Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Juke - Premiera


Guest Brevka
 Share

Recommended Posts

Pomieszanie Micry, QQ, Murano, a tylnie światła na pierwszy rzut oka, jak wyjęte z Volvo C30.

Oj grubo przekombinowali. Tak to jest jak się chce wszystkiego po trochu, a wychodzi TO

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jakieś to takie połączenie Murano z Kaszkajem? jak Wam się podoba? Piszą o jakimś tajemniczym 190 konnym silniku.

 

Tekst z Onet.pl: Nissan Qashqai to jeden z pionierów segmentu miejskich terenówek. Samochód powstał na bazie większego X-Traila, jednak za sprawą bardziej kompaktowej karoserii lepiej spisuje się w mieście. Po sukcesie Qashqaia japońska firma uznała, że przyszedł czas na jeszcze mniejszą i bardziej sportową pseudoterenówkę. Będzie nią model Juke.

 

 

Samochód zaprojektowany przez londyńskie studio Nissan Design Europe rzuca się w oczy. Styliści umiejętnie połączyli nowe kształty z formami użytymi w innych modelach Nissana. Atrapa chłodnicy Juke'a nawiązuje do większego Murano, natomiast tył stanowi kombinację Qashaqaia ze sportowym 370Z.

 

4,1-metrowa karoseria Juke'a sprawia wrażenie solidnej. To zasługa m.in. wyraźnie zaznaczonych błotników oraz masywnych zderzaków. Projektanci Nissana sięgnęli po modne akcenty – ukryte klamki tylnych drzwi, wznoszącą się linię okien oraz przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza oraz dodatkowymi, okrągłymi reflektorami.

 

Ciekawych detali nie brakuje także we wnętrzu. Wysoka konsola środkowa da kierowcy poczucie prowadzenia sportowego samochodu. W tym przekonaniu będą go próbowały utwierdzić klamki, wskaźniki oraz kierownica – upodobnione do elementów stosowanych w Nissanie 370Z.

 

Nissan Juke bazuje na platformie B. Różne mutacje płyty podłogowej trafiły wcześniej do innych aut koncernu Nissan-Renault, m.in. Clio, Logana, Note, Micry, Modusa, Tiidy i Twingo. 2,53-metrowy rozstaw osi pozwolił na zaprojektowanie w miarę przestronnego wnętrza. Obłe kształty tyłu nadwozia odbiły się niekorzystnie na pojemności bagażnika. Wynosi 251 litrów.

Pod maską znajdą się silniki aliansu Nissan-Renault. Najsłabszy diesel 1.5 dCi osiąga 110 KM i 240 Nm. W gamie będą też dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra. Wolnossący z system podwójnych wtryskiwaczy dostarczy 117 KM i 157 Nm, natomiast turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa - 190 KM i 240 Nm.

 

Słabsze odmiany - produkowane w Wielkiej Brytanii - będą dostępne z napędem na przednią oś oraz tylnym zawieszeniem w postaci belki skrętnej. 190-konny Juke może być napędzany przez przednie koła. Flagowa wersja - wytwarzana w Japonii - otrzyma elektronicznie sterowany system All-Mode 4x4-i, bezstopniową skrzynię biegów CVT Xtronic oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół.

Edited by stevenson
Link to comment
Share on other sites

Połączenie Kia Soul ze Skodą Yeti. Ohyda!!! A i jeszcze z garbusem. Zabawka dla dzieci.

 

Zdjęcia:

www.motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/dziuk-dziwne-auto,1436983

Edited by sceptyk
Link to comment
Share on other sites

Nie jest tak źle to jest właśnie ten Qazana, który jako prototym został pokazany parę lat temu. Tak jak myślałem, że go mało co zmienią w porównaniu z prototypem. Wcale nie jest taki ble.

Link to comment
Share on other sites

myślę, że po "szoku" jakim był Kaszkaj to logiczna kontynuacja. Na pewno "ładniejszy" niż volkswagony 1 i podobne:):):):):):):):

Link to comment
Share on other sites

 

Pod maską znajdą się silniki aliansu Nissan-Renault. Najsłabszy diesel 1.5 dCi osiąga 110 KM i 240 Nm. W gamie będą też dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra. Wolnossący z system podwójnych wtryskiwaczy dostarczy 117 KM i 157 Nm, natomiast turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa - 190 KM i 240 Nm.

 

Słabsze odmiany - produkowane w Wielkiej Brytanii - będą dostępne z napędem na przednią oś oraz tylnym zawieszeniem w postaci belki skrętnej. 190-konny Juke może być napędzany przez przednie koła. Flagowa wersja - wytwarzana w Japonii - otrzyma elektronicznie sterowany system All-Mode 4x4-i, bezstopniową skrzynię biegów CVT Xtronic oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół.

Świetnie, w QQ max. mamy 150 KM, w tym J. 190 KM. Proponuję jeszcze 220 KM do nowej Micry a do Patrola 90 KM. Bez sensu. Podobnie jak montowanie systemu All mode 4x4-i podczas gdy w QQ mamy zwykłęgo All modea :(

 

Wygląda potwornie :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Podwójne wtryskiwacze - czyli remoncik to 8 x 400 PLN za same wtryski.

 

Technologia Renault ...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie mieszane odczucia :whistle: Niby podobny stylistycznie do QQ a jednak inny, gdybym powiedział, że mi się nie podoba to bym siebie okłamywał. Tylne lampy nawiązują do Z370, przód natomiast to takie "zdziwaczenie" swoją drogą przyciąga uwagę :rofl:

Link to comment
Share on other sites

drążę swoje.... co to za cudny silnik ze 190 konikami????????

 

Z oficjalnego, anglojęzycznego oświadczenia Nissana:

Całkowicie nowy, benzynowy motor R4 16V (MR16DDT) 1600ccm o bezpośrednim wtrysku paliwa z turbosprężarką i intercoolerem, Twin VTC (zmienne fazy rozrządu na wylot i dolot), 140kW i 240Nm, lekka konstrukcja ze stopów o niskim współczynniku tarcia, popychacze zaworów o bardzo niskim współczynniku tarcia - DLC (Diamond Like Carbon), jeden z najbardziej wydajnych w swojej klasie, porównywalny wydajnością do 2500ccm ale o dużo niższym apetycie na paliwo.

 

PS zapraszam do odwiedzania bloga z pierwszego postu, naprawdę dużo ciekawych informacji :)

Edited by Brevka
Link to comment
Share on other sites

taki jakis dziwny, mi sie nie podoba, gdyby nissan sam projektowal ten samochod byl by ladniejszy, ale taki nie jest bo renowka wtykala palce. :angry:

Link to comment
Share on other sites

myślę, że to będzie tak jak z iphonem i innymi takimi "cudami".... wszyscy niby nimi gardzą i wyśmiewają, ale robią swoje na wzór i podobieństwo...

Link to comment
Share on other sites

A mnie się podoba i to bardzo. Na bank będzie na ulicach wzbudzać sensacje i wyróżniać się spośród nudnych i klasycznych kształtów. Duży plus dla Nissana za odwagę w projektowaniu, szkoda tylko ze bagażnik taki malutki. Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Pomieszanie Micry, QQ, Murano, a tylnie światła na pierwszy rzut oka, jak wyjęte z Volvo C30.

Oj grubo przekombinowali. Tak to jest jak się chce wszystkiego po trochu, a wychodzi TO

 

Mi tu gdzieś się jeszcze zaplątał poprzedni model Infiniti FX35/45. :P Przód z kolei od nowego Forda T-Birda, hehe. ;) Ogólnie to wygląda, jak by był kompletnie pozbawiony stylu. Jak to powiedzieli w pewnym filmie: "Z twarzy podobny zupełnie do nikogo". :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest OLD HOUSE

Witam

 

Rzeczywiście JUKE wygląda jak podążający linią QQ. Ma ten sam dziwny styl, który teraz szokuje, a w końcu się spodoba. Ma w sobie coś. Mnie zastanawia coś innego. Płyta podłogowa ma tą samą wielkość co w NOTESIE, który miejsca w środku ma pod dostatkiem. Podobny jest jednak do QQ, który ma większą płytę podłogową, a miejsca w środku subiektywnie mniej (moim zdaniem jest ciaśniejszy). Pytanie: Jak mały w środku będzie JUKE? Patrząc na wielkość bagażnika chyba bardzo. Ja cierpliwie poczekam na nowego NOTESA w wersji long (coś wielkością jak Verso lub Mazda 5 ).

 

Pozdrawiam

OLD HOUSE

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witam

Odświeżę trochę temat bo coraz więcej Juke na drogach można zobaczyć :P ja dzisiaj zrobiłem ponad 200km i jestem zadowolony z jazdy tym samochodem :D

Link to comment
Share on other sites

Pomieszanie Micry, QQ, Murano, a tylnie światła na pierwszy rzut oka, jak wyjęte z Volvo C30.

Oj grubo przekombinowali. Tak to jest jak się chce wszystkiego po trochu, a wychodzi TO

 

 

Tylne światła jakby wyjęte z 370Z raczej...

 

Jak zobaczyłem że ma mały bagażnik to już go nie chcę. Szkoda bo nie wygląda tak źle. Na pewno ładniejszy od Note/Tiida

 

No faktycznie, Tilda jest tak piękna jak jej nazwa ha, ha, ha.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to juke i inne nowe auta Nissana to za duży kosmos. Wygląd jakoś mi nie leży. Mam nadzieje ze wrócą do produkcji Primery rezygnując z Qashqai'a :).

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie otwierdzam posta powyżej pisanego ...

Miałem bardzo krótką przyjemność gościć w progach Juke'a, sprawdziłem ilość miejsca za kierownicą oraz na tylnej "kanapie" - od razu nasunęła mi się myśl mojego autorstwa " Świat Kurduplki - Wszystko Małe !!!"

 

W podsumowaniu mojej wypowiedzi powiem, iż auto jest nietuzinkowe, może być oryginalnym a być może eleganckim (ale nie na taką skale jak np. A8 od Audi, który w/w model bardzo mi się podoba).

 

Cena - jak przystało na auto segmentu "dziwolongów" a nie np. Polo czy Fiesty.

 

To atuto może być czymś więcej niż tylko autem na zakupy do "Biedronki" czy Lidla (to tak jakby kupić Lexusa LS - byłby obciach jeździć do dyskontu), może być czymś wyjątkowym ale myślę, ze tylko w mniemaniu kobiet. (i to drobnych) czytaj dla krasnali.

 

To są moje wstępne wrażenia podparte chwilową obecnością, nie jazdą.

Edited by B 52
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest violkabytom

Dla dwóch osób miejsca jest w sam raz, wydaje mi się, że nie jest mniej niż w Qashqai'u.

Chyba nie wiesz o czym piszesz.Jechałeś tym autem??? Raczej nie .Ja mam 175 cm wzrostu , ważę ponad 90 kg i nie czuję się w moim JUKE jak "słoń w składzie porcelany".Proponuję na przyszłość nie wypowiadać się na temat ,o którym nie za wiele wiesz.Jedno jest pewne ,auto jest orginalne i przyciąga wzrok 80% osób.Pozdrawiam wszystkich JUKE maniaków.Do zobaczenia na drodze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...