dwójce też,na wyższych biegach nie słysze,szum opon itp.) to na półsprzęgle i chwile po puszczeniu słychać metaliczne chrobotanie,tak samo jest na wstecznym.czy to może być wina tego uszkodzonego elementu? ponieważ wcześniej tego nie zauważyłem, a to jest naprawde głośne i bardzo denerwujące.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącznie pęknięta sprężynka podtrzymująca drążek zmiany biegów.

Trzeba dostać się do niej od spodu pojazdu, odkręcić dwie nakrętki i zdjąć osłonkę.

Można ją wymienić bez problemu - ale wystarczy tak uformować jej końcówkę, aby zaczepić o występ i uniemożliwić jej spadnięcie. Cała robota to ok. 10 min. i zero wkładu finansowego.

Ja zrobiłem tak ok. 2 lata temu - i do dzisiaj nie mam z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z m-c temu tak się zrobiło - w czasie jazdy. Na początku niezbyt pewnie przy wrzucaniu trójki, ale teraz już automatycznie mi ręka w dobrą stronę idzie! B) . Jak będzie kanał jakiś (pewno w lipcu u Teścia) to zajrzę tam z ciekawości i poprawię tą sprężynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam trochę inne pytanie, chociaż też związane z drążkiem zmiany biegów. Czy to normalne, że można wrzucić luz bądź wbić bieg przy wyłączonym silniku bez konieczności wciskania pedału sprzęgła? Pytam bo jak żyję zawsze wciskałem pedał i zawsze widzę, że wszyscy tak robią z automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że tak:) Ja nawet w crossie wrzucam biegi bez sprzęgła.. z zapalonym silnikiem ale to inna bajka:)

Edytowane przez sten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do tej sprężyny drążka zmiany biegów to gdzie można ją kupić?czy wystarczy dopasować jakąś inną?Dzwonię po hurtowniach i takiej drobnej części nie mają.Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do tej sprężyny drążka zmiany biegów to gdzie można ją kupić?czy wystarczy dopasować jakąś inną?Dzwonię po hurtowniach i takiej drobnej części nie mają.Help

 

Zadzwoń do ASO, oni będą mieli w konkurencyjnej cenie! :lol:.

Dzwoniłem kiedyś zapytać ile za ten grzybek odpowietrzający na filtrze paliwa - 910 zł.

A komplet "sznurówek do bagażnika" 600 zł!

Na koniec deser: "specjalistyczne" żaróweczki do podświetlania zegarów (nie znali oznaczenia) 15 zł/szt... Na jednej mają 1500% zysku!

 

Zadzwoń zapytaj, może kawałek sprężyny nie będzie drogo kosztować...

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość emalfni

Witam ekspertów.

Taki banalny zapewne dla was problemik mnie spotkał. drążek skrzyni biegów - normalnie będąc w pozycji "na luzie" między biegiem 3 a 4 po przesunięciu w kierunku - w stronę między 1 i 2 oraz 5 i R powinien stawiać opór, a po puszczeniu wracać do swojej pozycji. Od wczoraj takiego oporu nie ma po stronie 1 i 2 biegu. hmmm... mam nadzieję że wyraziłem się dość jasno... : - D

Moje pytanie brzmi banalnie .. co się mogło stać?

czy problem można usunąć nie dobierając się do skrzyni, czy sprężyna, guma czy cokolwiek tenże opór wywołuje znajduje się w kabinie czy w skrzyni. próbowałem znaleźć jakiś schemat ale nic nie wpadło mi w ręce.

może ktoś pomóc i powiedzieć jak się do tego dobrać, ewentualnie wrzucić jakiś schemacik... noo chyba że to skrzynia i wizyta u mechanika niezbędna... :-(

Dodam tylko że nie ma żadnych problemów z wbijaniem biegów nic się niedzieje poza tym małym defektem

Pozdrawiam

Adi

 

Podpinam się, z tym że u mnie po zaistniałym zdarzeniu coś piszczy, trze (jakby brak smarowania) przy ruszaniu gałką zmiany biegów. Czy to też wina sprężyny?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się, z tym że u mnie po zaistniałym zdarzeniu coś piszczy, trze (jakby brak smarowania) przy ruszaniu gałką zmiany biegów. Czy to też wina sprężyny?:>

 

 

Ja już naprawiłem tą nieszczęsną sprężynę :) bardzo prosta robota.okazało się że urwała się jej końcówka co wchodzi w zaczep.troche wyginania i naciagania spręzyny i już zrobiony z dalszej cześci zaczep.tylko uwaga żeby nie zamocno bo zrobiona jest z twardego metalu i można przesadzić :) a co twojego posta to u mnie tarło,grechotało i wydawało metaliczne dźwieki.a teraz miodzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie żadnych dźwięków nie słychać, zapewne sprężyna została gdzieś na krajowej dwójce, gdzie ja teraz taką dokupię???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...