Gość ToMmek Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Witam, przy zakupie Terrano II w radiu znajdowała się jakaś płyta, której nie da wyciągnąć i trzeba rozebrać radio, mógłby mi ktoś powiedzieć jak to zrobić? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Witam Dotyczy Nissana Terrano 2 2.7 TDI z 2000r i radia które chciałbym wymienić. Proszę o informację czy jak pozbędę się oryginalnego radia Nissana, wielkość 2 Din (zdjęcie poniżej) i przeniosę przycisk włączania świateł awaryjnych w inne miejsce to czy będzie to zgodne z warunkami homologacji i nie będzie problemów przy rejestracji? Mam pomysł taki, aby wykorzystać do tego celu tą szufladkę na kubki. Poszukałbym oryginalny włącznik tylko z innego samochodu, aby był niższy. Musi być chyba podświetlany i są chyba jakoś jednolicie oznaczane. Może ktoś wymieniał całą konsolę na wersję wcześniejszą z miejscem na radio o wielkości 1 Din i rzędem 2 przycisków oraz szufladką pośrodku nimi na kubek? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Generalnie czy można w ogóle przenieść w inne miejsce ten przycisk. Problem następny to taki, że na oryginalnym radiu jest oznaczenie NATS, czyli czy jest ono niezbędne czy nie do normalnego funkcjonowania samochodu? Proszę wszystkich którzy przerabiali ten temat o jakieś wskazówki i uwagi. Może trzeba to sobie wybić z głowy i pozostać przy transmiterze FM? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 (edytowane) Witaj Kolego! Owego czasu ten sam problem miał Kolega " dmowskiego fans ", on też wziął się za przeróbkę i coś już na ten temat wie. Sprawdź jego wcześniejsze tematy bo chyba coś o tym wspominał na forum ale dużo wiadomości raczej tu nie będzie. Ja korespondowałem z nim pod koniec lata 2009 i bardzo był zaangażowany w tę przeróbkę. Szukał też przełącznika świateł awaryjnych od Primery aby taki założyć. Szukałem dla niego po auto-złomach tego przełącznika ale nigdzie nie było - z tymi przełącznikami jest też dość duży problem bo podobno są dość awaryjne, a w serwisach to sam wiesz. Napisz do niego może wymienicie się doświadczeniami w tym temacie i będziesz miał łatwiejszą drogę przez mękę. Od dłuższego czasu nie widzę jego aktywności na forum. W razie potrzeby pisz, zawsze chętnie odpowiem. Andrzej Edytowane 23 Lutego 2010 przez azm-61 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 (edytowane) Witam Dzięki azm-61 za reakcję. Widzę, że z tym radiem to może być spory problem. Z tym NATS'em też może być zagadka. Później, jak już uporam się z innymi problemami (sporadycznie silnik jeszcze nie pracuje tak jakbym chciał) to przyjrzę się ewentualnie możliwości zmiany konsoli. Jak kupowałem auto to w komplecie z nim dostałem właśnie górną część konsoli, ponieważ poprzedniemu użytkownikowi (włochowi) rozsypały się (wyleciały) te poziome i pionowe elementy sterujące centralnym nawiewem. Dał mi dodatkową konsolę (właśnie z miejscem na radio 1 Din) abym sobie przełożył (elementy nawiewu). W tej chwili, w samochodzie mam kwadratowe dziury. Co do konsol to wydaje mi się, że jednak trochę się różnią, poza tym są w innym kolorze. Przy okazji wymiany tej "żaluzji" sprawdzę możliwość ewentualnej wymiany konsoli. Jeżeli nikt tego nie ćwiczył to daję sobie spokój. W radiu które mam w aucie, zacięła się kaseta i radio zgłaszało błąd "Tape error" poza tym nie chciało się wyłączyć i spaliło bezpiecznik w komorze silnika, więc z pomocą wkrętaka dokonałem operacji usunięcia wadliwego narządu (mechanizm kasety) i teraz działa ale jest irytujące, bo błąd dalej pokazuje i piszczy przy okazji, ale później już jest ok. Radio plus transmiter FM za parę złotych z pilotem jest wystarczające, na razie. Tak więc czasowo odpuszczam, jak coś wykombinuję to się pochwalę. Pozdrawiam, szczególnie "Toruń" Nowe informacje - 27-02-2010 Witam Tak na zakończenie tematu, napiszę parę informacji, może komuś się przyda. Okazało się, że podczas zgłaszania błędu "Tape error" radio pomimo wyłączenia go wcale się nie wyłącza! Pobiera nadal prąd z akumulatora. Skutkiem tego podczas 2 dniowego postoju zamiast pokręcić rozrusznikiem, pokręcił tylko licznikiem i obrotomierzem, wydał dźwięk i to było na tyle. Doraźnie problem usunąłem w ten sposób, że wstawiłem przekaźnik, którego cewka zasilana jest z przewodu na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce (prąd z bezpiecznika 10A w kabinie) a styki umożliwiają przepływ prądu (bezpiecznik 15A z komory silnika) do głównego zasilania radia. Efekt jest taki, że radio pamięta wszystkie nastawy a po wyjęciu kluczyka jest całkowicie odłączone od zasilania. I przy okazji rozwiązałem swój problem z wymianą radia. Do wyjęcia najlepiej użyć 2 gwoździ ok 6cm długości, tępo zakończonych, które wsuwamy w otwory na płycie czołowej radia i pociągając za otwór na kasetę wyciągamy radio. Po wyjęciu radia na ściance tylnej mamy cztery gniazda, 1 do zasilania, głośników, podświetlenia, wyjście do NATS oraz wejście z czujnika prędkości samochodu, 2 do zabudowanego w płycie czołowej włącznika świateł awaryjnych, 3 do zmieniarki CD oraz 4 do sterowania z kierownicy. Ja u siebie po wyjęciu radia z gniazda konsoli nad blaszaną szufladą po której wjeżdża radio do środka mam ściankę (niewidoczną, bo przykrywa je radio, na wysokości wyświetlacza) z wyciętym prostokątnym otworem. Otwór ten idealnie pasuje do osobnego wyłącznika świateł awaryjnych z konsoli starszego typu (z gniazdem na radio 1Din). Konsolę tę starszą też mam (dostałem od sprzedawcy), bo z niej muszę pobrać tą żaluzję do sterowania nadmuchem i przy okazji mam też ten włącznik (w załączniku widok starszej konsoli z osobnym przyciskiem oraz samego włącznika). Więc ja już mam problem rozwiązany. Do wyłącznika wystarczy podłączyć (można też i przylutować na stałe) przewody ze złącza 2 od radia i po kłopocie. Mamy nowe radio i oryginalny Nissan'a wyłącznik (pod wyłącznik musimy dać jakąś płytkę na całą szerokość gniazda). To jest eleganckie rozwiązanie, miałem też inny pomysł. Jeżeli zdecydujemy się stare radio całkowicie poświęcić pomyślałem, że można by przeciąć je powyżej tego włącznika (z przyciskami od 1 do 6 włącznie) i po przylutowaniu kabli od wewnątrz, wstawić nad nowym radiem u góry. To jest rozwiązanie hardkorowe ale też jest wyjściem (ja mam uszkodzone radio, więc długo bym się nie zastanawiał). Pozdrawiam Edytowane 3 Marca 2010 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artih Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witam. Odświeżę temat gdyż przymierzam się do zakupu Terrano II (2000r.). Czy ktoś montował u siebie nowe radio 2DIN ? Zastanawia mnie, czy będzie pasowało do budowy konsoli radio 2DIN z nawigacją ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Witam. Odświeżę temat gdyż przymierzam się do zakupu Terrano II (2000r.). Czy ktoś montował u siebie nowe radio 2DIN ? Zastanawia mnie, czy będzie pasowało do budowy konsoli radio 2DIN z nawigacją ? czesc z wymiana radia nie ma wiekszego problemu NATS zamontowany jest po to aby orginalnego radia nie krasc ponieważ komunikuje sie z ecu auta ale dla chcacego Nissan model auta; wszystkie po 2000 roku model radia: CT-138 (Clarion PP-1675T) CT-098 (PN-1628M-N), Mid-Line (Blaupunkt BP9345) i inne styksygnał1ILL - podświetlenie2tel mute3+12V ACC4SPEED5IMMOBI6ANT7głośnik RR-8REM-A(CL) Awaryjne (BP)9REM-B(CL)10REM-B(CL) Awaryjne (BP)11GND - masa12+12V BATT13głośnik FL-14głośnik FL+15głośnik RL+16głośnik RL-17głośnik FR-18głośnik FR+19głośnik RR+20masa pilota (BP)21pilot VOL- SEEK- PRESET+(BP)22pilot VOL+ SEEK+ SRC(BP)23-24nc - wolneNumeracja umowna. Opis na podstawie radia Clariona z Nissana Almera (CL) i Blaupunkta (BP). Radio jest zabezpieczone systemem NATS (Nissan Anti Theft System), który oprócz kodowania ma połączenie z komputerem pokładowym samochodu (złącze IMMOBI). W Blaupunkcie był dodatkowo włącznik świateł awaryjnych zwierający styki 8 i 10. macie tu rozpiske tylko czytać numerki ze zrozumieniem Daniel Nowy Microsoft Word Document _2_.pdf czesc z wymiana radia nie ma wiekszego problemu NATS zamontowany jest po to aby orginalnego radia nie krasc ponieważ komunikuje sie z ecu auta ale dla chcacego Nissan model auta; wszystkie po 2000 roku model radia: CT-138 (Clarion PP-1675T) CT-098 (PN-1628M-N), Mid-Line (Blaupunkt BP9345) i inne styksygnał1ILL - podświetlenie2tel mute3+12V ACC4SPEED5IMMOBI6ANT7głośnik RR-8REM-A(CL) Awaryjne (BP)9REM-B(CL)10REM-B(CL) Awaryjne (BP)11GND - masa12+12V BATT13głośnik FL-14głośnik FL+15głośnik RL+16głośnik RL-17głośnik FR-18głośnik FR+19głośnik RR+20masa pilota (BP)21pilot VOL- SEEK- PRESET+(BP)22pilot VOL+ SEEK+ SRC(BP)23-24nc - wolneNumeracja umowna. Opis na podstawie radia Clariona z Nissana Almera (CL) i Blaupunkta (BP). Radio jest zabezpieczone systemem NATS (Nissan Anti Theft System), który oprócz kodowania ma połączenie z komputerem pokładowym samochodu (złącze IMMOBI). W Blaupunkcie był dodatkowo włącznik świateł awaryjnych zwierający styki 8 i 10. macie tu rozpiske tylko czytać numerki ze zrozumieniem Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artih Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Ślicznie dziękuję za rozpiskę. Planuję wrzucić coś takiego: http://allegro.pl/nawigacja-2din-xtrons-td717g-gps-dvd-divx-usb-sd-i1666195389.html . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Ślicznie dziękuję za rozpiskę. Planuję wrzucić coś takiego: http://allegro.pl/na...1666195389.html . niooo fajne Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majer2004 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Witam, odświeżę temat bo właśnie borykam się z radiem w moim Terrano 2 i bardzo proszę o pomoc. Problem w tym iż ktoś "wyciął" dziurę w starym panelu Blaupunkt BP9349 i wsunął zwykłe radio, co zaowocowało usunięciem świateł awaryjnych itd. czy teraz jak zakupię oryginalne radio z innego auta, po założeniu będzie działało, czy immo będzie blokował jego uruchomienie ?? Drugim problemem jest oryginalna kostka, z której wyciągnięto kable i teraz nie wiem jakie do czego idą, zlokalizowałem tylko zasilania, masę, illumination i głośniki, nie wiem gdzie umieścić resztę kabli i jak rozpoznać, może ktoś ma zdjęcie oryginalnej kostki i kolorów kabli ?? Pozdrawiam Damian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Widzę że temat pokryty rocznym kurzem. Mam takie samo radio jak piotr323f Radio.jpg niestety trochę wyświetlacz szwankuje już jednak zakres FM dobrze odbiera. Zastanawiam się czy radio ma możliwość podpięcia urządzenia zewnętrznego lub czytnika pamięci tak jak to jest w samochodach VW zamiast zmieniarki czytnik usb. ktoś próbował tak zachachmęcić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Są transmitery . Taki odtwarzacz mp3 wysyłający po fm do radia :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Transmitera FM używałem w Landku i kilku innych autkach nie jest to wyjście najlepsze ale coż jeżeli nie będzie wyjścia to poszukam dobrego transmitera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 http://www.nokaut.pl/transmitery-samochodowe/transmiter-fm-mp3-sd-usb-eq-bluetooth-zestaw-glosnomowiacy-+2-piloty-pilot-na-kierownice-bf-808-1efb81f2029333a3cf225d89b7264709.html#pid=94104&cid=6007 Miałem podobny do tego tylko bez sztywnego łącza z zapalniczka. Przykleilem do deski i działał ok :-) Te że sztywnym łączem potrafią wylatac na wybojach :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wa-fel Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 (edytowane) Witam. Ja poradziłem sobie w taki sposób: PRZEŁĄCZNIK AWARYJNYCH - NISSAN TERRANO II 02-06 - koszt 40 zł. Ramka radiowa Nissan Primera 2000-> 20zł. Szlifierka kątowa z cienką tarczą. Wkrętarka z wiertłem 5mm. Dwie śruby m5 około 4 cm długie z nakrętkami i podkładkami, oraz 2 tulejki około 2 cm jako dystanse. Efekt końcowy taki jak na foto w załączniku. Edytowane 31 Stycznia 2015 przez lemmy69 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Witam. Ja poradziłem sobie w taki sposób: PRZEŁACZNIK AWARYJNYCH - NISSAN TERRANO II 02-06 - koszt 40 zł. Ramka radiowa Nissan Primera 2000-> 20zł. Szlifierka kontowa z cięką tarczą. Wkrętarka z wirtłem 5mm. Dwie śróby m5 około 4 cm długie z nakrętkami i podkładkami, oraz 2 tulejki około 2 cm jako dystanse. Efekt końcowy taki jak na foto w załączniku. radio_terrano2.jpgem Dzięki za fotkę, mam ten sam problem i zrobię dokładnie tak jak ty. Fajnie pomyślane, sam o tym myślałem ale nie byłem pewien że to się uda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Fajnie Ci to wyszło.. Ja sie właśnie borykam z wymianą radia 2din na zwykłe 1din.. Maskownice sam zrobiłem (ramkę) po trudach i znoju zamontowałem narazie zakupiony włącznik awaryjnych zeby wyglądało jak u kolegi.. Teraz jeszcze musze wyciąć dziure na radio... ale to jak będe miał adapter do kostki o oryginalnego radia z 2din do 1 din.. Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Janusz87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Ramek oryginalnych nie da się kupić? Oryginalnie mam 1DIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Witam Da sie kupić oryginalną ramke 2 din na 1 din ale kosztują kupe kasy sama ramka od 200-300 zł + włącznik awaryjnych co przeważnie kosztuje 30-50 zł więc suma sumaru koszt wyjdzie dość spory.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Tylko po co zmieniać 2 Din na 1Din ? Tanie, nowe jednak "niemarkowe" radio 2Din kosztuje ok 200zł , a markowe np. JVC 400zł więc po co kombinować ze zmianami ramek itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Po co??? Dobre pytanie.. A więc po to ze oryginalne radio jest ogólnie słabe, chodzi tu o łapanie fal itp itd poza tym co ono oferuje nie ma usb a i lubi sie w zmieniarce płyta zaciąć i tylko łyka łyka i ERROR więc zamiast kupić nową zmieniarke albo transmiter z którym trzena sie troche uzerac to lepiej zainwestować w dobre radio.. Ja miałem juz radio z poprzedniego samochodu więc nie musiałem kupować i stwierdziłem ze zainwestuje i zmienie kupiłem włącznik awaryjnych koszt 17 zł i kable (adapter) do radia zeby założyć 1din koszt 12 zł z przesyłką i trochę chęci narzędzi itp i jest.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Nie pytałem po co zmieniać ori radio na inne lecz po co kombinować ze zmianą rozmiaru radia Jeśli Ty miałeś już jakieś tam radio , to OK ale sama zmiana ramki i potem dokupienie radia 1Din mija się z finansowym sensem takiej inwestycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 No tak w sumie.. Racja.. Chyba że ktoś faktycznie ma kasę i chce coś ulepszyć aż nad to np jakąś tuba wzmacniacz itp.. Ja prostu zmienie dla własnej wygody bez jakichś udziwnień i jak najtańszym kosztem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Zabrałem się za wymianę radia Dziś wyprułem oryginalne stare radio a jutro będę docinał ramkę z dodatkowymi włącznikami z Almery Teraz jeszcze muszę zmówić sobie kostkę DIN-ową do radia i coś pomyśleć nad kostką do świateł awaryjnych Dziś trochę miałem wolnego czasu więc zabrałem się do roboty. Kupiłem sobie panel z Almery Trochę cięcia piłowania i wyszło tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 A odwrotnie gdybyś go wstawił ? Ten odcięty dół trochę straszy D..a, na opak to znowu klawisze by wystawały chyba musi tak zostać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Zdjęcie z środka auta zostało tylko przyłożone. Jak tylko przyjdzie do mnie kostka ISO będzie montowana ramka dodatkowa na dwa wkręty. Jeżeli chodzi o miejsce to jest go sporo, można przełączniki zamontować na dole lub na górze jednak w dolnej pozycji radio będzie leżało na półce i będzie stabilne. Zastanawiam się czy są dostępne krótkie przełączniki które będą pasować do ramki. te które posiadam są mega długie. Jak będę montować radio to strzele fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.