Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kierownica w N14


Gość Honza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie mi powiedzieć co to się dzieję, że kiedy są upały po nagrzaniu się silnika kierownica zaczyna mi skrzypieć i coraz trudniej się nią manewruje, a z czasem dochodzi to coraz silniejszego "zapiekania" się jej i jazda jest bardzo uciążliwa. Praktycznie trudno nia pobracać i skrzypi jak diabli! Jak ktoś wie o co chodzi, to proszę o radę.

i jeszcze jedno: też podczas upałów kiedy wnętrze się nagrzeje, ta moja nieszczęsna kierownica sie poci-tzn. jest bardzo śliska. Przypuszczam że poprzedni właściciel musiał ją chyba smarować środkiem do tapicerki i tak jej zostało, ale nie wiem czym ja potraktowac żeby się już tak nie działo.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie naszczesciie jest wsio ok

mzoe sprwawdz plyn w ukladzie wspomaganai mzoe trzeba go wymiennicc ze starosci bo ma problemy w krazeniu wiadomo jak sie cos naagrzewa nabiera na obietosci

moze masz go za duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mzoe sprwawdz plyn w ukladzie wspomaganai mzoe trzeba go wymiennicc ze starosci bo ma problemy w krazeniu wiadomo jak sie cos naagrzewa nabiera na obietosci

 

jezeli plyn we wspomaganiu jest to nie trzeba go wymieniac. wazne zeby byl prawidlowy poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że nie mam wspomagania. Generalnie im cieplej tym bardziej skrzypi i się blokuje. Jak np. podczas dużych upałów przejadę jakieś 30km, to żeby w ogóle skręcić trzeba się naprawdę przyłozyć bo inaczej ani rusz. Jeden mechanik rozkręcił kierownicę "od góry" (jak stwierdził) nasmarował itp. i miało być dobrze, ale wystarczyło że słońce przygrzało i dalej to samo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hermol, zabiłeś mi już ćwieka tym wpisem

 

W osobnym temacie poddaję w wątpliwość, że mój sunny ma gaźnik, gdyż jest z 1995 r, . A teraz jeszcze dobijasz to, gdyż ja nie mam ani wspomagania ani centralnego. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam wspomaski ale u mnie chodzi jak najbardziej OK

 

Przemek78 ja nigdzie nie pisalem ze sunny z 95 roku ma gaznik (przytocz gdzie o tym napisalem),

cytuje dane z AC NISSAN CLUB:

 

"Luty roku 1993 przyniósł modernizacje auta. 16 zaworowe silniki z elektronicznie sterowanym gaźnikiem (GA14DS i GA16DS) otrzymały wielopunktowy wtrysk. Nieznacznie wzrósł moment obrotowy ze 112 Nm do 116 Nm (silnik 1.4 - teraz oznaczany jako GA14DE) oraz z 133 Nm do 136 Nm (silnik 1.6 - odpowiednio: GA16DE). Moc wzrosła z 75 do 87 KM dla silnika 1.4 oraz z 90 do 102 KM dla silnika 1.6. Wymienione wyżej parametry uzyskiwane były przy tych samych prędkościach obrotowych. W Niemczech moc silników pozostawiono bez zmian w stosunku do silników gaźnikowych ze względów podatkowych i ubezpieczeniowych.

Ponadto nadwozie otrzymało wzmocnienia boczne w drzwiach, do wszystkich modeli (także LX) możliwy był za dopłata ABS, zastosowano nowy, większy mechanizm wspomagający sile hamowania, wspomaganie układu kierowniczego stało się seryjnym wyposażeniem podobnie jak centralny zamek oraz żaglówki z tylu. Kierownica posiada urządzenie pochłaniające energie zderzenia, tylne zawieszenie poddano nieznacznym modyfikacjom. Prędkościomierz przeniesiono na lewa stronę tablicy wskaźników. Przestał on być napędzany linka - odczyty przekazywane były elektrycznie od czujnika w skrzyni biegów. Przeglądy wydłużono do co 15 000km.

Zewnętrznie auta po 1993 roku wyróżniają się jedynie listewkami w atrapie osłony chłodnicy zamiast kratki we wzór plastra miodu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Honza ma problem a tu dyskusja na temat historii produkcji nissana. Ja nie wiem co to może być że tak sie dzieje po nagrzaniu ale może to jakieś gumowe elementy po nagrzaniu nie pracują jak należy może guma jest stara i straciła właściwości. Może coś zwiększa swoją objętość pod wpływem ciepła i tu jest pies pogrzebany. Przecież jazda to ma być przyjemność a nie pakowanie bicepsów. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja założyłem sobie skórę na kierownicę i jestem b.zadowolony. T.j. nakładkę skórzanš za 20 zł z OBI. Zapomniałem co to pocenie. A propos kierownicy sprawd, czy nie masz za bardzo dociniętej maglownicy. Podejrzewam że to nie temperatura wysoka tylko niższa , bo przecież samochód nagrzewa się od słońca, a układ kierowniczy jest pod maskš. Może nie ma smarowania, a gdy się silnik nagrzeje i maglownica, nagrzejš się smary w maglownicy, wtedy wszystko zaczyna być smarowane. A może z braku smaru lub nieszczelnoci wdała się korozja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś w toyce bardzo cięzko zaczeła mi chodzić kierownica( układ bez wspomagania)okazało się ze zapiekły się łozyska igłowe w krzyżaku kolumny kierowniczej,ale nic nie skrzypiało :roll: jeżeli chodzi o tłustą kierownicę kolega moj też ma ten problem w mazdzie 626 i mowił że mył ja już różnymi środkami i nic nie pomaga :( u mnie naszczęscie wcześniejszy właściciel wstawił kierownicę skórzaną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...