Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] EGR - czy ktoś odłączał?


Gość zeebro

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam się,

 

Mój znajomy ma Volvo V50 2,0 TD, 130 KM, waga 1484 kg. Ostatnio podczas wizyty w serwisie, poradzono mu aby odłączył zawór EGR - po odłączeniu auto jest żwawsze, bierze mniej diesla (spadło z 9 do 7,5 litra) i ogólnie jest zachwycony. Z tego co wiem, EGR miesza powietrze które idzie do silnika ze spalinami wychodzącymi, aby były one czystsze, ale do silnika trafia powietrze z mniejszą ilością tlenu dlatego auto jest "przymulone" i bierze więcej paliwa.

 

Czy ktoś z Kolegów robił taki myk w Primerze? Mam 2,2 DTi i mimo że auto jest lżejsze, jak przesiadłem się z Volvo do Primery to czułem się jak przesiadki z BMW do Matiza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P10 i P11 przed i po lifcie jest to prawie na porządku dziennym. Zawór egr jest sterowany w dieslu podciśnieniowo z vacuum pompy i można mu odłączyć sterowanie poprzez zaślepienie węzyka na kostce rozdzielającej i zaworze EGR. Jeśli jednak zawór jest zacięty w pozycji otwartej to nic to nie da. Trzeba wtedy użyć cienkiej blachy aluminiowej (cola red bull-ten dodajeskrzydełsmile.gif ) do zaślepioenia rórki recyrkulacyjnej. P12 jest tak nafaszerowana elektroniką, ze nie wiem czy po tym zabiegu nie będzie zapałał się check engine. Zacznij od odpięcia sterowania podciśnieniem. Ja tak jeżdżę u siebie już ponad rok. Na moim sumieniu jest już tuzin wiewiórek i setki kwiatków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mowiac to nie wiem, interesowalem sie tą operacją na pacjencie p11, nie wiem jak jest z p12 - poczytaj, to sie z pewnoscia dowiesz - 33 strony na Ciebie czekaja :P

wiem ze wiele osob w p11.144 zglaszalo problem z Check Engine, wiec obawiam sie ze w p12 bedzie to jeszcze bardziej prawdopodobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tuning za 2 zyla dotyczy benzyny i tam faktycznie powstaje problem W dieslu robi sie to tak http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30315-p11wp11-20td-sie-czasem-dusi-i-kopci/page__view__findpost__p__355746__hl__kopci__fromsearch__1

Pisałem już na początku że EGRe w dieslu steruje Vacuum a nie kolektor tak jak w benzynie. Lepsza od monety jest blacha z puszki zamiast uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W P12 niemożliwe jest odłączenie sterowania- sterowanie elektroniczne a zaślepienie blaszką powoduje po paru lub parunastu km (ja przejechałem ok 8 km)zapalenie check engin ( na consulcie wyświetla błąd EGR). Po prostu przepływomierz zgłasza za duże ilości powietrza i kicha. Po montażu i odpaleniu auta jest ok. pewnie kilka pierwszych pomiarów traktowane jest przez ECM jako zły odczyt lub błąd przepływomierza a jak dłużej powtarzają się nieprawidłowości to wywala check? Może mozna pobawić się i nawiercić otwór w blaszce ale mnie nie chciało się tego robić-ponowne wykasowanie błędu w razie niepowodzenia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...