cwiara72 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 panowie,zbliża mi się ten czas że będę musiał wymienić tarcze w mojej ali.i tak sobie wymyśliłem że zażucę tarcze od 1.6 a mam 1.4.tylko gdzieś w ofercie wyczytałem że od 1.6 mają większą średnicę,co prawda tylko o 1 cm.w związku z tym mam pyt.czy włożę je bez problemu,czy będę musiał inwestować w coś jeszcze,np.piasty,zaciski lub coś jeszcze?no i może jeszcze polecilibyście jakieś konkretne firmy zarówno na tarcze jak i klocki.dzięks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Ja bym radził kupić i założyć takie jak radzi producent jeśli chodzi o rozmiar. Zostały obliczone dla tego układu hamulcowego aby pasowały. A tak swoją drogą to po co chcesz dać większe tarcze ? Co masz na celu osiągnąć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwiara72 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 mój tok myślenia wygląda tak:większe tarcze+lepsze klocki=lepsze hamowanie.być może jest błędny,ale jak poczytać inne posty to mój nie jest taki ostatni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melo Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 A nie jest przypadkiem tak że wersje 1.4 bez ABSu miały mniejsze tarcze a wersje z ABS, 1.6 i diesle miały takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwiara72 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 to ciekawe pytanko,o tym nie pomyślałem.moja ala jest bez abs, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Chyba jest tak jak pisze Melo. Nie wydaje mi się zeby większe tarcze poprowiły Ci znacznie skuteczność hamowania, za to niewykluczone że dostosowanie ich do Twojego auta pochłonie więcej pracy i kosztów niż da efektu. Na twoim miejscu poszukał bym tarcz dobrej formy dedykowanych do Twojego modelu. Widziałem w necie kiedyś nawet nawiercane tarcze Brembo które przy zakupie z komletem klocków tej samej firmy nie wychodziły nawet dużo drożej niż dobrej klasy zamienniki na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Większe tarcze dadzą większą siłę hamowania całego układu. Ma to sens, kiedy przy fabrycznych nie jesteś w stanie zerwać przyczepności. Poniewasz na 100% jesteś w stanie, więc hamowanie jest ograniczone przyczepnością, a nie siłą hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Większe tarcze dadzą większą siłę hamowania całego układu. Ma to sens, kiedy przy fabrycznych nie jesteś w stanie zerwać przyczepności. Poniewasz na 100% jesteś w stanie, więc hamowanie jest ograniczone przyczepnością, a nie siłą hamulców. mądrego to i przyjemnie posłuchać,a na marginesie jeśli chcesz poprawić jakość hamowania to:dobre opony,tarcze nacinane/nawiercane(wcale nie musi być drogo,chodźby polskie ale świetne ATM)"miękkie" klocki i masz NAWET 4m do tyłu(przodu:):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwiara72 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Dzięki panowie,zastosuję się do propozycji.zamykamy temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.