Gość michalm Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Od pół roku posiadania Primery obserwuje takie zjawisko, że hamulce są bardzo czułe przez kilka minut po ruszeniu - delikatne wciśnięcie pedału powoduje dość mocne hamowanie. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy samochód dłużej stał (np. po nocy). Po krótkim czasie jazdy wszystko się normuje. Czy to jest normalny objaw zimnych hamulców? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAREK66 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Od pół roku posiadania Primery obserwuje takie zjawisko, że hamulce są bardzo czułe przez kilka minut po ruszeniu - delikatne wciśnięcie pedału powoduje dość mocne hamowanie. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy samochód dłużej stał (np. po nocy). Po krótkim czasie jazdy wszystko się normuje. Czy to jest normalny objaw zimnych hamulców? [/quottake] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Ogolnie to na zimnych hamulcach samochody zawsze hamuja krocej niz na rozgrzanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Od pół roku posiadania Primery obserwuje takie zjawisko, że hamulce są bardzo czułe przez kilka minut po ruszeniu - delikatne wciśnięcie pedału powoduje dość mocne hamowanie. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy samochód dłużej stał (np. po nocy). Po krótkim czasie jazdy wszystko się normuje. Nie zostawiasz przypadkiem samochodu na ręcznym na noc? Jeśli tak, to możliwe, że linka lub szczęki przymarzają przez co pedał "wyżej łapie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarioemP10 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Normalna sprawa jak hamulce są zimne to u mnie też szybciej łapie a na rozgrzanych już norma.Jak byś miał ceramiczne to cały czas by hamowały tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Po prostu przez noc powstaje korozja powierzchniowa na tarczach, co zwiększa współczynnik tarcia. A że nalot jest cieniutki, to zjawisko dość szybko ustępuje. Zobacz co się dzieje po myciu kół detergentem - już po pół godziny tarcze są całe żółte a hamulce brzytwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalm Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Dzięki za wyjaśnienia. Faktycznie do niedawna zostawiałem auto na ręcznym, ale kilka dni temu kolega z pracy uświadomił mnie, że lepiej zostawiać na biegu i oszczędzać linkę hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.