Guest Honza Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Możecie mi powiedzieć co to się dzieję, że kiedy są upały po nagrzaniu się silnika kierownica zaczyna mi skrzypieć i coraz trudniej się nią manewruje, a z czasem dochodzi to coraz silniejszego "zapiekania" się jej i jazda jest bardzo uciążliwa. Praktycznie trudno nia pobracać i skrzypi jak diabli! Jak ktoś wie o co chodzi, to proszę o radę. i jeszcze jedno: też podczas upałów kiedy wnętrze się nagrzeje, ta moja nieszczęsna kierownica sie poci-tzn. jest bardzo śliska. Przypuszczam że poprzedni właściciel musiał ją chyba smarować środkiem do tapicerki i tak jej zostało, ale nie wiem czym ja potraktowac żeby się już tak nie działo. Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalll Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 u mnie tez sie poci jak sie bardzo nagrzeje:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raveland Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 u mnie naszczesciie jest wsio ok mzoe sprwawdz plyn w ukladzie wspomaganai mzoe trzeba go wymiennicc ze starosci bo ma problemy w krazeniu wiadomo jak sie cos naagrzewa nabiera na obietosci moze masz go za duzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hermol Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 a czy wogole masz wspomaganie ?? jak do tej pory nie slyszalem o takim objawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalll Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 mzoe sprwawdz plyn w ukladzie wspomaganai mzoe trzeba go wymiennicc ze starosci bo ma problemy w krazeniu wiadomo jak sie cos naagrzewa nabiera na obietosci jezeli plyn we wspomaganiu jest to nie trzeba go wymieniac. wazne zeby byl prawidlowy poziom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Honza Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Problem w tym, że nie mam wspomagania. Generalnie im cieplej tym bardziej skrzypi i się blokuje. Jak np. podczas dużych upałów przejadę jakieś 30km, to żeby w ogóle skręcić trzeba się naprawdę przyłozyć bo inaczej ani rusz. Jeden mechanik rozkręcił kierownicę "od góry" (jak stwierdził) nasmarował itp. i miało być dobrze, ale wystarczyło że słońce przygrzało i dalej to samo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest irek Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 myślałem że wszystkie sunny miały wspomaganie w standardzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hermol Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 tak mialy w standrdzie ale od roku 93 kiedy zrobili zmiany techniczne w aucie i ten wielki face lifting plastry miodu-> zaluzje, ah i doszedl do standardu centraly pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Hermol, zabiłeś mi już ćwieka tym wpisem W osobnym temacie poddaję w wątpliwość, że mój sunny ma gaźnik, gdyż jest z 1995 r, . A teraz jeszcze dobijasz to, gdyż ja nie mam ani wspomagania ani centralnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Honza Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 No to ja mam w standardzie centralny i kierownicę bez wspomagania ale za to z samoczynnym skrzypieniem i poceniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hermol Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 ja nie mam wspomaski ale u mnie chodzi jak najbardziej OK Przemek78 ja nigdzie nie pisalem ze sunny z 95 roku ma gaznik (przytocz gdzie o tym napisalem), cytuje dane z AC NISSAN CLUB: "Luty roku 1993 przyniósł modernizacje auta. 16 zaworowe silniki z elektronicznie sterowanym gaźnikiem (GA14DS i GA16DS) otrzymały wielopunktowy wtrysk. Nieznacznie wzrósł moment obrotowy ze 112 Nm do 116 Nm (silnik 1.4 - teraz oznaczany jako GA14DE) oraz z 133 Nm do 136 Nm (silnik 1.6 - odpowiednio: GA16DE). Moc wzrosła z 75 do 87 KM dla silnika 1.4 oraz z 90 do 102 KM dla silnika 1.6. Wymienione wyżej parametry uzyskiwane były przy tych samych prędkościach obrotowych. W Niemczech moc silników pozostawiono bez zmian w stosunku do silników gaźnikowych ze względów podatkowych i ubezpieczeniowych. Ponadto nadwozie otrzymało wzmocnienia boczne w drzwiach, do wszystkich modeli (także LX) możliwy był za dopłata ABS, zastosowano nowy, większy mechanizm wspomagający sile hamowania, wspomaganie układu kierowniczego stało się seryjnym wyposażeniem podobnie jak centralny zamek oraz żaglówki z tylu. Kierownica posiada urządzenie pochłaniające energie zderzenia, tylne zawieszenie poddano nieznacznym modyfikacjom. Prędkościomierz przeniesiono na lewa stronę tablicy wskaźników. Przestał on być napędzany linka - odczyty przekazywane były elektrycznie od czujnika w skrzyni biegów. Przeglądy wydłużono do co 15 000km. Zewnętrznie auta po 1993 roku wyróżniają się jedynie listewkami w atrapie osłony chłodnicy zamiast kratki we wzór plastra miodu." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hermol Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 sorry za pomylke Maciek78 a nie Przemek78, no coz caly dzien grzebania w nysie daje o sobie znac :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Minus Posted June 25, 2005 Share Posted June 25, 2005 Honza ma problem a tu dyskusja na temat historii produkcji nissana. Ja nie wiem co to może być że tak sie dzieje po nagrzaniu ale może to jakieś gumowe elementy po nagrzaniu nie pracują jak należy może guma jest stara i straciła właściwości. Może coś zwiększa swoją objętość pod wpływem ciepła i tu jest pies pogrzebany. Przecież jazda to ma być przyjemność a nie pakowanie bicepsów. Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrek Posted June 25, 2005 Share Posted June 25, 2005 A ja po nagrzaniu też mam śliską kierownicę, nie idzie nic z tym zrobić. Jak to można usunąć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalll Posted June 25, 2005 Share Posted June 25, 2005 ja wycieram chusteczką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dzidek Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 A ja założyłem sobie skórę na kierownicę i jestem b.zadowolony. T.j. nakładkę skórzanš za 20 zł z OBI. Zapomniałem co to pocenie. A propos kierownicy sprawd, czy nie masz za bardzo dociniętej maglownicy. Podejrzewam że to nie temperatura wysoka tylko niższa , bo przecież samochód nagrzewa się od słońca, a układ kierowniczy jest pod maskš. Może nie ma smarowania, a gdy się silnik nagrzeje i maglownica, nagrzejš się smary w maglownicy, wtedy wszystko zaczyna być smarowane. A może z braku smaru lub nieszczelnoci wdała się korozja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skull Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 kiedyś w toyce bardzo cięzko zaczeła mi chodzić kierownica( układ bez wspomagania)okazało się ze zapiekły się łozyska igłowe w krzyżaku kolumny kierowniczej,ale nic nie skrzypiało :roll: jeżeli chodzi o tłustą kierownicę kolega moj też ma ten problem w mazdzie 626 i mowił że mył ja już różnymi środkami i nic nie pomaga u mnie naszczęscie wcześniejszy właściciel wstawił kierownicę skórzaną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raveland Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 najlepiej sobie kupic nowa ze skury ja kupilem tydzien temu ale samochod sie popsul nie ma kiedy odstwaic do warsztatu i narazie ciesze oczeta jej widokiem w domu :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.