Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpaleniem


Gość RYNI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy NISSAN X-TRAIL 2,2DCI.Mam to auto od kilku dni i już mam problem z odpaleniem przy temp.-15 tzn.akumulator kręci,świece są sprawne (były sprawdzane) a silnik łapie dopiero po ok.20s kręcenia i to z przerwami. Próbowałem grzac go 2x nawet 3x i dalej to samo,natomiast gdy jest ciepły pali dużo wcześniej ale też nie na dotyk.Jeżeli miał ktoś podobnie proszę o pomoc!!!

Dodam tylko że auto jest z 2004r i ma 105tys.km

Edytowane przez RYNI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś z układem paliwowym - brudny filtr, bądź uszkodzona pompa paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w 2,2 DCi jest pompka na filtrze paliwa? Jeżeli tak, przed odpaleniem spróbuj podpompować ( powinna być twarda )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich posiadaczy NISSAN X-TRAIL 2,2DCI.Mam to auto od kilku dni i już mam problem z odpaleniem przy temp.-15 tzn.akumulator kręci,świece są sprawne (były sprawdzane) a silnik łapie dopiero po ok.20s kręcenia i to z przerwami. Próbowałem grzac go 2x nawet 3x i dalej to samo,natomiast gdy jest ciepły pali dużo wcześniej ale też nie na dotyk.Jeżeli miał ktoś podobnie proszę o pomoc!!!

Dodam tylko że auto jest z 2004r i ma 105tys.km

Witam, mam dokładnie ten sam problem z tym silnikiem w Primerze. Też nie wiem co zrobić, jeżeli coś odkryjesz lub ktoś cos zasugeruje proszę o pomoc. Ja już sprawdzam manual i wpadłem na pomysł że to może czujnik położenia wału lub wałka rozrządu ale muszę to zweryfikować przez serwis.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z odpaleniem przy temp.-15 tzn.akumulator kręci,świece są sprawne (były sprawdzane) a silnik łapie dopiero po ok.20s kręcenia i to z przerwami. Próbowałem grzac go 2x nawet 3x i dalej to samo,natomiast gdy jest ciepły pali dużo wcześniej ale też nie na dotyk.Jeżezi miał ktoś podobnie proszę o pomoc!!!

Dodam tylko że auto jest z 2004r i ma 105tys.km

To może ja opiszę swoją bardzo podobną sytuację. Na początek dodam, że wymieniałem filtry (paliwa też), olej, akumulator ma 2miesiące, świece.

 

Problem z odpalaniem występuje tylko przy niskich temperaturach np. -13C, jak jest ciepło to odpala po 1-2sekundach po przekręceniu kluczyka-czyli nie tak od razu; mam pewne doświadczenie, bo jeździłem różnymi dieslami, które paliły od razu po przekręceniu kluczyka. Ale z 1-2sekundami można żyć. W niskich temperaturach odpala za 4-5 razem, dodam, że za każdym razem grzeję świece 2-3razy. Z problemami, ale odpalał.

 

Do wczoraj. Wczoraj rano było -25C !! Zimowa masakra. Rano auto nie odpaliło. Dziś wieczorem pod blokiem (-8C) zaczęliśmy z kolegą zaglądać "pod maskę". Rozkręciliśmy filtr paliwa, był OK, chociaż paliwo wydawało się gęstsze niż normalnie. Podpąpowaliśmy pompką na filtrze, odpalałem chyba z 7 razy i nie odpalił. Kupiłem 2 litry paliwa i przelaliśmy do małej butelki z której podawaliśmy paliwo przez przewód zdjęty z filtra paliwa (takie obejście) i wleliśmy do pompy 0.5l i po dwóch kolejnych próbach odpalenia, ruszył jak ręką odjął. Pojeździliśmy chwilę i żadnych problemów ze spadkiem obrotów, wszystko OK.

 

Kolega mechanik mówi, że to wielokrotne odpalanie mogło spowodować, że pompa paliwowa wypompowała paliwo, które się w niej znajdowało i jednocześnie nie pobierała go z filtra (dlaczego? za małe podciśnienie?) no a bez paliwa nie odpali, a te 0.5l pomogło.

 

Podejrzewam, że jutro rano ruszy. Wydaje mi się, że problem jest podobny do kolegi, który zapodał temat.

 

Mam pytanie: Czy ktoś się spotkał w serwisie Nissana, z taką usługą diagnostyczną, która stwierdzi co jest nie tak z układem (w tym przypadku chyba paliwowym), może jakieś podłączenie do komputera itd, na podstawie której powiedzą mi, że problem jest tu i tu i trzeba wymienić to i to. Czy też taka diagnostyka nie istnieje i wymieniają na czuja po koleji elementy i potem człowiek płaci i wraca wielokrotnie do tego serwisu (mam tak z Fiatem)

Proszę nie używać czerwonego koloru, jest przeznaczony dla administratorów i moderatorów. Zmieniłem. Andrzej330.

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba takie cosik nie istnieje w x-trailu.

Mój samochód gdy nie odpalał -nawet omijając pompkę paliwa- nie chciał a komputer nic nie wykazał.

Też wypompowało mi paliwo z pompki i już nie dygnął.

W tdi passacie (97r) przy uszkodzonym suwaku na pompie pokazało to na kompie. Nissan "bez błędów" stoi 3 tydzień...(pompa wtryskowa w diagnostyce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja opiszę swoją bardzo podobną sytuację. Na początek dodam, że wymieniałem filtry (paliwa też), olej, akumulator ma 2miesiące, świece.

 

Problem z odpalaniem występuje tylko przy niskich temperaturach np. -13C, jak jest ciepło to odpala po 1-2sekundach po przekręceniu kluczyka-czyli nie tak od razu; mam pewne doświadczenie, bo jeździłem różnymi dieslami, które paliły od razu po przekręceniu kluczyka. Ale z 1-2sekundami można żyć. W niskich temperaturach odpala za 4-5 razem, dodam, że za każdym razem grzeję świece 2-3razy. Z problemami, ale odpalał.

 

Do wczoraj. Wczoraj rano było -25C !! Zimowa masakra. Rano auto nie odpaliło. Dziś wieczorem pod blokiem (-8C) zaczęliśmy z kolegą zaglądać "pod maskę". Rozkręciliśmy filtr paliwa, był OK, chociaż paliwo wydawało się gęstsze niż normalnie. Podpąpowaliśmy pompką na filtrze, odpalałem chyba z 7 razy i nie odpalił. Kupiłem 2 litry paliwa i przelaliśmy do małej butelki z której podawaliśmy paliwo przez przewód zdjęty z filtra paliwa (takie obejście) i wleliśmy do pompy 0.5l i po dwóch kolejnych próbach odpalenia, ruszył jak ręką odjął. Pojeździliśmy chwilę i żadnych problemów ze spadkiem obrotów, wszystko OK.

 

Kolega mechanik mówi, że to wielokrotne odpalanie mogło spowodować, że pompa paliwowa wypompowała paliwo, które się w niej znajdowało i jednocześnie nie pobierała go z filtra (dlaczego? za małe podciśnienie?) no a bez paliwa nie odpali, a te 0.5l pomogło.

 

Podejrzewam, że jutro rano ruszy. Wydaje mi się, że problem jest podobny do kolegi, który zapodał temat.

 

Mam pytanie: Czy ktoś się spotkał w serwisie Nissana, z taką usługą diagnostyczną, która stwierdzi co jest nie tak z układem (w tym przypadku chyba paliwowym), może jakieś podłączenie do komputera itd, na podstawie której powiedzą mi, że problem jest tu i tu i trzeba wymienić to i to. Czy też taka diagnostyka nie istnieje i wymieniają na czuja po koleji elementy i potem człowiek płaci i wraca wielokrotnie do tego serwisu (mam tak z Fiatem)

Proszę nie używać czerwonego koloru, jest przeznaczony dla administratorów i moderatorów. Zmieniłem. Andrzej330.

 

Witam napisałeś że odkręcaliście filtr paliwa i pompowaliście pompką na filtrze ja nie mogę namierzyc w moim 2,2dci wspomianej pompki paliwa, jeżeli to możliwe poproszę o fotkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam napisałeś że odkręcaliście filtr paliwa i pompowaliście pompką na filtrze ja nie mogę namierzyc w moim 2,2dci wspomianej pompki paliwa, jeżeli to możliwe poproszę o fotkę

Witam, na rysuku: link na elemencie nr 11 "cover-upper" jest to ten okrąg-krążek w górnej części. U mnie jest ma kolor szary, wciskając podpompowujesz paliwko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, na rysuku: link na elemencie nr 11 "cover-upper" jest to ten okrąg-krążek w górnej części. U mnie jest ma kolor szary, wciskając podpompowujesz paliwko!

 

Dzięki za podpowiedź u mnie jest chyba coś nie tak ponieważ ten szary przycisk cały czas jest wciśnięty i to mnie zmyliło z identyfikacją pompki,ciekawe jak go ruszyc

 

Chyba takie cosik nie istnieje w x-trailu.

Mój samochód gdy nie odpalał -nawet omijając pompkę paliwa- nie chciał a komputer nic nie wykazał.

Też wypompowało mi paliwo z pompki i już nie dygnął.

W tdi passacie (97r) przy uszkodzonym suwaku na pompie pokazało to na kompie. Nissan "bez błędów" stoi 3 tydzień...(pompa wtryskowa w diagnostyce)

 

Po wymianie filtra paliwa/nie był jeszcze taki tragiczny/ diagnozowałem mojego X-a na kompie u kolegi który ma pełny program do japończyków i jedyny błąd to przepływomierz,ale to raczej z trudnym uruchamianiem /nawet po kilku sekundach od zgaszenia/ nie ma nic wspólnego i chyba jedyną radą jest też diagnostyka pompy oraz wtrysków.Jeżeli coś wiesz więcej o swoim przypadku proszę o informacje i jeszcze jedno czy do demontażu pompy trzeba wyciągac silnik?

Edytowane przez RYNI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

przypuszczam (na 100% pewien nie jestem) nie trzeba wyjmować silnika- wnioskuję to tylko po tym bo widziałem mojego x-a rozbebeszonego u mechaników i silnik był w komorze (raczej nie wyciągany). Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.

A u mnie pompa okazała się sprawna, natomiast paliwo podawało w końcu na listwę i nadal nie odpalał.

Zostały wtryski wysłane do wawy i w końcu zakumali, że paliwo musiało być lewe i mówili że muszą demontować bak, i wszystko po kolei czyścić.

Stan na dziś jest taki że mieli go próbować odpalić- na sprawdzonych wtryskach -odesłanych z wawy.

Jak będę wiedział coś więcej to napiszę co było przyczyną.

Może dodatek do paliwa- do czyszczenia wtrysków pomoże? Czytałem tu że niektórzy dodają raczej z przyzwyczajenia niż z zauważalnych rezultatów, ale lepiej zapobiegać niż leczyć.

A x już 6 tydzień stoi- jak śniegi puszczą to pewnie go odzyskam... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witaj,

przypuszczam (na 100% pewien nie jestem) nie trzeba wyjmować silnika- wnioskuję to tylko po tym bo widziałem mojego x-a rozbebeszonego u mechaników i silnik był w komorze (raczej nie wyciągany). Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.

A u mnie pompa okazała się sprawna, natomiast paliwo podawało w końcu na listwę i nadal nie odpalał.

Zostały wtryski wysłane do wawy i w końcu zakumali, że paliwo musiało być lewe i mówili że muszą demontować bak, i wszystko po kolei czyścić.

Stan na dziś jest taki że mieli go próbować odpalić- na sprawdzonych wtryskach -odesłanych z wawy.

Jak będę wiedział coś więcej to napiszę co było przyczyną.

Może dodatek do paliwa- do czyszczenia wtrysków pomoże? Czytałem tu że niektórzy dodają raczej z przyzwyczajenia niż z zauważalnych rezultatów, ale lepiej zapobiegać niż leczyć.

A x już 6 tydzień stoi- jak śniegi puszczą to pewnie go odzyskam... :angry:

 

witam kolegę UMBERTO czy wiesz coś więcej o swoim x-sie bo ja nadal odpalam z problemem,nawet po zastosowaniu specyfiku STP do oczyszczania układu paliwowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Mój X na chwilę obecną nadal nie bangla:( niby było wszystko OK i zabrakło im (mechanikom) paliwa i znów lipa. Niby pompa po raz kolejny do dłubania.

Może podjedź ma kompa i niech sprawdzi jakie masz ciśnienie na pompie (czy też szynie). I jaki przebieg auta (tak z ciekawości)?

Może ta pośrednia nawala (czasem wystarczy przeczyścić w niej styki)

Więcej pomóc nie mogę- jak mój będzie sprawny to może się w końcu dowiem co to było- bo że od złego paliwa to w warsztacie w warszawie potwierdzili diagnozując pompę a później wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Mój X na chwilę obecną nadal nie bangla:( niby było wszystko OK i zabrakło im (mechanikom) paliwa i znów lipa. Niby pompa po raz kolejny do dłubania.

Może podjedź ma kompa i niech sprawdzi jakie masz ciśnienie na pompie (czy też szynie). I jaki przebieg auta (tak z ciekawości)?

Może ta pośrednia nawala (czasem wystarczy przeczyścić w niej styki)

Więcej pomóc nie mogę- jak mój będzie sprawny to może się w końcu dowiem co to było- bo że od złego paliwa to w warsztacie w warszawie potwierdzili diagnozując pompę a później wtryski.

może jestem upierdliwy ale czy dobrze rozumiem że pompa i wtryski były do wymiany? a jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia na pompie/listwie to w mojej okolicy nie znam odpowiedniego mechanika czy możesz podac adres do Warszawy tam gdzie twój był diagnozowany,co do przebiegu,serwisy NISSANA mówią że ustalenie przebiegu po numerze VIN jest niemożliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pompa pojechała na diagnozę- rozbierają ją i to jest koszt 300zł i mówią co ew. jest do wymiany i ile będzie to kosztować. U mnie na szczęście na 300zł się skończyło. Były niewielkie (widoczne ponoć pod mikroskopem) uszkodzenia jakiś elem. stalowych, ale koleś kazał pompę zamonotwać spowrotem. Ponieważ to nic nie dało- to taką samą drogę przebyły wtryski i też wróciły te same. Nazwy firmy nie znam- ale można znaleźć w necie. Na forum mazdy czytałem o ich problemach z pompami denso i pocieszenie takie, że ichnie pompy są znacznie droższe do "naszych". Firma jedyna w polszy to robi bo mają stół probierczy ponoć za 1,5mln pln!

Sam koleś diagnozujący pompę, który robi tego niemało powiedział moim mechanikom:"że jak mają co robić to niech się nie biorą za "to" (x-a mojego) i że nawet od nich dwa wyjechały nie zrobione na lawecie" :( mało to optymistyczne!

Napisałeś że kolega ma kompa, więc powinien sprawdzić ciśnienie na listwie. U mnie jest różnie a powinno być pow. ok 150bar żeby to jeździło- tak mi powiedzieli.

Po VIN w dziale almery jeden z kolegów może podać ostatni "ślad" po aucie w ASO!

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Silniki i naprawa samochodów (np.Nissanów) to moja specjalność. Każdy problem z odpalaniem silnika jest zazwyczaj inny i takie opowiadanie na forum niewiele daje. Można tylko dużo pieniędzy stracić na te eksperymenty.Polecam się na diagnozowanie X-Traila.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Silniki i naprawa samochodów (np.Nissanów) to moja specjalność. Każdy problem z odpalaniem silnika jest zazwyczaj inny i takie opowiadanie na forum niewiele daje. Można tylko dużo pieniędzy stracić na te eksperymenty.Polecam się na diagnozowanie X-Traila.

Pozdrawiam.

 

Możliwe że masz rację więc napisz coś więcej o tym co robisz i przede wszystkim skąd jesteś.Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Możliwe że masz rację więc napisz coś więcej o tym co robisz i przede wszystkim skąd jesteś.Pozdrawiam :)

Kolego podawałem już e-maila ryba382@op.pl na innych odpowiedziach wielokrotnie. Jeśli masz pytania to napisz chętnie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mam dokładnie ten sam problem z tym silnikiem w Primerze. Też nie wiem co zrobić, jeżeli coś odkryjesz lub ktoś cos zasugeruje proszę o pomoc. Ja już sprawdzam manual i wpadłem na pomysł że to może czujnik położenia wału lub wałka rozrządu ale muszę to zweryfikować przez serwis.

Pozdrawiam

Witam,u mnie problem trwa nadal kolega Ryba382 zasugerował że może to byc wina wtrysków,więc mam pytanie czy coś wiadomo z twoim autem?

Edytowane przez RYNI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam

Mam taki problem z odpaleniem jak postoi z 2-3 dni to odpala dopiero za 3-4 razem .

Miał ktoś cos podobnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od najprostszego, filtr paliwa. Kiedy zmieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź filtr paliwa czy dobrze dokręcony. Wężyki przy filtrze czy nie sparciałe. Może cofać się paliwo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź filtr paliwa czy dobrze dokręcony. Wężyki przy filtrze czy nie sparciałe. Może cofać się paliwo,

dzieki  sprawdze jeszcze mam taki objaw na jalowym po odpaleniu   zaczely  falowac obroty 800-1200 przez 2-3 minuty i   wraca do normy .

dzieki  sprawdze jeszcze mam taki objaw na jalowym po odpaleniu   zaczely  falowac obroty 800-1200 przez 2-3 minuty i   wraca do normy .

sprawdzilem wyglada ok nie ma nigdzie wyciekow dzis przy +6 odpalil za drugim razem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...