Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Rozruch diesla w zimie


bort
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
Guest soxim

W czasie tej zimy kierowcom dieslów doszło trochę roboty, podobno się leje jakiś płyn do ropki i nie zamarza, znajomemu podczas jazdy ropa zamarzła i miał spory problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

parę lat jeżdżę osobiście i firmowo ropniakami , i miałem parę przygód z odpaleniem samochodu przy mrozie ok.-25 C. Kolega dodał fajne artykuły wiele sie można dowiedzieć. W ubiegłym roku zima była dosyć sroga, mróz -20 C , samochody firmowe tankowane paliwem z orlenu ,żaden z trzech nie zapalił. Z paliwa wytrąciła sie parafina w przewodach i filtrze zrobiła sie tzw. kasza. Każde aut po kolei zapchane do garażu ogrzewanego wlanie po ok litrze benzyny i środka STP z żelem przeciw działającym wytrącaniu sie parafiny i udało sie.ale żadne auto nie wyjechało do pracy w ten dzień, był problem z suzuki z silnikiem HDI on najdłużej stawiał opór.Później zaprzyjaźniony mechanik powiedział że mieliśmy szczęście że go nie uszkodziliśmy dawką benzyny, wiec chyba do tych nowoczesnych diesli nie można dodawać benzyny.Poradził nam że powinniśmy dodawać w okresie jesienno zimowym dodatków uszlachetniających STP lub kenn floo i tak sie robi, nie było już problemów z rozruchem.

pozdrawiam

Edited by darekjw77
Link to comment
Share on other sites

Mam pierwszego diesla.I wiem ze przed zima najlepiej zmienić filtr paliwa.Ostatniej zimy to jak pomagałem odpalic koledze auto na kable to mialem otwrte maske i było zdziwko jak mi filtr zamarzł.A nie wiem kiedy wczesniej własciciel zmieniał.Był rano wstawiony nowy i od razu odpalił.A srodki STP to leje tez w mrozach. A teraz juz mam zmienione filtr paliwa przed zima i olej z filtrem oleju tez 10kkm to juz trzeba wymienic. I mam spokoj .

A tej zimy to było blisko -30 st i parkuje pod chmurka i dieselek moj zapalił.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest kaszkio

dzięki za linki, ja musiałem wymienic akumulator w samochodzie bo mi padł po mrozach i śniegach pierwszych. teraz już jest okej. tankuje na orlenie vervę i bez problemu zapala. wczoraj czy dzisiaj też bez problemu, także te dodatki, które dają do paliwa na zimę chyba działają;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja w zimie do mojego Sunny 1,7d dolewam wszystkiego co się da tzn. benzyna 10% przy silnych mrozach, rozruch dla diesla i tak normalnie 200 ml mixolo po to żeby ciszej chodził

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

To co napisał Sunny84 to dobra, sprawdzona metoda ale do stosowania w starych dieslach. Sam to kiedyś uprawiałem w Hiace z 2l dieslem bez turbiny. Dziś do nowoczesnych silników raczej nie polecam. Natomiast napewno ważne jest tankowanie na full i staranie się o utrzymywanie takiego stanu w zbiorniku jeśli samochód dłużej stoi, no i uszlachetnione paliwo ze sprawdzonych stacji.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Mi primerka P12 2.2 dci paliła bez problemów jeśli chodzi o paliwo tylko aku dawał w piz*@@@, leje verve, nawet tej zimy zaskoczyły mnie mrozy te po -30 i bez depresatora się odbyło :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest PaulinaK2345

W czasie tej zimy kierowcom dieslów doszło trochę roboty, podobno się leje jakiś płyn do ropki i nie zamarza, znajomemu podczas jazdy ropa zamarzła i miał spory problem.

 

Zamarzła? Kiedyś mojemu ojcu zamarzła w ciężarówce, ale to było strasznie lipne paliwo. Więc to raczej mało prawdopodobne, żeby porządne paliwo po prostu zamarzło....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Mija zima powoli, mróz odchodzi i można z ulga odetchnąć i stwierdzić, że przy takich mrozach - 15 - 20, a nawet dużo wcześniej lepiej jest zacząć zalewać diesla statoil gold niż później płakać w rękaw.

Wiem coś o tym, bo przypadek, moja Mazda zatankowana na full gold-em, nissan vervą, po 2 dniach wsiadamy do aut. Mazda bez problemu odpala i startuje, nissan odpalił, ale zaczyna się dławić, lipa, od razu butelka black arrow dolewka w sporej mierze i powoli powoli zaczyna wszystko funkcjonować.

Od tamtej pory do każdego tankowania M6 i X dostają delikatną doleweczkę tego preparatu. W mazdzie zakończyliśmy stosowanie. X ze względu, że stoi w No nadal dostaje dolewkę.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Mateusz_P11_144

Mazda 6

 

A ja mam takie pytanko do Ciebie,odbiegające trochę od tematu.

Miales problemu ze smokiem olejowym?

Czyściłes go już?

Bo ja ostatnimi czasu bylem zakupić z kumplem mazde 6 2.0 CiTD ale KM nie pamiętam ile miało to cudo,i jak mi radzili ludzie z mazda speed rozebrałem to ustrojstwo i się za łeb złapałem jak to może byc takie zaje...e,dlatego pytam ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A ja mam takie pytanko do Ciebie,odbiegające trochę od tematu.

Miales problemu ze smokiem olejowym?

Czyściłes go już?

Bo ja ostatnimi czasu bylem zakupić z kumplem mazde 6 2.0 CiTD ale KM nie pamiętam ile miało to cudo,i jak mi radzili ludzie z mazda speed rozebrałem to ustrojstwo i się za łeb złapałem jak to może byc takie zaje...e,dlatego pytam ;)

 

Odpukać nie miałem problemu ze smokiem olejowym, bo zaraz po kupnie - profilaktycznie to robiłem, aby nie mieć problemu. Odkręcana miska olejowa, czyszczony smok i wymieniany olej w silniku 

Było moją kupić, moja nadal na sprzedaż od kąd przesiadłem się na X-traila.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Ja jej nie kupowałem dla siebie,lecz dla kumpla i przy okazji zarabiałem na remoncie ;)
Dostaliśmy fajną sztukę,serwisowanapierw w ASO w Belgii,a później przez 2 lata dalej w PL.
Kumpel kupił (szczęście że jeszcze bez dwu-masy) i robiłem mu rozrząd,podkładki pod wtryskiwacze bo mówili że też dosyć czśta przypadłość,wyczyściłem mu je w komorze ultradziwekowej.
Itp,itd ;)

I autem zrobił sporo bo już ok 5 tys w bardzo krótkim czasie i nic ;)
Żadnych problemów ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja w swojej po kupnie też sporo robiłem zaraz po kupnie i do teraz spokój jest.

 

To elegancko, niech się sprawuje jak najdłużej.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Filtr paliwa, paliwo z dobrych stacji-podstawa, można jeszcze dodatki stosować przy tankowaniu, ale to już osobny temat.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Moim zdaniem na prawidłowe funkcjonowanie auta zimą uzależnione jest od wielu czynników tj. stanu akumulatora, właściwego i dobrego oleju silnikowego, jakości paliwa oraz jego filtra,świec, przewodów itp. Połączanie wszystkich tych elementów pozwoli na spokojne użytkowanie auta zimą, która powoli nadchodzi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...