bort Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Temat na czasie, więc podaje kilka linków do artykułów, które warto przeczytać: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Zima-wrog-diesla-cz-1-,11625,1.html http://www.auto-swiat.pl/wydania,Zima-wrog-diesla-cz-2-,11684,1.html http://dziennik.pl/auto/article109333/Zobacz_jak_odpalic_diesla_zima_.html http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,50120,953560.html http://www.motofakty.pl/artykul/problemy_z_dieslem.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Dzięki za linki, dowiedziałem się dużo ciekawych rzeczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest soxim Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 W czasie tej zimy kierowcom dieslów doszło trochę roboty, podobno się leje jakiś płyn do ropki i nie zamarza, znajomemu podczas jazdy ropa zamarzła i miał spory problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjw77 Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 (edited) parę lat jeżdżę osobiście i firmowo ropniakami , i miałem parę przygód z odpaleniem samochodu przy mrozie ok.-25 C. Kolega dodał fajne artykuły wiele sie można dowiedzieć. W ubiegłym roku zima była dosyć sroga, mróz -20 C , samochody firmowe tankowane paliwem z orlenu ,żaden z trzech nie zapalił. Z paliwa wytrąciła sie parafina w przewodach i filtrze zrobiła sie tzw. kasza. Każde aut po kolei zapchane do garażu ogrzewanego wlanie po ok litrze benzyny i środka STP z żelem przeciw działającym wytrącaniu sie parafiny i udało sie.ale żadne auto nie wyjechało do pracy w ten dzień, był problem z suzuki z silnikiem HDI on najdłużej stawiał opór.Później zaprzyjaźniony mechanik powiedział że mieliśmy szczęście że go nie uszkodziliśmy dawką benzyny, wiec chyba do tych nowoczesnych diesli nie można dodawać benzyny.Poradził nam że powinniśmy dodawać w okresie jesienno zimowym dodatków uszlachetniających STP lub kenn floo i tak sie robi, nie było już problemów z rozruchem. pozdrawiam Edited November 15, 2010 by darekjw77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Mam pierwszego diesla.I wiem ze przed zima najlepiej zmienić filtr paliwa.Ostatniej zimy to jak pomagałem odpalic koledze auto na kable to mialem otwrte maske i było zdziwko jak mi filtr zamarzł.A nie wiem kiedy wczesniej własciciel zmieniał.Był rano wstawiony nowy i od razu odpalił.A srodki STP to leje tez w mrozach. A teraz juz mam zmienione filtr paliwa przed zima i olej z filtrem oleju tez 10kkm to juz trzeba wymienic. I mam spokoj . A tej zimy to było blisko -30 st i parkuje pod chmurka i dieselek moj zapalił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaszkio Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 dzięki za linki, ja musiałem wymienic akumulator w samochodzie bo mi padł po mrozach i śniegach pierwszych. teraz już jest okej. tankuje na orlenie vervę i bez problemu zapala. wczoraj czy dzisiaj też bez problemu, także te dodatki, które dają do paliwa na zimę chyba działają Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunny84 Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Ja w zimie do mojego Sunny 1,7d dolewam wszystkiego co się da tzn. benzyna 10% przy silnych mrozach, rozruch dla diesla i tak normalnie 200 ml mixolo po to żeby ciszej chodził Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghotic Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 To co napisał Sunny84 to dobra, sprawdzona metoda ale do stosowania w starych dieslach. Sam to kiedyś uprawiałem w Hiace z 2l dieslem bez turbiny. Dziś do nowoczesnych silników raczej nie polecam. Natomiast napewno ważne jest tankowanie na full i staranie się o utrzymywanie takiego stanu w zbiorniku jeśli samochód dłużej stoi, no i uszlachetnione paliwo ze sprawdzonych stacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojtekpilawa Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 popieram metode Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kcroot Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 Mi primerka P12 2.2 dci paliła bez problemów jeśli chodzi o paliwo tylko aku dawał w piz*@@@, leje verve, nawet tej zimy zaskoczyły mnie mrozy te po -30 i bez depresatora się odbyło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PaulinaK2345 Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 W czasie tej zimy kierowcom dieslów doszło trochę roboty, podobno się leje jakiś płyn do ropki i nie zamarza, znajomemu podczas jazdy ropa zamarzła i miał spory problem. Zamarzła? Kiedyś mojemu ojcu zamarzła w ciężarówce, ale to było strasznie lipne paliwo. Więc to raczej mało prawdopodobne, żeby porządne paliwo po prostu zamarzło.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Skyline87 Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 no sprawny akumulator i dobre paliwo- wtedy problemów raczej nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fans Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Mija zima powoli, mróz odchodzi i można z ulga odetchnąć i stwierdzić, że przy takich mrozach - 15 - 20, a nawet dużo wcześniej lepiej jest zacząć zalewać diesla statoil gold niż później płakać w rękaw. Wiem coś o tym, bo przypadek, moja Mazda zatankowana na full gold-em, nissan vervą, po 2 dniach wsiadamy do aut. Mazda bez problemu odpala i startuje, nissan odpalił, ale zaczyna się dławić, lipa, od razu butelka black arrow dolewka w sporej mierze i powoli powoli zaczyna wszystko funkcjonować. Od tamtej pory do każdego tankowania M6 i X dostają delikatną doleweczkę tego preparatu. W mazdzie zakończyliśmy stosowanie. X ze względu, że stoi w No nadal dostaje dolewkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Mazda 6 A ja mam takie pytanko do Ciebie,odbiegające trochę od tematu. Miales problemu ze smokiem olejowym? Czyściłes go już? Bo ja ostatnimi czasu bylem zakupić z kumplem mazde 6 2.0 CiTD ale KM nie pamiętam ile miało to cudo,i jak mi radzili ludzie z mazda speed rozebrałem to ustrojstwo i się za łeb złapałem jak to może byc takie zaje...e,dlatego pytam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fans Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 A ja mam takie pytanko do Ciebie,odbiegające trochę od tematu. Miales problemu ze smokiem olejowym? Czyściłes go już? Bo ja ostatnimi czasu bylem zakupić z kumplem mazde 6 2.0 CiTD ale KM nie pamiętam ile miało to cudo,i jak mi radzili ludzie z mazda speed rozebrałem to ustrojstwo i się za łeb złapałem jak to może byc takie zaje...e,dlatego pytam Odpukać nie miałem problemu ze smokiem olejowym, bo zaraz po kupnie - profilaktycznie to robiłem, aby nie mieć problemu. Odkręcana miska olejowa, czyszczony smok i wymieniany olej w silniku Było moją kupić, moja nadal na sprzedaż od kąd przesiadłem się na X-traila. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Ja jej nie kupowałem dla siebie,lecz dla kumpla i przy okazji zarabiałem na remoncie Dostaliśmy fajną sztukę,serwisowanapierw w ASO w Belgii,a później przez 2 lata dalej w PL.Kumpel kupił (szczęście że jeszcze bez dwu-masy) i robiłem mu rozrząd,podkładki pod wtryskiwacze bo mówili że też dosyć czśta przypadłość,wyczyściłem mu je w komorze ultradziwekowej.Itp,itd I autem zrobił sporo bo już ok 5 tys w bardzo krótkim czasie i nic Żadnych problemów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fans Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Ja w swojej po kupnie też sporo robiłem zaraz po kupnie i do teraz spokój jest. To elegancko, niech się sprawuje jak najdłużej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Ja od siebie mogę dodać http://www.autoserce.pl nie tylko o Dieslu ale ogólnie o najważniejszym "narządzie" samochodu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bborn Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Filtr paliwa, paliwo z dobrych stacji-podstawa, można jeszcze dodatki stosować przy tankowaniu, ale to już osobny temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bastek1980 Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 Moim zdaniem na prawidłowe funkcjonowanie auta zimą uzależnione jest od wielu czynników tj. stanu akumulatora, właściwego i dobrego oleju silnikowego, jakości paliwa oraz jego filtra,świec, przewodów itp. Połączanie wszystkich tych elementów pozwoli na spokojne użytkowanie auta zimą, która powoli nadchodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.