Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Kolory kabli w instalacji radiowej


gregorijw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy :). Próbowałem na wyszukiwarce znaleźć gdzieś opis kolorów tych kabli ale bezskutecznie. Kupiłem dopiero samochodzik i mam wyciętą kostkę . Bardzo bym prosił o opis tych kabelków bym mógł podłączyć alpinkę do mojego kombiaczka P11 2.0 131 KM 98 rok. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny - masa

Czerwony - zasilanie 12v

żółty - podtrzymanie pamięci w radiu

niebieski - antena elektryczna (jak dobrze pamiętam )

 

Czerwony połącz z z żółtym żeby radio działało bez przekręcenia stacyjki :)

 

 

Każdy głośnik ma swój kolor

# RF - Prawy Przód - kolor najczęściej szary dla przewodu + i szary z czarnym paskiem dla -

# LF - Lewy Przód - kolor najczęściej biały (lub brązowy) dla przewodu + i biały (lub brązowy) z czarnym paskiem dla -

# LR - Lewy Tył - kolor najczęściej zielony dla + i zielony z czarnym paskiem dla -

# RR - Prawy Tył - kolor najczęściej fioletowy dla + i fioletowy z czarnym paskiem dla -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie u mnie jest sporo różnokolorowych wolnych i nie wiem od czego są. Poza tym już 2 razy bezpiecznik wymieniałem od świateł tylnych i oświetlenia zegarów :) dobrze że nowiutkiego radia nie spaliłem :). Trzeba by rozpisać poszczególne kabelki od czego są by nikt inny sobie biedy nie narobił bo myślę że nie tylko u mnie jakiś idiota oryginalną kostkę wyciął. Z góry dzięki za odpowiedz. Jeszcze jedno pytanko czy patrzyliście w kombi do głośników tylnych w podsufitce? Da się tam jakieś lepsze włożyć bez większych przeróbek zewnętrznych - chodzi mi o głębokość otworów montażowych. Zastanawiam się nad wymianą na coś mocniejszego. W drzwiach przednich i gwizdki jakoś sie ogarnie.

 

Stary byłem właśnie przy swoim aucie i pogrzebałem troszkę. Jak domniemam podałeś mi kolory kostki ISO. Te znam lecz mam problem z kolorami kabli w wiązce w aucie. Co do masy to niema żadnego czarnego. Masę łapie przez antenę. Zasilanie podłączyłem do dwóch na raz czyli kable z kostki ISO żółty i czerwony razem do kabla fioletowo różowego i różowo czarnego w wiązce. Pyknęła jakaś kostka pod deską rozdzielczą i działa wszystko OK. Radio włącza się niezależnie od pozycji kluczyka a ponadto wyłącza się na chwilę przy uruchamianiu silnika i nie traci przy tym pamięci . Jeśli ktoś się dopatrzy że popełniłem jakiś błąd to niech daje szybko znać. Poza tym jutro jest wolna sobota więc siądę i spiszę kolory kabelków i ich podłączenie do ISO. Może się komuś przyda i tu znowu moja prośba gdyby ktoś lepiej zorientowany w tych kabelkach zobaczy błąd proszę o podpowiedz jak to prawidłowo podłączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa z anteny nie wystarczy,przy większej głośności radio może Ci się wyłączać, przygasać itp. Koniecznie musisz mieć oddzielny przewód masowy z kroserii do kostki radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. No dobra a gdzie najlepiej zamocować tę masę ? Masz jakiś patent:) i jak gruby dać kabelek. A co do mojego podłączenia (+) to co myślisz dobrze zrobiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. No dobra a gdzie najlepiej zamocować tę masę ? Masz jakiś patent:) i jak gruby dać kabelek. A co do mojego podłączenia (+) to co myślisz dobrze zrobiłem?

 

U mnie jest tak: jak wyjmuję radio to po lewej stronie za kieszenią radia są takie 2 śrubki, które trzymają chyba konsolę środkową. Do jednej z tych śrubek jest przyczepiony kabel.

Nie jest on specjalnie za gruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...