Guest mwasilewski Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 (edited) witam wszystkich forumowiczów nieweim jak działa i do czego słuzy przycisk on/off stabi i blokada diff. w patrolu 3.0 Di 2000r (krótki) Kiedy używać? Co to jest? Do czego słuzy? Edited February 14, 2010 by mati4x4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazimierz44 Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 witam wszystkich forumowiczów nieweim jak działa i do czego słuzy przycisk on/off stabi i blokada diff. w patrolu 3.0 Di 2000r (krótki) Kiedy używać? Co to jest? Do czego słuzy? Stabi on off można powiedzieć że odłącza stabilizatory i pozwala mostom na większy skok. Powinno sie to włączać pokonując np rowy gdy koła stracą przyczepność w normalnym terenie jeździsz na wyłączonym. Blokada mechanizmu różnicowego - używasz tylko na luźnej nawieszchni tak jak 4x4 nigdy na asfalcie. Blokując tylny most koła obracają się ciągle ze stałą prędkościa!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mwasilewski Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niebora Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 witam wszystkich forumowiczów nieweim jak działa i do czego słuzy przycisk on/off stabi i blokada diff. w patrolu 3.0 Di 2000r (krótki) Kiedy używać? Co to jest? Do czego słuzy? "Stabi on/of" to wyłącznik sterewanego elektromagnetycznie stabilizatora tylnego mostu. Stabilizator stabilizuje tylny most podczas jazdy szosowej, zapobiegając przechyłom. Zgodnie z instrukcją należy wyłączać go podczas jazdy w terenie, gdzie most pracuje dopasowując się do terenu. Nie odłączanie stabilizatora powoduje jego szybsze zużycie więc należy o tym pamiętać. Koszt nowego to chyba ze trzy tysiące. "Diff" to blokada mostu tylnego. Zgodnie z instrukcją należy używać jej tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy samochód nie poradzi sobie bez blokady. Należy też pamiętać o ręcznym przestawieniu położeń "Freilaufnaben" w kołach przednich, gdy wjeżdżamy w trudny teren. W położeniu "auto" mogą ulec uszkodzeniu podczas "bujania" pojazdu np. po ugrzęźnięciu w błocie. Polecam zdobyć i przeczytac instrukcję, ponieważ większość awarii następuje na skutek niewłaściwego użytkowania a naprawy są bardzo drogie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mwasilewski Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 dzięki za poamoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thjornin Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 dzięki za poamoc Witam wszystkich forumowiczow,mam pytanie dotyczace kontrolki Stabi off/on ,czy powinna sie swiecic na wyswietlaczu?,bo u mnie niestety nic sie nie dzieje i co moze byc przyczyna .Dziekuje za odpowiedz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian 10 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 To jest bardzo upierdliwe , najprościej to wymontować . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sensson Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 U mnie po zapięciu Diff Lock na Desce miga Diff Lock i ABS Czy tak powinno być ? Tzn, że blokada jest zapięta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saydack Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Jeżeli miga to znaczy że się zapina dopiero - powinna świecić, a abs nie powinien w ogóle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNAKE4X4 Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 diff lock nie zapnie się w trybie 2H, musi być załączony napęd na 4 koła, kontrolka diff locka po zapięciu blokady powinna świecić na stałe, może się włączyć dopiero po przejechaniu paru metrów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.