Gość BartEPBY Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Witam Czy w K12 w silniku 1,2 80km pasek jest napinany alternatorem czy jest napinacz? Pytam, bo na biegu jalowym lekko piszczy i nie wiem na jaki koszt sie przygotowac. pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Jest napinacz ale regulowany (można naciągnąć pasek) , i tak nie ominie cię wymiana pasków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Najlepiej co 48 miesięcy i masz spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Witam Czy w K12 w silniku 1,2 80km pasek jest napinany alternatorem czy jest napinacz? Pytam, bo na biegu jalowym lekko piszczy i nie wiem na jaki koszt sie przygotowac. pozdrawiam Bartek doraźnie możesz z psikać sprejem na piszczące paski-pomaga.kupisz nawet w markecie.ja mam firmy prestone(w pracy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartEPBY Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 doraźnie możesz z psikać sprejem na piszczące paski-pomaga.kupisz nawet w markecie.ja mam firmy prestone(w pracy) Witam Faktycznie jest napinacz, dzis mechanik "podciagnal" ale nadal piszczy. Co do tych spreji to jakos z dystansem, pamietam jak kiedys popsikalem w Corsie to polecialo na lozysko od alternatora i strasznie zaczelo gwizdac ale dzieki za pomoc pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 (edytowane) Witam Faktycznie jest napinacz, dzis mechanik "podciagnal" ale nadal piszczy. Co do tych spreji to jakos z dystansem, pamietam jak kiedys popsikalem w Corsie to polecialo na lozysko od alternatora i strasznie zaczelo gwizdac ale dzieki za pomoc pozdrawiam Bartek to coś ty psikał??? nie gniewaj się ale mnie ubawiłeś.zpsikałeś pasek a poszło łożysko Edytowane 9 Lutego 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartEPBY Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) Witam ponownie! Kupilem specjalny spray do paskow lecz niesty nic to nie dalo, piszczy jeszcze gorzej Czy ktos wymianial z Was samodzielenie w tym silniku paskek?Troszke ciasno tam jest i zastanawiam sie czy podjac sie tej pracy samemu czy sobie odpuscic. Rozumie, ze paskek+napinacz?i czy wymienic przy okazji ten krotszy ktory napedza pompe wody?jezeli ktos z Was wymienial i moze pomoc na co zworcic uwage+ewentualne porady bede badzo wdzieczny. pozdrawiam Bartek Edytowane 21 Lutego 2010 przez BartEPBY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Myśle ze dasz rade wymienić samemu a napinacza nie musisz wymieniać a ja polecam wymienić oba paski. Potrzebne będą klucze: 14 dwa razy gięty, mała grzechotka z przedłużką i nasadką 13 lub 12 (raz występują na 12 a raz na 13). Żeby wymienić pasek trzeba odsunąc nadkole i poluzować nakrętki na klucz 14 a następnie poluzować napinacz i zdiąć pasek 1i2, zamontować nowe paski, odpowiednio napiąć i zabezpieczyć nakrętką, przymocować nadkole i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartEPBY Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Myśle ze dasz rade wymienić samemu a napinacza nie musisz wymieniać a ja polecam wymienić oba paski. Potrzebne będą klucze: 14 dwa razy gięty, mała grzechotka z przedłużką i nasadką 13 lub 12 (raz występują na 12 a raz na 13). Żeby wymienić pasek trzeba odsunąc nadkole i poluzować nakrętki na klucz 14 a następnie poluzować napinacz i zdiąć pasek 1i2, zamontować nowe paski, odpowiednio napiąć i zabezpieczyć nakrętką, przymocować nadkole i po robocie. Dzieki serdeczne za odpowiedz, Wszystko ok tylko to nadkole mnie przeraza, w ktorym miejscu sie luzuje to nadkole? w poprzednich autach wymiana paska zajmowala mi pare minut a tu w Micrze jakos "po czesku" to zrobili;) pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mig Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 tu w Micrze jakos "po czesku" to zrobili;) Wymieniałem pasek i nie udało mi się do niego dostać bez zdjęcia zderzaka, błotnika, nadkola no i koła oczywiście. Ale może da się prościej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Chyba troche przesadziłeś mig, poco tyle rozbierać. Trzeba podnieść samochód zdjąć koło oraz odsunąć nadkole lub całkiem go zdjąć, poluzować nakrętki na napinaczach i poluzować napinacze i paseki schodzą. Aby zdjąc nadkole trzeba powyjmować spinki i poodkręcać wkręty kilka wkrętów i spinka są pod spodem zderzaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartEPBY Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Chyba troche przesadziłeś mig, poco tyle rozbierać. Trzeba podnieść samochód zdjąć koło oraz odsunąć nadkole lub całkiem go zdjąć, poluzować nakrętki na napinaczach i poluzować napinacze i paseki schodzą. Aby zdjąc nadkole trzeba powyjmować spinki i poodkręcać wkręty kilka wkrętów i spinka są pod spodem zderzaka. Zgadza sie, dokladnie tak jest jak opisales - ja sobie to odpuscilem, pojechalem do Feu Vert, 15 min i bylo zrobione Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafi201 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) Witam, chciałbym wymienić paski osprzętu (alternator, pompa itd.). Są chyba dwa, tylko dostęp kiepski. Szukałem na forum jakichś wskazówek, najlepiej z fotkami ale nie znalazłem. Nie wiem, czy sam się za to zabierać, więc proszę o podpowiedź czy dam rade bez kanału zdejmując koło i plastiki? Gdzie są śruby napinające? Micra K12 2004 rok Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. Edytowane 11 Czerwca 2016 przez rafi201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Witam, chciałbym wymienić paski osprzętu (alternator, pompa itd.). Są chyba dwa, tylko dostęp kiepski. Szukałem na forum jakichś wskazówek, najlepiej z fotkami ale nie znalazłem. Nie wiem, czy sam się za to zabierać, więc proszę o podpowiedź czy dam rade bez kanału zdejmując koło i plastiki? Gdzie są śruby napinające? Micra K12 2004 rok Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. Witam. Pytanie Twoje przeniosłem do odpowiedniego tematu i modelu. Uzupełnij profil. Na drugi raz proszę korzystać z wyszukiwarki (na górze po prawo). Tutaj możesz przeczytać np. post #8 i będziesz miał odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafi201 Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Witam, paski wymieniłem ale mi coś piszczy w pasku: alternator - pompa klimy - napinacz. Pasek na pewno nie, obstawiam rolkę napinacza ponieważ ma luzy (kiedy jest dokręcona można nią lekko poruszać na boki), a wyjęta i potrząsana lekko grzechocze. Czy to najbardziej prawdopodobna przyczyna metaliczno - świszczących dźwięków, cz też bardziej prawdopodobny jest alternator? Wiem, że trudno tak wróżyć ale może komuś tak świszczało, a po wymianie napinacza problem został rozwiązany? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GARGAMEL 92 Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 (edytowane) Witaj Skoro napinacz po zluzowaniu ma wyczuwalne luzy, to do wymiany. na portalu aukcyjnym ok. 80 zł. NISSAN MICRA K12 NOTE E11 ROLKA NAPINACZ PASKA (5817421145) Edytowane 26 Listopada 2016 przez GARGAMEL 92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Witaj Skoro napinacz po zluzowaniu ma wyczuwalne luzy, to do wymiany. na portalu aukcyjnym ok. 80 zł. NISSAN MICRA K12 NOTE E11 ROLKA NAPINACZ PASKA (5817421145) lub wycisną stare i wprasować nowe łożysko za kila PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GARGAMEL 92 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Można i tak. Jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krys211284 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 A czy ktoś może wstawić zdjęcia na których będzie widać jak się zabrać za wymianę paska? I jaki jest pasek klinowy założony w micra 3, pojemność 1.2 cm3 benzyna (zwykły czy wielorowkowy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid5995 Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 (edytowane) Witam! Micra K12 1.2 80KMMam problem z napięciem paska alternatora. Mianowicie, luzuję śrubę rolki a potem jak skręcam śrubą regulacyjną to rolka przybliża się do zderzaka luzując jeszcze bardziej pasek a jak ją odkręcam to po prostu śruba się wykręca a rolka stoi w miejscu, nie odsuwa się w strone tyłu auta co by powodowało napięcie paska. Skończyło się na tym, że poluzowałem śrubę regulacyjną, naciągnąłem ile mogłem ręką rolkę i tak ją trzymając dokręciłem ją. Niestety pasek jest nadal za luźno i piszczy a nawet widać na odpalonym silniku że ma za duży luz. Drugi pasek działa idealnie, skręcenie śruby regulującej napinacz odpycha rolkę co powoduje napięcie paska. W rolce napinacza paska alternatora skręcanie śruby regulującej powoduje luzowanie paska... Coś robię nie tak, tylko co? Szukam na forum i YT ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Pomożecie? Nikt się nie zna? Edytowane 24 Września 2017 przez dawid5995 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 8 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 (edytowane) Jeśli masz taki napinacz to luzujesz rolkę i śrubką regulacyjną napinasz . Jeśli masz bez klimy to wygląda tak i faktycznie jest problem bo napinacz działa odwrotnie . Aby napiąć należało by wkręcać śrubkę a później dokręcić nakrętkę rolki - z Twojego opisu wychodzi że masz odwrotnie. Jeśli chcesz to wymontuj napinacz i na śrubie regulacyjnej od strony rolki zakręć dwie nakrętki i je skręć ze sobą aby tworzyło opór do poprzeczki napinacza , wtedy wykręcając śrubę rolka będzie odpychana do tyłu silnika . Edytowane 8 Października 2017 przez ANDRZEJ104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid5995 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Mam wersję z klimatyzacją manualna i napinacz działa odwrotnie... Co za debil to zaprojektował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid5995 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) Panowie, pasek nadal puszczy więc kupiłem nowe, okazało się że stare też były prawie nowe, ale zaczęło mnie zastanawiać czy aby na pewno ten pasek jest dobrze ułożony... Teraz pasek na napinaczu idzie pomiędzy alternatorem a sprężarka klimatyzacji jak na zdjęciu. Wydaje mi się że pasek na napinaczu powinien być między kołem pasowym a alternatorem i wtedy pasek będzie szedł z drugiej strony rolki napinającej co sprawi że skręcając śrubkę regulacji napinacza będę napinał pasek. Chyba dzisiaj spróbuję tak zrobić. Co wy na to? Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez dawid5995 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid5995 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 No i tak jak pisałem... Jakiś świetny mechanik założył źle pasek a jak na złość rozmiarem pasuje tak i tak. Oto efekt i tak ma byś założony pasek w micrze 1.2 80km z klimatyzacją: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.