Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem. Stukanie (dziwne terkotanie) podczas przyspieszania w X-trailu T30 2,2 diesel 114 km


Gość tomuss89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, borykam sie z tym problemem od dwóch miesiecy.O toż dzieje sie tak tylko podczas jazdy, na postoju silnik normalnie pracuje. Jedynie przy odpalaniu nie ma stabilnej pracy. Dopiero jak sie po kilku sekundach silnik rozgrzeje to motor zaczyna normalnie pracowac. Czy wtryskiwacze mogą być uszkodzone? Auto było u mechanika, ale niestety Pan z warsztatu nic nie zauważył. Jezeli macie podobne usterki, bądź przypuszczacie co moze być przyczyną tego zjawiska proszę pisać. Martwię się, bo wolę zapobiegać niż drogo leczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam mam podobny problem z terkotaniem przy obciąrzeniu gdy dodaje gazu to to sie pojawia jest terz troche słabszy może ktoś przerabiał taki problem proszę o pomoc i góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A może to po prostu diesel tak pracuje?

 

Nie wiem czy Panowie wcześniej jeździli, ale diesel ma to do siebie, że terkocze a szczególnie jak jest obciążony.

 

Ja mam tdi i wiem, że klekot musi terkotać.

 

Jak chcecie poprawić pracę silnika i trochę go wyciszyć, to polecam www.auto-ceramizer.pl

Dodatkowo tankować dobre paliwo. Ja leję vervę albo ultimate i silnik o wiele lepiej pracuje.

 

 

Ja u siebie zaaplikowałem i jest trochę ciszej, ale jak już wspominałem, diesel bez klekotania to jak rzeka bez wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest to samo co u mnie to nie jest to terkotanie typowe dla diesla, to mój trzeci diesel, występuje to nie zawsze, faktycznie szczególnie przy raptownym dodaniu gazu czyli przeciążeniu,paliwo to też raczej nie, i jak do tej pory nie ma mądrego na to, jedyny sposób to ujęcie gazu niestety, jeżdżę z tym od roku albo i dłużej, jak ktoś znajdzie skuteczny sposób będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest to samo co u mnie to nie jest to terkotanie typowe dla diesla, to mój trzeci diesel, występuje to nie zawsze, faktycznie szczególnie przy raptownym dodaniu gazu czyli przeciążeniu,paliwo to też raczej nie, i jak do tej pory nie ma mądrego na to, jedyny sposób to ujęcie gazu niestety, jeżdżę z tym od roku albo i dłużej, jak ktoś znajdzie skuteczny sposób będę wdzięczny

Jaki masz przebieg w tym x-sie ?

Jak padają wtryski to samochód kopci na czarno.

Czy masz problemy z odpalaniem ? Jeśli tak to ile razy go kręcisz (czas) by zapalił ?

Czy jak dodajesz gazu to jest więcej niż (3300 obrotów ?)

 

Czy kiedykolwiek patrzyłeś do rozrządu ?

Jeśli nie to sprawdź dolny napinacz łańcucha (lubią się odkręcać), a co za tym idzie jak chodzi na wolnych obrotach to klekocze i nie ma siły.

Dodasz gazu będzie cicho chodził (będzie większe ciśnienie oleju i napinacz zadziała). Przy odkręconym olej będzie uciekać bokiem i napinać będzie tylko sprężynka.

 

Sprawa przepływu (powrotu na listwie) sprawdź czy zaworek nie jest zapchany bo jak jest to ciśnienie jest zbyt duże, a zużyte wtryski leją i może być zalewany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomuss89

Sprawa odpalania juz zamknieta. Nastąpilo to po tym jak ojciec dolal denaturatu do ropy(niedawno sie przyznal :P). Niestety w warsztacie powiedziano, ze to jest silnik common rail. Wiec nie wiem czy te 114 km mialy juz common raila, ale mniejsza o to. Samochod ma przejechane 145 tys., a po zakupie nikt do rozrzadu nie zagladal. U mnie w miescie niestety nie ma dobrych fachowcow ( chlopaki potrafia tylko zmienic klocki i wymienic amortyzatory, a z grubszymi sprawami sobie nie radza co przekonalem sie po wizycie u mechanika). Czy ten delikatny stukot może generować turbina? Oprocz straty mocy po czym mozna poznac, że turbina szwankuje?

 

Zapomniałem dodać. Delikatny stukot (furkot) występuje tylko podczas jazdy i w momencie przyspieszania w granicach 2000 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam trochę po czasie i juz pewnie dawno pozbyliście sie tych terkoczących aut- traf chcial że trafilem na powyższy temat i borykam się już od jakiegoś czasu z tym samym problemem. Pokrótce to tak jak gdyby klekotaly zawory - ewidentnie twarda praca i spalanie stukowe. W swoim egzemplarzu wymienilem doly napinacz z podporą byl w fatalnym stanie, górny lańcuch na obwodzie byl wyciągnięty o ok 6mm, wymienilem kpl. napęd vakum pompy, popękanych bylo również 5 szklanek po czym wyregulowalem zawory - i nic. Silnik ma autentyczny przebieg 168.000 (POTWIERDZONY HISTORIĄ Z SYSTEMU SERVISOWEGO NISSANA)auto przez 8 lat eksploatowane byo we wloszech. Sprawdzalem również sprężarkę i zawór wszystko dziala baz zarzutu. Pod komputerem w servisie Nissana też nic nie wyszlo pompa wtryski pracują bezblędnie- twierdzą że w tych modelach nigdy nieblo takich przypadlości. To naprawdę dziwna sprawa. Mialem w życiu wiele aut ale nigdy niespotkalem się z czymś takim. Jeśli ktoś sie z tym uporal byloby fajnie gdyby coś podrzucil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietia101

WITAM

U mnie wygladało tak. Też zaczął klekotać i też wszystkie czujniki,ic, pełna diagnostyka zawsze ok ale po ok. 5 miesiącach takiej jazdy przestał dobrze odpalać i doszło do wymiany wtrysków dzisiaj auto odebrałem po naprawie i jest zupełnie cicho żadnego klekotu ani na zimnym ani na rozgrzanym silniku. Wtryski kupowałem używane odradzili mi regenerację starych miał przejechane 168 tyś zobaczymi ile teraz pociągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Przy wymianie elementów miałem do dyspozycji drugi silnik po przebiegu 90tyś - znajomego wg którego porównywałem długości łańcuchów. Długość łańcucha dolnego była identyczna jak u mnie, wyciągnięty natomiast był łańcuch górny - który właśnie wymieniłem dolne z racji na swoja wielkość mechaniczna wyciągają się dużo wolniej. Generalnie problemem w tym silniku był wybity tym samym nieszczelny napinacz łańcucha dolnego (być może coś go poprzednio zapchało i nie napinał przypomnę że nie posiada on sprężyny)- Nissam marnie się prezentuje z informacjami w książkach serwisowych odnośnie weryfikacji zużycia łańcuchów - sporo dłubię w motocyklach japońskich tam w każdej książce jest sposób oceny wyciągniecia łańcuchów (może ktoś ma takie dane - byłbym wdzięczny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Przy wymianie elementów miałem do dyspozycji drugi silnik po przebiegu 90tyś - znajomego wg którego porównywałem długości łańcuchów. Długość łańcucha dolnego była identyczna jak u mnie, wyciągnięty natomiast był łańcuch górny - który właśnie wymieniłem dolne z racji na swoja wielkość mechaniczna wyciągają się dużo wolniej. Generalnie problemem w tym silniku był wybity tym samym nieszczelny napinacz łańcucha dolnego (być może coś go poprzednio zapchało i nie napinał przypomnę że nie posiada on sprężyny)- Nissam marnie się prezentuje z informacjami w książkach serwisowych odnośnie weryfikacji zużycia łańcuchów - sporo dłubię w motocyklach japońskich tam w każdej książce jest sposób oceny wyciągniecia łańcuchów (może ktoś ma takie dane - byłbym wdzięczny).

Kolego według mojego doświadczenia to dolny łańcuch szybciej się wyciąga ponieważ napotyka większy opór sił przeniesienia napędu. Jego wyciągnięcie powoduje to że napinacz zostaje wypchany za daleko i łańcuch nie jest prawidłowo naciągany.W tym samochodzie jesli wymienia się rozrząd to wszystkie części i nowe. Z tego co opisujesz po twojej wymianie rozrządu prawdopodobnie nie będziesz się cieszył z efektów jego wymiany. A już napewno nie na długo.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego rozeznania łańcuch dolny to typ 06D górny 05D lecz brak w literaturze jakich kolwiek wzmianek o długości maksymalnej. Jestem w pełni świadomy że wkladając poszczegolne części tzw. używki napędu rozrządu nie uzyskam żywotności nowego japońskiego kompletu jednak czasem lepiej zrobić chłodna kalkulację i rozeznać które części jeszcze staną w kolejce do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, U mnie podobnie jak opisał tomuss89. (X-trail dci 2.2 moc136, 2006 r, przebieg 212000) ,,Otoż dzieje sie tak tylko podczas jazdy, na postoju silnik normalnie pracuje. ,, u mnie podobnie  terkocze tylko w czasie przspieszania , potem około 3,5 tys. obrotów  wyrównuje pracę i jest ok. Czytam wasze odpowiedzi i jestem w kropce , czy wymienić wtryski jak napisał pietia101 , czy rozrząd. Pietia wymienił wtryski i jest ok. ale on w opisie ma wpisane: NISSAN X TRAIL 2009 ROK 2.0 benzyna a sprawa dotyczy diesla . (chyba że zmienił auto) , użytkownik garyas wymienił rozrząd i do końca nie zrozumiałem czy problem ustąpił.  W pierwszej wypowiedzi napisał że po wymianie nic, w drugiej że <<Generalnie problemem w tym silniku był wybity tym samym nieszczelny napinacz łańcucha dolnego>> , mojego nissana mam od 3 lat i wczesniej tak nie było, problem pojawił się przy przebiegu 207 tys. Tzn. terkotał od początku użytkowania , ale tylko na zimnym silniku, rozgrzał się i było ok. teraz terkocze non stop, no na ciepłym jest ciszej.  Olej miałem wcześniej Castrol EDGE 5w30 C3 dpf, teraz wlałem Shell 5w30 Ultra EXtra ale nie pomogło ....... terkocze

Edytowane przez witek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za link ! ,  Jeśli chodzi o olej to doświadczyłem swego czasu (2 lata temu) jak jest ważny. Wlałem 5w40, i głośna praca nawet na ciepłym , wymieniłem na 5w30 C3, i od razu cicho. Wracam do sedna problemu:  U mnie  delikatne stuki były słyszalne przy prawym kole , czyli wychodziło że problem w rozrządzie.

Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie bo od kilku dni ...... wróciło do normy , wyciszył się - a nic nie było robione. To by wskazywało na napinacz łańcucha rozrządu - zaciął się czy coś w tym rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A moze sami sobie wmawiamy ze cos jest nie tak. Jezdzilem dieslami roznych marek i zawsze cos klekotalo i dzwonilo. Odkad jezdze X-em i siedze na forum, to codziennie widze nowe problemy : dziwne dzwieki, oleje nie takie, paliwo do du.... itp. To sie samo napedza. Ja przez to tez patrze na swoje auto jak na chore dziecko. Dziwny dzwiek i juz do machanika, on cos grzebnie, wyczysci, powie ze ten typ tak ma a Ty plac i placz. Nie szukajmy usterek w swoich autach "na sile".

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym amen, ale nie da rady , Terkotanie wróciło, mam go 4 lata i wiem że tak nie było , jak przyspieszam mocno to strach  że za chwilę zawory wydechem wypluje tak terkocze,  poza tym byłem u 2 różnych mechaników i obaj stwierdzili że faktycznie silnik nie pracuje prawidłowo, zresztą pogoroszło się,bo obecnie na wolnych obrotach też ma twardą i nierówną pracę. Dziś odstawiłem go do lekarza , mają rozebrać rozrząd.

Edytowane przez witek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy hamulce Ci twardnieją? Ja bym stawiał najpierw na Vacum pompe a potem na rozrząd. Ale niech mechanik założy słuchaweczki na uszka i posłucha z której strony silnika jest ten hałas.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników...na początku chciałem się przywitać. :wave: Zaobserwowałem ten sam problem 

 

Czy hamulce Ci twardnieją? Ja bym stawiał najpierw na Vacum pompe a potem na rozrząd. Ale niech mechanik założy słuchaweczki na uszka i posłucha z której strony silnika jest ten hałas.

czy chodzi o hamulce na załaczonym silniku czy nie?? Jeszcze jeden objaw mnie nurtuje mianowicie - silnik ładnie odpala- na wolnych obrotach jest ok natomiast podczas jazdy obroty nie schodzą poniżej 1000 tylko utrzymują się w przedziale 1100-1200 dopiero gdy zatrzymam samochód schodzą poniżej 1000...obudowa rozrządu jest troszką upaćkana olejem na dole i nie wiem czy już się bać czy możę za bardzo się nie przyzwyczajać i myśleć o sprzedaży gdyż naprawa może mnie zrujnować(zakup już był na żyle.... :dribble: )Pozdrawiam i proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam/y nowego kolegę na tak wspaniałym forum.banan.gif

 

-) Tak, chodzi o hamulce przy załączonym silniku. Po prostu pedał jest trwrdszy niż normalnie i zarazem mniejsza skuteczność hamowania, ale nie tak twardy jak przy wyłączonym.

-) Obroty są ok. i tak powinno być. Po prostu koła się toczą i pokazuje większe obroty - tym się nie martw.

-) Ustalić skąd ten wyciek i uszczelnić lub był zalany np. przy wlewaniu oleju i dół silnika nie zostal dobrze wytarty. Myjka silnika i obserwować czy będzie gdzieś ciekło.

UZUPEŁNIJ profil.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów! Ja jeśli chodzi o obroty silnika (podczas toczenia ok. 1200 po zatrzymaniu spada na 800) też myślałem że to jakaś usterka, ale wytłumaczono mi że tak musi być chociaż nie wiem dlaczego? Natomiast stukanie przy przyspieszaniu też występuje u mnie jeśli gwałtownie wcisnę pedał gazu, jeśli przyspieszam płynnie stukania nie słychać, mechanik stwierdził po przeglądzie że wtryski i rozrząd są OK. mam nadzieję że nie czekają mnie poważne naprawy a przebieg X-a to 215 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Może ktoś podpowiedzieć jak jest z dostępem do pompy vacum tzn czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów, gdyż ostatnio zaczyna mi coraz to bardziej terkotać przy przyśpieszaniu i wygląda mi to na łancuszek pompy. I jeszcze jedno pytanie czy pompa vacum w 2,2DCI jest taka sama jak w DI.

Przebieg to 170 kkm.

Edytowane przez endru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, trzeba ale to akurat jest pikuś

 

moja rada - oddaj do mechanika lub zakup sobie słownik brzydkich wyrazów bo może Ci się w połowie roboty wyczerpać repertuar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to chyba kupię używkę pompy bo jak będzie zębatka zjechana to będzie stał w warsztacie i wtedy to dopiero przyda mi się słownik. :)

Edytowane przez endru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...