Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Kierownica w N14


Guest Honza
 Share

Recommended Posts

Guest Honza

Możecie mi powiedzieć co to się dzieję, że kiedy są upały po nagrzaniu się silnika kierownica zaczyna mi skrzypieć i coraz trudniej się nią manewruje, a z czasem dochodzi to coraz silniejszego "zapiekania" się jej i jazda jest bardzo uciążliwa. Praktycznie trudno nia pobracać i skrzypi jak diabli! Jak ktoś wie o co chodzi, to proszę o radę.

i jeszcze jedno: też podczas upałów kiedy wnętrze się nagrzeje, ta moja nieszczęsna kierownica sie poci-tzn. jest bardzo śliska. Przypuszczam że poprzedni właściciel musiał ją chyba smarować środkiem do tapicerki i tak jej zostało, ale nie wiem czym ja potraktowac żeby się już tak nie działo.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Guest raveland

u mnie naszczesciie jest wsio ok

mzoe sprwawdz plyn w ukladzie wspomaganai mzoe trzeba go wymiennicc ze starosci bo ma problemy w krazeniu wiadomo jak sie cos naagrzewa nabiera na obietosci

moze masz go za duzo

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll
mzoe sprwawdz plyn w ukladzie wspomaganai mzoe trzeba go wymiennicc ze starosci bo ma problemy w krazeniu wiadomo jak sie cos naagrzewa nabiera na obietosci

 

jezeli plyn we wspomaganiu jest to nie trzeba go wymieniac. wazne zeby byl prawidlowy poziom.

Link to comment
Share on other sites

Guest Honza

Problem w tym, że nie mam wspomagania. Generalnie im cieplej tym bardziej skrzypi i się blokuje. Jak np. podczas dużych upałów przejadę jakieś 30km, to żeby w ogóle skręcić trzeba się naprawdę przyłozyć bo inaczej ani rusz. Jeden mechanik rozkręcił kierownicę "od góry" (jak stwierdził) nasmarował itp. i miało być dobrze, ale wystarczyło że słońce przygrzało i dalej to samo!

Link to comment
Share on other sites

Guest Hermol

tak mialy w standrdzie ale od roku 93 kiedy zrobili zmiany techniczne w aucie i ten wielki face lifting plastry miodu-> zaluzje, ah i doszedl do standardu centraly

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek78

Hermol, zabiłeś mi już ćwieka tym wpisem

 

W osobnym temacie poddaję w wątpliwość, że mój sunny ma gaźnik, gdyż jest z 1995 r, . A teraz jeszcze dobijasz to, gdyż ja nie mam ani wspomagania ani centralnego. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Hermol

ja nie mam wspomaski ale u mnie chodzi jak najbardziej OK

 

Przemek78 ja nigdzie nie pisalem ze sunny z 95 roku ma gaznik (przytocz gdzie o tym napisalem),

cytuje dane z AC NISSAN CLUB:

 

"Luty roku 1993 przyniósł modernizacje auta. 16 zaworowe silniki z elektronicznie sterowanym gaźnikiem (GA14DS i GA16DS) otrzymały wielopunktowy wtrysk. Nieznacznie wzrósł moment obrotowy ze 112 Nm do 116 Nm (silnik 1.4 - teraz oznaczany jako GA14DE) oraz z 133 Nm do 136 Nm (silnik 1.6 - odpowiednio: GA16DE). Moc wzrosła z 75 do 87 KM dla silnika 1.4 oraz z 90 do 102 KM dla silnika 1.6. Wymienione wyżej parametry uzyskiwane były przy tych samych prędkościach obrotowych. W Niemczech moc silników pozostawiono bez zmian w stosunku do silników gaźnikowych ze względów podatkowych i ubezpieczeniowych.

Ponadto nadwozie otrzymało wzmocnienia boczne w drzwiach, do wszystkich modeli (także LX) możliwy był za dopłata ABS, zastosowano nowy, większy mechanizm wspomagający sile hamowania, wspomaganie układu kierowniczego stało się seryjnym wyposażeniem podobnie jak centralny zamek oraz żaglówki z tylu. Kierownica posiada urządzenie pochłaniające energie zderzenia, tylne zawieszenie poddano nieznacznym modyfikacjom. Prędkościomierz przeniesiono na lewa stronę tablicy wskaźników. Przestał on być napędzany linka - odczyty przekazywane były elektrycznie od czujnika w skrzyni biegów. Przeglądy wydłużono do co 15 000km.

Zewnętrznie auta po 1993 roku wyróżniają się jedynie listewkami w atrapie osłony chłodnicy zamiast kratki we wzór plastra miodu."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Minus

Honza ma problem a tu dyskusja na temat historii produkcji nissana. Ja nie wiem co to może być że tak sie dzieje po nagrzaniu ale może to jakieś gumowe elementy po nagrzaniu nie pracują jak należy może guma jest stara i straciła właściwości. Może coś zwiększa swoją objętość pod wpływem ciepła i tu jest pies pogrzebany. Przecież jazda to ma być przyjemność a nie pakowanie bicepsów. Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

A ja po nagrzaniu też mam śliską kierownicę, nie idzie nic z tym zrobić. Jak to można usunąć?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dzidek

A ja założyłem sobie skórę na kierownicę i jestem b.zadowolony. T.j. nakładkę skórzanš za 20 zł z OBI. Zapomniałem co to pocenie. A propos kierownicy sprawd, czy nie masz za bardzo dociniętej maglownicy. Podejrzewam że to nie temperatura wysoka tylko niższa , bo przecież samochód nagrzewa się od słońca, a układ kierowniczy jest pod maskš. Może nie ma smarowania, a gdy się silnik nagrzeje i maglownica, nagrzejš się smary w maglownicy, wtedy wszystko zaczyna być smarowane. A może z braku smaru lub nieszczelnoci wdała się korozja?

Link to comment
Share on other sites

kiedyś w toyce bardzo cięzko zaczeła mi chodzić kierownica( układ bez wspomagania)okazało się ze zapiekły się łozyska igłowe w krzyżaku kolumny kierowniczej,ale nic nie skrzypiało :roll: jeżeli chodzi o tłustą kierownicę kolega moj też ma ten problem w mazdzie 626 i mowił że mył ja już różnymi środkami i nic nie pomaga :( u mnie naszczęscie wcześniejszy właściciel wstawił kierownicę skórzaną :)

Link to comment
Share on other sites

Guest raveland

najlepiej sobie kupic nowa ze skury :D

ja kupilem tydzien temu ale samochod sie popsul nie ma kiedy odstwaic do warsztatu i narazie ciesze oczeta jej widokiem w domu :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...