ferrit Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zapraszam Szanownych Kolegów i Koleżanki do opisu swoich jazd po śniegu. Teraz pogoda mocno zimowa. Proszę podać marke opon na jakich jeździcie. Może inni się coś ciekawego dowiedzą. U mnie śniegu full (w.kuj-pom). Samochód w garażu blaszanym. Zapala zawsze. Cały czas jeżdżę na AUTO. Opony Continental 4x4 Winter 17 cali używki po 7..7,5mm. Na ubitym śniegu trochę ucieka tył na zakrętach (lekko, ale się czuje). Nie mam problemu z ruszaniem. Jak stanie w zaspie to czasem trzeba cofnąć i jeszcze raz do przodu. Jestem zadowolony jak sobie mój QQ+2 radzi ze śniegiem. Jak się ślizga przy ruszaniu, to wyłączać ESP na samo ruszenie czy nie ? Jak robicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Mój QQ jeździ na oponach DUNLOP SP WINTER SPORT 3D o rozmiarze 215/65/16. Uważam, że na zimę lepiej mieć opony o wyższym profilu (letnie opony w moim przypadku to rozmiar 215/60/17), do czego dodatkowo zachęca ich niższa cena. Opony sprawują się rewelacyjnie. Trakcja jest świetna tak z napędem na 2 koła jak i z napędem 4x4, na śniegu i na oblodzonej nawierzchni. Samochód pewnie pokonuje slalom (rzecz rzadko spotykana w normalnym ruchu ale daje wyobrażenie o zestrojeniu samochodu) choć z wyłączonym ESP tył, mimo kontr i operowania gazem, lub pozostawać w małym poślizgu przez dłuższą chwilę. Hamulce - przynajmniej w połączeniu z tymi oponami - sprawują się więcej niż dobrze. Napęd 4x4 sprawuje się świetnie, dodaje pewności przy jeździe w głębszym śniegu. Podjazdy nie są żadnym problemem, w każdym razie nie dla duetu 4x4 i moje Dunlopy ESP pozwala na małe poślizgi, interweniuje wg mnie we właściwym momencie dając możliwość jazdy jak po sznurku. System wyłączam podczas jazdy w kopnym śniegu a także wtedy gdy chcę się trochę pobawić (vide moje zdjęcie profilowe). Jeśli chodzi o poślizgi z wyłączonym ESP to trzeba powiedzieć, że samochód reaguje z opóźnieniem na komendy wydawane poprzez kierownicę. Kontry trzeba więc zakłądać z odpowiednim wyprzedzeniem, sprawę każdy musi wyczuć indywidualnie. Podsumowując - na takie warunki pogodowe, jakie funduje nam tegoroczna zima, Qashqai jest autem idealnym. Wyposażony w dobre opony zimowe i napęd 4x4 zajedzie nawet dalej niż większość z nas będzie potrzebowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Mam te same opony tylko na felgach 17". Potwierdzam obserwacje kolegi. Próbowałem slalomu na ubitym wyjeżdżonym śniegu posypanym puchem; nie zarzucało, samochód jechał po zadanym torze, czasem piszczał sygnał ostrzegawczy. Wjeżdżałem na chodnik, na którym były chałdy śniegiu (zgarniętego z drogi) do wysokości podwozia, wjeżdżał i wyjeżdżał bez problemu. Jednak nie można ufać zbytnio tym oponom (ale to wynik mojej dynamicznej jazdy). Miałem kilka przypadków przy mało uczęszczanych skrzyżowaniach, gdzie śnieg był wyślizgany do lodu i był pokryty błotem pośniegowym i poślizgałem się trochę zanim się zatrzymałem. ABS spełnił swoje zadanie i zatrzymywałem się w bezpiecznym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 U mnie też rewelacja. Mam opony letnie i w takich warunkach radzi sobie świetnie. Przy rudzaniu z pod świateł daje na lock ESP włączony i rusza bez problemu, wszyscy zostają daleko za mną. W ostrych zakrętach lekko tył ucieka, ale tylko na chwilę, nie ma żadnego zagrożenia ESP centruje i jest git. Hamuje podobnie rewelacyjnie, nie ma problemów - może nie tam jak na zimówkach ale jest ok. Jestem szczęśliwy, że mam QQ z 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miras69 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 pojechałem z WARIATAMI !!! w lekki teren (czyt. średni ) ...oni w ...-UAZ, PATROL, FRONTERA ...i ja QQ+2 no iiiiiiiiiiii..............- daliśmy prawie radę w dwóch przypadkach musiałem odpuścić, szkoda lakieru, blachy, i takie tam - gdybym nie był z nimi, a widzialbym zdjęcia z tej wyprawy, to bym się założył o skrzynkę( tego kto co woli) że QQ napewno nie da rady !!!!!!!!!!!!! A tu taka miła niespodzianka ale super kaszanki mamy - na koniec pojechaliśmy na żwirownię, i tam QQ dał radę oczywiście - i jeden z kolegów, sympatyków doświadczonych bezdroży powiedział "elektronika cuda potrafi" - znaczy że kierowca do d..., a QQ jest OK ! to tyle moich wrażeń jazdy w innych warunkach, niż "normalne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawq96 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 rewelacja.... gdyby nie to ze auto wiesza sie podloga to daje rade... co prawda jedna oska... ale zabawa rewelacyjna.... przydala by sie opcja 4x4... pozdrawiam.... ps, poki co daje rade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miras69 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 miałeś na myśli offroad ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawq96 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 miałeś na myśli offroad ? tak u mnie w łomzy tyle jest sniegu ze na mniejszych uliczkach i parkingach masz za free offroad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kielce44 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Zapraszam Szanownych Kolegów i Koleżanki do opisu swoich jazd po śniegu. Teraz pogoda mocno zimowa. Proszę podać marke opon na jakich jeździcie. Może inni się coś ciekawego dowiedzą. U mnie śniegu full (w.kuj-pom). Samochód w garażu blaszanym. Zapala zawsze. Cały czas jeżdżę na AUTO. Opony Continental 4x4 Winter 17 cali używki po 7..7,5mm. Na ubitym śniegu trochę ucieka tył na zakrętach (lekko, ale się czuje). Nie mam problemu z ruszaniem. Jak stanie w zaspie to czasem trzeba cofnąć i jeszcze raz do przodu. Jestem zadowolony jak sobie mój QQ+2 radzi ze śniegiem. Jak się ślizga przy ruszaniu, to wyłączać ESP na samo ruszenie czy nie ? Jak robicie ? Mam te same oponki nówki. Problemów zadnych, Na razie jestem zachwycony napędem 4x4. Ruszanie nawet z wysokich zwałów rozjeżdżonego sniegu pod spodem z warstwą lodu z ręcznym 4wd - żaden problem chodź w bardzo głębokim sniegu asekuracyjnie odłączam ESP.Jazda non stop z auto też ok ruszanie spod świateł bez żadnego problemu.Chodzi jak czołg wszedzie wjedzie ze wsząd wyjedzie.Jedyny minus na śliskich bardzo ciasnych zakrętach zarzuca mi tył i wyrzuca z zakretu ale dzieje się to przy wiekszej prędkości takiej jak w lato na tych samych zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heckler Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Zgadzam się,napęd na 4 koła podczas jazdy w zimie i po śniegu to poezja i sama radość!!Ostatnio na autostradzie trafiłem na korek spowodowany przez wywróconą ciężarówkę,a ja...po prostu zjechałem na łąkę i korek ominęty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam wszystkich, Ja również dołączę się do grona piejących z zachwytu użytkowników QQ 4x4 na tle tej śnieżnej pogody. Od kilku dni - czasu kiedy poważnie zasypało, rano wjeżdżając na nieodśnieżony, nieutwardzony, pochylony parking w pracy widzę ten samo widok. Zakopane osobówki i ich właścicieli z łopatami, uporczywie odkopujący brodzące w śniegu samochody. I tak sobie myślę wiem, że to banalne ale cieszę się ze dopłaciłem za 4x4 5 tys. Bo właśnie tyle kosztowała mnie przyjemność jazdy QQ po śniegu. Pirelli scorpion ice & snow 16' i idzie po śniegu jak czołg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Już sie przestraszyłem, że przepłaciłem, ale sprawdziłem dopłata do 4x4 wynosi 8000, ale nie żałuję. Niedostępne miejsca parkingowe są moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xurux Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 ja tam mam naped na przednie kola ale i tak ide jak burza po sniegu i tez widze zakopane autka a ja mimo jednego napedu ide jak przecinak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miras69 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 a ja wczoraj się zakopałem chciałem na polu zawrócić tak jak wjechałem - tak zostałem - po prostu zawisłem na śniegu, a koła w "powietrzu" - musieli mnie ściągać medodą "szarpnięć" uważajcie !!! pola są niebezpieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 A ja zmienię porę roku i pytam, czy odważylibyście się na to QQ z 4x4? http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=17508 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 A ja zmienię porę roku i pytam, czy odważylibyście się na to QQ z 4x4? http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=17508 Hehe, samochody terenowe potrafią czasami więcej niż ludzie są w stanie znieść w ich kabinach Jeździłem kiedyś jako pasażer Jeepa Wranglera po pokazowym, stalowym rusztowaniu, pochylenie znacznie mniejsze niż na filmie ale wrażenia i tak bardzo mocne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 W ramach wspomnień po zimie (u mnie już poszła): Jechał b. wolno, więc pewnie na półsprzęgle: czy palił sprzęgło? Ten trochę poszalał w kopnym śniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Tutaj mój debiut reżyserski. Qashqai w roli głównej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Tutaj mój debiut reżyserski. Qashqai w roli głównej. well done!..<kciuk> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 (edytowane) Dużo gazu.... rozumiem, że bez ESP. Edytowane 11 Marca 2010 przez Blixten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gesio Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 myslę że jakbyś ustawił LOCK i zostawił włączone ESP to by ci lepiej poszło http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg&feature=PlayList&p=AEE4DBA32865625A&playnext=1&playnext_from=PL&index=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 myslę że jakbyś ustawił LOCK i zostawił włączone ESP to by ci lepiej poszło http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg&feature=PlayList&p=AEE4DBA32865625A&playnext=1&playnext_from=PL&index=2 LOCK był włączony, ESP wyłączone ale w tym przypadku to w sumie bez znaczenia bo auto wieszało się na brzuchu; ostatecznie trzecia próba była tą udaną... Podczas tego "urlopu" podjeżdżałem pod kilka konkretniejszych górek, były o tyle ciekawsze, że kołą cały czas buksowały a auto powolutku pełzało do przodu. Testowałem też różnice pomiędzy Auto a LOCK, jednej górki na auto nie zdobyłem a na LOCK i owszem . Niestety kamerzysta miał akurat wolne... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 LOCK był włączony, ESP wyłączone ale w tym przypadku to w sumie bez znaczenia bo auto wieszało się na brzuchu; ostatecznie trzecia próba była tą udaną... Podczas tego "urlopu" podjeżdżałem pod kilka konkretniejszych górek, były o tyle ciekawsze, że kołą cały czas buksowały a auto powolutku pełzało do przodu. Testowałem też różnice pomiędzy Auto a LOCK, jednej górki na auto nie zdobyłem a na LOCK i owszem . Niestety kamerzysta miał akurat wolne... Czy przy tych podjazdach z filmu pedał sprzęgła miałeś całowicie puszczony? Zdarzało Ci się je "palić"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Tutaj mój debiut reżyserski. Qashqai w roli głównej. Spoko filmik! ...a już myślałem, że nie da rady... a tutaj pełny sukces Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Czy przy tych podjazdach z filmu pedał sprzęgła miałeś całowicie puszczony? Zdarzało Ci się je "palić"? Tak, pedał sprzegła był całkowicie puszczony. Nigdy nie spaliłem sprzęgła, mimo że używam samochodu także poza drogami utwardzonymi (i w lecie i w zimie). Na kursie "terenowej obsługi" takich cudeniek jak Qashqai (czy ogólnie uterenowionych crossoverów) uczyli mnie, żeby przeszkody pokonywać z odpowiednim impetem; brak reduktora uniemożliwa niestety pełzanie w kopnym śniegu czy powolne zdobywanie górek - reduktor zastąpić ma prędkość. Dlatego właśnie np. stanowczo odradzano ruszanie pod górę po zatrzymaniu w jej połowie. Wszystkie takie przeszkody należy brać "na raz". Tyle teoria - praktyka jak widać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.