Guest Robertoo Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Witam. Jestem świeżo upieczonym właścicielem navary D 40 i irytuje mnie pedał hamulca o strasznie dużym skoku. Auto ma przejechane niecałe 3000 km i po wciśnięciu pedału hamulca ma się dziwne uczucie że go tam nie ma. Co dziwne działo się to tak od dnia wyjazdu z salonu. Najpierw serwis tłumaczył że hamulce są jeszcze nie dotarte a teraz tłumaczy że ten typ tak ma. O co tu chodzi?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Może układ hamulcowy trzeba odpowietrzyć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczureczek Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 (edited) Na pewno tak nie jest. Albo jak kolega mówił zapowietrzone albo może nie dotarte jeszcze. Na pewno coś nie tak. A ABS się załącza? A teraz zauważyłem, że jesteś z Łodzi. Nissana ma chyba teraz Przygucki, tam nie ma dobrych mechaniorów. Podjedź prędzej na Liściastą tam był nissan teraz jest misiek. Jak Ci coś policzą przedstaw fakturę Przyguckiemu i niech się buja. Edited February 25, 2010 by szczureczek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kkf Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Ja mam to samo. Od nowości. Pedał wpada do samej podłogi. Dwa razy miałem wymieniane tarcze i klocki bo się zwyczajnie zużyły. Auto hamuje, ale pedał i tak wpada w podłogę. Nie irytuje mnie to, po prostu się przyzwyczaiłem. Widocznie ten typ tak ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczureczek Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 No to coś m się wydaje z pompą nie tak... A może zależy kto ma co na myśli słowem "wpadanie" pedału. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Jak kilka razy naciskasz na pedał to zaczyna brać wyżej ? Jak tak, to masz układ do odpowietrzenia.... ale takiego solidnego łącznie z pompą ABS Drugi powód to może być już kiepski płyn hamulcowy. Trzeci powód to przewody hamulcowe. Na pewno zamiana ich na teflonowe w stalowym oplocie mocno poprawi czucie hamulców Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 wystarczy wyregulować skok jałowy pedału śrubą regulacyjną przy pedale tylko nie przesadź bo po rozgrzaniu tarcz może blokować aso ci tego nie zrobi bo nie wie że coś takiego jest możliwe potrzebne narzędzia klucz nr 17 i kombinerki pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luk Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Czyli po tej regulacji hamulec będzie brał wyżej, wcześniej ? W mojej navarze jest podobnie, też bierze nisko, po dociśnięciu za drugim razem bierze wyżej. Jeżdżę paroma samochodami i każdy jest inny, dlatego zbytnio nie zwracałem uwagi na to zjawisko. Powstało najprawdopodobniej po offrodzie, jak wyjechałem z kołami zalepionymi gliną na asfalt. Wtedy trudno hamować, dopóki całe to błoto nie wyleci. Układ lekko zapowietrzony lub rozregulowany pedał, ewentualnie klocki się kończą. Muszę się temu przyjrzeć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 luk, masz zapowietrzony układ. W Vectra C 3 razy mi odpowietrzali po zmianie przewodów hamulcowych bo było powietrze w pompie ABS. Teraz nie ważne który raz nacisnę, bierze z góry i zawsze w tym samym miejscu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 spróbuj wyregulować u mnie pomogło ta sama historia dotyczy palącego się sprzęgła tylko w odwrotną stronę z salonu wyjechałem na prawie pół sprzęgle i z 10cio cm pedałem hamulca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kissmy... Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 kolega ma problem D40 w automacie wyrzuciło mu błąd P1757, samochód samoczynnie przyhamowuje (trzeba go wkręcić wysoko na obroty żeby ruszył), według elektryka wine ponosi elektrozawór przedniego hamulca; wskażcie mi proszę gdzie można nabyć taki elektrozawór i ile może on kosztować (poza ASO) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 kolega ma problem D40 w automacie wyrzuciło mu błąd P1757, samochód samoczynnie przyhamowuje (trzeba go wkręcić wysoko na obroty żeby ruszył), według elektryka wine ponosi elektrozawór przedniego hamulca; wskażcie mi proszę gdzie można nabyć taki elektrozawór i ile może on kosztować (poza ASO) najprawdopodobniej elektrozawór jest dobry zwykle problem jest w sterowniku ktory sie przepala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_bizkit Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 mam zapytanie: czy w navarze jest czujnik zużycia klocków? jakiś daje znak czy poprostu chrobotanie blachy o blache Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted October 2, 2017 Share Posted October 2, 2017 Ja akurat jeżdżę NP300 i tradycyjna kolejność odpowietrzania PT, LT, PP, PL jest do niczego i daje nisko pracujący pedał hamulca. Tak mi zrobił m.in. doświadczony mechanik. Ale jak się spojrzy na trójnik na tylnej osi to widać, że poprawna kolejność to PL, PT, PP, PL i w tej kolejności proponuję odpowietrzyć. Wtedy pedał będzie normalny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saydack Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 ... PL, PT, PP, PL ... Coś zamieszałeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 U mnie trójnik układu hamulcowego na tylnej osi jest po prawej stronie, a więc najdłuższe połączenie jest do lewego tylnego hamulca - do odpowietrzenia jako pierwszy - i to się sprawdza ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 I taka jest kolejność odpowietrzania chamulców od zalania dziejów chyba że to francuz to krzyżowo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.