Guest edo Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Pogoda jaka jest każdy widzi. Chlapa na drogach zmusza do często używania spryskiwaczy i ostatnio zaobserwowałem dziwną sprawę. Dysza spryskiwacza zlokalizowana od strony kierowcy, reaguje o ułamek sekundy później niż dysza od strony pasażera. Dzieje się tak tylko przy pierwszym „siku” po przerwie w używaniu. Drugi „sik” z obu dysz wylatuje już jednocześnie. Przy okazji wizyty w ASO poprosiłem aby zerknęli na spryskiwacze. Przy odbiorze powiedzieli, że przewody są ok. i nie widzą problemu. Dodali jeszcze, że same dysze nie podlegają gwarancji . Macie pomysł co się może dziać? Wydaje mi się, że wcześniej dysze startowały jednocześnie. Pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bort Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Nie wiem czy Nissan stosuje jeszcze takie rozwiązanie, ale w moim samochodzie (20 letnim) na przewodach od spryskiwaczy co jakiś czas są zamontowane takie baryłeczki, w środku których są membranki zapobiegające cofaniu się płynu. Jeśli płyn nie będzie cofał się z przewodów to będzie startował od razu. Ewentualnie możesz zrobić lekki tuning i jak przypuszczam cofnięcie na przewodzie takiej membranki może spowodować przesunięcie w czasie takiego "psiku" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Nie jetem pewien,ale jak rozbierałem podszybie to jest tam tylko trójnik(rozdzielacz)z zatopionym zaworkiem zwrotnym.Chyba w nim tkwi problem. U mnie jest to samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notek-a Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Dysza spryskiwacza zlokalizowana od strony kierowcy, reaguje o ułamek sekundy później niż dysza od strony pasażera. Zależy jaki to ułamek sekundy, bo jeśli niewielki, to chyba nie duży problem;)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edo Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 (edited) Nie jetem pewien,ale jak rozbierałem podszybie to jest tam tylko trójnik(rozdzielacz)z zatopionym zaworkiem zwrotnym.Chyba w nim tkwi problem. U mnie jest to samo. Może zadzwonić jeszcze raz do ASO i zapytać czy sprawdzili ten zawór? Zależy jaki to ułamek sekundy, bo jeśli niewielki, to chyba nie duży problem;)? Hmm Ten ułamek sekundy jest faktycznie niewielki, ale zauważalny czyli denerwujący. Irytuje mnie to, że najpierw startuje wycieraczka, a potem następuje "sik". Edited February 25, 2010 by edo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Takie zaworki są na allegro ,dosłownie pare złotych ,nie wiem czy się opłaca psucie nerwów z serwisem.Czas,utarczki itp.Jutro oblukam jka to wyglada od strony mechanicznej ,czy dużo roboty i odpiszę,bo widzę że temat sie buja w szybkim tempie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notek-a Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Hmm Ten ułamek sekundy jest faktycznie niewielki, ale zauważalny czyli denerwujący. Irytuje mnie to, że najpierw startuje wycieraczka, a potem następuje "sik". Trochę żartowałem. Ale jeśli najpierw startuje wycieraczka, to może być denerwujące. Ale i tak mamy dość dobrze. W wielu samochodach, nawet droższych, "sikanie" zaczyna się równo ze startem wycieraczki, a nie tak jak u nas - najpierw "sikanie", potem wycieraczki. PS. A na kłopoty z "sikaniem", to takie leki reklamują przeróżne w tv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Tak jak mówiłem,Nissan zastosował trójnik z zaworkiem zwrotnym.Dostęp jest przez okienko w podszybiu(po otwarciu maski z lewej strony ażurowa zaślepka zastawiająca numer nadwozia)Zaraz za nim jest rozdzielacz,nie ma żadnego problemu z wymianą. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edo Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Tak jak mówiłem,Nissan zastosował trójnik z zaworkiem zwrotnym.Dostęp jest przez okienko w podszybiu(po otwarciu maski z lewej strony ażurowa zaślepka zastawiająca numer nadwozia)Zaraz za nim jest rozdzielacz,nie ma żadnego problemu z wymianą. Dzięki JACKO! W "łikend" tam zajrzę. Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graphia Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Czy ktoś wie czy gdzieś prócz ASO (100 zł/ szt ) można kupić dyszę spryskiwacza do Note? Ja swoją ukróciłem o ten dyngsik - końcóweczkę rozpraszającą gdy podczas lodowicy odkuwałem swój samochód :/ Może ktoś produkuje lub ma używany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 No chyba w używkach,na alledrogo.Myślę że nie powinni zedrzeć skóry jak serwis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graphia Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 No właśnie nie ma! na allegro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Graphia,wiele rzeczy nie ma na allegro,ale skoro wystawiają kupe części to wniosek nasuwa się sam ,że mogą mieć i to co Cię interesuje.wystarczy wybrać kilku sprzedających i podzwonić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.