Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce


Guest Robertoo
 Share

Recommended Posts

Guest Robertoo

Witam.

Jestem świeżo upieczonym właścicielem navary D 40 i irytuje mnie pedał hamulca o strasznie dużym skoku. Auto ma przejechane niecałe 3000 km i po wciśnięciu pedału hamulca ma się dziwne uczucie że go tam nie ma. Co dziwne działo się to tak od dnia wyjazdu z salonu. Najpierw serwis tłumaczył że hamulce są jeszcze nie dotarte a teraz tłumaczy że ten typ tak ma. O co tu chodzi??

Link to comment
Share on other sites

Może układ hamulcowy trzeba odpowietrzyć ?

Link to comment
Share on other sites

Guest szczureczek

Na pewno tak nie jest. Albo jak kolega mówił zapowietrzone albo może nie dotarte jeszcze. Na pewno coś nie tak. A ABS się załącza?

 

A teraz zauważyłem, że jesteś z Łodzi. Nissana ma chyba teraz Przygucki, tam nie ma dobrych mechaniorów. Podjedź prędzej na Liściastą tam był nissan teraz jest misiek. Jak Ci coś policzą przedstaw fakturę Przyguckiemu i niech się buja.

Edited by szczureczek
Link to comment
Share on other sites

Ja mam to samo. Od nowości. Pedał wpada do samej podłogi. Dwa razy miałem wymieniane tarcze i klocki bo się zwyczajnie zużyły. Auto hamuje, ale pedał i tak wpada w podłogę. Nie irytuje mnie to, po prostu się przyzwyczaiłem. Widocznie ten typ tak ma.

Link to comment
Share on other sites

Jak kilka razy naciskasz na pedał to zaczyna brać wyżej ?

Jak tak, to masz układ do odpowietrzenia.... ale takiego solidnego łącznie z pompą ABS

 

 

Drugi powód to może być już kiepski płyn hamulcowy.

 

 

Trzeci powód to przewody hamulcowe.

Na pewno zamiana ich na teflonowe w stalowym oplocie mocno poprawi czucie hamulców

Link to comment
Share on other sites

wystarczy wyregulować skok jałowy pedału śrubą regulacyjną przy pedale tylko nie przesadź bo po rozgrzaniu tarcz może blokować aso ci tego nie zrobi bo nie wie że coś takiego jest możliwe :rolleyes:

potrzebne narzędzia klucz nr 17 i kombinerki ;) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czyli po tej regulacji hamulec będzie brał wyżej, wcześniej ? W mojej navarze jest podobnie, też bierze nisko, po dociśnięciu za drugim razem bierze wyżej. Jeżdżę paroma samochodami i każdy jest inny, dlatego zbytnio nie zwracałem uwagi na to zjawisko. Powstało najprawdopodobniej po offrodzie, jak wyjechałem z kołami zalepionymi gliną na asfalt. Wtedy trudno hamować, dopóki całe to błoto nie wyleci. Układ lekko zapowietrzony lub rozregulowany pedał, ewentualnie klocki się kończą. Muszę się temu przyjrzeć.

Link to comment
Share on other sites

luk, masz zapowietrzony układ.

W Vectra C 3 razy mi odpowietrzali po zmianie przewodów hamulcowych bo było powietrze w pompie ABS.

Teraz nie ważne który raz nacisnę, bierze z góry i zawsze w tym samym miejscu

Link to comment
Share on other sites

spróbuj wyregulować u mnie pomogło ta sama historia dotyczy palącego się sprzęgła tylko w odwrotną stronę z salonu wyjechałem na prawie pół sprzęgle i z 10cio cm pedałem hamulca

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

kolega ma problem D40 w automacie wyrzuciło mu błąd P1757, samochód samoczynnie przyhamowuje (trzeba go wkręcić wysoko na obroty żeby ruszył), według elektryka wine ponosi elektrozawór przedniego hamulca; wskażcie mi proszę gdzie można nabyć taki elektrozawór i ile może on kosztować (poza ASO)

Link to comment
Share on other sites

kolega ma problem D40 w automacie wyrzuciło mu błąd P1757, samochód samoczynnie przyhamowuje (trzeba go wkręcić wysoko na obroty żeby ruszył), według elektryka wine ponosi elektrozawór przedniego hamulca; wskażcie mi proszę gdzie można nabyć taki elektrozawór i ile może on kosztować (poza ASO)

najprawdopodobniej elektrozawór jest dobry zwykle problem jest w sterowniku ktory sie przepala 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mam zapytanie: czy w navarze jest czujnik zużycia klocków? jakiś daje znak czy poprostu chrobotanie blachy o blache

Link to comment
Share on other sites

Ja akurat jeżdżę NP300 i tradycyjna kolejność odpowietrzania PT, LT, PP, PL jest do niczego i daje nisko pracujący pedał hamulca.

Tak mi zrobił m.in. doświadczony mechanik.

Ale jak się spojrzy na trójnik na tylnej osi to widać, że poprawna kolejność to PL, PT, PP, PL i w tej kolejności proponuję odpowietrzyć.

Wtedy pedał będzie normalny.

Link to comment
Share on other sites

U mnie trójnik układu hamulcowego na tylnej osi jest po prawej stronie, a więc najdłuższe połączenie jest do lewego tylnego hamulca - do odpowietrzenia jako pierwszy - i to się sprawdza !

Link to comment
Share on other sites

I taka jest kolejność odpowietrzania chamulców od zalania dziejów chyba że to francuz to krzyżowo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...