Guest bogdan815 Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 witam wszystkich dzisiaj rano po odpaleniu mego Taranka zaczął kapać olej ze skrzyni biegów, nakapało ze 200g czy możne ktoś napisze co za przyczyna ,czy holowanie do warsztatu mu nie zaszkodzi czy koniecznie na lawetę pozdrawiam i z góry dziekuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabro2 Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Przyczyn może być wiele, może jakiś simering puści,może uszczelka albo poluzował się jakiś czujnik choćaż ten ostatni raczej nie bo są wysoko,nie napisałeś w kturym miejscu cieknie, myśle że do warsztatu to nawet o własnych siłach możesz pojechać o ile się nie leje ćurkiem oczywiście jak masz niedaleko,do skrzyni wchodzi jakieś 3 litry więc troche jeszcze zostało. 3,5 litra dokładnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Pewnie pękło/zsunęło się górne uszczelnienie skrzynie biegów. Taka gumowa gruszka na łączeniu skrzynia-lewarek. Zazwyczaj tamtędy leje ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraqsek Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Witam. Ja mam podobny problem. Cieknie mi olej miedzy skrzynia a silnikiem. Olej zbiera się na wsporniku koło skrzyni. Mam pytanie. Czy to jakiś simering który jest między skrzynią a silnikiem? Nie jest tego oleju dużo ale wolałbym wiedzieć co jest grane Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Witam. Ja mam podobny problem. Cieknie mi olej miedzy skrzynia a silnikiem. Olej zbiera się na wsporniku koło skrzyni. Mam pytanie. Czy to jakiś simering który jest między skrzynią a silnikiem? Nie jest tego oleju dużo ale wolałbym wiedzieć co jest grane Witam, Kolego "kraqsek" czy ten olej skapuje Ci później ze wspornika na podłoże, np. jak samochód postoi ze 2 dni to czy zauważyłeś pod samochodem plamkę oleju czy wyłącznie zbiera się na wsporniku? Zabieram się niedługo za mycie podwozia sprężarką z ropownicą więc interesuje mnie sprawa wycieków. U mnie też jest tam wilgotno ale nie ma kompletnie, żadnych wycieków na podłoże. Nawet z wężyka odmy z pod samochodu nic się nie wydostaje. Miałem założyć butelkę na ten wężyk ale skoro nie ma takich przedmuchów z olejem ze skrzyni korbowej to odpuściłem. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraqsek Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Witam, Kolego "kraqsek" czy ten olej skapuje Ci później ze wspornika na podłoże, np. jak samochód postoi ze 2 dni to czy zauważyłeś pod samochodem plamkę oleju czy wyłącznie zbiera się na wsporniku? Zabieram się niedługo za mycie podwozia sprężarką z ropownicą więc interesuje mnie sprawa wycieków. U mnie też jest tam wilgotno ale nie ma kompletnie, żadnych wycieków na podłoże. Nawet z wężyka odmy z pod samochodu nic się nie wydostaje. Miałem założyć butelkę na ten wężyk ale skoro nie ma takich przedmuchów z olejem ze skrzyni korbowej to odpuściłem. Pozdrawiam Piotr Witaj. Olej kapie na podłoże ale gdy dłużej postoi to żadnej plamy nie ma. Podejrzewam wyciek albo z simeringa skrzyni albo wału korbowego. Nie chce się za to zabierać jak nie będę wiedział na 100% co to za wyciek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Witaj. Olej kapie na podłoże ale gdy dłużej postoi to żadnej plamy nie ma. Podejrzewam wyciek albo z simeringa skrzyni albo wału korbowego. Nie chce się za to zabierać jak nie będę wiedział na 100% co to za wyciek. Witam, Moim skromnym zdaniem (imho) nie ma kompletnie sensu wymieniać te uszczelniacze jeżeli nic nie wycieka na podłogę i tego nie widać. Należy to tylko zlikwidować przy wymianie sprzęgła. Koszty tej naprawy są poważne. Olej nieraz jest wyciskany poprzez tylni uszczelniacz z powodu wysokiego stanu oleju, za rzadkiego oleju lub braku drożności układu odpowietrzania komory silnika - tzw. odma. Gorzej niestety, jak olej pochodzi ze skrzyni biegów. Dodatki przeciwzatarciowe stosowane w olejach przekładniowych powodują to, że ma on specyficzny zapach, odmienny od zapachu oleju silnikowego. Mam nadzieję, że koledze "bogdan815" niedomaga tylko to górne uszczelnienie o którym pisał kolega "slayer17". Jak się odezwie, to się dowiemy. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraqsek Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Witaj Piotrek Chyba mnie źle zrozumiałeś. Olej kapie ale po jeździe. Gdy postoi ok 2 godzin. plama na podłożu ma ok. 3cm2. Ale gdy postoi dłużej niż 2 godziny wycieku nie ma. Dodam jeszcze że wymieniłem olej w skrzyni. Stary śmierdział jak gaz propan butan (nie wiem czy to normalny zapach). Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Witaj Piotrek Chyba mnie źle zrozumiałeś. Olej kapie ale po jeździe. Gdy postoi ok 2 godzin. plama na podłożu ma ok. 3cm2. Ale gdy postoi dłużej niż 2 godziny wycieku nie ma. Dodam jeszcze że wymieniłem olej w skrzyni. Stary śmierdział jak gaz propan butan (nie wiem czy to normalny zapach). Witam, Miałem właśnie na myśli, że po jeździe ale nie w końcu się dogadaliśmy . Czyli generalnie problem jest. Ten zapach to na pewno dodatki EP przeciwzatarciowe do oleju przekładniowego. Prawdopodobnie gdzieś na dole skrzyni biegów powinna być jakaś klapka pod którą powinna się zbierać woda przy przejeździe przez kałuże i błoto. Jeżeli jest takie coś to też tam zajrzyj co jest za nią - gdzieś to wyczytałem na forum u siebie nie sprawdzałem. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.