Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z dławiącym sie silnikiem


Gość morrisonN16

Rekomendowane odpowiedzi

Gość morrisonN16

witam,

mam problemz moją Almerką :/ 1.5 benzyna

od jakiegoś czasu podczas jazdy odczuwalny jest dławiący się silnik..najbardziej odczuwalne jest to w momencie kiedy silnik jest bardziej obciążony np. jazda pod górkę na wyższym biegu..samochód szarpie i nie chce jechac:/

 

poniżej wykaz ze skanera:

 

[ NISSAN ]

Record1 -> Auto Scan -> Engine -> Read Codes

P0335 CKP-SEN/CIRCUIT0

P0135 Please refer to vehicle service manual!1

P0141 Please refer to vehicle service manual!1

 

 

[ NISSAN ]

Record1 -> Auto Scan -> Engine -> Freeze Frame Data

DTC RESULTS P0335

FUEL SYS-B1 MODE5

CAL/LD VALUE (%) 35.69

COOLANT TEMP (°C) 51

L-FUEL TRM-B1(%) 93.75

S-FUEL TRM-B1(%) 100.00

ENGINE SPEED (rpm ) 950

VEHICL SPEED(km/h ) 0

ASBOL TH-P/S (deg%) 0.35

B/FUEL SOHD(msec ) 3.250

INT/A TEMP SE(°C) 21

------------------------------------------------------------------

[ EOBD ]

Record2 -> Read Codes -> Stored Codes

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit$10

P0135 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1$10

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2$10

 

 

[ EOBD ]

Record2 -> Freeze Frame

DTCFRZF P0335

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 35.7

ECT(°C) 51

SHRTFT1(%) 0.0

SHRTFT3(%) -100.0

LONGFT1(%) -6.3

LONGFT3(%) -100.0

RPM(rpm) 950

VSS(km/h) 0

 

-----------------------------------------------

[ EOBD ]

Record2 -> Live Data -> Complete Data Set

------------1------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 41.2

ECT(°C) 20

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1187

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 14.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.38

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.310

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------2------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.8

ECT(°C) 21

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1187

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.44

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.310

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------3------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.0

ECT(°C) 22

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1187

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 14.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.32

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.320

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------4------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.4

ECT(°C) 23

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1175

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.19

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.320

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------5------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 39.6

ECT(°C) 24

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1162

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.10

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.320

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------6------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 39.6

ECT(°C) 25

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1150

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.08

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.330

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------7------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.0

ECT(°C) 25

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1175

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 12.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.07

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.330

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------8------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.0

ECT(°C) 26

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1162

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.06

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.330

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

 

 

czy ktoś z powyższych danych potrafi coś wywnioskować ?

gdzieś znalazłem info że silnik nie bierze syg z lambdy zanim sie nie nagrzeje.. jak robiłem test na zimnym silniku zaraz po odpaleniu to na wykresie miałem różne wartości a powinno być chyba 0,45V :/

 

wartość SHRTFT3(%) -100.0 i LONGFT3(%) -100.0 to chyba też niezadawalająca opcja bo raczej powinna się zawierać w +- 15% czy się mylę ?

 

za wszelkie info z góry dziękuje

 

witam,

nie było odpowiedzi w temacie, więc sam napisze kilka słów jak sie sprawa rozegrała.

 

mianowicie: wszystkie objawy wskazywały na uszkodzone sondy p0141 i p0135

jak widac z powyższych wydrukow sonda 2 ma caly czas stala wartosc 0,290V co oznacza ze komp nie bierze z niej informacji, tylko bierze zaprogramowana wartosc z pamieci. co do 1 sondy to wartosci sie zmienialy ale nie cykliczne i czasami wartosc byla stala np 0,330V przez kilkadziesiat sekund po czym np wzrosła o kilka milivolt i nadal stala czasem jakis normalny cykl:/ to było dla mnie mylonce ! dodam ze nie jestm mechanikiem ani diagnosta :) to raczej moje hobby :)

po przejrzeniu manuala okazało sie ze jest bezpiecznik 10A na sondach. banalna sprawa ale nie pomyslalem o tym na poczatku pozniewaz odczyty z pierwszej sondy mialem tylko ze zle:/ po wymianie bezpiecznika i wykasowaniu błedow silniczek jak nowy, calkiem inna jazda :)

mniej pali silnik dynamiczniej pracuje...

czasami tylko sie przycina ale to wina p0335 czujnika wału korbowego.. naczytalem sie wszedzie o tym bledzie i najczesciej wskazuja na rozrzad..ale nie chce wywalac niepotrzebnie 2000zl, jesli nie bede pewien ze to nie czujnik, gdyz na oficjalnych stronach motoryzacyjnych czesto mowi sie o tym ze N16 maja problemy wlasnie z tym czujnikiem..wiec w najblizszym czasie dokladnie sprawdze ten czujnik..

 

to na tyle na chwile obecna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko do Ciebie..Bylem wczoraj u mechanika i na drugiej sondzie mam tez caly czas wartosc 0,29V . Moglbyc napisac, gdzie znajduje sie ten bezpiecznik 10A?? Sprawdzilbym sobie, moze u mnie swiecacy check to tez wina bezpiecznika sondy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość morrisonN16

witam,

jest to bezpiecznik numer 8, w przedziale dla pasazerow. ( trzeci bezpiecznik od lewej na gorze 10A ).

w załacznik obraz zkrzynki bezpiecznikowej :)

post-30608-1266498508,5762_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

jest to bezpiecznik numer 8, w przedziale dla pasazerow. ( trzeci bezpiecznik od lewej na gorze 10A ).

w załacznik obraz zkrzynki bezpiecznikowej :)

 

 

Hmm...A co masz na mysli piszac "w przedziale dla pasazerow" ?? Ja wiem tylko ze mam bezpieczniki po lewej stronie od kierownicy(za schowkiem) i cos pod maska...Jest cos o czym niewiem??

 

witam,

jest to bezpiecznik numer 8, w przedziale dla pasazerow. ( trzeci bezpiecznik od lewej na gorze 10A ).

w załacznik obraz zkrzynki bezpiecznikowej :)

 

 

Mozesz wg tego powiedziec ktory to bezpiecznik??

 

26022010779.jpg

 

 

 

Jesli to faktycznie ten z nr 8, to u mnie jest chyba wiekszy problem, bo bezpiecznik jest dobry, a sonda nawet po wymianie nie trybi:/ Chyba jednak cos ze sterownikiem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, ale u mnie wyszedł problem z paliwem! Auto szarpie na benzynie - u mnie pojawia się szarpanie (np. na 5 biegu przy 60km/h wciskając gaz do oporu) - mam za słabe ciśnienie paliwa i przy ostrym przyspieszaniu na wtryski nie idzie tyle paliwa ile potrzeba. W silnikach benzynowych nie ma czujnika ciśnienia, ale doszedłem do tego na jeździe z podłączonym komputerem wyposażonym w oscyloskop pokazujący odczyt (wykresy) z obydwu sond.

 

Mieszanka na pierwszej sondzie przy przyspieszaniu powinna być bogata a u mnie jest uboga (auto szarpie) dopiero po ok 5-7sek. jest bogata i normalnie przyspiesza. Komputer nie ma odczytu z czujnika ciśnienia (bo go po prostu nie ma - dopiero w silnikach FSI występują) więc przy owym przyspieszaniu "nie wie czego" się czepić i wywala błąd kata albo sondy bo ta wg niego powinna być cały czas bogata mieszanka - tak mniej więcej wyjaśnił mi elektronik.

Na prostych komputerach diagnostycznych nie dało się tego sprawdzić, ale na tym wszystko wyszło.

http://allegro.pl/it...aunch_x431.html

 

Co do problemu to niestety nie rozwiązany. Wymieniłem pompę, wtryski i regulator ciśnienia paliwa. (co prawda używane, ale ceny nowych - pompa 1200zł wtryski po 300zł reg ciśn ok 500zł). Nic się nie zmieniło!!!!

 

Ale ten bezpiecznik...... muszę sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...