camo Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 mam pytanie odnosnie kontroli trakcji w pathfinderze. mam wersje amerykanska i ESP nazywa sie u mnie VDC - Vehicle Dynamic Control. moze ktos wie czy te systemy roznią sie czyms poza nazwą? po wcisnieciu przycisku VDC off, jadac z napdem na tyl, na sniegu samochod od razu staje sie nadsterowny, bardzo slizga sie w zakretach. jednak przy dodawaniu gazu na lodzie kola nie slizgaja sie do konca. zapala sie kontrolka SLIP i kola sa przyblokowywane. to samo na biegu 4H Lo kiedy VDC wylącza sie automatycznie(zapala sie VDC off) jednak przy przedzieraniu sie przez sniegi kola czesto sa blokowane przed uslizgiwaniem i mruga zolta kontrolka SLIP. czy to sa jakies niezalezne systemy i czy mozna wyłączyc blokade slizgania sie kol? latem tego nie zauwazalem myslalem ze gdy VDC jest wyłączone samochod nie blokuje slizgania sie kol. w piasku wiele razy kola mi sie efektownie slizgaly(opor jaki stawial piasek mogl byc wiekszy), jednak na lodzie widac ze jakas blokada zawsze dziala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barwol Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 (edited) W Pathfinderze jest możliwość wyłączenia ESP ale bez ASR. Ten ostatni układ działa zawsze nawet jak masz wbite LOW. Zresztą ESP też nie da się wyłączyć w 100% ponieważ Path kontroluje uślizg kół stale i blokuje (za pomocą hamulca) te koła lub to koło które łapie poślizg lub próbuje się kręcić samodzielnie w powietrzu. Dzięki temu poprawia się dzielność terenowa, szczególnie jak w centralnej skrzyni rozdzielczej masz utopiony LSD. Edited February 15, 2010 by barwol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 znalazlem jeszcze jakis system ABLS nie wiem ktore pathfinery to maja, link do filmiku: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Slednecks Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 ten system z filmiku mialem w fordzie explorerze, z tego co wiem byl on tez stosowany w discovery II. a ze jest tez w pathfinderze nie wiedzialem. moze dlatego ze jeszcze nie mial okazji sie ujawnic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczureczek Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 To jest właśnie ból, bo nieraz musi iść ogień żeby wyjechać ze śniegu... W roboczym pick-upie tego nie mam na szczęście Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 ten ABLS maja chyba tylko niektore wersje patha niestety nie wiem jak sprawdzic czy samochod to ma, albo czy powinien miec:) pogoda sprzyja, wiec przetestowalem dzisiaj kontrole i napedy: szeroka gruntowa droga, ubity snieg i gladki lod pod spodem. po wcisnieciu VDC off z napedem na tyl , mimo małej predkości, na pierwszym zakrecie tyl mi uciekl i wypadlem w zaspe(calkowitcie zablokowane kola zero reakcji na kierownice i hamulce) byłem zaskoczony, z dzialajacym VDC wogole nie czulem ze jade po lodzie. przy VDC off kola znacznie mocniej buksuja jednak raz na jakis czas polawia sie SLIP. nie wiem od czego to zalezy, tak jakby system reagowal z wiekszym opoznieniem i tylko w niektorych przypadkach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barwol Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 ten ABLS maja chyba tylko niektore wersje patha niestety nie wiem jak sprawdzic czy samochod to ma, albo czy powinien miec:) To jest nic innego jak LSD (limited sleep diferental). W wersjach EU mają je wszystkie modele LE i wyżej. W wersji USA nie mam pojęcia. Tę informacje musisz jednak spr. ponieważ w przypadku LSD jest inny olej do skrzyni rozdzielczej. Z LSD nie musisz dawać ostro po gazie żeby wyjechać z głębokiego śniegu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1kotmax1 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 dawno sie nieudzielalem na forum ale spotkal mnie problem z vdc/off w moin pathim po wymianie akumulatora pali sie caly czas glizda -(vdc/off) i niewiem czy mam jakis blad czy cos innego. Jakby ktorys z "KOLEGOW" mogl cos podpowiedziec to dzieki zgory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest budmiller Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Też tak miałem po zmianie aku,po przejechaniu 5-10km wróciło do normy jeśli nie wróci to pod klipa na kalibracje czujnika skrętu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1kotmax1 Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Dzieki "budmiller" jutro sprawdze i dam znac jak to sie skonczy. zgodnie z tym co pisalem wczesniej sprawdzilem wczoraj. po przejechaniu 4-8km kontrolka (vdc/off) zgasla i wszystko jet ok. dzieki jeszcze raz za podpowiedz "budmiller". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.