Guest mbr Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Słychać łańcuch, w warsztacie mam tylko na słuch potwierdzone że rozrząd. I kurcze nie wiem za bardzo co teraz. dzwoniłem do polecanego mechaniora z działu Nissan Klub Polska. Powiedział delikatnie, że mogę sobie wsadzić rozrządy sprzedawane na Allegro, nawet mówił o dokładnej nazwie Toyomisa, która na allegro sprzedaja. Po telefonie do ASO jak usłyszałem 2200 zł za kompletny rozrząd, to po prostu odłożyłem słuchawke bez słowa. Pytanie do tych co może robili już rozrząd w benzynowych N15... Jak wy to rozegraliście w warsztatach? Odstawić auto, żeby sprawdzili czy cały rozrząd do roboty, czy może tylko napinacze. I czy takie samo sprawdzenie rozrządu, to duże kwoty, po podobno jest troche do rozbebeszenia. Czy do roboty tylko kompletny rozrząd. Proszę o doświadczonych w boju o rady, a pewnie wielu ich nie będzie, bo podobno problemy z rozrządem w tych samochodach to rzadkość. Furka to Almera N15 1,4 75 km, 1997r przebieg 235 tyś km. Eh czuję się jakby mi ktoś w morde dał :-P, a to 2200 zł w ASO to jeszcze jakby mnie bili leżącego :-P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek197612 Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 czy cos niedobrego sie dzieje?ze go slychac to nie znaczy ze do wymiany u mnie tez slychac czasami, wtedy jest znak ze trzeba olej wymienic. spróbuj najpierw wlac porzadny olej to bedziesz wiedzial czy chalasuje czy nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mbr Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 No właśnie stukneło 10 tyś km od wymiany a juz mi troche halasuje. Mobil 10w40 jest lane. Chce sie przygotowac i wiedziec jakie techniki działania trzeba zastosowac, jak po wymianie dalej bedzie to stukanie podczas jazdy. Im wyzsze obroty tym wyzszy poziom halasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek197612 Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 co 10 tys. powinno sie wymieniac w almerkach zmien moze olej na castrol,ja sam jezdze na mobilu ale teraz wymienie na inny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zigirin Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 co 10 tys. powinno sie wymieniac w almerkach zmien moze olej na castrol,ja sam jezdze na mobilu ale teraz wymienie na inny. castrol 5W40. Mam Almerkę od dwóch lat. Rozrząd jeszcze nie robiony od nowości(książka serwisowa milczy na ten temat;)) a na liczniku 225 tys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CrioX Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 castrol 5W40. Mam Almerkę od dwóch lat. Rozrząd jeszcze nie robiony od nowości(książka serwisowa milczy na ten temat;)) a na liczniku 225 tys Mobil 5W40 ... identyczna sytuacja.... przebieg 240k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawq96 Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 (edited) Mobil 5W40 ... identyczna sytuacja.... przebieg 240k u mnie na mobilu 10w/40 silnik bral olej... ok o.5 litra na 10tys... obecnie jezdze na valvoline 10/w40 i jest ok. na 10tys minimanle znaki ubytku oleju a auto na gazie. pozdro. ps/. na valvoline zmniejszylo mi sie zuzycie gazu po miesci o ok 1litr... dziwne... ale sprawdzone. olej zalecany przez producenta to 10w 40 Edited January 29, 2010 by slawq96 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest satanic_mantra Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Dzisiaj byłem sobie obadać almerkę. Mechanik spytał kiedy olej wymieniałem. Zrobiłem to 3 tyś. km temu. valvoline 10W40. Stwierdził, że trzeba będzie się szykować na rozrząd właśnie, bo zaczyna być słychać sami wiecie co. Ok 1400 chyba pójdzie, ale parę tysiaków jeszcze powinienem zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Kurde, czasami to się cieszę, że mam rozrząd na pasku N15 2.0D, kompletny rozrząd (pasek + napęd pompy + 3 rolki/napinacze) to koszt 300zł, do tego znajomy majster, co normalnie robi w ASO VW a po godzinach naprawia auta prywatnie, skasował mnie za wymianę 150zł I na 60tys. spokój. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ATARI Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Każdy mechanik zaraz będzie chciał wymieniać rozrząd kompletny to normalna odpowiedź no i najlepsze rozwiązanie lecz nie każdego na to stać....u mnie było słychać klekotanie jak w starym dieslu mimo że olej był wymieniony kilka dni wcześniej mechanik oczywiście zdiagnozował to co powyżej jednak że nie było mnie stać to wziąłem sprawy w swoje ręce i wymieniłem tylko górny napinacz, wiem że to półśrodek lecz auto już ma swoje lata (rok produkcji 1996) i nie bardzo mi się uśmiecha ładować w nie ponad 2000zł. Śmigam na tym napinaczu już ponad 30.000km i cisza jak makiem zasiał, nawet ranny rozruch bez klekotu 2-3 sekundowego a napinacz z InterCarsu jakaś podróba za 120zł więc nawet jeśli znów zacznie to wymienię i tyle. Wymiana napinacza górnego to prościzna, każdy sobie z tym poradzi więc koszta to tylko sam napinacz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Arti86 Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Każdy mechanik zaraz będzie chciał wymieniać rozrząd kompletny to normalna odpowiedź no i najlepsze rozwiązanie lecz nie każdego na to stać....u mnie było słychać klekotanie jak w starym dieslu mimo że olej był wymieniony kilka dni wcześniej mechanik oczywiście zdiagnozował to co powyżej jednak że nie było mnie stać to wziąłem sprawy w swoje ręce i wymieniłem tylko górny napinacz, wiem że to półśrodek lecz auto już ma swoje lata (rok produkcji 1996) i nie bardzo mi się uśmiecha ładować w nie ponad 2000zł. Śmigam na tym napinaczu już ponad 30.000km i cisza jak makiem zasiał, nawet ranny rozruch bez klekotu 2-3 sekundowego a napinacz z InterCarsu jakaś podróba za 120zł więc nawet jeśli znów zacznie to wymienię i tyle. Wymiana napinacza górnego to prościzna, każdy sobie z tym poradzi więc koszta to tylko sam napinacz. Ja własnie wlozylem 2300 zlotych w czym wliczone jest za robocizne 500 zlotych i za szlifowanie glowicy pluis wymiana cylinderkow czy jak im tam 500 a reszta to czeci i nadal auto niechodzi bo mechanik przyznal sie ze pompe wtryskowa ustrawil na odleglosc od rozrzadu na 28 zebow a powinno byc orginalnie na 29 i powiedzialze jak zlozyl na 29 to niechcial chodzic wogole wiec zrobil to na 28 to ja na to mowie ze musial cos innegoi widocznie zlozyc zle skoro na orginalnym ustawieniu takim jak bylo dotadchodzil a niechodzi co wy na to bo przez te jego ustawienie obroty przy dojezdzaniu do swiatel schodziluy do 500 a przy zmianie biegow zawieszaly sei na 1500 wiem ze mialem sprzeglo lekko nadpalone ale teraz niestety przez te obroty sprzeglo poszlo do konca co wy na top ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piorun_ Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Witam. Nie chce zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj. Od jakiegoś czasu, kiedy pracuje silnik słychać jakby takie delikatne klekotanie, dość ciche z lewej górnej części silnika, podczas jazdy natomiast objawia się to szumem, też niezbyt głośnym. Zapalam zimny silnik napinacz klekocze głośno ale ok. 2~2,5 s. Rozrząd mam na pewno oryginalny, nie ruszany, więc postanowiłem wymienić górny napinacz i mam nadzieję, że będzie cicho. Jeżdżę na oleju 5W40, i zawsze był taki zalewany. Jak zidentyfikować oryginalny górny napinacz rozrządu do GA14DE Nissana, bo na rynku podobno aż roi się od podróbek ? Napinacz na pewno będę zamawiał w ASO, więc mam nadzieję, że to będzie oryginał, jednak wolę być pewny na 100% więc proszę o podpowiedź. Chciałem, też odnieść się do kwestii używanego oleju w silnikach GA14DE i ich wpływu na trwałość rozrządu. Wydaje mi się, że to chyba jest bez znaczenia na jakim oleju się jeździ czy 5W40 czy 10W40 Mobile, Castrol itp. ważne aby wymieniać na czas olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Jak zidentyfikować oryginalny górny napinacz rozrządu do GA14DE Nissana, bo na rynku podobno aż roi się od podróbek ? Napinacz na pewno będę zamawiał w ASO, więc mam nadzieję, że to będzie oryginał, jednak wolę być pewny na 100% więc proszę o podpowiedź. Chciałem, też odnieść się do kwestii używanego oleju w silnikach GA14DE i ich wpływu na trwałość rozrządu. Wydaje mi się, że to chyba jest bez znaczenia na jakim oleju się jeździ czy 5W40 czy 10W40 Mobile, Castrol itp. ważne aby wymieniać na czas olej. Mało to N15 w opisie.Olej dla łańcucha ma znaczenie(lepkość)i lepszy jest 10W,,,Co do części to po numerzehttp://nissan4u.com/parts/almera/el_n15/1999_6/type_2/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_2/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Co do olejów, to dam małe info..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojteknj Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Witam też miałem takie obiawy mój samochod to almerka 1,6 benzyna 2000rok .Szarpało furą falowały obroty mułowata byla palil się check na kompie wykazało 4 razy ,że to czujnik polożenia wału korbowego akurat naczytałem się ,że to rozrząd wymienilem łąńcuch napinacz i prowadnice bez trybow ale nic to nie dalo fura dalej sie tak zachowywała .Wymienilem ten czujnik iświece a fura wrręcz teraz lata .Za rozrząd dałem ok 500zł czujnik 180 świece 40 robocizna 400 .Ale fura działa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Ja tutaj czegoś nie rozumiem - dlaczego, jak wywala błąd np. czujnika wału to na siłę robicie coś innego i niepotrzebnie wywalacie pieniądze? To już nie pierwszy przypadek na forum, jak ktoś odczytał błędy i ma czarno na białym, co autku dolega, a i tak tego nie robi tylko szuka przyczyny gdzieś indziej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Bo, chyba są tacy co mają za mało problemów, a za dużo kaski. I ""DOBRYCH"" MECHANIKÓW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rysio0510 Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 Odświeżam temat odnośnie rozrządu. Mianowicie czy jak ściągnę pokrywę rozrządu to jest na niej jakaś uszczelka czy trzeba ją smarować pasta wysokotemperaturową bo muszę zaglądnąć do rozrządu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piorun_ Posted July 28, 2017 Share Posted July 28, 2017 Odświeżam temat odnośnie rozrządu. Mianowicie czy jak ściągnę pokrywę rozrządu to jest na niej jakaś uszczelka czy trzeba ją smarować pasta wysokotemperaturową bo muszę zaglądnąć do rozrządu Z tego co pamiętam jest ona wklejona na silikon, bez uszczelki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik118 Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 u mnie słychać było przy 155tyś km, i dojeździłem tak do 385tyś km. Osobiście bym nie ruszał i jeździł aż padnie. Prawdopodobnie nie drożej wymienisz silnik niż rozrząd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nismo Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Ja tutaj czegoś nie rozumiem - dlaczego, jak wywala błąd np. czujnika wału to na siłę robicie coś innego i niepotrzebnie wywalacie pieniądze? To już nie pierwszy przypadek na forum, jak ktoś odczytał błędy i ma czarno na białym, co autku dolega, a i tak tego nie robi tylko szuka przyczyny gdzieś indziej To co wg ciebie ja powinienem zrobic jesli mi wywaliło błąd czujnika wału korbowego i po skasowaniu juz nie wrócił a fura dalej przerywa i telepie na wolnych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piorun_ Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 To co wg ciebie ja powinienem zrobic jesli mi wywaliło błąd czujnika wału korbowego i po skasowaniu juz nie wrócił a fura dalej przerywa i telepie na wolnych. Szukać dalej przyczyny problemów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rysio0510 Posted September 29, 2017 Share Posted September 29, 2017 Ja muszę wymienić łańcuchy strasznie już słychać naciągneły się a przejechane ok 50 000 km.Zakładałem zamiennik parę lat temu za 850 zł. z Intercarsu i nie wytrzymał próby czasu a same łańcuchy ciężko kupić można z Ashiki komplet dwóch łańcuchów za 100 zł.ale to chyba nic nie warte jest.Przymierzam się do kompletu z firmy Dayko może coś dłużej wytrzyma.A miały być wieczne te rozrządy łańcuchowe. Chyba że znacie jakąś inna firme godną polecenia.To proszę o SUGESTIE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piorun_ Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Ja muszę wymienić łańcuchy strasznie już słychać naciągneły się a przejechane ok 50 000 km.Zakładałem zamiennik parę lat temu za 850 zł. z Intercarsu i nie wytrzymał próby czasu a same łańcuchy ciężko kupić można z Ashiki komplet dwóch łańcuchów za 100 zł.ale to chyba nic nie warte jest.Przymierzam się do kompletu z firmy Dayko może coś dłużej wytrzyma.A miały być wieczne te rozrządy łańcuchowe. Chyba że znacie jakąś inna firme godną polecenia.To proszę o SUGESTIE Jaki ma przebieg Twój silnik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.