gondoljerzy Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Witajcie. W mojej Almerce 2004r od kilku tygodni stwierdziłem wyraźne, silne zamulenie silnika. Mała moc, ciężko było wkręcić go na 4 tysiące obrotów, a wciskanie pedału gazu nie dawało żadnych efektów. Autem jeździ głównie moja żoneczka i prawie wyłącznie po mieście. Zacząłem przeglądać tutejsze forum w celu zdiagnozowania usterki, ale nic tak do końca nie pasowało. Kontrolka silnika nigdy się nie świeciła, żadnego przydławiania, żadnego przerywania. Po prostu totalny brak mocy i nic poza tym. Wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz - bez efektu. Podejrzenie o łańcuch ale wtedy przerywa, wyświetla check. Zupełnie przypadkiem natknąłem się na stwierdzenie jednego z forumowiczów że komputer przechodzi w tryb serwisowy gdy światła stopu są uszkodzone. I to było to - obie żarówki tylne spalone, świeciła tylko centralna lampa pod szybą. Po zmianie żarówek, jak po dotknięciu czarodziejską różdżką, silnikowi wrócił wigor. Moja wina, moja wielka wina że nie sprawdzałem żarówek, ale co za ciężki idiota, bezmózg niemyty, analfabeta programistyczny, zatrudniony w firmie Nissan wymyślił taką opcję dla sterowania silnikiem? Jeśli już ogranicza się silnikowi moc to niechby się wyświetliła jakaś lampka odpowiedzialna za światła. Dam rękę uciąć że niejeden właściciel almery zajechał/zajedzie z taką usterką do serwisu czy mechanika, tam wymienią mu połowę osprzętu i pół silnika. Na jego koszt oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Dobrze wiedziec, jak brakuje mocy to pierwsze co trzeba sprawdzic, to światła stop Jakies info powinno byc, ze stopy wysiadly, skoro powoduje to brak mocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 (edytowane) Tak, ktoś miał już taką sytuację. Opisane to było w którymś z tematów "Check engine" A dokładniej TUTAJ ( użytkownik sammek ) Edytowane 7 Lutego 2010 przez herson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gondoljerzy Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Tak, ktoś miał już taką sytuację. Opisane to było w którymś z tematów "Check engine" A dokładniej TUTAJ ( użytkownik sammek ) Problem podobny, tylko tam mowa o cyt:,,silnik mu nierówno chodził, obroty skakały i brakowało mocy w silniku - zachowywał się tak jakby chodził tylko na 3 garach". Tymczasem u mnie nie było żadnych innych negatywnych objawów poza spadkiem mocy. Swoją drogą każdy posiadacz N16 może przetestować swoje auto. Wyjąć żarówki i przejechać się. Tylko z zachowaniem ostrożności, na jakiejś pustej drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmas Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Witajcie. W mojej Almerce 2004r od kilku tygodni stwierdziłem wyraźne, silne zamulenie silnika. Mała moc, ciężko było wkręcić go na 4 tysiące obrotów, a wciskanie pedału gazu nie dawało żadnych efektów. (...). Zupełnie przypadkiem natknąłem się na stwierdzenie jednego z forumowiczów że komputer przechodzi w tryb serwisowy gdy światła stopu są uszkodzone. I to było to - obie żarówki tylne spalone, świeciła tylko centralna lampa pod szybą. Po zmianie żarówek, jak po dotknięciu czarodziejską różdżką, silnikowi wrócił wigor. Dodam tylko, że miałem to samo, a już zdążyłem wyczyścić przepływomierz, zmienić świecie, olej i filtry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doris1979 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 potwierdzam . Sama miałam podobny przypadek,że jeżdziłam jakiś czas bez prawego światła stopu i własnie miałam wrażenie , że autko lekko przymula . Na codzień jeżdże na LPG, więc myslałam, że zamuliłam po prostu wtryski i ma problem rozruszać sie .. postanowiłam przjeździć jakiś czas tylko na paliwie i sprawdzić. Nic to nie dało .Wg mnie autko ma być zawsze na tip-top ( w końcu jeżdże nim codziennie 120 km:-)),zrobiłam okresowy przegląd oświetlenia ,poziomu płynów itd , wymieniając wtedy własnie te żarówke. No i proszę ile może zdziałać P 21 5 W - po wymianie autko ruszało żwawo , jakby zaczął jeżdzić na V-Power Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zegarm Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Nie chce się wierzyć w to co piszecie. Mam od prawie 1,5 roku spaloną jedną żarówkę stopu bo z lenistwa nie chce mi się jej wymienić (bo w końcu jej nie widzę) Jutro wymienię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Nie chce się wierzyć w to co piszecie. Mam od prawie 1,5 roku spaloną jedną żarówkę stopu bo z lenistwa nie chce mi się jej wymienić (bo w końcu jej nie widzę ) Jutro wymienię To nie chwal się tak, bo diagnoście który robił Ci przegląd techniczny, to powinni zabrać uprawnienia. A jeśli np. nie masz przeglądu, to chętnie Ci się podłożę. A tak na poważnie, to wszystko kolego zależy od modelu, rocznika, instalacji itd. I jest to prawdą, dużo osób to już stwierdziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Serwo Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Witam, potwierdzam spalone żarówki stopu auto nie miało mocy, po wymianie auto odzyskało moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 hehe potwierdzam i ja tak miałem na spalonej żarówce silnik nie chciał się wkręcać na obroty - max 3tyś po wymianie jak ręką odjął pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Ciekawe..........mam tył prawy spalony silnik 2.2 di 2001 ciekawe co piszecie....... Jak wymienię to dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Nic się nie zmieni - albo dot. to tylko aut z elektroniczną przepustnicą i po lifcie, albo to zwykły mit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Raczej to pierwsze z jedną spaloną zarówką stopu, muł się uaktywniał po naciśnięciu hamulca i póki się silnika nie uruchomiło ponownie to był. Dodatkowo przy wyłączonym silniku, swiatłach etc, po naciśnięciu hamulca zapalały się... pozycyjne oraz podświetlenie zegarów i pokręteł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 w jakich silnikach to sie dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Mi się przydażyło w 2.2Di przed liftem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 ciekawe czy jakby dołożyć dodatkowe żarówki STOP to dostanie jeszcze więcej mocy? muszę przetestować u siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 ciekawe czy jakby dołożyć dodatkowe żarówki STOP to dostanie jeszcze więcej mocy? muszę przetestować u siebie... Widać że kolega niedowiarek??? Czy to żarcik taki??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 żarcik... ale to naprawdę ciekawa sprawa :-) mnie już w Nissanie nic nie zdziwi, po tym jak okazało się że po wyjęciu zegarów nie ma ładowania ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 ja mam 1.5 dci i tydzien jezdzilem bez jednej żarówki stopu. I nic sie nie działo bez niej jak i z nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 żarcik... ale to naprawdę ciekawa sprawa :-) mnie już w Nissanie nic nie zdziwi, po tym jak okazało się że po wyjęciu zegarów nie ma ładowania ;-) U mnie po odłączeniu zegarów całkowicie, to wogóle nie mogłem odpalić samochodu, a kręcenie silnikiem-rozrusznikiem, to wyglądało jakby akumulator "siedział". Zadzwoniłem po szwagra aby mnie pociągnął /bo byłem na działce, więc nie było tu ruchu/, szwagier podjechał i na wszelki wypadek ponowna próba ale autko nadal nie odpala. Miałem wracać do domu więc wypada aby km i prędkościomierz działał, więc przed próbą pociągnięcia i odpalenia na lince podłączyłem kostke od zegarów.........i szwagier nie był już potrzebny - autko odpaliło na "pyk i pali". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 moze w tym przypadku akurat to jakas blokada, aby nie jezdzić bez licznika :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Bardziej może z immo - przecież jest kontrolka immo w zegarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 U mnie jest na podszybiu (Primera). No ale odbiegamy od tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray_PL Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Potwierdzam, miałem ten sam problem w N16 1.5 benzyna po lifcie. Spalone stopy nie dawały mi się rozpędzić do więcej niż 80 km/h. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy problem pojawia się przy jednej spalonej żarówce, ale napewno nie jest to mit, choć zgodzę, się iż może to występować przy elektronicznej przepustnicy i w samochodach po lifcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.