Gość wojtaszek Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 witam czm moze byc spowodowana glosna praca zimnego silnika mikra k11 po rozgrzaniu silnika czyli po przejechaniu okolo 5 km ustepuje silnik pracuje cichutenko dzieki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Kolego, sprecyzuj swój problem. Co rozumiesz pod pojęciem głośna praca ??? (zgrzyty, piski, stuki, terkotanie, itp.) Napisz z której części silnika dobiegają te odgłosy - to chyba jesteś w stanie zlokalizować :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtaszek Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) Kolego, sprecyzuj swój problem. Co rozumiesz pod pojęciem głośna praca ??? (zgrzyty, piski, stuki, terkotanie, itp.) Napisz z której części silnika dobiegają te odgłosy - to chyba jesteś w stanie zlokalizować :-D witam w nawiazaniu do tej glosnej pracy silnika to jest podobne to terkotania w okolcach rozrzadu jednak po rozgrzaniu silnika ustepuje,silnik jast po wymianie oleju wlalem 10W 40 na jakim pracowal wczesniej to nie wiem auto jest przywiezine z austri wczesniej niezwrocilem uwagi lub tego problemu nie bylo Edytowane 17 Lutego 2010 przez wojtaszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Jaki przebieg?? /prawdopodobnie siada ci rozrząd.../ Tu masz procedurę diagnostyczną i co z tym dalej zrobić (wer. anglojęzyczna) Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtaszek Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) Jaki przebieg?? /prawdopodobnie siada ci rozrząd.../ Tu masz procedurę diagnostyczną i co z tym dalej zrobić (wer. anglojęzyczna) Powodzenia. przebieg to 186 tys. czy to jest grozne na chwile obecna , a moze to byc tylko sprawa napinacza jezeli on jest hydrauliczny to jakosc-gestosc oleju ma znaczenie tak sobie kalkuluje ze po rozgrzaniu silnika olej sie rozrzedza prosze o opinie dzieki pozdrawiam Edytowane 17 Lutego 2010 przez wojtaszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Kolego, ja wymieniałem swój rorząd po 136 tys. Dzisiaj jest cichutko jak makiem zasiał. Cóż, ten silnik tak ma.... Oczywiście łańcuch (a właściwie to dwa) nie strzeli ci nagle z nienacka, ale lepiej przygotuj się na wydatki. Musisz skalkulować: - kompletny rorząd (koła, napinacze, ślizgi, 2 łańcuchy) to koszt ok. 640 (ja tyle dałem 2 lata temu) - robocizna: albo dłubiesz sam (oj...) albo 400-500 pln - nowy silnik: od 400 pln (ale nie masz gwarancji czy rozrząd jest zdrowy)+przekładka Wniosek: wykonaj balance test i pomiar komprasji sprężania plus odpowiedz sobie na pytanie czy żre ci olej. Jeżeli wyniki diagnostyki silnika będą ok, to lepiej zmień rozrząd i chulaj kolejne 100tys. P.S. Ja też używam 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtaszek Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Kolego, ja wymieniałem swój rorząd po 136 tys. Dzisiaj jest cichutko jak makiem zasiał. Cóż, ten silnik tak ma.... Oczywiście łańcuch (a właściwie to dwa) nie strzeli ci nagle z nienacka, ale lepiej przygotuj się na wydatki. Musisz skalkulować: - kompletny rorząd (koła, napinacze, ślizgi, 2 łańcuchy) to koszt ok. 640 (ja tyle dałem 2 lata temu) - robocizna: albo dłubiesz sam (oj...) albo 400-500 pln - nowy silnik: od 400 pln (ale nie masz gwarancji czy rozrząd jest zdrowy)+przekładka Wniosek: wykonaj balance test i pomiar komprasji sprężania plus odpowiedz sobie na pytanie czy żre ci olej. Jeżeli wyniki diagnostyki silnika będą ok, to lepiej zmień rozrząd i chulaj kolejne 100tys. P.S. Ja też używam 10W40 jaszcze jedno pytanko czy to niema cos wspolnego z alternatorem poniewaz jak wlacze wszystkie swiatla to hals wzrasta jak rowniez przy wiekszch obrotach silnika jakby byl mniej slyszalny pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) jaszcze jedno pytanko czy to niema cos wspolnego z alternatorem poniewaz jak wlacze wszystkie swiatla to hals wzrasta jak rowniez przy wiekszch obrotach silnika jakby byl mniej slyszalny pozdrawiam dostałeś bardzo precyzyjną odpowiedź powyżej a alternator zostaw w spokoju .jak włączasz odbiorniki rosną obroty silnika więc i hałas rośnie.po drugie co ma wspólnego rozgrzanie silnika z alternatorem??a przecież ci cichnie hałas.reasumując wszystko wskazuje na rozrząd.jeśli nie ma problemów z odpalaniem śmiało możesz jeszcze kulać tyle że pomału zbieraj kasę na wymianę(nie spiesz się)znam osobiście tylko 1 przypadek że łańcuch rozrządu strzelił ale to było bmw. najpierw problemy z odpalaniem i.t.p.co do oleju to ważna jest lepkość-nie lubi zbyt "rzadkich".wybrałeś odpowiedni-10w i łańcuch też nie lubi obciążania na niskich obrotach. Edytowane 17 Lutego 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtaszek Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 dostałeś bardzo precyzyjną odpowiedź powyżej a alternator zostaw w spokoju .jak włączasz odbiorniki rosną obroty silnika więc i hałas rośnie.po drugie co ma wspólnego rozgrzanie silnika z alternatorem??a przecież ci cichnie hałas.reasumując wszystko wskazuje na rozrząd.jeśli nie ma problemów z odpalaniem śmiało możesz jeszcze kulać tyle że pomału zbieraj kasę na wymianę(nie spiesz się)znam osobiście tylko 1 przypadek że łańcuch rozrządu strzelił ale to było bmw. najpierw problemy z odpalaniem i.t.p.co do oleju to ważna jest lepkość-nie lubi zbyt "rzadkich".wybrałeś odpowiedni-10w i łańcuch też nie lubi obciążania na niskich obrotach. witam i dzekuje za cenne rady ale rozwaz sprawe napinaczy lancucha rozrzadu czy aby ktory z nich byl awaryjny a mam jeszcze takie pytanie czy po odkreceniu pokrywy na boku silnika od strony rorzadu mozna ocenic stan lancuchow i pozostale elementy rozrzadu dzieki za porade pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiktores Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 tez mam tak silnim pracuje mi glosno na zimnym jestb taki dziwny metaliczny dzwiek przerywany przy schodzeniu z obrotoiw. taki dzyn dzyn dzyn malejocy, ale podejzrzewam lozysko pompy wodnej czy ktos mial taki przypadek.Moja micra kosztowala 300 funtow jezdze juz nia okolo8 miesiecy nie zamierzam wydawac kolejnych 400 na rozrzad moze to tylko to lozysko ktos mial podobnyproblem z glosna praca???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.