truedomel Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Czy po wymianie sworznia w wahaczu w Primerze P11.144, trzeba ustawiać zbieżność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 A ściąga ci...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 To że nie ściąga nie znaczy że nie trzeba robić zbieżności,różnice w ścieraniu gum mogą być minimalne,ale mogą i jedna z gum może szybciej się zużywać ,z biegiem czasu pogorszy się trakcja podczas hamowania.Wymieniajac sworzeń trzeba pamietać ,że ustawienie zbieżności przy starym sworzniu jest inne niż przy nowym!!!(inne luzy)Naprawdę ustawienie zbieżności nie jest takie drogie w porównaniu z własnym komfortem bezpieczeństwa.Oczywiście wybór należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Przy naszym stanie dróg to nie dziwne, że zbieżność trzeba ustawić. Ja profilaktycznie raz do roku ustawiam, ponieważ lubi mi ściągać po jakimś czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Czy po wymianie sworznia w wahaczu w Primerze P11.144, trzeba ustawiać zbieżność? Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truedomel Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować. WOW, myślałem, że nikt mądry nic nie powie,a jednak odp. się doczekałem,trochę przypadkiem zresztą bo właśnie kopie po Naszym forum bo przyszła wiosna i czas wziąć się za furę ,nawet tego sworznia jeszcze nie wymieniłem, bo ja w zimie to jak niedzwiedź, wolę spać.W każdym razie dzięki za odpowiedzi,właśnie mechanik powiedział mi ,że trzeba to zrobić(ten sworzeń wyszedł przy przeglądzie) a ja jakiś taki nie ufny jestem i szukałem potwierdzenia. Jeszcze raz dzięki,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość E-busola Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Nawet be zwymiany wahacza warto co jakiś czas sprawdzac zbieznosc kół,to moim zdaniem niezbędny element,a pozansz go po tym czy bardzo sciąga na jedną stronę. Wtedy trzeba ustawiac zbieżnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość keri2408 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Witam.Musze wymienic sworzen, chcę sam to zrobic ,ale nie wiem czy dam rade w domowych warunkach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 spróbowac zawsze można ale może być potrzebna prasa. chociaz niektórzy preferują impulsator. nie wiem jakim zapleczem narzadziowym dysponujesz ale jeśli nie chcesz sobie za bardzo podnieśc ciśnienia lepiej zleć to warsztatowi i ewentualnie przyjrzyj sie jak robi to mechanik. na przyszłośc bedzie łatwiej.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować. Nie trzeba ustawiać na nowo zbieżności, obowiązkowo sprawdzasz jak wymienia się końcówki drążków kierowniczych, przy sworzniach nie potrzeba. Witam.Musze wymienic sworzen, chcę sam to zrobic ,ale nie wiem czy dam rade w domowych warunkach. Pozdrawiam Jak masz pojecie i już wcześniej bawiłeś się w takie rzeczy to dasz radę ale tak jak wspomina CZAJNIK potrzebna jest min. prasa, przy pomocy młotka tego nie wciśniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Nie trzeba ustawiać na nowo zbieżności, obowiązkowo sprawdzasz jak wymienia się końcówki drążków kierowniczych, przy sworzniach nie potrzeba. aczkolwiek warto sprawdzić,przy autach z drugiej ręki czasem bywa tak że poprzednia regulacja mogła być wykonana na wybitym swożniu ale generalnie jeśli coś się zmieni w ustawieniach po wymianie to kierownica w trakcie jazdy na wprost nie będzie idealnie w połozeniu środkowym. to najprostrzy sposób oceny sytuacji. Nawet be zwymiany wahacza warto co jakiś czas sprawdzac zbieznosc kół,to moim zdaniem niezbędny element,a pozansz go po tym czy bardzo sciąga na jedną stronę. Wtedy trzeba ustawiac zbieżnosc. i tu się mylisz to że auto ściąga w którąś stronę to nie jest wina zbieżności układ kierowniczy jest tak skonstruowany że koła ustawią się do jazdy na wprost i zbieżnośc połówkowa obu będzie taka sama to jest efekt trapezu kierowniczego. dowodem jest to że jak byś puścił kierownicę na zakręcie to auto natychmiast pojedzie na wprost :)dlatego nie próbuj tego robić i trzymaj mocno kerownicę ściąganie jest efektem różnicy konta pochylenia koła wyprzedzenia koła przesunięcia kół względem siebie, złego ciśnienia, opon,blokowania hamulca itd itp z doświadczenia wiem że nawet źle ustawiona zbieżność nie wpłynie na to że samochód będzie ściągało. no chyba że będzie kompletnie poza wszelkimi normami ale wtedy to samochód lata po całej drodze raz w jedną raz w drugą stroną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 ...z doświadczenia wiem że nawet źle ustawiona zbieżność nie wpłynie na to że samochód będzie ściągało... jedynie czuć przy skręcaniu, że ciężej auto powraca do jazdy na wprost i widać po oponach po pewnym czasie czy jest zbieżność (zużycie bieżnika po zewnętrznej stronie opony) czy rozbieżność (zużycie po wewnętrznej stronie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 jedynie czuć przy skręcaniu, że ciężej auto powraca do jazdy na wprost i widać po oponach po pewnym czasie czy jest zbieżność (zużycie bieżnika po zewnętrznej stronie opony) czy rozbieżność (zużycie po wewnętrznej stronie) DOKŁADNIE Oskar tak jak napisałeś!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.