Guest zeebro Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Kłaniam się, Mój znajomy ma Volvo V50 2,0 TD, 130 KM, waga 1484 kg. Ostatnio podczas wizyty w serwisie, poradzono mu aby odłączył zawór EGR - po odłączeniu auto jest żwawsze, bierze mniej diesla (spadło z 9 do 7,5 litra) i ogólnie jest zachwycony. Z tego co wiem, EGR miesza powietrze które idzie do silnika ze spalinami wychodzącymi, aby były one czystsze, ale do silnika trafia powietrze z mniejszą ilością tlenu dlatego auto jest "przymulone" i bierze więcej paliwa. Czy ktoś z Kolegów robił taki myk w Primerze? Mam 2,2 DTi i mimo że auto jest lżejsze, jak przesiadłem się z Volvo do Primery to czułem się jak przesiadki z BMW do Matiza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 W P10 i P11 przed i po lifcie jest to prawie na porządku dziennym. Zawór egr jest sterowany w dieslu podciśnieniowo z vacuum pompy i można mu odłączyć sterowanie poprzez zaślepienie węzyka na kostce rozdzielającej i zaworze EGR. Jeśli jednak zawór jest zacięty w pozycji otwartej to nic to nie da. Trzeba wtedy użyć cienkiej blachy aluminiowej (cola red bull-ten dodajeskrzydeł ) do zaślepioenia rórki recyrkulacyjnej. P12 jest tak nafaszerowana elektroniką, ze nie wiem czy po tym zabiegu nie będzie zapałał się check engine. Zacznij od odpięcia sterowania podciśnieniem. Ja tak jeżdżę u siebie już ponad rok. Na moim sumieniu jest już tuzin wiewiórek i setki kwiatków Link to comment Share on other sites More sharing options...
siutek Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 lektura na kolejnych kilka wieczorow... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2826-tuning-za-2zl-usuwanie-egr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zeebro Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 lektura na kolejnych kilka wieczorow... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2826-tuning-za-2zl-usuwanie-egr/ Czy w P12 zabieg jest ten sam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siutek Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 szczerze mowiac to nie wiem, interesowalem sie tą operacją na pacjencie p11, nie wiem jak jest z p12 - poczytaj, to sie z pewnoscia dowiesz - 33 strony na Ciebie czekaja wiem ze wiele osob w p11.144 zglaszalo problem z Check Engine, wiec obawiam sie ze w p12 bedzie to jeszcze bardziej prawdopodobne Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Ten tuning za 2 zyla dotyczy benzyny i tam faktycznie powstaje problem W dieslu robi sie to tak http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30315-p11wp11-20td-sie-czasem-dusi-i-kopci/page__view__findpost__p__355746__hl__kopci__fromsearch__1 Pisałem już na początku że EGRe w dieslu steruje Vacuum a nie kolektor tak jak w benzynie. Lepsza od monety jest blacha z puszki zamiast uszczelki Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzycho59 Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Witam, W P12 niemożliwe jest odłączenie sterowania- sterowanie elektroniczne a zaślepienie blaszką powoduje po paru lub parunastu km (ja przejechałem ok 8 km)zapalenie check engin ( na consulcie wyświetla błąd EGR). Po prostu przepływomierz zgłasza za duże ilości powietrza i kicha. Po montażu i odpaleniu auta jest ok. pewnie kilka pierwszych pomiarów traktowane jest przez ECM jako zły odczyt lub błąd przepływomierza a jak dłużej powtarzają się nieprawidłowości to wywala check? Może mozna pobawić się i nawiercić otwór w blaszce ale mnie nie chciało się tego robić-ponowne wykasowanie błędu w razie niepowodzenia. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.