Gość nbx Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 (edytowane) Witam Zawiała tak pewna drogę powiatowa asfaltowa i śniegu było z 0,5 m a ja myślałem ze to pokonam Zawiesiłem sie na śniegu a kołka kręciły sie w miejscu Niestety w takiej sytuacji wyszły pewne mankamenty - przy zmianach z D - R były przytaczane huki robiłem to powoli i z czasem przycichały - koła na 4awd lock kręciły s tylko po jednym na osi (ale czasami 4 ) Bardzo jest to niepokojące Będę wymieniał olej po dotarciu przy 3000km to pogadam z serwisem Ostatecznie wyciągnął mnie rolkim traktorem Pozdrawiam Piotr Czesc. Huki, jak huki, ale koła po jednym na osi to raczej nie jestem zaskoczony. X-trail to przecież nie jest auto terenowe i nie ma blokady dyfra na osi. Ani na przedniej, ani na tylnej. A tylko taka blokada powoduje, że koła kręcą się po równo nawet, jak jedno się ślizga. Teoretycznie jest jakaś taka proteza w oparciu o ABS, która ma hamować koło, które się ślizga, jeśli drugie w osi się nie kręci, ale po pierwsze zapięcie LOCK nie ma tu nic do rzeczy (bo to działa tylko na dyfer międzyosiowy), a po drugie to taki mechanizm w x-trailu jest raczej gorszej jakości, niż w Touaregu, czy podobnej klasy autach. I zależy od tego, jak bardzo się hamulce zgrzeją, bo potem się wyłączy. Tak, jak asystent zjazdu, który podobnie działa. Generalnie nie ma się raczej co spodziewać jakichś szczególnych własności w bardziej wymagającym terenie. Poza tym do zasuwania po śniegu przydałyby się dobre opony. I to raczej nie zwykłe zimówki, ale jakieś lepszejsze terenowe. Albo łańcuchy na kółka. W końcu poważną zimę mamy pzdr., M. Edytowane 15 Lutego 2010 przez nbx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość X_S Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Czesc. Huki, jak huki, ale koła po jednym na osi to raczej nie jestem zaskoczony. X-trail to przecież nie jest auto terenowe i nie ma blokady dyfra na osi. Ani na przedniej, ani na tylnej. A tylko taka blokada powoduje, że koła kręcą się po równo nawet, jak jedno się ślizga. Teoretycznie jest jakaś taka proteza w oparciu o ABS, która ma hamować koło, które się ślizga, jeśli drugie w osi się nie kręci, ale po pierwsze zapięcie LOCK nie ma tu nic do rzeczy (bo to działa tylko na dyfer międzyosiowy), a po drugie to taki mechanizm w x-trailu jest raczej gorszej jakości, niż w Touaregu, czy podobnej klasy autach. I zależy od tego, jak bardzo się hamulce zgrzeją, bo potem się wyłączy. Tak, jak asystent zjazdu, który podobnie działa. Generalnie nie ma się raczej co spodziewać jakichś szczególnych własności w bardziej wymagającym terenie. pzdr., M. całkowicie się zgadzam, LOCK w naszych samochodach to nie jest prawdziwa blokada. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Byłem dzisiaj w serwisie Polmotor ze strzałami/hukami pod podwoziem z QQ+2. Zostały przykręcone- dociągnięte 4 śruby mocujące sprzęgło wiskotyczne. Wg informacji serwisanta jest to zalecane rozwiązanie tego problemu przez Nissana dla QQ i X-trial'a i podobno się sprawdza. Przetestowałem i na razie cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr G. Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Witam Byłem u Zaborowskiego (Wawa) w serwisie (dużo lepiej niż Odyssey bo przynajmniej lampy chcą wymienić a na Górczewskiej powiedzieli ze auto trzeba wstawić na 2 godz. do pomieszczenia i jak minie to ze ok A ze ja jeżdżę na świeżym powietrzu głownie to uznałem ich wypowiedz za ignorancka ) Na temat napędu mówią otwarcie ze LOCK to lipa System polega na docisku sprzęgieł umieszczonych w mostach i one bardzo szybko sie grzeje i poszczają Stad słabe ich działanie i polecają nie używać )) Bo wrazie spalenia tych sprzęgieł to Nissan nie uznaje tego na gwarancji (juz próbowali) a sprzęgła nie są w żaden sposób chłodzone Wiec wyjaśnienie słabe ale uczciwe Co do huków to s nawet nie wypowiedzieli Jutro zadzwonię i zapytam co sadza o podpowiedzi Pana "sceptyka" Ogólnie jakoś ich miło oceniam ale szkoda ze to lipne 4x4 Z pozdrowieniem Naiwniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 (edytowane) http://www.auto-swiat.pl/wydania,NISSAN-X-TRAIL-2-0-Mocny-cialem-i-,19605,1.html "...Pół wieku doświadczeń w konstruowaniu aut z napędem 4x4 dało dobry efekt. Nissan X-Trail to prawdziwy oraz trwały SUV" Trochę śmieszne co?? czemu wszyscy w gazetach się x-em zachwycają? ja kupiłem auto tylko na podstawie artykułów- nie porównałem z innymi...nie jeździłem innymi! i puki co już 6 tygodni auto stoi w naprawie...(T30) sorki za OT Edytowane 16 Lutego 2010 przez Umberto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nbx Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 http://www.auto-swiat.pl/wydania,NISSAN-X-TRAIL-2-0-Mocny-cialem-i-,19605,1.html "...Pół wieku doświadczeń w konstruowaniu aut z napędem 4x4 dało dobry efekt. Nissan X-Trail to prawdziwy oraz trwały SUV" Trochę śmieszne co?? czemu wszyscy w gazetach się x-em zachwycają? ja kupiłem auto tylko na podstawie artykułów- nie porównałem z innymi...nie jeździłem innymi! i puki co już 6 tygodni auto stoi w naprawie...(T30) sorki za OT Nie wiem, czy się zachwycają, ale to co tam napisali to raczej jest zgodne z realiami. W końcu x-t to jest SUV, ale SUV to nie jest auto terenowe. Ja porównywałem na ile mogłem z tym, co jest w segmencie na rynku włącznie z jazdami testowymi po półtorej godziny w takim terenie, w jakim jeżdżę, więc nie czuję się szczególnie zdziwiony. Jeździłem Freelanderen 2, który był najlepszy moim zdaniem, ale za to nie należał wtedy do najtańszych. I ma jednak niespecjalnie duży bagażnik. Jeep Cherokee (nie Grand Cherokee), który ma też bardzo dobre rozwiązanie i na dodatek lock+reduktor nie przekonał mnie silnikiem, który jest produkowany przez Włoską firmę (VM Motori bodajże). Poza tym ma niespecjalny prześwit - mniejszy, niż X-T. No i cenowo też nie był przekonujący Generalnie stanęło na X-T, ale ze świadomością, że jeśli chodzi o teren to szału nie będzie. Myślę, że jak ktoś ma duże wątpliwości co do sprzęgła LSD stosowanego w T30 i T31 to można się o opinię zapytać na forum terenowców. Poza tym, że na początk naplują z góry na x-traila (no bo to nie terenówka ), to może przy okazji coś wyjaśnią w zakresie tego napędu itp. pzdr., BM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szumacherek Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Z tego co wiem, nissan już wie jak naprawiać problem, który jest tematem postów z tego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Z tego co wiem, nissan już wie jak naprawiać problem, który jest tematem postów z tego wątku. Cztery wypowiedzi wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość X_S Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Byłem dzisiaj w serwisie Polmotor ze strzałami/hukami pod podwoziem z QQ+2. Zostały przykręcone- dociągnięte 4 śruby mocujące sprzęgło wiskotyczne. Wg informacji serwisanta jest to zalecane rozwiązanie tego problemu przez Nissana dla QQ i X-trial'a i podobno się sprawdza. Przetestowałem i na razie cisza. Potwierdzam, co prawda przykręcili dwie główne które "łączą" napęd z nadwoziem, tam właśnie pojawiał się "luz" który strzelał, ale pomogło. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejna86 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam wszystkich. Mam pewien problem z napedem 4x4 model t31, silnik 2.0 110kw. Może ktoś się już z tym spotkał. A mianowicie chodzi o to,że jak włączam tryb AUTO lub LOCK kontrolki się palą, niby wszystko ok, ale napęd się nie załącza (wiem to,ponieważ się zakopałem i tył wogóle nie pracował). Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o odpowiedz. Z góry dziękuję. Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez Dejna86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Witam wszystkich. Mam pewien problem z napedem 4x4 model t31, silnik 2.0 110kw. Może ktoś się już z tym spotkał. A mianowicie chodzi o to,że jak włączam tryb AUTO lub LOCK kontrolki się palą, niby wszystko ok, ale napęd się nie załącza (wiem to,ponieważ się zakopałem i tył wogóle nie pracował). Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o odpowiedz. Z góry dziękuję. No to właśnie sam sobie odpowiedziałeś że X to SUV a nie samochód terenowy. Moim zdaniem brak sztywnej blokady międzyosiowej może właśnie dać taki efekt. X, a właściwie jego automatyka może część mocy przerzucić na tył, ale nie musi. W skrajnym przypadku wszystko pójdzie na przód. To że tył się nie kręcił nie znaczy, że nie działa. To tak jak z napędem tylko na przód. Teoretycznie na każe z kół idzie 50% mocy, ale gdy jedno uniesiesz do góry a drugie zablokujesz to nagle na tym w powietrzu mamy 100% mocy. W moim T30 też kilka razy zauważyłem że jak wyciągałem przyczepę załadowana drewnem z lasu to potrafiły tylko zabuksować przednie koła mimo, że miałem LOCK załączony. Napęd 4x4 sprawdź na śliskiej nawierzchni (mokra trawa, zimą śnieg/lód). Jak tu nie uda się zerwać przyczepności wszystkich kół to faktycznie możesz mieć problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Ciekawe spostrzeżenia. Obecnym T31 czy wcześniej posiadanymi dwoma T30 sporo najeździlem po lasach,błocie ciężkim terenie górzystym,byłem wyciągany ,sam tez wyciągałem innych ale kiedy był załączony 4x4 look zawsze wszystkie 4 koła równo ciągły w każdych warunkach.. Zawsze też potem drażnił w kabinie trupi smród sprzęgła po takiej "akcji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejna86 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 No to właśnie sam sobie odpowiedziałeś że X to SUV a nie samochód terenowy. Moim zdaniem brak sztywnej blokady międzyosiowej może właśnie dać taki efekt. X, a właściwie jego automatyka może część mocy przerzucić na tył, ale nie musi. W skrajnym przypadku wszystko pójdzie na przód. To że tył się nie kręcił nie znaczy, że nie działa. To tak jak z napędem tylko na przód. Teoretycznie na każe z kół idzie 50% mocy, ale gdy jedno uniesiesz do góry a drugie zablokujesz to nagle na tym w powietrzu mamy 100% mocy. W moim T30 też kilka razy zauważyłem że jak wyciągałem przyczepę załadowana drewnem z lasu to potrafiły tylko zabuksować przednie koła mimo, że miałem LOCK załączony. Napęd 4x4 sprawdź na śliskiej nawierzchni (mokra trawa, zimą śnieg/lód). Jak tu nie uda się zerwać przyczepności wszystkich kół to faktycznie możesz mieć problem. ok, to wiem ze jest to suv, nie sluzy mi do jazdy w teren, ale mialem taki przypadek, ze musialem wjechac na lake i zapadly sie przednie kola. Po zapieciu lock chyba musi dac na 4 i rozdzielic moc 50 na 50 tak jak w istrukcji. Ale dzieki za szybka odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 powinien w trybie lock dawać 50:50 między osiowo (od tego jest ten tryb). tryb auto to od 5% do 50% na tyle (też cały czas ale jak widać z różną wartością). 2WD to wiadomo. Według mnie coś masz nie halo i jak w LOCK nie masz tyłu to lipa. Gdzieś czytałem, że u kogoś (tylko nie pamiętam czy w Xksie) przyczyną była luźna wtyczka w tylnym moście od jakiegoś czujnika czy coś. Komp błędów nie widziała ale napęd nie działał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.