Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Wielkie problemy z ABS


Gość Miska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem chyba pierwszą osobą piszącą na ten temat i do tego konkretnego modelu i proszę o waszą pomoc. Zaczne od Parametrow samochodu Nissan sunny N14 kod silnika CD20 , po 1 nie moge w tym samochodzie zlokalizowac kabla diagnostycznego , zdjąłem cały pulpit samochodu i nigdzie nie ma kabla , nie ma takze odcietych kabli , szukalem nawet po stronie pasazera i nic , jezeli ktos wie gdzie jest prosze wyslijcie zdjecie. Na internecie sprawdzalem sa do kupienia kable diagnostyczne wiec powinno byc gniazdko w tym modelu.

 

Nastepnie Paliła mi się lampka od ABS poniewaz byl zerwany kabel , po sprawdzeniu czy jest opór wszystko sie zgadzalo,tylko w jednym kole nie bylo. naprawilem kabelek i w 4 kolach jest opor w normie 843 z tego co pamiatem.

 

MOj problem to ze nie moge zlikwidowac bledu z komputera, dalej wyswietla ze jest zepsuty ABS kiedy wlasnie opor jest, Wydaje mi sie ze jak zliwiduje blad w komputerze to ABS zacznie dzialac. Dodatkowo na module ABs miga czerwona dioda 10 razy, zebym chociaz mial jakis czytnik kodow to juz by bylo z gorki. ten modul(komputer) znajduje sie od prawej strony pasazera . Nie jestem mechanikiem wiec przepraszam za niezrozumiałe rzeczy, prosze o jakąś pomoc!>

 

Jezeli nic nie pomoze to chyba serwis Nissana powinnien wiedziec gdzie jest wejscie do komputera diagnostycznego, podobno sie podaje numer VIN i powinni wiedziec, ale to dla mnie wydatek , jezeli ktos mi pomoze bede niezmiernie wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że CD20 w sunny to silnik zasilany pompą wtryskową bez żadnej elektroniki, a więc też bez systemu diagnostyki, jeśli tak to złącza może po prostu nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że CD20 w sunny to silnik zasilany pompą wtryskową bez żadnej elektroniki, a więc też bez systemu diagnostyki, jeśli tak to złącza może po prostu nie być.

 

wlasnie wlasnie , i chyba tak jest, Ale co mam zrobic jezeli na 4 kolach jest opór w Abs a lampka sie pali i nie wiadomo jak zlikwidowac blad jezeli nie ma kabla diagnostycznego. np. w Oplu calibrze ten blad po przejechaniu paru metrow sie sam naprawia , a japonskie gowno widocznie nie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo na module ABs miga czerwona dioda 10 razy, zebym chociaz mial jakis czytnik kodow to juz by bylo z gorki.

 

10 mignięć diodą - "Solenoid valve relay". Przekaźnik, czyli jedno z dwóch małych pudełeczek przy amortyzatorze (ten bliższy kabinie).

W niektórych modelach niebieski kolor. Poruszaj nim, a najlepiej wyciągnij przeczyść styki i włóż.

Ale już tu padła dobra rada - odłączyć aku.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie kody do przekaźnika, tylko do sterownika ABSu.

Ta skrzyneczka przy prawej nodze pasażera co Ci mruga 10 razy.

Odłączenie aku wyresetowało kompa i sterownik ABSu wykluczając tym samym

problem z zawiechą elektroniki.

Kody są z instrukcji serwisowej, a Twój błąd mówi o problemie z przekaźnikiem.

Jak patrzysz od przodu - po lewej stronie przy amorze powinny być dwa

małe pudełeczka (przekaźniki). Jeden z nich, bliższy kabinie jest właśnie tym, który trzeba

wyciągnąć i wyczyścić styki, ew. wymienić. Najprawdopodobniej będzie miał kolor niebieski.

Podejrzewam zaśniedziałe styki.

Druga możliwość: gdzieś uszkodziłeś przewody, które do niego dochodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek1972

A ja miałem podobny przypadek tylko, ze w primerze. Wszystko było dobrze wg elektryków i kazali mi wymieniac czujniki (jeden 400zł !!!). Okzało się, że pompa ABS nie trzyma masy. Po przeczyszczeniu styku pompa-masa lampka sama zgasła i ABS zaczął działać. A Twój to w ogóle działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez byl sprawdzany pod wzgledem elektrycznosci i wszystko w porzadku .Przekazniki sprawdzone ,sa czysciutkie jak lza , jeszcze zobacze jak z ta pompa bo moze w tym tkwi problem i poinformuje forumowiczow;p

 

Problem rozstrzygniety , W malej skrzyneczce z biezpiecznikami był przepalony bezpiecznik od ABSu Taki żołty 20 A i dodatkowo kable ktory dochodzily do tego bezpiecznika byla zjebane albo poprostu cos tam nie stykalo. po zlikwidowaniu tego szczegołu lampka znika i ABS trybi, Wiec rada na przyszlosc dla ludzi nie kupujcie zadnych modułow za 400zl tylko sprawdzcie kazdy szczegol. Czlowiek uczy sie na bledach;D

post-30260-1264015141,7047_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był właśnie bezpiecznik dochodzący do 9. nogi pudełka "relay box" (pudło z przekaźnikami),

czyli do przekaźnika, o którym pisałem. :)

Z racji, że jestem elektronikiem, nigdy nie zakładam (i zawsze zapominam),

że ktokolwiek może sprawdzać cokolwiek bez sprawdzenia na samym początku bezpieczników, hehe.

No ale dobrze, że po kłopocie i do tego bez zbędnych wydatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...