Guest Piotrek007 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Witam Niestety poczciwy dieselek w moim Sunnym odmówił posłuszeństwa. Wpadłem na pomysł wymiany silnika 2.2 Di od Almery, ewentualnie jakiś inny diesel powyżej 100KM Oczywiście wchodzi w grę przeróbka łap silnika, wymiana skrzyni, półosi, hebli, zawieszenia i co tam jeszcze potrzeba, i tu kilka pytań do fachowców 1 Czy nie porywam się z motyką na Słońce, czy to jest fizycznie możliwe (ilość miejsca pod maską) 2 Co z elektroniką, bo jak wiadomo w Sunnym elektronika jest na poziomie zaawansowania furmanki Będę wdzięczny za porady, ewentualnie ostudźcie mój zapał Pozdrawiam Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andy_czarny Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 ja mysle ze moze byc ciezko troche bo to totalnie rozne silniki lepiej jesli juz chcesz swapowac to na cd20t i troche go zmodzic i bedzie juz to jezdzic pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek007 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 (edited) Co do tego Cd2.0t to będzie ładnie pasował? bo to praktycznie mój silnik tyle, że uturbiony. Skrzynia biegów się nada? i tam chyba jeszcze jakiś komputer siedzi prawda? Edited February 25, 2010 by Piotrek007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 też mi się tak wydaje,że CD20T będzie lepszym wyjściem.a potem lepsze turbo, fmic, program i 150 km pęka na delikatnym sofcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kojak85 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 W sunnym miałeś pewnie CD20, a nie CD20E. Więc wymiana będzie obejmowała też elektronikę i osprzęt silnika - w tym alternator. Pod maskę wejdzie bo rozmiarowo silnik nie jest większy. W CD20T to komputer rządzi wieloma rzeczami. W CD20 np. gaz masz na linkę. W CD20T i CD20E już masz elektronikę i steruje tym komputer wraz z potencjometrem od wychylenia pedału gazu a to się czasami psuje i nie jest to tania impreza. Generalnie gra jest niewarta świeczki. Jeśli chodzi o 2.2Di to ja bym nie wkładał silnika renault bo odkąd nissan jest francuski to nie zrobił nic dobrego. Jak chcesz mieć renault to kup sobie renault a nie nissana, a już na pewno nie łącz tego. Kup sobie CD20 używane, albo inny samochód. Taka moja rada. Sam mam n15 CD20. Jeździ, świeci, hamuje i tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 A kto ci powiedział że 2.2Di jest renault? Nawet 2.2DCi nie jest renault tylko nissana. Silnik o oznaczeniu K9K 1.5DCi jest francuski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek007 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 2.2Di jest Nissana dlatego między innymi na niego padł wybór, dopiero dalej był Renault Ale macie rację gra niestety nie warta świeczki, czas pożegnać się z japońcem. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc i rady. Pozdrawiam Piotrek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kojak85 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Koledzy - cały nissan to renault i nie czarujmy się, że jest inaczej - niestety. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 To dlaczego kupiłeś nissana? Żeby mieć renault? Konsekwencji brak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kojak85 Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Kolego, ja mam N15 a to jeszcze był nissan. N16 to już renault. I tu jest konsekwencja. Jeżeli zmienię auto na nowsze to nie będzie to francuski nissan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 Taaak... N16 był francuzem... Ale po 03.2003. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sleepyhead Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Taaak... N16 był francuzem... Ale po 03.2003. Nie zupełnie po lifcie. Ja mam N16 z kwietnia 2002, jeszcze z przed liftu, i niektóre duperele jak np pompka spryskiwacza ma wybite logo Renault Z tego co czytał to N16 była projektowana już w Europie, w Anglii. Dlatego mimo, że 2.2 Di to konstrukcja Nissana, jako osprzęt silnika użyto europejskich części, np: układ wtryskowy Boscha (to samo co w oplach, audi, bmw), turbina Garretta 15'tka chyba taka sama co w VW 1.9 TDI, hamulce TRW, itd... Takie rozwiązanie ma sens bo auto zaprojektowane w Europie, produkowane w Europie i głównie na europejski rynek, a dostawcami podzespołów są europejscy producenci. Dlatego jakośc N16'tki nie jest specjalnie inna od europejskich aut, bo to w dużej części to samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pustelnik Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Temacik ucichł trochę widze Ale wyczytałem w temacie ze jak mam silnik CD20E to tak jakby mam łatwiej. Mam N15 z 98' po FL i właśnie z tym silnikie. Jaki problem bym miał wstawic teraz do niego turbinę od P11?? Czy osiągnął bym tym te 15 koni więcej co było w P11 ?? I co z elektroniką? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.