Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Seryjny Pathfinder 2005 2.5dCi i opony M/T


Gość Rastafari29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rastafari29

Witajcie. Poszukuję opon M/T 17" lub 16" (o ile mnie ktoś utwierdzi ze da się założyć felgi 16 do auta z ESP) mogą być nalewki do błotnistego terenu.Problem jest taki że nie wiem jaki rozmiar mogę włożyć bez przeróbek tzn liftu i podcinania. Obecnie mam zimówki 265/65/17 i nic nie obciera.M/T-ki mają potężny bieżnik i tym się martwię że kostki bieżnika wyrwą mi zderzak itd. Myślałem o tych oponach (jest nawet Pathfinder na nich ale nie wiem na jakim rozmiarze): http://www.fedima.pl/submenu/29 . Camo napisałeś że weszły 265/65/16 ale do wersji USA,możesz podać dokładne wymiary felg 16" jakie montują w USA może wejdą do wersji EU ? Znalazłem felgi 16 do Navary i Pathfindera,wszystkie dane zgadzają się z instrukcją do mojego auta lecz nadal nie wiem co z tym ESP,offset jest na 30 tak jak w instrukcji. http://moto.allegro.pl/item919613818_felgi_felga_stalowa_nissan_navara_opony.html .

 

Jeżeli jako starzy wyjadacze macie inne sugestie co do opon i felg to chętnie poczytam.

 

Wiem że Pathfinder to SUV nie terenówka,ale sprawdził się turystycznie oczywiście w Czarnogórze (na seryjnych oponach w których powstały wyrwy)i w tym roku zamierzam go sprawdzić w Rumunii i może Albanii.Dlatego potrzebuje dobrych opon,ponieważ technikę naprawy opony z drutami na wierzchu którą widziałem w wulkanizacji w Montenegro to wydaje mi się że niewielu nawet starych wyjadaczy widziało :)

 

Bardzo proszę o pomoc.

post-17666-1265838878,1938_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Poszukuję opon M/T 17" lub 16" (o ile mnie ktoś utwierdzi ze da się założyć felgi 16 do auta z ESP) mogą być nalewki do błotnistego terenu.Problem jest taki że nie wiem jaki rozmiar mogę włożyć bez przeróbek tzn liftu i podcinania. Obecnie mam zimówki 265/65/17 i nic nie obciera.M/T-ki mają potężny bieżnik i tym się martwię że kostki bieżnika wyrwą mi zderzak itd. Myślałem o tych oponach (jest nawet Pathfinder na nich ale nie wiem na jakim rozmiarze): http://www.fedima.pl/submenu/29 . Camo napisałeś że weszły 265/65/16 ale do wersji USA,możesz podać dokładne wymiary felg 16" jakie montują w USA może wejdą do wersji EU ? Znalazłem felgi 16 do Navary i Pathfindera,wszystkie dane zgadzają się z instrukcją do mojego auta lecz nadal nie wiem co z tym ESP,offset jest na 30 tak jak w instrukcji. http://moto.allegro.pl/item919613818_felgi_felga_stalowa_nissan_navara_opony.html .

 

Jeżeli jako starzy wyjadacze macie inne sugestie co do opon i felg to chętnie poczytam.

 

Wiem że Pathfinder to SUV nie terenówka,ale sprawdził się turystycznie oczywiście w Czarnogórze (na seryjnych oponach w których powstały wyrwy)i w tym roku zamierzam go sprawdzić w Rumunii i może Albanii.Dlatego potrzebuje dobrych opon,ponieważ technikę naprawy opony z drutami na wierzchu którą widziałem w wulkanizacji w Montenegro to wydaje mi się że niewielu nawet starych wyjadaczy widziało :)

 

Bardzo proszę o pomoc.

weszly troche wieksze :): 265/75/16 to praktycznie ten sam rozmiar co 265/70/17 tu mozesz porownac wielkosci: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

mam przykrecone oryginalne chlapacze i przy skrecaniu kola bardzo sie do nich zblizaja, wieksze opony by juz nie weszly.

jak to jest z tym esp i 16-tkami w europejskich wersjach to nie mam pojecia. ja mam faktycznie berdzo malo miejsca nad zaciskami (nawet na tylnich kołach), ale 16 mialem fabrycznie wiec widocznie tak ma byc :)

nie znam dokladnych wymiarow felg.

postaram sie sprawdzic czy mam takie dane w instrukcji.

widzialem na allegro takie aluminiowe 16tki, mozesz zapytac sprzedawce o wewnetrzna srednice.

stalowe 16 raczej maja wiecej luzu.

zobacz jake masz kolo zapasowe ja mialem wlasnie taka stalowa 16-tke

post-21294-1265884352,3341_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślałem że to samochód terenowy no bo poco w suwie np sztywno zapinany napęd lub blokada mostu ? pewnie po to żeby było łatwiej podjechać pod krawężnik:devil:

opony jeśli masz 17stki wejdą ci 265 70 17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślałem że to samochód terenowy no bo poco w suwie np sztywno zapinany napęd lub blokada mostu ?

 

lol - ja tak z ciekawosci, pathfinder ma blokade mostu ? i co znaczy na sztywno zapinany naped ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w navarze to wszystko jest

 

co według ciebie jest terenówką czyżby małe gówno o wadze ok 1 tony taplające się w rzadkim błocie bo lepszy na takie warunki jest poduszkowiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w navarze to wszystko jest

 

ale blokada czy lsd ?

 

z przodu jak rozumiem wahacze ? jesli tak to jest to delikatne jak prasowany ryz :D nie polecam ulezdzania :)

 

co według ciebie jest terenówką czyżby małe gówno o wadze ok 1 tony taplające się w rzadkim błocie

 

jak dla mnie musza byc 2 mosty i masa kolo 2 ton :D reszta jak napisales :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam blokadę LSD występuje w ubogich wersjach co do mostu to słaba sterowalność na asfalcie ( kolumnowa przekładnia kierownicza ) w terenie podczas szybkiej jazdy kiepska amortyzacja ogółem przeżytek jedyny plus to troszeczkę większy prześwit hummer też niema mostów a jest to samochód terenowy .Nazywać auto terenowe suvem to tak jak by motocykl nazwać skuterem tylko dla tego że ma dwa koła

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz w obecnych czasach okreslenie terenowka bardzo sie rozjechalo, dla mnie terenowka zawsze miala miec stalowe zderzaki, dwa mosty, blokade i jechac. Obecne "terenowki" napchane zawodzaca elektronika, kruchymi zderzakami i z pekajacymi wahaczami nie sa tym co kiedys :)

ja mam terrano i nie traktuje go jako terenowki, wiem co potrafi a czego nie i dlatego biore na to auto duza poprawke jak mam gdzies wjechac.

 

a co do LSD to nie jest blokada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłożę ci to jak krowie na miedzy do navary montowane są dwa rodzaje mostów pierwszy ma mechaniczno elektryczną blokadę załączaną włącznikiem wewnątrz kabiny a drugi zakładany w uboższych wersjach ma lsd

więc proponuję trzymać się tematu bo navara czy pathfinder była i będzie autem terenowym mimo plastikowych zderzaków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc proponuję trzymać się tematu bo navara czy pathfinder była i będzie autem terenowym mimo plastikowych zderzaków

 

jesli urazilem wlasciciela terenowki to przepraszam :)

 

zawezme sie jednak i powiem ze lsd nie jest blokada ;) (niektore patrole tez mialy lsd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie napisałem że mam LSD tylko że mam blokada powinienem postawić kropkę po napisaniu ( ja mam blokadę ) specjalnie dla ciebie abyś mógł zrozumieć tekst :devil: LSD to mechanizm o ograniczonym poślizgu I NIE JEST BLOKADĄ WIEM O TYM DOSKONALE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale blokada czy lsd ?

 

z przodu jak rozumiem wahacze ? jesli tak to jest to delikatne jak prasowany ryz :D nie polecam ulezdzania :)

 

 

 

jak dla mnie musza byc 2 mosty i masa kolo 2 ton :D reszta jak napisales :)

 

moim zdaniem pathfinder to samochod terenowy

 

http://www.youtube.com/watch?v=6U9QoUh44vw

http://www.youtube.com/watch?v=vqB4RuqKqQg&feature=related

 

jesli dobrze pamietam, przeswit seryjnego pathfindera to 254mm a seryjny patrol ma tylko 210mm :blink: ,ale glebokosc brodzenia pathfinder ma juz mniejsza o 10cm(600mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ja nie napisałem że mam LSD tylko że mam blokada powinienem postawić kropkę po napisaniu ( ja mam blokadę ) specjalnie dla ciebie abyś mógł zrozumieć tekst :devil: LSD to mechanizm o ograniczonym poślizgu I NIE JEST BLOKADĄ WIEM O TYM DOSKONALE

 

Hej, kolega chyba na siłę próbował pochwalić się wiedzą a Ty się denerwujesz. Powinieneś zapytać czymże takim jest to LSD jeśli nie blokadą? :whistle: Kolega miałby szansę napisać elaborat i poczuć się spełniony.

A co do tego co jest terenówką a co nią nie jest, powiem od siebie - konsumenci oczekują więc producenci oferują zabawki takie jak Path. Coraz mniej jest terenów do upalania stąd starania konstruktorów idą w innym kierunku. Nie wyobrażacie sobie chyba, że koncerny samochodowe będą budować auta dla niszy narwańców, którzy orzą koleiny mostami zdejmując przy tym wszystkie fabryczne "przydaśki" z karoserii. Chyba sprzedam K260 smile.gif

Path jest świetnym wozem terenowawym i nikt nie oczekuje, mam nadzieję, że będzie hardmadafaka ofrołderem. Auto naprawdę fajne jeśli wiedzieć jak go traktować. Gwarantuję, że potrafi więcej niż wjazd na miejski krawężnik. Prześmiewcom tego terowawego samochodu współczuję braku zrozumienia dla większości normalnych użytkowników. Sugeruję szersze traktowanie tematu.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez shelter_kc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...