Guest tomuss89 Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Witam, borykam sie z tym problemem od dwóch miesiecy.O toż dzieje sie tak tylko podczas jazdy, na postoju silnik normalnie pracuje. Jedynie przy odpalaniu nie ma stabilnej pracy. Dopiero jak sie po kilku sekundach silnik rozgrzeje to motor zaczyna normalnie pracowac. Czy wtryskiwacze mogą być uszkodzone? Auto było u mechanika, ale niestety Pan z warsztatu nic nie zauważył. Jezeli macie podobne usterki, bądź przypuszczacie co moze być przyczyną tego zjawiska proszę pisać. Martwię się, bo wolę zapobiegać niż drogo leczyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ricco Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 witam mam podobny problem z terkotaniem przy obciąrzeniu gdy dodaje gazu to to sie pojawia jest terz troche słabszy może ktoś przerabiał taki problem proszę o pomoc i góry dziękuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikam Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Witam A może to po prostu diesel tak pracuje? Nie wiem czy Panowie wcześniej jeździli, ale diesel ma to do siebie, że terkocze a szczególnie jak jest obciążony. Ja mam tdi i wiem, że klekot musi terkotać. Jak chcecie poprawić pracę silnika i trochę go wyciszyć, to polecam www.auto-ceramizer.pl Dodatkowo tankować dobre paliwo. Ja leję vervę albo ultimate i silnik o wiele lepiej pracuje. Ja u siebie zaaplikowałem i jest trochę ciszej, ale jak już wspominałem, diesel bez klekotania to jak rzeka bez wody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolakiki Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 jeżeli jest to samo co u mnie to nie jest to terkotanie typowe dla diesla, to mój trzeci diesel, występuje to nie zawsze, faktycznie szczególnie przy raptownym dodaniu gazu czyli przeciążeniu,paliwo to też raczej nie, i jak do tej pory nie ma mądrego na to, jedyny sposób to ujęcie gazu niestety, jeżdżę z tym od roku albo i dłużej, jak ktoś znajdzie skuteczny sposób będę wdzięczny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edool Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 jeżeli jest to samo co u mnie to nie jest to terkotanie typowe dla diesla, to mój trzeci diesel, występuje to nie zawsze, faktycznie szczególnie przy raptownym dodaniu gazu czyli przeciążeniu,paliwo to też raczej nie, i jak do tej pory nie ma mądrego na to, jedyny sposób to ujęcie gazu niestety, jeżdżę z tym od roku albo i dłużej, jak ktoś znajdzie skuteczny sposób będę wdzięczny Jaki masz przebieg w tym x-sie ? Jak padają wtryski to samochód kopci na czarno. Czy masz problemy z odpalaniem ? Jeśli tak to ile razy go kręcisz (czas) by zapalił ? Czy jak dodajesz gazu to jest więcej niż (3300 obrotów ?) Czy kiedykolwiek patrzyłeś do rozrządu ? Jeśli nie to sprawdź dolny napinacz łańcucha (lubią się odkręcać), a co za tym idzie jak chodzi na wolnych obrotach to klekocze i nie ma siły. Dodasz gazu będzie cicho chodził (będzie większe ciśnienie oleju i napinacz zadziała). Przy odkręconym olej będzie uciekać bokiem i napinać będzie tylko sprężynka. Sprawa przepływu (powrotu na listwie) sprawdź czy zaworek nie jest zapchany bo jak jest to ciśnienie jest zbyt duże, a zużyte wtryski leją i może być zalewany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomuss89 Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Sprawa odpalania juz zamknieta. Nastąpilo to po tym jak ojciec dolal denaturatu do ropy(niedawno sie przyznal ). Niestety w warsztacie powiedziano, ze to jest silnik common rail. Wiec nie wiem czy te 114 km mialy juz common raila, ale mniejsza o to. Samochod ma przejechane 145 tys., a po zakupie nikt do rozrzadu nie zagladal. U mnie w miescie niestety nie ma dobrych fachowcow ( chlopaki potrafia tylko zmienic klocki i wymienic amortyzatory, a z grubszymi sprawami sobie nie radza co przekonalem sie po wizycie u mechanika). Czy ten delikatny stukot może generować turbina? Oprocz straty mocy po czym mozna poznac, że turbina szwankuje? Zapomniałem dodać. Delikatny stukot (furkot) występuje tylko podczas jazdy i w momencie przyspieszania w granicach 2000 obr/min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
garyas Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Witam trochę po czasie i juz pewnie dawno pozbyliście sie tych terkoczących aut- traf chcial że trafilem na powyższy temat i borykam się już od jakiegoś czasu z tym samym problemem. Pokrótce to tak jak gdyby klekotaly zawory - ewidentnie twarda praca i spalanie stukowe. W swoim egzemplarzu wymienilem doly napinacz z podporą byl w fatalnym stanie, górny lańcuch na obwodzie byl wyciągnięty o ok 6mm, wymienilem kpl. napęd vakum pompy, popękanych bylo również 5 szklanek po czym wyregulowalem zawory - i nic. Silnik ma autentyczny przebieg 168.000 (POTWIERDZONY HISTORIĄ Z SYSTEMU SERVISOWEGO NISSANA)auto przez 8 lat eksploatowane byo we wloszech. Sprawdzalem również sprężarkę i zawór wszystko dziala baz zarzutu. Pod komputerem w servisie Nissana też nic nie wyszlo pompa wtryski pracują bezblędnie- twierdzą że w tych modelach nigdy nieblo takich przypadlości. To naprawdę dziwna sprawa. Mialem w życiu wiele aut ale nigdy niespotkalem się z czymś takim. Jeśli ktoś sie z tym uporal byloby fajnie gdyby coś podrzucil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graphia Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Garyas, wymieniałeś łańcuch rozrządu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pietia101 Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 WITAM U mnie wygladało tak. Też zaczął klekotać i też wszystkie czujniki,ic, pełna diagnostyka zawsze ok ale po ok. 5 miesiącach takiej jazdy przestał dobrze odpalać i doszło do wymiany wtrysków dzisiaj auto odebrałem po naprawie i jest zupełnie cicho żadnego klekotu ani na zimnym ani na rozgrzanym silniku. Wtryski kupowałem używane odradzili mi regenerację starych miał przejechane 168 tyś zobaczymi ile teraz pociągnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
garyas Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Witam ponownie. Przy wymianie elementów miałem do dyspozycji drugi silnik po przebiegu 90tyś - znajomego wg którego porównywałem długości łańcuchów. Długość łańcucha dolnego była identyczna jak u mnie, wyciągnięty natomiast był łańcuch górny - który właśnie wymieniłem dolne z racji na swoja wielkość mechaniczna wyciągają się dużo wolniej. Generalnie problemem w tym silniku był wybity tym samym nieszczelny napinacz łańcucha dolnego (być może coś go poprzednio zapchało i nie napinał przypomnę że nie posiada on sprężyny)- Nissam marnie się prezentuje z informacjami w książkach serwisowych odnośnie weryfikacji zużycia łańcuchów - sporo dłubię w motocyklach japońskich tam w każdej książce jest sposób oceny wyciągniecia łańcuchów (może ktoś ma takie dane - byłbym wdzięczny). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryba382 Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 (edited) Witam ponownie. Przy wymianie elementów miałem do dyspozycji drugi silnik po przebiegu 90tyś - znajomego wg którego porównywałem długości łańcuchów. Długość łańcucha dolnego była identyczna jak u mnie, wyciągnięty natomiast był łańcuch górny - który właśnie wymieniłem dolne z racji na swoja wielkość mechaniczna wyciągają się dużo wolniej. Generalnie problemem w tym silniku był wybity tym samym nieszczelny napinacz łańcucha dolnego (być może coś go poprzednio zapchało i nie napinał przypomnę że nie posiada on sprężyny)- Nissam marnie się prezentuje z informacjami w książkach serwisowych odnośnie weryfikacji zużycia łańcuchów - sporo dłubię w motocyklach japońskich tam w każdej książce jest sposób oceny wyciągniecia łańcuchów (może ktoś ma takie dane - byłbym wdzięczny). Kolego według mojego doświadczenia to dolny łańcuch szybciej się wyciąga ponieważ napotyka większy opór sił przeniesienia napędu. Jego wyciągnięcie powoduje to że napinacz zostaje wypchany za daleko i łańcuch nie jest prawidłowo naciągany.W tym samochodzie jesli wymienia się rozrząd to wszystkie części i nowe. Z tego co opisujesz po twojej wymianie rozrządu prawdopodobnie nie będziesz się cieszył z efektów jego wymiany. A już napewno nie na długo. Edited March 5, 2011 by Ryba382 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
garyas Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Z mojego rozeznania łańcuch dolny to typ 06D górny 05D lecz brak w literaturze jakich kolwiek wzmianek o długości maksymalnej. Jestem w pełni świadomy że wkladając poszczegolne części tzw. używki napędu rozrządu nie uzyskam żywotności nowego japońskiego kompletu jednak czasem lepiej zrobić chłodna kalkulację i rozeznać które części jeszcze staną w kolejce do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
witek01 Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 (edited) Witam, U mnie podobnie jak opisał tomuss89. (X-trail dci 2.2 moc136, 2006 r, przebieg 212000) ,,Otoż dzieje sie tak tylko podczas jazdy, na postoju silnik normalnie pracuje. ,, u mnie podobnie terkocze tylko w czasie przspieszania , potem około 3,5 tys. obrotów wyrównuje pracę i jest ok. Czytam wasze odpowiedzi i jestem w kropce , czy wymienić wtryski jak napisał pietia101 , czy rozrząd. Pietia wymienił wtryski i jest ok. ale on w opisie ma wpisane: NISSAN X TRAIL 2009 ROK 2.0 benzyna a sprawa dotyczy diesla . (chyba że zmienił auto) , użytkownik garyas wymienił rozrząd i do końca nie zrozumiałem czy problem ustąpił. W pierwszej wypowiedzi napisał że po wymianie nic, w drugiej że <<Generalnie problemem w tym silniku był wybity tym samym nieszczelny napinacz łańcucha dolnego>> , mojego nissana mam od 3 lat i wczesniej tak nie było, problem pojawił się przy przebiegu 207 tys. Tzn. terkotał od początku użytkowania , ale tylko na zimnym silniku, rozgrzał się i było ok. teraz terkocze non stop, no na ciepłym jest ciszej. Olej miałem wcześniej Castrol EDGE 5w30 C3 dpf, teraz wlałem Shell 5w30 Ultra EXtra ale nie pomogło ....... terkocze Edited August 11, 2013 by witek01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Kolego, a zerknij jeszcze w ten temat....http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82919-awaria-vacum-pompa-łańcuszek-ślizg-prowadnica-i-nie-tylko/#entry851443 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
witek01 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 dzięki za link ! , Jeśli chodzi o olej to doświadczyłem swego czasu (2 lata temu) jak jest ważny. Wlałem 5w40, i głośna praca nawet na ciepłym , wymieniłem na 5w30 C3, i od razu cicho. Wracam do sedna problemu: U mnie delikatne stuki były słyszalne przy prawym kole , czyli wychodziło że problem w rozrządzie. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie bo od kilku dni ...... wróciło do normy , wyciszył się - a nic nie było robione. To by wskazywało na napinacz łańcucha rozrządu - zaciął się czy coś w tym rodzaju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 A moze sami sobie wmawiamy ze cos jest nie tak. Jezdzilem dieslami roznych marek i zawsze cos klekotalo i dzwonilo. Odkad jezdze X-em i siedze na forum, to codziennie widze nowe problemy : dziwne dzwieki, oleje nie takie, paliwo do du.... itp. To sie samo napedza. Ja przez to tez patrze na swoje auto jak na chore dziecko. Dziwny dzwiek i juz do machanika, on cos grzebnie, wyczysci, powie ze ten typ tak ma a Ty plac i placz. Nie szukajmy usterek w swoich autach "na sile". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nysska Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Amen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
witek01 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Chciałbym amen, ale nie da rady , Terkotanie wróciło, mam go 4 lata i wiem że tak nie było , jak przyspieszam mocno to strach że za chwilę zawory wydechem wypluje tak terkocze, poza tym byłem u 2 różnych mechaników i obaj stwierdzili że faktycznie silnik nie pracuje prawidłowo, zresztą pogoroszło się,bo obecnie na wolnych obrotach też ma twardą i nierówną pracę. Dziś odstawiłem go do lekarza , mają rozebrać rozrząd. Edited August 28, 2013 by witek01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Czy hamulce Ci twardnieją? Ja bym stawiał najpierw na Vacum pompe a potem na rozrząd. Ale niech mechanik założy słuchaweczki na uszka i posłucha z której strony silnika jest ten hałas. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzela33 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Witam wszystkich użytkowników...na początku chciałem się przywitać. Zaobserwowałem ten sam problem Czy hamulce Ci twardnieją? Ja bym stawiał najpierw na Vacum pompe a potem na rozrząd. Ale niech mechanik założy słuchaweczki na uszka i posłucha z której strony silnika jest ten hałas. czy chodzi o hamulce na załaczonym silniku czy nie?? Jeszcze jeden objaw mnie nurtuje mianowicie - silnik ładnie odpala- na wolnych obrotach jest ok natomiast podczas jazdy obroty nie schodzą poniżej 1000 tylko utrzymują się w przedziale 1100-1200 dopiero gdy zatrzymam samochód schodzą poniżej 1000...obudowa rozrządu jest troszką upaćkana olejem na dole i nie wiem czy już się bać czy możę za bardzo się nie przyzwyczajać i myśleć o sprzedaży gdyż naprawa może mnie zrujnować(zakup już był na żyle.... )Pozdrawiam i proszę o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Witam/y nowego kolegę na tak wspaniałym forum. -) Tak, chodzi o hamulce przy załączonym silniku. Po prostu pedał jest trwrdszy niż normalnie i zarazem mniejsza skuteczność hamowania, ale nie tak twardy jak przy wyłączonym. -) Obroty są ok. i tak powinno być. Po prostu koła się toczą i pokazuje większe obroty - tym się nie martw. -) Ustalić skąd ten wyciek i uszczelnić lub był zalany np. przy wlewaniu oleju i dół silnika nie zostal dobrze wytarty. Myjka silnika i obserwować czy będzie gdzieś ciekło. UZUPEŁNIJ profil. Edited September 3, 2013 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sga Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Witam kolegów! Ja jeśli chodzi o obroty silnika (podczas toczenia ok. 1200 po zatrzymaniu spada na 800) też myślałem że to jakaś usterka, ale wytłumaczono mi że tak musi być chociaż nie wiem dlaczego? Natomiast stukanie przy przyspieszaniu też występuje u mnie jeśli gwałtownie wcisnę pedał gazu, jeśli przyspieszam płynnie stukania nie słychać, mechanik stwierdził po przeglądzie że wtryski i rozrząd są OK. mam nadzieję że nie czekają mnie poważne naprawy a przebieg X-a to 215 tyś km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endru Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 (edited) Witam. Może ktoś podpowiedzieć jak jest z dostępem do pompy vacum tzn czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów, gdyż ostatnio zaczyna mi coraz to bardziej terkotać przy przyśpieszaniu i wygląda mi to na łancuszek pompy. I jeszcze jedno pytanie czy pompa vacum w 2,2DCI jest taka sama jak w DI. Przebieg to 170 kkm. Edited January 25, 2014 by endru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 tak, trzeba ale to akurat jest pikuś moja rada - oddaj do mechanika lub zakup sobie słownik brzydkich wyrazów bo może Ci się w połowie roboty wyczerpać repertuar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endru Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 (edited) Najpierw to chyba kupię używkę pompy bo jak będzie zębatka zjechana to będzie stał w warsztacie i wtedy to dopiero przyda mi się słownik. Edited January 26, 2014 by endru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.