Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] termostat 2.2DI


Gość Grzech
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś w trasie padł mi termostat. Objawy: brak ogrzewania, wskazówka temperatury pod czerwone - niestabilnie, czasem spadała do normalnej by znowu uciekać pod czerwone.

Pewnie trzeba go wymienić. Może mnie ktoś oświecić gdzie on się znajduje pod maską (fotka mile widziana:))?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś w trasie padł mi termostat. Objawy: brak ogrzewania, wskazówka temperatury pod czerwone - niestabilnie, czasem spadała do normalnej by znowu uciekać pod czerwone.

Pewnie trzeba go wymienić. Może mnie ktoś oświecić gdzie on się znajduje pod maską (fotka mile widziana:))?

 

A płyn jest w zbiorniczku?

Mi to bardziej wygląda na zapowietrzony układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Według rysunku termostat powinien być tutaj:

post-12151-1266139015,0033_thumb.jpg

 

Tutaj masz co i jak powinno być złożone:

post-12151-1266139022,0345_thumb.jpg

 

Mam nadzieję, że rysunki będą pomocne.

Edytowane przez KamRut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam nadzieję, że rysunki będą pomocne.

 

Dzięki wielkie.

A czy jest sens wykręcić i sprawdzić, czy coś mechanicznie się nie odgięło - czy coś?

Płyn po wykręceniu zlatuje?

A powyższe objawy mogą być też skutkiem uszkodzenia pompy wody?

 

Dzięki wielkie.

A czy jest sens wykręcić i sprawdzić, czy coś mechanicznie się nie odgięło - czy coś?

Płyn po wykręceniu zlatuje?

A powyższe objawy mogą być też skutkiem uszkodzenia pompy wody?

 

Dziś po 5km wskazówka temp doszła do połowy i się zatrzymała (ogrzewania brak)

potem jeszcze 5 km i autko postało godzinę i po godzinie stania wskazówka nadal była

w tym miejscu. Kolejne 10 km, wskazówka nadal w połowie wentylatory chłodnicy na pełnych

obrotach, oba grube węże zimne. Płyn w normie i trzyma poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to na 100% jest to termostat bo termostat powinien puszczac plyn do nagrzewnicy a z tego co wynika nie puszcza.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj ten termostat zanim przegrzejesz porządnie auto, bo z małej dupereli może powstac porządna awaria. I to całkiem łatwo.

 

Nie jest taki drogi, żeby bawić się w ewentualne naprawianie starego. (który i tak nie jest w żden sposób pogięty, tylko zwyczajnie się zacina).

 

Powiem tak.

Taka jazda zaciętym termostatem jest na tyle ryzykowna, że jeśli chcesz tym autem pojechac do sklepu dalej niż jakieś 2-3km (lub jeszcze gdzieś pojeździć), to ja bym wykręcił ten termostat i jeździł bez. 100 razy bezpieczniej.

 

Kup werneta albo polską merę.

Wahlery ostatnio dość szybko padają.

 

z tego co piszesz to na 100% jest to termostat bo termostat powinien puszczac plyn do nagrzewnicy a z tego co wynika nie puszcza.

 

 

Własnie nie!

Termostat puszcza płyn na duży obieg. Nagrzewnica jest w małym obiegu, wiec nie potrzebuje otwartego termostatu, żeby przepływał przez nią ciepły płyn.

Sam pomyśl. Kiedy leci ci ciepłe powietrze z kratek? Dopiero jak silnik osiągnie temperaturę roboczą, czy może trochę szybciej? :rofl:

 

PS

Cala sytuacja jest trochę dziwna i nie jest do końca pewne, że wymiana termostatu ją załatwi.

Ale warto spróbować.

Być może to pompa, ale one chyba tak łatwo nie padają :huh:

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS

Cala sytuacja jest trochę dziwna i nie jest do końca pewne, że wymiana termostatu ją załatwi.

Ale warto spróbować.

Być może to pompa, ale one chyba tak łatwo nie padają :huh:

 

Termostat wymieniony a ogrzewania nadal nie ma :(((

Auto nagrzane do normalnej temp. a gumowe rury, ta z lewej i ta na dole chłodnicy z prawej - zimne.

Można jakoś sprawdzić, czy płyn w ogóle krąży w układzie podczas pracy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, czy przy wymianie termostatu trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia?

chciałbym sam to zrobić a nie jestem pewien o ewentualnych skutkach tego czynu :).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze nie ma ogrzewania w samochodzie moze rownie dobrze byc skutkiem tego, ze cos nie tak jest z nagrzewnica, moze po prostu nie dzialac i temu nie grzeje Ci we wnetrzu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sprawdź linkę do otwierania i zamykania nagrzewnicy, jest przymocowana do pokrętła regulacji temperatury (żeby się tam dostać musisz wyjąć radio jest opisane na forum jak to zrobić)

Mi linka zablokowała się w pozycji MAX i miałem cały czas w lecie ogrzewanie na MAXA, może u Ciebie jest podobnie tylko w pozycji min.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...